Én már többször kifejtettem, hogy ez a padlógázas gyorsítás nem nagyon fekszik nekem. Persze, ha van fordulat, olyan 1800 körül, akor már akár hatodikban is lehet elegendő, legalábbis nálam akkor már majdnem 300 nNm tolni kezd, de 2000 rpm.-nél már ott van.
Azonban 50 km/h-val toyogva 5. sebességi fokozatban -diesel ide, vagy oda-, nekem ne mondja senki sem, hogy padló és megyünk, ahelyett, hogy vissza három, aztán szépen gyorsulunk és váltunk ahogy kell. El kell egy kicsit gondolkozni, hogy melyik módszerrel gyorsulunk gyorsabban.
A váltót azért találták ki, hogy használjuk és a motorfordulatot ezzel a szerkezettel tartsuk optimális és gazdaságos tartományban. Az, hogy valaki spór-technikásan akar vezeni, lelke rajta, tőlem akár hatodikban is padlózhat "gyorsulhat".
Nem lehet egyszerre spórolósan vezetni és dinamikusan gyorsulni, kivéve a vállanyautókat.
Indokolatlanul a motort alacsony tartományban kínozni (nem konstans sebességgel haladni, az más tészta) ugyanolyan káros lehet, mint üveghangon nyomulni.