Sziasztok!
Jelenleg T25 2.0 126paripás dizelt ülök, eljött az ideje a frissítésnek és nem feltétlen akarok márkát váltani (lehet üzemanyagot sem), ezért lenne néhány kérdésem a tulajokhoz.
A t27 2.0 dizele ugyanaz a régebbi motor vagy teljesen más? megbízható mint a 2.0 előd vagy...?
Én szeretem a dizelt, ami miatt esetleg benzinesre váltanék az a dizelhez viszonyított igénytelensége, de pl az 1.8 tud 170km/h sebesseget úgy, hogy ne pörögjön nagyon és ne egyen túl sokat? 130környékéről tud viszonylag úgy gyorsulni, hogy ne kelljen 2 sebességi fokozatot vissza kapcsolnom?
Rég volt már benzinesem.....
Az 1.8 benzines ugye egy újabb motor, semmi köze a bevált facelift 1.8 motorhoz? láncosak? ezekről vannak már megbízhatósági infok?
Elkezdtem olvasni az első oldaltól a topicot, most a 35.nél tartok, olvasom közbe tovább
A T27 Ave 1,8 benziese már valvematic rendszerű, 147 lóerős, gyakorlatilag olyan teljesítményű, mint a T25 Ave 2.0 D4 benzinese.
A két motor (1,8 valvematic és 2,0 D4-D) teljesen eltérő karakterű: a dízelt dízelesen kell vezetni, a benzinest benzinesként ugyanahhoz a dinamikához. A benzines kb 1 literrel többet fog fogyasztani, de cserébe halkabb, kulturáltabb, és jóval kevesebb vele a lehetséges probléma. Gyorsabban fűt télen, de minden terhelésbeli változásra érzékenyebben reagál fogyasztás terén.
Autópályán szerintem nem szükséges 2-t visszakapcsolni, 5.-ben tud előzni a benzines is kellő dinamikával. Lényeg, hogy 3000 felett legyen a fordulatszám és onnan erőből húz. A dízel itt kezd kifulladni, az az alacsonyabb tartományban működik hatékonyabban, ezáltal kevesebb visszakapcsolást igényel alapesetben. Alapesetben, mert ha a benzinest is kihúzatod, az a lóerő különbség miatt szinte biztosan megeszi a dízelt reggelire. Viszont, emelkedőkön, illetve terhelve a dízel nyomatéka rugalmasabb vezethetőséget biztosít.
Saját véleményem, hogy - figyelve a használt dízelekkel járó tapasztalatokat - dízelt csakis újonnan érheti meg vásárolni, mert használtan túl sok kockázat jár vele, amik közül egyenként is költségesebb a javítás, mint egy benzinesben egy komplett motorfelújítás. Amit megspórolsz a fogyasztásban a dízellel, azt - használt dízel vásárlásával - jó eséllyel ott fogod hagyni a szerelőnél.
A saját preferenciád szerint kell dönts, a saját szokásaidat, igényeidet mi nem ismerjük. Én személy szerint benzines párti vagyok, nem is gondolkoztam anno 2013-ban dízel Avensis vásárlásán.