Amint látom szinte mind dizel ellenesek vagytok
És igen, amikor a kettőstömegű vagy a részecske szűrő cseréje eszembe jut én is azt mondom, hogy nem szabad dizelt venni.
Viszont van egy olyan elméletem, ha kevés km-t futottat sikerül vennem (újra nincs keret) az 250e km-ig ezeket a drága alkatrészeket nem fogja kérni.Olvastam a megkotlott turbo történetetét, szerintem ez egy ritka eset volt, talán anyaghiba.
Rágódóm mert szeretem a dizelt.
Szét kell választani két dolgot:
1. Vagy realitást vár az ember vagy álmodozik és érveket gyárt önmaga meggyőzésére.
A realitás az, hogy vannak az ismert költségek dízel kapcsán, meg van a tapasztalat.
a) Költségek: drágák az alkatrészek. (Erre általában az a válasz, hogy neki tartogat a falusi lelkész valahol egy alacsony futású garázsban tartott példányt.)
b) Tapasztalat: El fog romlani minden ami várható és az is ami nem. Füstölés, DPD, katalizátor, turbó, kéttömegű, stb. Ezekről van személyes tapasztalat bőven a fórumon, ki lehet értékelni, csak kell rá 4-5 nap.
2. Van egy vásárlói réteg aki alacsony fogyasztást akar és nem szeretne (és nem is fog) a kocsira költeni, amikor meg majd kéne, akkor inkább eladja. Így állnak elő a leharcolt dízelek, amiket visszatekernek, hogy valami hiszékeny polgár alacsony fogyasztásúként elvigye.
Én úgy látom, hogy a dízel előnyei akkor érhetőek el reálisan az ember számára, ha szalonból megveszi és használja. Az, hogy nem azt hallod amit szeretnél, nem jelenti azt, hogy dízel ellenesek vagyunk. Egyszerűen van egy realitás, amit vagy mérlegelsz, vagy ignorálsz. Ha van bármikor fél millió ft alkatrészre, és nem zavar, hogy időnként megmagyarázhatatlan konstans kondenzcsíkot húzol magad után, akkor hajrá. Ne vedd úgy, hogy bárki meg akar neked mondani bármit. Olvass el mondent, mérlegelj, aztán vegyél azt amit akarsz.