Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 724370 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2745 Dátum: 2016.06.12 23:31:37 »
Ha a Focus kombi kicsi, akkor lehet inkább egy CoV vagy egy Verso lenne a nyerő. De ha a Focus bevált és amúgy nem cserélnéd, csak kevés a hely, akkor egy síbox is lehet a válasz.
Egy T27 komi csomagtere nagyobb, mint egy Verso-é. Persze az egyterűek jobban variálhatóak. És egy T27 kombi nagyobb, mint egy fóka, tehát jogos a váltás.
Én nem zárnám ki egyik benzinest sem a keresgélésből. Amelyikből jobb állapotút találnék, azt venném.

Mike81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis III.
« Válasz #2746 Dátum: 2016.06.13 09:18:56 »
Köszönöm a válaszokat! A Fordal nem csak ez a baj, hanem az is hogy az 1.6 benzin éppen elég a kasznihoz. Azért az Avensis-el szemezgetek mert ez tetszik a legjobban :szemez:
Ha egyterut vennék akkor csak az S-Max jöhetne szóba. De abból meg benzines gyakorlatilag 0. A diesel meg ugye számomra nem kifizetödő. Még a Mazda 6-ot nézegettem, de ott meg a rozsdásodás a probléma. A Toyoták amúgy hajlamosak a rohadásra?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Avensis III.
« Válasz #2747 Dátum: 2016.06.14 13:22:36 »
Szívóbenzinest vegyél - ez nem lesz nehéz, mert ezekben csak az van, a Toyota csak nemrég adta be a derekát a turbós kisbenzinesek témában. Motorikusan mindkettő jó, fenntartásuk kedvező - a szervizelése a közhiedelemmel ellentétben nem drágább a német autókkal összehasonlítva, sőt... - de itthon hivatalosan a 2,0 benzinest nem forgalmazták, szóval egyrészt amit találsz, az import, és itt ugye mindig kérdés, hogy mit éri meg eladásra behozni, másrészt jóval több 1,8-as lesz. (Csak egy árat a szervizhez: most vittem nemrég a Corolla Versot, márkaszervizben vizsgázott és kisszervize volt, a kettő együtt került cakumpakk 51.000 Ft-ba.
A csomagtere alapból valóban jóval nagyobb, mint egy egyterűé, de azt meg könnyebb pakolni, és sokkal variálhatóbb. Persze többet is fogyaszt a nagyobb homlokfelület miatt majd egy literrel. Két gyereknél még talán jobb a kombi, de ha egy-két éven belül lesz harmadik, nagyon elgondolkoznék az egyterűn!
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2748 Dátum: 2016.06.14 14:49:28 »
Egy T27 komi csomagtere nagyobb, mint egy Verso-é. Persze az egyterűek jobban variálhatóak.
Teljesen jogos, ezt elfelejtettem írni.

Mike81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Avensis III.
« Válasz #2749 Dátum: 2016.06.14 23:06:44 »
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat :yes: Örülök ennek a válasznak :yes:
Nem tervezünk 3. gyereket ezért én inkább maradnék a kombi vonalon. Ez a szervíz ennyiért tényleg nem sok. Azt szeretném még megkérdezni, hogy a rozsdával hogy áll a Toyota? Hajlamos rá vagy azért van megfelelő védelem gyárilag? A másik kérdésem pedig az, hogy az 1.8 mennyire elég egy ekkora kasztnihoz?



Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2750 Dátum: 2016.06.15 09:50:14 »
Annyit még írnék, hogy mi 3 gyerekkel használjuk az Ave T25-öt. A 3. gyerek kicsit kényelmetlenül, de befér. Hosszú utakra ezért megyünk inkább két kocsival. :D De a lényeg: a múltkor néztem a T27-et és kb. azonos mennyiségű a hely benne, szóval két gyerekkel bőven elég. A csomagtartója szuper volt, nem mértem, de érzésre nagyobb mint a T25 és nagyon megoldott (kikötési pontok, fiókok). Ha a vezető körül a beltér nem lenne visszalépés a T25-höz képest, nagyon gondolkoznék rajta.
Rozsda ellen szerintem jól fel van készítve. Enyém rozsdamentes 10 év Németország ellenére és van olyan topictárs akinek félmillió km felett se volt vele gondja. De láttunk már ellenpéldát is. Ha biztosra akarsz menni, akkor garancia lejárata után 70-80 körül rakathatsz rá alvázvédelmet.

A másik kérdésem pedig az, hogy az 1.8 mennyire elég egy ekkora kasztnihoz?
Ez tök szubjektív, emiatt szinte megválaszolhatatlan. Legjobb ha bejelentkezel tesztvezetésre valahová, mert ott derül ki, hogy a te használati karakterisztikádnál mit nyújt a kocsi. Az Ave T25 129 LE-vel simán játékos még 140-150-es pályatempónál is, egyáltalán nem gond az előzés.  Úgy, hogy 7,5 liter marad az átlagfogyasztás. Városban ha odalépek, akkor rendesen megindul. Igaz, ilyenkor a fogyasztás is inkább 8 literre áll be. A T27 1.8 147 LE-s lett, gondolom tudja ugyanezt a dinamikát.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2751 Dátum: 2016.06.15 10:25:27 »
Az Ave T25 129 LE-vel simán játékos még 140-150-es pályatempónál is, egyáltalán nem gond az előzés.  Úgy, hogy 7,5 liter marad az átlagfogyasztás. Városban ha odalépek, akkor rendesen megindul. Igaz, ilyenkor a fogyasztás is inkább 8 literre áll be. A T27 1.8 147 LE-s lett, gondolom tudja ugyanezt a dinamikát.
A T27-ben az 1,6-os valvematic motor tudja már ezt a teljesítményt, egy picit alacsonyabb fogyasztással és a T27nek nem nőtt a tömege a T25 utolsó variációja óta.
Egyébként meg csak  :yes:  tudok azzal, hogy minden viszonyítás kérdése, ill. ki miből ül át. Ki kell próbálni! Az 1,6-ossal gépészkedni kell a nyomaték váltóval, a 2 literessel kevésbé. Több mint 230e együtt töltött km után azt mondom, hogy közel sem annyira kompromisszumos, mint ahogyan sokan lesajnálóan legyintenek erre a motorra.

A másik, hogy elsősorban azt nézném, hogy az 1,6-2,0 benzinesek közül melyikből találsz jobb állapotú autót és azt kell megvenni
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.15 10:44:40 írta Nagycitrom »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2752 Dátum: 2016.06.16 21:23:03 »
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat :yes: Örülök ennek a válasznak :yes:
Nem tervezünk 3. gyereket ezért én inkább maradnék a kombi vonalon. Ez a szervíz ennyiért tényleg nem sok. Azt szeretném még megkérdezni, hogy a rozsdával hogy áll a Toyota? Hajlamos rá vagy azért van megfelelő védelem gyárilag? A másik kérdésem pedig az, hogy az 1.8 mennyire elég egy ekkora kasztnihoz?

van, akinek az egyhatos is elég a kombihoz is...ez szubjektív, hogy kinek milyen erős motor a megfelelő. a rozsda tudtommal nem jellemző az avensisekre, két gyerekkel bőven elegendő lesz az avensis, pláne kombiban. szerintem mindegyik benzinmotorral jó lehet. persze ha megtöltöd a puttonyt és belepakolod a családot, akkor az egyhatossal valszeg nem te leszel az autópályák réme...

nekem egyébként egy 2.4-es avém volt régebben. nem panaszkodtam  :D :D :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensis III.
« Válasz #2753 Dátum: 2016.06.16 21:24:20 »
na bocs, most látom, hogy én már csak másokat ismétlek itt  :hug:

mizsu

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:Avensis III.
« Válasz #2754 Dátum: 2016.08.26 23:07:01 »
Sziasztok!
Jelenleg T25  2.0 126paripás dizelt ülök, eljött az ideje a frissítésnek és nem feltétlen akarok márkát váltani (lehet üzemanyagot sem), ezért lenne néhány kérdésem a tulajokhoz.
A t27 2.0 dizele ugyanaz a régebbi motor vagy teljesen más? megbízható mint a 2.0 előd vagy...?
Én szeretem a dizelt, ami miatt esetleg benzinesre váltanék az a dizelhez viszonyított igénytelensége, de pl az 1.8 tud 170km/h sebesseget úgy, hogy ne pörögjön nagyon és ne egyen túl sokat? 130környékéről tud viszonylag úgy gyorsulni, hogy ne kelljen 2 sebességi fokozatot vissza kapcsolnom?
Rég volt már benzinesem.....
Az 1.8 benzines ugye egy újabb motor, semmi köze a bevált facelift 1.8 motorhoz? láncosak? ezekről vannak már megbízhatósági infok?
Elkezdtem olvasni az első oldaltól a topicot, most a 35.nél tartok, olvasom közbe tovább :)
Facelift 2.0 D4D Sol kombi

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2755 Dátum: 2016.08.27 22:55:20 »
Sziasztok!
Jelenleg T25  2.0 126paripás dizelt ülök, eljött az ideje a frissítésnek és nem feltétlen akarok márkát váltani (lehet üzemanyagot sem), ezért lenne néhány kérdésem a tulajokhoz.
A t27 2.0 dizele ugyanaz a régebbi motor vagy teljesen más? megbízható mint a 2.0 előd vagy...?
Én szeretem a dizelt, ami miatt esetleg benzinesre váltanék az a dizelhez viszonyított igénytelensége, de pl az 1.8 tud 170km/h sebesseget úgy, hogy ne pörögjön nagyon és ne egyen túl sokat? 130környékéről tud viszonylag úgy gyorsulni, hogy ne kelljen 2 sebességi fokozatot vissza kapcsolnom?
Rég volt már benzinesem.....
Az 1.8 benzines ugye egy újabb motor, semmi köze a bevált facelift 1.8 motorhoz? láncosak? ezekről vannak már megbízhatósági infok?
Elkezdtem olvasni az első oldaltól a topicot, most a 35.nél tartok, olvasom közbe tovább :)
Ha tapasztalt T27 dízel user kalandjait akarod olvasni, akkor innen kezdj: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=832.msg664062#msg664062
Kb idáig: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=832.msg665252#msg665252


Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis III.
« Válasz #2756 Dátum: 2016.08.30 10:39:07 »
Ha tapasztalt T27 dízel user kalandjait akarod olvasni, akkor innen kezdj: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=832.msg664062#msg664062
Kb idáig: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=832.msg665252#msg665252
Visszaolvasva a dízeles kálváriámat, a gyomrom ismét összerándul (meg a pénztárcám is: minusz 1 milla...  :wacko: ).
Így még többre értékelem a mostani nyugalmamat. :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis III.
« Válasz #2757 Dátum: 2016.08.30 11:44:11 »
Sziasztok!
Jelenleg T25  2.0 126paripás dizelt ülök, eljött az ideje a frissítésnek és nem feltétlen akarok márkát váltani (lehet üzemanyagot sem), ezért lenne néhány kérdésem a tulajokhoz.
A t27 2.0 dizele ugyanaz a régebbi motor vagy teljesen más? megbízható mint a 2.0 előd vagy...?
Én szeretem a dizelt, ami miatt esetleg benzinesre váltanék az a dizelhez viszonyított igénytelensége, de pl az 1.8 tud 170km/h sebesseget úgy, hogy ne pörögjön nagyon és ne egyen túl sokat? 130környékéről tud viszonylag úgy gyorsulni, hogy ne kelljen 2 sebességi fokozatot vissza kapcsolnom?
Rég volt már benzinesem.....
Az 1.8 benzines ugye egy újabb motor, semmi köze a bevált facelift 1.8 motorhoz? láncosak? ezekről vannak már megbízhatósági infok?
Elkezdtem olvasni az első oldaltól a topicot, most a 35.nél tartok, olvasom közbe tovább :)
A T27 Ave 1,8 benziese már valvematic rendszerű, 147 lóerős, gyakorlatilag olyan teljesítményű, mint a T25 Ave 2.0 D4 benzinese.
A két motor (1,8 valvematic és 2,0 D4-D) teljesen eltérő karakterű: a dízelt dízelesen kell vezetni, a benzinest benzinesként ugyanahhoz a dinamikához. A benzines kb 1 literrel többet fog fogyasztani, de cserébe halkabb, kulturáltabb, és jóval kevesebb vele a lehetséges probléma. Gyorsabban fűt télen, de minden terhelésbeli változásra érzékenyebben reagál fogyasztás terén.
Autópályán szerintem nem szükséges 2-t visszakapcsolni, 5.-ben tud előzni a benzines is kellő dinamikával. Lényeg, hogy 3000 felett legyen a fordulatszám és onnan erőből húz. A dízel itt kezd kifulladni, az az alacsonyabb tartományban működik hatékonyabban, ezáltal kevesebb visszakapcsolást igényel alapesetben. Alapesetben, mert ha a benzinest is kihúzatod, az a lóerő különbség miatt szinte biztosan megeszi a dízelt reggelire. Viszont, emelkedőkön, illetve terhelve a dízel nyomatéka rugalmasabb vezethetőséget biztosít.
Saját véleményem, hogy - figyelve a használt dízelekkel járó tapasztalatokat - dízelt csakis újonnan érheti meg vásárolni, mert használtan túl sok kockázat jár vele, amik közül egyenként is költségesebb a javítás, mint egy benzinesben egy komplett motorfelújítás. Amit megspórolsz a fogyasztásban a dízellel, azt - használt dízel vásárlásával - jó eséllyel ott fogod hagyni a szerelőnél.
A saját preferenciád szerint kell dönts, a saját szokásaidat, igényeidet mi nem ismerjük. Én személy szerint benzines párti vagyok, nem is gondolkoztam anno 2013-ban dízel Avensis vásárlásán.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis III.
« Válasz #2758 Dátum: 2016.08.30 12:14:13 »
Saját véleményem, hogy - figyelve a használt dízelekkel járó tapasztalatokat - dízelt csakis újonnan érheti meg vásárolni, mert használtan túl sok kockázat jár vele, amik közül egyenként is költségesebb a javítás, mint egy benzinesben egy komplett motorfelújítás. Amit megspórolsz a fogyasztásban a dízellel, azt - használt dízel vásárlásával - jó eséllyel ott fogod hagyni a szerelőnél.
A saját preferenciád szerint kell dönts, a saját szokásaidat, igényeidet mi nem ismerjük. Én személy szerint benzines párti vagyok, nem is gondolkoztam anno 2013-ban dízel Avensis vásárlásán.
:yes: :yes:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis III.
« Válasz #2759 Dátum: 2016.08.30 13:17:28 »
Autópályán szerintem nem szükséges 2-t visszakapcsolni, 5.-ben tud előzni a benzines is kellő dinamikával.
A visszakapcsolás 5-be nem sokat lendít a fordulatszámon. Az 5. és 6. között sokkal kisebb a lépcső, mint a többi fokozat között (kb 200 1/min), tehát inkább 4-be. De ezzel semmi gond, ugyanakkora mozdulat és 4-ben nagyon sokáig mehetsz vele, nem kell feltétlenül az előzés alatt még egyet váltani, elég a végén visszatenni 6-ba ;)