ó tényleg, neked akkor egy ugyanilyen van. én is elfogadnám
hogyan működik a sávtartó? ugye nem kormányoz, csak sípol? és a követős tempomat milyen?
De, beavatkozik a kormányzásba is. Csak akkor működik, ha bekapcsolod, és ha jól vettem ki, mindkét oldalon jól felismerhető sávjelzés kell neki, tehát autópályán működik jól. Ha elkezdessz "kigyalogolni" a sávból, akkor rádszól, és finoman visszakormányozza az autót (mindkét irányba működik).
A követő tempomat érdekes, eddig úgy tűnik, hogy ha tempomatot kapcsolok, akkor mindig ezt használja. Az érzékelési távolság három fokoztban állítható, ha utolérsz valakit, és ezen a távon belül kerülsz, akkor lelassít, és feleszi a tempóját. Ha meg is akartad előzni, csak véletlenül túl közel mentél mögötte, akkor ez lehet kellemetlen is, hiszen hirtelen tempót vesztessz a gázelvétel miatt, és az automatika miatt a gázadásra is van némi gondolkodás ilyenkor. De ha jól használja az ember, akkor nagyon kényelmes, és főleg biztonságos, mindenképp lassít, mielőtt rászaladnál a másikra - ködben, nagyon rossz látási viszonyok közt pl valószínűleg hamarabb észreveszi az előtted lassan haladót. Lassabb tempónál nem próbáltam még, csak autópályán és főúton, talán 30 vagy 40 km/h alatt nem is működik
Megnézem majd a könyvében, mit ír a tudás erről.
Egyébként a radar a követő tempomattól függetlenül állandóan működik, és adja a ráfutásra figyelmeztetést (fékezés nélkül), ha olyan helyzetbe keverednél. Ebben szerintem túl óvatos, gyakran "beszól" akkor is, ha csak tempósabban érkezek valkaki mögé, de nem zavaró, és ha csak egyszer ő figyelmeztet a bajra, már megérte