Szavazás

Milyen hatással van rád az üzemanyagárak jelentős emelkedése?

Nem érdekel, menni kell, ugyanúgy megtankolom.
62 (39.2%)
Kevesebbet autózom, többet tömegközlekedek.
9 (5.7%)
Kissebb fogyasztású autóra váltottam/váltok.
14 (8.9%)
Odafigyelek a fogyasztásra, igyekszem spórolással kompenzálni az áremelkedést.
56 (35.4%)
Igyekszem olcsó kutat választani, mert pár forint is számít.
17 (10.8%)

Összes szavazó: 157

Szerző Téma: Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?  (Megtekintve 1575768 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #375 Dátum: 2004.05.10 16:55:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kavarc"
Szal nembiztos, hogy addig jó a fordulatszám, amíg a motor/autó nem rángat. A mai modern autónál azért már elég komoly kiegyensúlyozó megoldásokat csinálnak, továbbá a 4 henger "majdnem" tökéletes... Szal lehet, hogy 1500on még nem rángat,

De , biztos , hogy addig jó .
Érdekelne , hogy ha négyesben-ötösben nem mész 2000 alá , akkor városban hogyan közlekedsz ? Hármasban ?


Nos. Nagyon keveset megyek városban. Max 15-20% -a a összes megtett utamnak. De azért hétvégén megfigyeltem pontosabban a dolgokat. 45-50 alatt soha nem kapcsolok fel 4-be, 5-ben pedig csak akkor járok városban, ha jeletös sebességtúllépést követek el - egyébként az 5-öst nem használom városban. 45nél már biztosan visszaváltok 3ba.
A 2000 kicsit télleg sátntít, de 3. sebfokozat felett soha nem használom az autót 1800-s fordulat alatt. Olyankor mindig visszaváltok.

Idézetet írta: "Palaczk"
Egyébként az ilyesminek köze van ám az olajfogyasztáshoz .

Minek? Pont azt írtad, hogy a városi forgalom jobban igénybe veszi a motort és az olajat. Én pedig legtöbbször országúton közlekedem. Ott pedig, ha haladok (mondjuk 110-120-al), sajna nem tudom 2000 alatt tartani a fordulatot. Az említett tempóhoz 3000-3500as fordulat tartozik. (Szerintem azért ez még nem gyilkolás) Többel nem szoktam menni, csak ha tényleg sietek.
Idézetet írta: "Palaczk"
Kihasználatlanul hagysz egy olyan fordulatszám-tartományt pont a két (id?ben) legtöbbet használt sebességfokozatban , amely a leginkább kíméli , a legkevésbé koptatja , a legkisebb mértékben veszi igénybe a motort .

Válasz feljebb. Városban alig használom az autót, országúton nem kivetelezhetö ez a fordulattartomány.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #376 Dátum: 2004.05.10 17:13:43 »
Idézetet írta: "Zénóka"
A yarisban az mmt öreguras gyorsításnál 25-nél rakja a 3.-at, és 35-nél a 4.-et. Ez mindkét esetben 1300-as fordulatot jelent. Valószín?nek tartom, hogy a ferdeszem? mérnök urak nem hasraütéssel találták ki, milyen program szerint váltson a masina, tehát finom gyorsításnál, vagy sebesség tartásánál jó mind a motornak, mind a fogyasztásnak az 1300-1500.

Nahát. Én 5 évig vezettem egy 1000es japán csodabogorat, igaz az csak 3hengeres volt, de 2000es fordulat alatt mindig meg akart halni. Valószínüleg kevesebb lehetett a nyomatéka és a lóereje a Te Yaris-odénál; de megnézném hogyan közlekedsz városban, - vagy akárhol - 1300as fordulaton. Föleg, ha 5-öst is használsz városban.

Idézetet írta: "Zénóka"
Mellesleg akik szerint kevesebbet fogyaszt a gép magasabb fordulatnál ajánlom kipróbálni a következ?t. Adott országúti szakaszon ahol kicsi a forgalom és nem zavaró cammogni 10-20 km-en keresztül ott végig kell menni 60-al egyszer 4.ben egyszer pedig 5. ben lehet?leg azonos körülmények között.

Na, az a  lényeg, hogy ennyire nem lehet általánosítani. Soha nem mondtam olyan, hogy egy autó azonos körülmémyek között nem eszik többet, ha 3000et vagy 6000et pörög. DE. Ha én mondok neked egy példát (1000es Yaris-szal próbáld ki!): menjél 35el 5-ben és 3-ban. Nehogy azt mondd, hogy 5ben kevesebbet fogyaszt az autód... Továbbá a computeres értékek "saccoltolt" értékek, a valóságban nem mindig mondanak "igazat".
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #377 Dátum: 2004.05.10 17:23:06 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Itt van egyébként egy ezzel kapcsolatos cikk annak , akit érdekel a téma (mármint az üzemanyag-takarékos vezetés titkai) - német nyelvtudás el?ny ;)

Elolvastam. Tényleg nem akarlak bosszantani (mert nagyon tisztellek), de azért a cikkben csak 1 érvként szerepel a fordulat 2000alatt tartása a sok közül (legalább 10). Továbbá, amit már korábban említettem a tesztben egy 1900 ccm-es benzines Merci szerepel. Amelynek a lóereje, de föleg a nyomatéka legalább 1.5ször akkora, mint a Carinának. Persze, hogy lazán eljárkál 1800as fordulaton 5ben...
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #378 Dátum: 2004.05.10 18:17:25 »
Idézetet írta: "kavarc"
Én 5 évig vezettem egy 1000es japán csodabogorat, igaz az csak 3hengeres volt, de 2000es fordulat alatt mindig meg akart halni. Valószínüleg kevesebb lehetett a nyomatéka és a lóereje a Te Yaris-odénál; de megnézném hogyan közlekedsz városban, - vagy akárhol - 1300as fordulaton. Föleg, ha 5-öst is használsz városban.

Idézetet írta: "Zénóka"
Mellesleg akik szerint kevesebbet fogyaszt a gép magasabb fordulatnál ajánlom kipróbálni a következ?t. Adott országúti szakaszon ahol kicsi a forgalom és nem zavaró cammogni 10-20 km-en keresztül ott végig kell menni 60-al egyszer 4.ben egyszer pedig 5. ben lehet?leg azonos körülmények között.

Na, az a  lényeg, hogy ennyire nem lehet általánosítani. Soha nem mondtam olyan, hogy egy autó azonos körülmémyek között nem eszik többet, ha 3000et vagy 6000et pörög. DE. Ha én mondok neked egy példát (1000es Yaris-szal próbáld ki!): menjél 35el 5-ben és 3-ban. Nehogy azt mondd, hogy 5ben kevesebbet fogyaszt az autód... Továbbá a computeres értékek "saccoltolt" értékek, a valóságban nem mindig mondanak "igazat".


Elöszőr is 1 fontos dolog, amit nem szeretném, hogy félreértsetek:
Ezt az alacsony fordulaton (1300-1500) való használást én is csak kifejezetten üzemanyagtakarékos vezetés esetében használom, természetesen nem arra gondoltam, hogy 5-ben 45-nél kezdek autósort előzni, mikor szemben jön a kaminyom 90-el. Sőt sztem kifejezetten árt a motornak, ha ilyen fordulatnál terheljük, neadjisten padlót nyomunk. (főtengelycsapágyterhelés)
Én ezt a fordulatot kifejezetten csak a sebesség tartására, illetve nagyon öreguras gyorsításra használom, amikor menni kell (ez nálam ritka) akkor mindig 2000 felett tartom.
A Palack Úr által említett 2000-nél váltás, addig padló féle technikáról én is olvastam német oldalakon, de azt ők sem, és Palack sem mondta, hogy ez hú de jó a motornak, viszont a fogyasztás szempontjából vitathatatlanul ez a "legjobb technika". (a benzinmotornak nagy terhelésnél kedvezőbb a hatásfoka ) miatt.

A tesztet éjjel hazafelé megcsinálom, a yarisnál egyébként 5-ben a 34 km/h, 4-ben a 28 km/h fordul 1000-et a motor, anno a 1.6 carinám fokozatai ennél hosszabbak voltak, ráadásul az 400 kg-al nehezebb is volt, azt én sem használtam 1500 alatt.

A fedcomp-ról annyit, hogy még új korában lemértem, mindig ugyanazon kút, egyazon pisztolyából teli tankolva, egymás után 10-szer, mindig csak tankoláskor nullázva az átlagfogyimérőt, mindig ugyanannyi eltérés jött ki, ha érdekel bemásolom az excel táblát. Persze közben volt nagyon takarékos országúti menet, és 130-140-es autópálya menet is, utóbbihoz 1,5x annyi benzin kell, de "műszer" mindig egyformán csalt 7%-ot. Emiatt még anno cseréltünk is a gépben motorvezérlő elektronikát (ECU), illetve a műszerfalon lévő kijelző egységet is (garancia), de a 7% ezek után is maradt.   Ezért írtam azt, hogy viszonyítani jó a fed.comp.
Érdekes, hogy a korábbi japán összeszerelésű 99-es yarisomban, és a 2002-es szintén japán corollában ez hajszál pontosan mért.
bocs, ha hosszú lett.


kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #379 Dátum: 2004.05.10 18:53:40 »
Idézetet írta: "Zénóka"

Elösz?r is 1 fontos dolog, amit nem szeretném, hogy félreértsetek:
Ezt az alacsony fordulaton (1300-1500) való használást én is csak kifejezetten üzemanyagtakarékos vezetés esetében használom, természetesen nem arra gondoltam, hogy 5-ben 45-nél kezdek autósort el?zni, mikor szemben jön a kaminyom 90-el. S?t sztem kifejezetten árt a motornak, ha ilyen fordulatnál terheljük, neadjisten padlót nyomunk. (f?tengelycsapágyterhelés)
Én ezt a fordulatot kifejezetten csak a sebesség tartására, illetve nagyon öreguras gyorsításra használom, amikor menni kell (ez nálam ritka) akkor mindig 2000 felett tartom.
A Palack Úr által említett 2000-nél váltás, addig padló féle technikáról én is olvastam német oldalakon, de azt ?k sem, és Palack sem mondta, hogy ez hú de jó a motornak, viszont a fogyasztás szempontjából vitathatatlanul ez a "legjobb technika". (a benzinmotornak nagy terhelésnél kedvez?bb a hatásfoka ) miatt.


Oké. Értem. Egyetértek. :)

Idézetet írta: "Zénóka"
A tesztet éjjel hazafelé megcsinálom, a yarisnál egyébként 5-ben a 34 km/h, 4-ben a 28 km/h fordul 1000-et a motor, anno a 1.6 carinám fokozatai ennél hosszabbak voltak, ráadásul az 400 kg-al nehezebb is volt, azt én sem használtam 1500 alatt.

Nahh, Carinád is volt! Király. Akkor Neked tutira van összehasonlítási alapod. :) Egyébként értelmét nem látom a majd 1200 kilós autómmal, hogy 1500 alatt/körül autózzak... és ezzel "spóroljak". Pedig én elég sokat megyek, tehát nekem megérné. De mégis sikerült már 6.4es vegyes átlagfogyit csinálni a Carinával is. (oké ez csak egyszer sikerült) Az eddigi átlagom sem több 7.1 liernél ~15000 km alatt. Ennél kevesebbre pedig nem is törekszem, mert egy ilyen kaliberü autó kb erre képes. Természetesen, ha 10 lityi körül enne a járgány én is fontolóra vennék 1-2 fogyasztáscsökkentö módszert. :)

Idézetet írta: "Zénóka"
A fedcomp-ról annyit, hogy még új korában lemértem, mindig ugyanazon kút, egyazon pisztolyából teli tankolva, egymás után 10-szer, mindig csak tankoláskor nullázva az átlagfogyimér?t, mindig ugyanannyi eltérés jött ki...

Elhiszem. Én itt leginkább a pillanatnyi ill. a nagyon rövidtávú fogyasztásértékekre gondoltam.

Idézetet írta: "Zénóka"
bocs, ha hosszú lett.

Nem voltál hosszú. Köszönöm a kimerítö válaszokat.
Még egy kérdés: monnyátok már meg, hogy mi az az mmt?
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #380 Dátum: 2004.05.10 20:11:07 »
Volt ám. És király volt  :supz:  azóta is bánom, hogy már nem az enyém. Csakhát 470.ezerrel adtam el, és aggódtam a sok km miatt. Most már tudom, hogy az nem is sok egy toyotánál :D
192.000-el vettem és a majdnem 280.ezer megtett km átlaga 7.1 volt. Igaz akkor még minden nap volt benne autópálya is, meg még fiatalabb (és sportosabb) is voltam :D
A minimum a carinánál nekem 5.5 volt tanktól tankig, ez 90-110 között volt nyáron.

Az mmt egy manuális váltó robotizálva. A yaris topikban van róla egy külön fejezet, abban mmt szaktárs elég jól leírja a tapasztalatokat, érdekes olvasmány. Nekem sem olyan van, én is csak az olvasott tapasztalatok alapján írtam róla.


kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #381 Dátum: 2004.05.10 20:56:37 »
Idézetet írta: "Zénóka"
Volt ám. És király volt  :supz:  azóta is bánom, hogy már nem az enyém. Csakhát 470.ezerrel adtam el, és aggódtam a sok km miatt. Most már tudom, hogy az nem is sok egy toyotánál :D
192.000-el vettem és a majdnem 280.ezer megtett km átlaga 7.1 volt. Igaz akkor még minden nap volt benne autópálya is, meg még fiatalabb (és sportosabb) is voltam :D
A minimum a carinánál nekem 5.5 volt tanktól tankig, ez 90-110 között volt nyáron.

Hellóvan! Csak nem Te vagy az, aki napi szinten nyomtad a Bp-Sopront? És, ha jól emlékszem Györben adtad el az autót? És csak lengéscsillapítót cseréltél a jérgányon...
Milyen évjáratú volt?

Idézetet írta: "Zénóka"
Az mmt egy manuális váltó robotizálva. A yaris topikban van róla egy külön fejezet, abban mmt szaktárs elég jól leírja...

Ahha. Köszi, el fogom olvasni. :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #382 Dátum: 2004.05.10 21:18:01 »
Kavarc

Most röviden csak annyit , hogy említettem : én a Carinát is így vezetem . A tiéddel megegyező , 1.6-os Carinát :) ! Garantálom neked , hogy simán lehet városban használni nemcsak négyesben , hanem ötösben is 1500 körüli fordulatszámokról a motort . Gyorsításra is . Négyesben még emelkedőn is . Én úgy vettem észre , hogy az 1.6-os Carina esetében nagyjából 1300 körül van a használható fordulatszám-tartomány alsó határa , azalatt már brummogni és remegni kezd nagyobb gázadásnál . De 1500-ról simán gyorsít . Ha lesz rá mód (valamelyik talin) nagyon szívesen demonstrálom neked mindezt élőben :)

Azt persze megértem , hogy mindez számodra kevésbé lényeges , ha alig mész városban . Nyilván lehetetlen országúton úgy autózni , hogy ne menjen 2000 fölé a fordulat  :D  ... Városban viszont számít .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #383 Dátum: 2004.05.10 21:26:30 »
Én hát. Sopronban adtam el, ötszáztizenvalamennyinél adták tovább de nem tudom hová, azóta nem láttam.  A múlt héten sárvár környékén jött szembe a gép, a volánnál egy 60 körüli őszülő úrral. Patyolat tisztán, waxolva, úgy ahogy kell. Nyomta vagy 80-al a 84-es főúton. :D  :D
Azóta bánom, hogy nem állítottam meg... csak hogy milyen a gép. Bár látszott rajta, hogy vigyáz rá, biztos elégedett vele  :D
93 as volt. Győrben vettem. :D


music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #384 Dátum: 2004.05.10 23:48:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Persze , ilyen tempóval autózva simán kijön a 6 liter :) ! Én is megjártam Fonyódot a múlt héten kétszer is , 100 körül mentem , és nekem is cirka 6 liter jött ki :D

Carinával, vagy Camryval?
music     

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #385 Dátum: 2004.05.11 07:15:25 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Véletlenül nem pénteken délután olyan fél 7 környékén haladtál Pécs felé , Pécs és Szentlőrinc között ?

Ön nyert! ;)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #386 Dátum: 2004.05.11 07:19:44 »
Kipróbáltam azt is, hogy egyesben csak meglódítom a kocsit, aztán rögtön kettő: a fordulatszám 600-700-ra esik le. Na innen nem sokat lehet remélni...
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

jofe

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #387 Dátum: 2004.05.11 07:38:09 »
Idézetet írta: "Whis"
Kipróbáltam azt is, hogy egyesben csak meglódítom a kocsit, aztán rögtön kettő: a fordulatszám 600-700-ra esik le. Na innen nem sokat lehet remélni...

Pontosan így jártam én is. A meglódítás nem elég.  :cry: /Corolla 1.4 VVT-i/
Viszont pillanatok alatt 2000-3000 környékére szalad a fordulatszám,
tényleg hamar kell váltani.
--- /48 ----

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #388 Dátum: 2004.05.11 08:19:07 »
Köszi a megerősítést!  :lol:  Legalább megnyugodtam, hogy nem én vagyok béna és nem vagyok mototrgyilkos sem  :wink:  Egyesben nekem nagyon hamar felszalad 3000-ig, ha nagyon figyelek, akkor 2500 körül tudok váltani, a fordulat ilyenkor 1500 körülira esik, ahonnan már azért elég jól megy kettesben  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Válasz #389 Dátum: 2004.05.11 08:55:01 »
Idézetet írta: "jofe"
Pontosan így jártam én is. A meglódítás nem elég.  :cry: /Corolla 1.4 VVT-i/ Viszont pillanatok alatt 2000-3000 környékére szalad a fordulatszám, tényleg hamar kell váltani.

Attól függ, mit vár az ember. Dinamizmust nem szabad. Ha rögtön 2-be teszed, akkor - kettesben menve - egy olyan másfél másodperc kell, amíg magához tér a kocsi. De mivel ez a kis fogyasztásra megy ki, nem meglepö, hiszen a dinamizmus és a takarékosság nem könnyen fér meg egymás mellett. Ha sietek (pl. nálunk van egy lámpa, aminél ki kell löni, hogy elérjem a következöt), akkor persze nálam is felpörög 3000 környékére (pontos számot nem tudok mondani müszer híján). De még ott sem drámai a fogyi.
music