Zsírkafa ez a szín!
Hétvégén megyünk Debrecenbe, kipróbálom a jóbarátom autóját is! Csak el ne felejtsem az első három almapálinka előtt...
Amúgy, érdekes ez a Toyota: Felhívott a vásárlást követő héten és azt mondta: "Bakker, egyre jobban szeretem ezt az autót!"
Van is rá oka, többek között azért, mert MEGMONDTAM, hogy ez lesz!
No, volt alkalmam vezetni ezt az autót, vegyesen, városban és autópályán is egy kicsit.
Előre bocsátom, hogy ez
az általam vezetett legcsendesebb dízel autó, döbbenetes benne utazás közben a "szúúúúúúszáááááá..."
A váltó áttélei nagyon hosszúak, 4.-ben 50-nél 1200-at forog a motor, no, ekkor azért kicsit búg. Nem szereti. Városi átlagos tempónál nem látom szükségét, hogy 4.-be kapcsoljak.
A 6. fokozat is utazó, 120-nál 2000. Ugyanígy működik a Passat és az Insignia is, de itt, az Avéban olyan csend van, hogy szinte fel sem tűnik, hogy a motor jár normál autópálya tempó mellett. Mindössze a külső visszapillantó tükör szélzaja surrog kicsit, de az tökéletesen elnyomja a motor zaját.
Egyébként minden finoman működik, nekem ugyan a gázpedál érzéketlensége kicsit szokatlan a Corolla után (utóbbinál elég csak megérinteni a pedált, már reagál az autó, e3nnél dízelesen mélyebbre kell nyomni, hogy történjen valami).
Szépek a fényei, mind a műszerpulton, mind az autó külsején. Elegáns, finom, megfontolt, komoly. A hátsó lámpák világításának kifejezetten jót tett a led csík világítás (a pontokban világító led helyett).
A fedélzeti multimédiás rendszere is kifogástalan, azonnal "párosodik" az okos telefonokkal.
Jó a váltó is, jól beállítható az ülés, a kormány, igazán kényelmes az ülőhelyzet és ezzel együtt az utazás is benne.
A hifi meglepően jól szól, bár én 1 perc után kikapcsoltam, mert az autóra voltam kíváncsi.
A motor érzésre 1400-1500-tól használható, az alatt semmi dinamika, csak búgás. Innentől, viszont, mint a nagy könyvben: finoman és folyamatosan húz, dízel létére néma csendben. Ennek ellenére a benzines után én menet közben is érzem a kormányon a rezonanciát, amit a dízel motor kelt, de persze, boldogan szoknék hozzá...
Ami hiányosság és idegesítő:
- NINCS HÁTSÓ TÉR SZELLŐZTETŐ ROSTÉLY PÁROS!!!!!!!!!!!!!! Bakker, a legalapabb Octaviában is van!!!!!!!
(rendben, hogy ebben jól szellőzik a kabin, de egyrészt nem dobná meg 5000Ft-nál jobban az autó előállítási költségét, másrészt komfortnövelő is egyben)
- Bár a középső kartámasz alatti pakoló rekesz elnyel egy 2L-es palackot (
) és egy fél literest is együtt, de nem hűthető, ahogy a kesztűtartó sem! Ezt 2004-ben gyártott ex-céges MéganeII-őm is tudta. Apróság, de 7-8 Milli Forintért tudnia kell(ene) egy családi autónak (mint, ahogy az összes konkurens is tudja).
- És ennyi.
Kiváló autó, családnak, nyugodt embereknek és nyugalomra vágyó embereknek gyártva.
Zoli barátom is mondta, hogy teljesen átveszi az autó által árasztott nyugalmat vezetés közben, nem érzi szükségét annak, hogy meghúzassa, előzgessen vele vadul. Képes rá az autó, de nyugodtan.
Amúgy óra szerint 210 körül van a vége (nem én vezettem)...