Én 5 évig vezettem egy 1000es japán csodabogorat, igaz az csak 3hengeres volt, de 2000es fordulat alatt mindig meg akart halni. Valószínüleg kevesebb lehetett a nyomatéka és a lóereje a Te Yaris-odénál; de megnézném hogyan közlekedsz városban, - vagy akárhol - 1300as fordulaton. Föleg, ha 5-öst is használsz városban.
Mellesleg akik szerint kevesebbet fogyaszt a gép magasabb fordulatnál ajánlom kipróbálni a következ?t. Adott országúti szakaszon ahol kicsi a forgalom és nem zavaró cammogni 10-20 km-en keresztül ott végig kell menni 60-al egyszer 4.ben egyszer pedig 5. ben lehet?leg azonos körülmények között.
Na, az a lényeg, hogy ennyire nem lehet általánosítani. Soha nem mondtam olyan, hogy egy autó azonos körülmémyek között nem eszik többet, ha 3000et vagy 6000et pörög. DE. Ha én mondok neked egy példát (1000es Yaris-szal próbáld ki!): menjél 35el 5-ben és 3-ban. Nehogy azt mondd, hogy 5ben kevesebbet fogyaszt az autód... Továbbá a computeres értékek "saccoltolt" értékek, a valóságban nem mindig mondanak "igazat".
Elöszőr is 1 fontos dolog, amit nem szeretném, hogy félreértsetek:
Ezt az alacsony fordulaton (1300-1500) való használást én is csak kifejezetten üzemanyagtakarékos vezetés esetében használom, természetesen nem arra gondoltam, hogy 5-ben 45-nél kezdek autósort előzni, mikor szemben jön a kaminyom 90-el. Sőt sztem kifejezetten árt a motornak, ha ilyen fordulatnál terheljük, neadjisten padlót nyomunk. (főtengelycsapágyterhelés)
Én ezt a fordulatot kifejezetten csak a sebesség tartására, illetve nagyon öreguras gyorsításra használom, amikor menni kell (ez nálam ritka) akkor mindig 2000 felett tartom.
A Palack Úr által említett 2000-nél váltás, addig padló féle technikáról én is olvastam német oldalakon, de azt ők sem, és Palack sem mondta, hogy ez hú de jó a motornak, viszont a fogyasztás szempontjából vitathatatlanul ez a "legjobb technika". (a benzinmotornak nagy terhelésnél kedvezőbb a hatásfoka ) miatt.
A tesztet éjjel hazafelé megcsinálom, a yarisnál egyébként 5-ben a 34 km/h, 4-ben a 28 km/h fordul 1000-et a motor, anno a 1.6 carinám fokozatai ennél hosszabbak voltak, ráadásul az 400 kg-al nehezebb is volt, azt én sem használtam 1500 alatt.
A fedcomp-ról annyit, hogy még új korában lemértem, mindig ugyanazon kút, egyazon pisztolyából teli tankolva, egymás után 10-szer, mindig csak tankoláskor nullázva az átlagfogyimérőt, mindig ugyanannyi eltérés jött ki, ha érdekel bemásolom az excel táblát. Persze közben volt nagyon takarékos országúti menet, és 130-140-es autópálya menet is, utóbbihoz 1,5x annyi benzin kell, de "műszer" mindig egyformán csalt 7%-ot. Emiatt még anno cseréltünk is a gépben motorvezérlő elektronikát (ECU), illetve a műszerfalon lévő kijelző egységet is (garancia), de a 7% ezek után is maradt. Ezért írtam azt, hogy viszonyítani jó a fed.comp.
Érdekes, hogy a korábbi japán összeszerelésű 99-es yarisomban, és a 2002-es szintén japán corollában ez hajszál pontosan mért.
bocs, ha hosszú lett.