MÉg mindig nem kaptam semmi érdemi véleményt a is 220D ről....
Próbáld ki.
Én pár éve megtettem. Elöljáróban annyit, hogy a kasztni szerintem a legszebb létező szedán, mocskosul tetszik, dizájn szempontjából se kívül, se belül nem tudnék belekötni. Gyönyörű kocsi. De...
...de két dolog nagyon zavart benne. Egyrészt előtte már próbáltam néhány Lexust (IS200
, GS300, GS450h, RX400h), és mindegyik végtelenül kifinomult autó; ezekhez képest az IS220d tényleg egy traktor. Nem illik a dízelmotor hangja, vibrációi a lexusos süketszobákba. Erős, takarékos az a motor, de ronda a hangja, és a hathengeres benzinesekhez képest rondán remeg, gyorsítás közben is. Persze ha valaki egy Octavia dízelből ül át, akkor nézhet bután, hogy miről beszélek - benzines Lexusokhoz hasonlítva viszont nem állja meg a helyét. A másik a kézi váltó. Egy manuális váltós Lexust próbáltam, az IS200-at. Abban kb. a világ legjobb váltója van, irgalmatlanul precíz, rövid úton jár, tévedhetetlen, csak a Mazda MX5-, Accord-féle, tényleg jól sikerült váltókkal lehet egy lapon említeni. Ahhoz képest a friss IS váltója kásás, nehezen jár, pontatlan, bizonytalan. Nagy csalódás volt.
A fentieket leszámítva pöpec az IS220d: van stílusa, megy, emberi költségekkel fenntartható, a futóműve, kormányzása, autópályás zajkomfortja, minőségérzete mind vitán felül áll. Ha valaki a méretét (nem sokkal tágasabb egy kompaktnál), hangját és a váltóját elfogadja, imádni fogja. De ha eleve egy bele passzoló motorral és váltóval veszi az ember (lásd IS250 aut.), akkor csak a méretével kell megbarátkozni. Ha megtehetném, azt választanám.