Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 725520 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2760 Dátum: 2016.08.30 14:11:19 »
A visszakapcsolás 5-be nem sokat lendít a fordulatszámon. Az 5. és 6. között sokkal kisebb a lépcső, mint a többi fokozat között (kb 200 1/min), tehát inkább 4-be. De ezzel semmi gond, ugyanakkora mozdulat és 4-ben nagyon sokáig mehetsz vele, nem kell feltétlenül az előzés alatt még egyet váltani, elég a végén visszatenni 6-ba ;)
Ebben azert valszeg az 1,8-as érezhetően erősebb, mint az 1,6, lehetséges, hogy annál nem kell a 4. fokozat. Ki kellene próbálni, hiszen van köztük 16 lóerő és vagy 20Nm különbség ugyanakkora tömegre.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2761 Dátum: 2016.08.30 14:12:49 »
Ebben azert valszeg az 1,8-as érezhetően erősebb, mint az 1,6, lehetséges, hogy annál nem kell a 4. fokozat. Ki kellene próbálni, hiszen van köztük 16 lóerő és vagy 20Nm különbség ugyanakkora tömegre.
Én a sajátomból indulok ki. Autópályán még nem volt soha kevés az 5. fokozat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2762 Dátum: 2016.08.30 14:18:00 »
A váltó áttételezésétől függ elsősorban. Arra utaltam, hogy az 5. és a 6. között nincs nagy különbség, tehát ha a szituáció miatt vissza kell váltani (mert a tévhitek ellenére igenis lehet 6-ban is előzni öngyilkos gondolatok nélkül ;) ), akkor inkább 4. mert az 5-kel nem sokat nyersz.

De ha valakinek meg van a váltó áttételezési értékei, szívesen megnézném.

Én a sajátomból indulok ki. Autópályán még nem volt soha kevés az 5. fokozat.
Neked 5-ös váltód van. Hogy nem volt kevés az 5.? Bocs, ezt nem értem.
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.30 14:19:56 írta Nagycitrom »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2763 Dátum: 2016.08.30 15:56:35 »
A váltó áttételezésétől függ elsősorban. Arra utaltam, hogy az 5. és a 6. között nincs nagy különbség, tehát ha a szituáció miatt vissza kell váltani (mert a tévhitek ellenére igenis lehet 6-ban is előzni öngyilkos gondolatok nélkül ;) ), akkor inkább 4. mert az 5-kel nem sokat nyersz.

De ha valakinek meg van a váltó áttételezési értékei, szívesen megnézném.
Neked 5-ös váltód van. Hogy nem volt kevés az 5.? Bocs, ezt nem értem.
A pontos 5. fokozati áttétel érték 0,815 a T22 Ave 1,8-nál. Ez a valóságban annyit jelent, hogy (óra szerint) kb 145km/h-nál forog 4000-et a motor. Tapasztalatom szerint, 3500-as fordulattól kezdve elegendően erős a motor még autópályás emelkedőn, tetőbox-szal közlekedve is a gyorsításhoz. Ugyanerre 120km/h-nál kevésbé képes, ott még kevés a teljesítmény, hasonló körülmények között.
A "kevés" itt azt jelenti, hogy vissza kell kapcsolni, de pont ez az, amit nem szükséges autópályatempó mellett.

Az újabb, valvematic-es 1,8-as jóval erősebb az enyémnél és van egy plusz fokozata is (még, ha csak pihentető is), valamint, kb 75-100 kg plusz tömege. Csak feltételezem, hogy nem érződik gyengébbnek, mint az enyém...  ::) 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Avensis III.
« Válasz #2764 Dátum: 2016.08.31 14:42:28 »
Köszönök minden hozzászólást.
Az 1.8 benzines t27 fogyasztása  autópályán szabályoknak megfelelően autózva mennyi? azt le tudjátok írni, hogy mennyit forog 6.fokozatban 130nál? illetve tempósabban 170-180 körül nevezhető még ennél a motornál ideális utazó sebességnek? nagyon nő a fogyasztása?
Városi fogyasztása?
Láncos motor ez?
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.31 14:44:07 írta mizsu »
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2765 Dátum: 2016.08.31 18:48:57 »
Köszönök minden hozzászólást.
Az 1.8 benzines t27 fogyasztása  autópályán szabályoknak megfelelően autózva mennyi? azt le tudjátok írni, hogy mennyit forog 6.fokozatban 130nál? illetve tempósabban 170-180 körül nevezhető még ennél a motornál ideális utazó sebességnek? nagyon nő a fogyasztása?
Városi fogyasztása?
Láncos motor ez?
Csak 1,6os tapasztalatom van (T27 Wagon, 244e km)
Az autópályán szabályoknak megfelelő megfogalmazás eléggé tág fogalom. Sima óra szerint 130-nál (kb 3200 1/min) kb 6,3. 160 alatt valamivel (még nem büntetnek 150 km/h) kb 6,8-7. De nagyon függ attól, hogy mennyi a fék-gyorsítás, tehát milyen a forgalom.
170-180 talán 8 körül, de ebben nem sok a tapasztalatom van. Párszor kellett sietni Németországból haza, akkor én 160-as tempomattal, ahol lehetett, akkor a teljes úton 7,7 volt a fogyasztásom.Nekem ennyi km alatt még sosem sikerült egy tank benzinre nézve 8 literes átlagot kihoznom (viszont 5,2-t igen  :tt2:)
A város szintén megfoghatatlan dolog, 5,5-10 között bármi lehet. Mondjuk legyen BP 8 liter.
Láncos kutya :D

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Avensis III.
« Válasz #2766 Dátum: 2016.08.31 22:49:34 »
Olvastam itt, hogy az 1.8 egy literrel eszik többet a 2.0 dizelnél, ezért faggatózom mert ez szerintem hihetetlen.
Itt olvastam, hogy a t27 2.0 dizel takarékosabb mint a t25 126 paripás. Olvastam már a sajátomról is álomadatokat, nekem az olyanok nem sikerülnek, 6.3 és 6.8 közt járok, sokszor 900km egy menet, kb 300kg súly, harmad út 170, többi 130 navi szerinti sebesség, általában ez 6.4 liter környéke, és ez nem a mutatott, hanem a tankolás utáni számolt adat.
Akkor most hogy is van ez?
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2767 Dátum: 2016.09.01 10:36:38 »
Olvastam itt, hogy az 1.8 egy literrel eszik többet a 2.0 dizelnél, ezért faggatózom mert ez szerintem hihetetlen.
Itt olvastam, hogy a t27 2.0 dizel takarékosabb mint a t25 126 paripás. Olvastam már a sajátomról is álomadatokat, nekem az olyanok nem sikerülnek, 6.3 és 6.8 közt járok, sokszor 900km egy menet, kb 300kg súly, harmad út 170, többi 130 navi szerinti sebesség, általában ez 6.4 liter környéke, és ez nem a mutatott, hanem a tankolás utáni számolt adat.
Akkor most hogy is van ez?
Nem 1 liter, hanem kb. másfél a különbség. De ha igazán pontosak akarunk lenni, akkor inkább százalékban érdemes megadni, mert használattól függ: 25-30 %-kal fogyaszt többet az 1.8 benzin, mint a 2.0 dízel. Nekem volt mind a kettő, és autópályás tempónál majdnem 2 liter volt a különbség, országútinál kevesebb, mint másfél. Ugyanakkor, csak városban a dízel is bekapta a 7 litert, és a benzines meg 8-ból kijött. Szóval használatfüggő a különbség is.

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Avensis III.
« Válasz #2768 Dátum: 2016.09.02 08:19:33 »
 Amint látom szinte mind dizel ellenesek vagytok :)
És igen, amikor a kettőstömegű vagy a részecske szűrő cseréje eszembe jut én is azt mondom, hogy nem szabad dizelt venni.
Viszont van egy olyan elméletem, ha kevés km-t futottat sikerül vennem (újra nincs keret) az 250e km-ig ezeket a drága alkatrészeket nem fogja kérni.Olvastam a megkotlott turbo történetetét, szerintem ez egy ritka eset volt, talán anyaghiba.
Rágódóm mert szeretem a dizelt.
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2769 Dátum: 2016.09.02 08:48:12 »
Nem gondolom, hogy dízel ellenesek vagyunk, csak reálisabban látja az ember a dízel negatív oldalát egy ilyen fórumon.
Tehát máris nem olyan szép a leány fekvése  ;)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2770 Dátum: 2016.09.02 10:17:35 »
Amint látom szinte mind dizel ellenesek vagytok :)
És igen, amikor a kettőstömegű vagy a részecske szűrő cseréje eszembe jut én is azt mondom, hogy nem szabad dizelt venni.
Viszont van egy olyan elméletem, ha kevés km-t futottat sikerül vennem (újra nincs keret) az 250e km-ig ezeket a drága alkatrészeket nem fogja kérni.Olvastam a megkotlott turbo történetetét, szerintem ez egy ritka eset volt, talán anyaghiba.
Rágódóm mert szeretem a dizelt.
Szét kell választani két dolgot:
1. Vagy realitást vár az ember vagy álmodozik és érveket gyárt önmaga meggyőzésére.
A realitás az, hogy vannak az ismert költségek dízel kapcsán, meg van a tapasztalat.
a) Költségek: drágák az alkatrészek. (Erre általában az a válasz, hogy neki tartogat a falusi lelkész valahol egy alacsony futású garázsban tartott példányt.)
b) Tapasztalat: El fog romlani minden ami várható és az is ami nem. Füstölés, DPD, katalizátor, turbó, kéttömegű, stb.  Ezekről van személyes tapasztalat bőven a fórumon, ki lehet értékelni, csak kell rá 4-5 nap.

2. Van egy vásárlói réteg aki alacsony fogyasztást akar és nem szeretne (és nem is fog) a kocsira költeni, amikor meg majd kéne, akkor inkább eladja. Így állnak elő a leharcolt dízelek, amiket visszatekernek, hogy valami hiszékeny polgár alacsony fogyasztásúként elvigye.

Én úgy látom, hogy a dízel előnyei akkor érhetőek el reálisan az ember számára, ha szalonból megveszi és használja. Az, hogy nem azt hallod amit szeretnél, nem jelenti azt, hogy dízel ellenesek vagyunk. Egyszerűen van egy realitás, amit vagy mérlegelsz, vagy ignorálsz. Ha van bármikor fél millió ft alkatrészre, és nem zavar, hogy időnként megmagyarázhatatlan konstans kondenzcsíkot húzol magad után, akkor hajrá. Ne vedd úgy, hogy bárki meg akar neked mondani bármit. Olvass el mondent, mérlegelj, aztán vegyél azt amit akarsz.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2771 Dátum: 2016.09.02 14:30:39 »
Amint látom szinte mind dizel ellenesek vagytok :)
És igen, amikor a kettőstömegű vagy a részecske szűrő cseréje eszembe jut én is azt mondom, hogy nem szabad dizelt venni.
Viszont van egy olyan elméletem, ha kevés km-t futottat sikerül vennem (újra nincs keret) az 250e km-ig ezeket a drága alkatrészeket nem fogja kérni.Olvastam a megkotlott turbo történetetét, szerintem ez egy ritka eset volt, talán anyaghiba.
Rágódóm mert szeretem a dizelt.

fene az ízlésedet :D

vegyed azt, amelyiket jobban szereted vezetni. nyilván nem szeretsz váltogatni, ezért nyomatékból autózol, ahol lehet. ott sokkal jobb egy dízel. aztán majd felér egy jó kis pofánveréssel, amikor elkoptatod a kettőstömegűt és újat kér :D

hosszú távon alacsony futás mellett a (szívómotoros, nem közvetlen befecskendezéses) benzines motor szerintem pontosabban tervezhető kiadásokkal jár.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2772 Dátum: 2016.09.02 15:04:57 »
Amint látom szinte mind dizel ellenesek vagytok :)
És igen, amikor a kettőstömegű vagy a részecske szűrő cseréje eszembe jut én is azt mondom, hogy nem szabad dizelt venni.
Viszont van egy olyan elméletem, ha kevés km-t futottat sikerül vennem (újra nincs keret) az 250e km-ig ezeket a drága alkatrészeket nem fogja kérni.Olvastam a megkotlott turbo történetetét, szerintem ez egy ritka eset volt, talán anyaghiba.
Rágódóm mert szeretem a dizelt.
Nem anyaghiba volt.  :no:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Avensis III.
« Válasz #2773 Dátum: 2016.09.03 22:54:55 »
És mondok egy harmadikat. A dízelnek nagyon nagy a környezetterhelése, ami most még csak lelkiismereti kérdés, de ha az EU bürokrácia kicsit továbbnéz a migránsügyön, akkor nagy adók várhatóak a dízelautókra. (Rokon mondta, aki ezzel foglalkozik ott. Persze a lobbiérdekek mindig közbeszólhatnak...)
Amúgy pedig azt kell megérteni, ami itt korábban is elhangzott: más az elmélet és más a gyakorlat. Papíron valóban pénztárcakímélőbb a dízel, a kettőstömegű-probléma is a modellek X százalékában jön elő.
A gyakorlat sajnos az, hogy a használtpiaci kínálat egyáltalán nem fedi le a papíron kialakult statisztikát. Miért? Egyrészt a 2008-as válság miatt itthon szinte megszűnt a belföldi újautópiac, másrészt épp a várható magas javíttatási kiadások miatt éppen azokat a példányokat fogják eladásra kínálni, amitől meg akarsz menekülni, azaz a papíron x. százalék hibás autó az a hahu kínálatában majdnem 100. Amik mégsem ilyenek, pl. korábbi flottás vásárlás 3 éves kort megért valami okból megkíméltebb autói, azokat kéz alatt elviszik, el sem jutnak a nyilvános piacra!
music     

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2774 Dátum: 2016.09.03 23:57:19 »
Amint látom szinte mind dizel ellenesek vagytok :)
És igen, amikor a kettőstömegű vagy a részecske szűrő cseréje eszembe jut én is azt mondom, hogy nem szabad dizelt venni.
Viszont van egy olyan elméletem, ha kevés km-t futottat sikerül vennem (újra nincs keret) az 250e km-ig ezeket a drága alkatrészeket nem fogja kérni.Olvastam a megkotlott turbo történetetét, szerintem ez egy ritka eset volt, talán anyaghiba.
Rágódóm mert szeretem a dizelt.
Én nem vagyok dízelellenes. :no: Csak szimplán gyűlölöm. :D