mayday mayday
Tegnap este kénytelen voltam hazaküldeni az utolsó tanulómat, mert nem indult a Yaris
... 5 perc, bekapcsolt világítással állás (nem vettem észre, világos volt még) annyira lemerítette az akksit, hogy nem tudott már indítózni - egyszer átforgatta, aztán nyekk
Telefon, aztán jött faterom bikázni, Cucuval
------------------------------------
Az akksi egy aránylag erős (55 Ah-s), nem egészen három éves Jászakku. Szűk két éve használom a Yarisban.
Elvileg gondozásmentes! És itt jön a bibi...
Egy ideje (kb. egy hónapja) már észlelem, hogy reggelente, napi első indításnál lassabban, "fáradtabban" kezdte forgatni az önindítót, mint korábban. De nem értem rá foglalkozni vele, lévén kb. szó szerint folyamatosan dolgozom. (Napi 8-10 óra oktatás, és mellé a 15-16 darab, 12 órás műszak a másik melóhelyen.)
Na, most megnéztem az akksit... lepattintottam a fedelét, alatta ott voltak a cellák csavaros dugói. Kiszedtem őket...
... és lám, bizony egyik cellába belenézve sem láttam már a folyadékot, annyira lecsökkent a szintje
Vettem desztvizet. Egy teljes litert elnyelt az akksi, mire minden cellát feltöltöttem a megfelelő szintre
... de akkor MIÉRT írják rá, hogy gondozásmentes?!
Éjjelre feltettem töltőre. 8 órán át kapta a kraftot.
Most, reggel, prímán indított. Vidáman, fürgén, ahogy kell.
-------------------------------
Kérdés: túlélheti ezt az akksi hosszabb távon (értsd: éves nagyságrendű ideig), vagy várhatom, hogy pár hét-hónap, és véglegesen kinyiffan
?