Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 724405 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1185 Dátum: 2009.05.05 21:39:14 »
Azért a dízel is sokat eszik. A kétliteres oké, de a 2,2 dízellel alig lehet 6 alá menni.

És az sok, attól a böszme nyomatékos, erős nagy motortól  :hmmmm: ? A kétliteres benzinessel is alig lehet 6 alá menni, pedig kicsit más a két motor tudása.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.05 21:42:06 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis III.
« Válasz #1186 Dátum: 2009.05.05 21:40:33 »
Hogyhogy minek? Hogy gyorsuljon az autó, anélkül, hogy vissza kellene kapcsolni. Te akkor ezek szerint hogyan szoktál előzni? Én (hacsak nem szoros nagyon a szitu): ötös (hatosom ugye nincs, az Avéban sem), padló. Persze, ha adott egy 3 km-es egyenes szembeforgalom nélkül, akkor nyilván nem nyomok padlót  :)
Node 80-nál, ahol pöröghet úgy 1600-at?
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis III.
« Válasz #1187 Dátum: 2009.05.05 21:41:00 »
És az sok, attól a böszme nyomatékos, erős nagy motortól  :hmmmm: ?
Igen, a konkurenciához képest az. A 150 ló azért nem olyan böszme...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1188 Dátum: 2009.05.05 21:44:02 »
Igen, a konkurenciához képest az. A 150 ló azért nem olyan böszme...

Most nemtom fejből a pontos adatokat, de tesztben az Ave dízel (a 177 lovas) kb. ugyanannyit evett, mint a hasonló Passat, Mondeo, Mazda 6.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1189 Dátum: 2009.05.05 21:49:16 »
Node 80-nál, ahol pöröghet úgy 1600-at?

Ha 130-nál 3000-et pörög, akkor 80-nál kb. 1850-et. A Camrym kb. 1800-at pörög 80-nál, és innen már rutinszerűen ötödikben előzök, hacsak nem kihegyezett a szitu. Ötödikben, padlógázzal, nyilván - hogy maximális legyen a gyorsulás.

Persze nemtom, milyen ez az Ave 1.8 80-nál hatosban. A nagy tömege miatt el tudom képzelni, hogy halottabb, mint a Camry (aminél 18 mp a 80-120 ötösben, ez egy tűrhető érték). Ez esetben nyilván szűkül azoknak a szituációknak a száma, amikor lehetőség nyílik már a hatost használni előzéshez. De nem is konkrétan erről, hanem magáról az elvről beszéltem: gyorsítani magas fokozatban, alacsony fordulatról, hogy spóroljunk - de fullgázzal, hogy azért ne tartson egy örökkévalóságig.

Idősebb vezetőknél lehet amúgy megfigyelni ezt a padlógáz-parát - akik még karbis autókat vezettek nagyon sokáig. Apám pl. kvázi sosem ad padlógázt - hiába magyarázok neki  :no:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1190 Dátum: 2009.05.05 21:49:33 »
Már más is írta, de tényleg minek padlógáz 6-ban?
Én egyáltalán padlógázt is ritkán nyomok, de 3-nál feljebb szinte soha.

Már megbocsáss, de ezt senki nem írta. Arról volt szó, hogy a hatodik nem erre való. Valóban nem 80-nál kell a hatodiknak jól teljesíteni, hanem inkább autópálya-tempó mellett, de ettől függetlenül ki szoktam próbálni, mit tud egy motor. Az enyém nem egy bivaly, viszont ötödikben 80-120 "standard" mérés kb. 17 másodperc körül lehet, tehát nem reménytelen egy előzés ötödikben, 80-nál. A próbált Avensis egyszerűen meg sem mozdul egy hasonló műveletnél.

Ad. padlógáz: pillangószeleppel rendelkező, benzines autót több szempontból is célszerű padlógázzal gyorsítani, de hadd említsem csak a Palaczk által is éles elmével kiszúrt okot: gyorsítás. ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis III.
« Válasz #1191 Dátum: 2009.05.05 21:51:03 »
Egyrészt lejjebb mintha a 150 lovast emlegette volna valaki, az a motor - gondolom - azért van visszafogva egy kissé, hogy cserébe takarékosabb legyen, ezek szerint nem az. A másik dolog, hogy a Toyota általában takarékosság szempontból mindig az élvonalban volt/van, márpedig a 150LE feletti dízeleknél létezik ennél jóval kisebb étvágyú autó is.
De lehet, hogy nekem ki kellene próbálnom egy hónapig egy 2,2D Avensist, és akkor kiderülne, hogy mégiscsak lehet vele 6 alá menni. És nem gyök kettővel, ahogy leszilaci szok menni... ;)
music     

Satriani

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1192 Dátum: 2009.05.05 21:53:55 »
...a mérleg másik serpenyőjében cserében nyilván ott van a legfelső fokozatokban rossz rugalmasság.

Még az ötödik fokozata is hosszabb, mint az én kocsim ötödikje, így abban sem túl fickós. 80-ról ezzel az autóval negyedikben, de még inkább harmadikban előznék 80-ról. Harmadikban kimondottan jól megy, és 130-ig forgatva sem hangos. Az Ave II sem egy csörgő-zörgő zajláda, de ez még csendesebb.

Amúgy a motor tök jól terhelhető már 1200 körül is, másodikban szépen elindul, de a felsőbb fokozatok túl hosszúak a dinamikus haladáshoz.

Cserébe - ahogy te is írtad - szívó benzineshez képest baromi jól fogyaszt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1193 Dátum: 2009.05.05 21:59:43 »
Az enyém nem egy bivaly, viszont ötödikben 80-120 "standard" mérés kb. 17 másodperc körül lehet, tehát nem reménytelen egy előzés ötödikben, 80-nál. A próbált Avensis egyszerűen meg sem mozdul egy hasonló műveletnél.

Szal 17 a 80-120 ötösben az 1.4 benzin Corinál? Rég vártam ezt az infót  :yes: ... Tényleg nem rossz, a motor méretéhez és jellegéhez képest. Ahogy írtam, a Camrymnél ez kb. 18 mp. Ennyit számít a 2.0 meg a kb. 100 kilóval alacsonyabb tömeg, a modernebb konstrukcióval és a sokkal rövidebb váltóval szemben (Camry: 90-nél ötösben 2000-es fordulat).

Egy dologra viszont érdemes figyelni az Avéval kapcsolatosan: becsapós  :otlet: ! Az a nagy némaság átveri az embert erősen. Példa: érzetre a 2.0 Carina E SOKKAL rugalmasabb, mint a 2.0 Ave II. Tetemes különbség érződik! Hogy néz ez ki számokban? 80-120 ötös, Carina: 13 mp, Ave: 15 mp :excl: Közben olyan feeling, mintha a Carina kétszer annyira menne - legalább  :ph34r:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1194 Dátum: 2009.05.05 22:01:58 »
Egyrészt lejjebb mintha a 150 lovast emlegette volna valaki, az a motor - gondolom - azért van visszafogva egy kissé, hogy cserébe takarékosabb legyen, ezek szerint nem az.

"Ezek szerint"? Pontosan mik szerint?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis III.
« Válasz #1195 Dátum: 2009.05.05 22:06:40 »
Akkor valóban nagyon másképpen vezetünk. Én 5-ben szoktam néha, ha a szituáció megengedi, akár 40-ről is gyorsítani, de sose padlógázon, hanem óvatosan - annyira, hogy a pillanatnyi fogyi ilyenkor sem megy 7-8-9 liter fölé. Én ezt is gyorsításnak nevezem, de ti nyilván nem, valszeg nálatok ez az örökkévalósági kategória. Egy 1,8-as benzines autónál legmagasabb fokozatban az 1800 körüli fordulatszámot nem nevezném olyannak, amelyen úgy kellene gyorsulnia, hogy egy átlag szituban biztonságosan lehet előzni. Azért hiába a relatíve nagy nyomaték és teljesítmény, ezek relatív nagysága inkább a max. értékhez tartozó fordulatszám közelében érvényesülnek, a gyakorlatban a lökettérfogat mértéke inkább a mérvadó. Az 1,8 pedig egy ekkora autónál nem sok, és még figyelembe kell venni a menetkész tömeget is, ami nem kevés. Palaczk Camryjéhez képest igen sokkal magasabb.
Tudom a padlógáz előnyeit az injektoros autóknál, de mindennek akkor van értelme, ha van hozzá elég kraft, azaz gyorsítóképesség is.
(Palaczk írta valahol korábban, hogy szerinte 1000/perc körülről gyorsítani árt az autónak. Nyilván ő is arra gondolt, hogy ott nincs nagyon LE sem, és Nm sem, 1800-nál jobb a helyzet, de azért nem drámaian.)
music     

Satriani

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1196 Dátum: 2009.05.05 22:21:18 »
Szal 17 a 80-120 ötösben az 1.4 benzin Corinál? Rég vártam ezt az infót  :yes: ... Tényleg nem rossz, a motor méretéhez és jellegéhez képest.

Egy dologra viszont érdemes figyelni az Avéval kapcsolatosan: becsapós  :otlet: ! Az a nagy némaság átveri az embert erősen.

Csak kérdezned kellett volna. ;) Néhányszor már lemértem, jellemzően kb. 17 körül jött ki. A motorról annyit, hogy készülök egy videóval, valamelyik corollás topikba be fogom szúrni, meglepően rugalmas a masina, 1000-6000 rpm között szinte ugyanolyan intenzitással húz. Nem egy erőgép, de nagyon kiegyensúlyozott.

Hát abban semmi becsapós nincs, amikor padlógáznál a mutató el sem mozdul 80-ról... :sorcerer: De tényleg más a sebességérzet, mondom, 130-nál harmadikban simán lehet beszélgetni. 160 körül hatodikban csak némi szélzaj van.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1197 Dátum: 2009.05.05 22:27:53 »
Akkor valóban nagyon másképpen vezetünk. Én 5-ben szoktam néha, ha a szituáció megengedi, akár 40-ről is gyorsítani, de sose padlógázon, hanem óvatosan - annyira, hogy a pillanatnyi fogyi ilyenkor sem megy 7-8-9 liter fölé. Én ezt is gyorsításnak nevezem, de ti nyilván nem, valszeg nálatok ez az örökkévalósági kategória.
Arról volt szó, hogy mi van, ha előzni szeretnénk  :szemez: ... Kanyarodsz elfelé a témától. Ha "csak úgy" gyorsítani kell, akkor azt én is igyekszem takarékosan abszolválni - naná. De nem erről volt szó.
Tudom a padlógáz előnyeit az injektoros autóknál, de mindennek akkor van értelme, ha van hozzá elég kraft, azaz gyorsítóképesség is.
(Palaczk írta valahol korábban, hogy szerinte 1000/perc körülről gyorsítani árt az autónak. Nyilván ő is arra gondolt, hogy ott nincs nagyon LE sem, és Nm sem, 1800-nál jobb a helyzet, de azért nem drámaian.)
1000-es fordulatról padlógázzal gyorsítani azért rossz, mert alacsony az olajnyomás, és erős terhelést adsz a hajtókar-csapágyaknak - ezt a kettőt pedig nem szerencsés kombinálni. Ez az ok. Az meg, hogy mit tud egy ekkora szívó benzines motor 1800-on, karakterisztika kérdése - és egyáltalán nem ritkaság, hogy tűrhetően húz már innen a motor, a legfelső fokozatban is. Sok példát tudnék erre mondani, 1.6-os Carinától az 1.8 Honda Accordon (kettővel ezelőtti generáció) át, mondjuk, Misi Lexusáig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis III.
« Válasz #1198 Dátum: 2009.05.05 22:31:20 »
"Ezek szerint"? Pontosan mik szerint?
pl.
1 - valaki a hozzászólásában írta, hogy 3-4 decivel kevesebb, mint az 1.8-as benzinesé.
2 teszt 1
3 teszt 2 ez ugyan a 177 lovas
4 teszt 3
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1199 Dátum: 2009.05.05 22:31:46 »
Hát abban semmi becsapós nincs, amikor padlógáznál a mutató el sem mozdul 80-ról... :sorcerer:

Jó lenne azért erről egy mérés... Te bújod a különféle külföldi autós weboldalakat - nem találtál még ilyen 1.8 Ave tesztet, amiben van rugalmassági adat is? Az AB eddig csak a dízelt tesztelte.

Corolla ötödikben gyorsulási videóm nekem is van (bár nem a teljes fsz-tartományt fedi át), ugye jóbarátném dízeléről - mindjárt beszúrom a Corolla/D-4D topikba!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )