Szerző Téma: Avensis III.  (Megtekintve 725664 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensis III.
« Válasz #1200 Dátum: 2009.05.05 22:38:13 »
1000-es fordulatról padlógázzal gyorsítani azért rossz, mert alacsony az olajnyomás, és erős terhelést adsz a hajtókar-csapágyaknak - ezt a kettőt pedig nem szerencsés kombinálni.
Erről beszélek, hogy nálam a gyorsítás nem jelent automatikusan padlógázat. De hogy ne kanyarodjunk el, az egész onnan indult ki, hogy van-e értelme 6.-ban 80-nál padlógázat nyomni, egy relatíve nem túl nagy motorú autónál, illetve, hogy minek kellene történnie.

Elkanyarodni meg azért kanyarodtam el, mert nem mindegy, hogy mit vár el az ember. Gyanúm, hogy az itt leírt SEMMInél jóval több történik, csak mást vár el valaki, ha alapvetően dinamikusan vezet, és mást, ha kényelmesen. És akkor még említsük meg a többször kiemelt csendességi faktort is:  a szubjektív dinamikusságban nagy szerepe van a hangnak is, illetve a hang meg nem létének.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1201 Dátum: 2009.05.05 22:46:25 »
Igen, ebben igazad van. Ezért is írtam, hogy jó lenne erről egy mérés. Mert azért szerintem sem szó szerint "semmi" az a semmi  :hmmmm: ... Tényleg kíváncsi lennék, hogy valójában mennyi. És nem lennék meglepve, ha valami ilyen 20 mp körüli érték lenne. Ami azért abban a tankszerű nagy kasztniban, a csendben, simán érződhet "semminek" a 17 mp-hez képest, amit Satriani Corollája tud  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1202 Dátum: 2009.05.05 22:51:47 »
Jó lenne azért erről egy mérés... Te bújod a különféle külföldi autós weboldalakat - nem találtál még ilyen 1.8 Ave tesztet, amiben van rugalmassági adat is? Az AB eddig csak a dízelt tesztelte.

Itt is csak dízel van egyelőre, mondjuk a "prestaciónes" menüpont bal oldalt neked aranybánya. :) Ha rugalmassági adat kell, elsőként ezt az oldalt szoktam segítségül hívni.

A másik jópofa oldal az autoweek.nl, ők is mérnek ezerrel (külön ajánlom a régebbi teszteket, pl. E11-et is mértek, alul prestaties), de nekik sincs benyás Ave tesztjük. (Sőt, az új Ave még egyáltalán nem jutott el hozzájuk.)

Az általam próbált kocsihoz tegyük gyorsan hozzá, hogy a próbakör elején még 600 km sem volt benne, tehát erősen nyers a masina. Ebben az állapotában saccra 25 másodperc körül lehetett a 80-120, tényleg ritka gyengének tűnt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.05 22:56:00 írta Satriani »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1203 Dátum: 2009.05.05 22:58:58 »
Az előbb nézegettem az AB német oldalát, de még az Ave III dízel tesztjüket sem lelem, pedig érdekelt volna a fogyasztás miatt, lásd a diskurzust music-kal  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis III.
« Válasz #1204 Dátum: 2009.05.05 23:04:19 »
Nem a dízel eszik sokat - hanem a benzines nagyon keveset.

Na, ezt jol megforditottad. Nem a benzinesröl irtam.
Satriani által leirt teszt a vezess.hu-n, idézem: "Fogyasztás: meglepően jó. A hajtós-pörgetős-padlógázos tesztúton mért 9 litert ilyen használat mellett az enyém is bőven megeszi. Az értékesítő szerint vegyesben lazán 8 liter alatt lehet tartani, amit a rövid idő alatt tapasztaltak alapján simán el tudok hinni. Ekkora hodály szívó benzinessel ilyen jól nem fog fogyasztani.
Összességében egy helyen tudok belekötni: a rugalmasságot tekintve egy átlag kétezres dízel egy számmal jobb, még ha nem is fogyaszt sokkal kevesebbet. (Sőt, cimbora említette, hogy az értékesítő-oktatáson a tesztparkba beállított 1.8-asok kevesebbet ettek 3-4 decivel, mint a 150 lovas dízelek.)"


Erre kérdeztem Satriani-nál rá. De látom Music is belinkelt egy-két fogyasztási adatot a dieselekröl. Ezek után ugy néz ki, hogy már a 150 LE-s diesel is annyit fogyaszt mint az 1,8-as benzines. Erre irtam én, hogy ca. 1,5-2 literrel kevesebbet várnék el egy dieseltöl a benzineshez képest, hogy megérje.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1205 Dátum: 2009.05.05 23:11:14 »
Erre kérdeztem Satriani-nál rá. De látom Music is belinkelt egy-két fogyasztási adatot a dieselekröl. Ezek után ugy néz ki, hogy már a 150 LE-s diesel is annyit fogyaszt mint az 1,8-as benzines. Erre irtam én, hogy ca. 1,5-2 literrel kevesebbet várnék el egy dieseltöl a benzineshez képest, hogy megérje.

Én meg erre írtam (és most is csak ezt tudom írni): nem a dízel eszik sokat, hanem a benzines keveset. Ezért nincs meg a "szokásos" 1.5-2 liter difi - mert a dízel "csak" hozza a méretéhez-tudásához képest kb. elvárható fogyasztást, a benzines viszont jóval kevesebbet kajál, mint amennyit egy hasonló benzines szokott általában.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1206 Dátum: 2009.05.05 23:17:12 »
Palaczk fogja meg a dolgot a jó végén: nem a dízel eszik sokat (az annyit eszik tesztkörülmények között, mint bármelyik másik hasonló), hanem a benzines fogyaszt igen jól, feltételezhetően köszönhetően a hosszú fokozatoknak és a modern, pillangószelep nélküli motorkonstrukciónak.

Még egy "mérős" oldal, olaszul. Itt sincs új Ave.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1207 Dátum: 2009.05.05 23:20:39 »
Ja-ja, valahogy így. Én ledöbbentem ennek az 1.8-asnak a fogyasztásán  :sorcerer: ... Hozzátéve, hogy már az elődök sem ettek vmi hú de sokat, lásd az 1.6 Carina E nálunk produkált 7.3-ját, a 2.0 Ave II szintén nálunk produkált 8.2-jét. De ez az új, ez tényleg dízeles étvággyal bír  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Avensis III.
« Válasz #1208 Dátum: 2009.05.06 10:05:06 »
Ezt a "hatodikban 80-nal padlozokat" azert nezem furcsan, mert nem egyszer huleztunk itt le olyan tesztirokat, akik azt mertek irni, hogy 6-ban mar nem huz a kocsi.
Az en autom sem lodul meg 6-ban. Pedig mar alapjaraton van ~200Nm.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Avensis III.
« Válasz #1209 Dátum: 2009.05.06 14:21:31 »
Én már többször kifejtettem, hogy ez a padlógázas gyorsítás nem nagyon fekszik nekem. Persze, ha van fordulat, olyan 1800 körül, akor már akár hatodikban is lehet elegendő, legalábbis nálam akkor már majdnem 300 nNm tolni kezd, de 2000 rpm.-nél már ott van.

Azonban 50 km/h-val toyogva 5. sebességi fokozatban -diesel ide, vagy oda-, nekem ne mondja senki sem, hogy padló és megyünk, ahelyett, hogy vissza három, aztán szépen gyorsulunk és váltunk ahogy kell. El kell egy kicsit gondolkozni, hogy melyik módszerrel gyorsulunk gyorsabban.

A váltót azért találták ki, hogy használjuk és a motorfordulatot ezzel a szerkezettel tartsuk optimális és gazdaságos tartományban.  Az, hogy valaki spór-technikásan akar vezeni, lelke rajta, tőlem akár hatodikban is padlózhat "gyorsulhat".
Nem lehet egyszerre spórolósan vezetni és dinamikusan gyorsulni, kivéve a vállanyautókat. :D

Indokolatlanul a motort alacsony tartományban kínozni (nem konstans sebességgel haladni, az más tészta) ugyanolyan káros lehet, mint üveghangon nyomulni.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis III.
« Válasz #1210 Dátum: 2009.05.06 14:30:02 »
 :yes: :yes:

Satriani

  • Vendég
Re: Avensis III.
« Válasz #1211 Dátum: 2009.05.06 15:17:51 »
A váltót azért találták ki, hogy használjuk és a motorfordulatot ezzel a szerkezettel tartsuk optimális és gazdaságos tartományban.

Várj, ezzel tökéletesen egyet is értek, sőt, így is vezetek. (Van, hogy 80-ról harmadikban gyorsítok.) A próbaút alatt mindössze kíváncsiságból próbáltam ki a 80-ról hatodikban történő gyorsítást. Két megállapítást tettem:
1. Ilyen körülmények között nem gyorsul a kocsi, annyira hosszú a váltója.
2. Harmadikban-negyedikben szépen megindul.

Ergo ha sajátom lenne az autó, nyilván nem hatodikban próbálnék vele gyorsítani.

Szóval itt nem arról van szó, ki hogy vezet, hanem arról, az adott autó mit tud.

Hozzáteszem, egy kétezres dízellel, de még az enyémmel is sokkal jobban lehet legmagasabb fokozatban előzni. Más kérdés, hogy ez az Ave sztrádán iszonyú kényelmes és csendes lehet, amellett, hogy nyilván nem fogyaszt sokat, szóval ennek is megvan a maga szépsége.

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: Avensis III.
« Válasz #1212 Dátum: 2009.05.06 15:39:03 »
Ne értsd félre, sztem senki nem hibáztatott a 6.-ban gyorsulásért.  :D Nagyon is jo, ha valaki ilyen teszteket is felvállal, mint ahogy többször is irtam, egy autot (proba)vezetni kell, utána lehet véleményt nyilvánitani.  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Avensis III.
« Válasz #1213 Dátum: 2009.05.06 23:05:21 »
Én már többször kifejtettem, hogy ez a padlógázas gyorsítás nem nagyon fekszik nekem. Persze, ha van fordulat, olyan 1800 körül, akor már akár hatodikban is lehet elegendő, legalábbis nálam akkor már majdnem 300 nNm tolni kezd, de 2000 rpm.-nél már ott van.

Az természetes, hogy arról a fordulatról ésszerű csak csinálni, amelyről az autó már képes számottevően gyorsítani. Ez meg motorkarakterisztika és váltó-áttételezés kérdése (elsősorban). Ha ez 1800, akkor 1800. A dízel Corinál pl. kb. 1600 - efölött már nagyon is tud gyorsítani, visszakapcsolás nélkül is - úgyhogy ha a forgalmi helyzet nem indokolja, minek kapcsoljak vissza? Bizonyos (jellemzően benzines) autóknál pedig akár még kevesebb is lehet ez az alsó határ - a 2.0 Carina E pl. már szépen megindul, ötösben is, 1300-1400 környékéről is.

A padlógáz meg ahhoz kell, hogy elérjem a maximális gyorsítóképességet.

Persze, ha a helyzet szükségessé teszi, akkor nyilván vissza is kapcsolok. De "l' art pour l' art" nem. Minek is tenném? Azzal csak a fogyasztást és a kopást növelem meg feleslegesen.

A motorra ártalmas erőltetésről (olajnyomás hiánya vs. csapágy-terhelés) csak az extrém alacsony, igazából már nem az üzemi tartományba sorolható fordulatszámokon beszélhetünk - jellemzően valahol 1000 környékén, vagy még alatta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Avensis III.
« Válasz #1214 Dátum: 2009.05.06 23:31:14 »
Érdekes módon nekem az a tapasztalatom, hogy igen alacsony fordulaton a benzines használható jobban. Pl ma a 47esen kellet csorogni szélesítés miatt 40 körül, néha alatta. Olyan szépen ment a Seat néha 35 körül is ötödikben, hogy öröm volt látni. A sajátommal ilyenkor már a negyedik is nyűg lett volna.
Gabe 254.