eccer ha vban kedved leirhatnád a teljes folyamatot. most megéri hozni egy jó tizévest kintről vagy nem? nemtom
Leírtam a folyamatot, és nem egyszer
... Legutóbb (talán múlt héten) egy Carinás cartársnak. De sebaj
...
Akkor itt van még egyszer, tömören:
Mivel a fő tétel a regadó, ezért ezen áll vagy bukik, hogy megéri-e a behozatal. A regadó mértéke függ a köbcentitől, az autó korától, és a környezetvédelmi besorolástól. Legrosszabb kategória az Euro 2-nél gyengébb autóké, ezeknek jelölése a regadó-számításnál: "4-nél rosszabb környezetvédelmi osztály". Euro 2: 4-es körny.v.oszt.; Euro 3: 6-8 k.v.o.; Euro 4 vagy jobb: 8-nál jobb k.v.o. Értelemszerűen minél rosszabb a környezetvédelmi osztály, és minél nagyobb a köbcenti, annál nagyobb a regadó; az autó kora viszont csökkenti a mértékét. Ahol az egészet ki tudod számítani:
www.euvonal.hu Alapfeltétel, hogy az autó kint érvényes papírokkal és műszaki vizsgával rendelkezzen. Ha ez stimmel, akkor megveszed: magyar és külföldi adásvételi szerződést egyaránt ki kell tölteni, itthon kérik! Ezt követően kiváltod rá kint az ideiglenes rendszámot és az ahhoz szükséges ideigelenes biztosítást, és behozod. A határon nincs semmi tennivaló, egyszerűen hazajössz az autóval. Föltéve persze, hogy EU-tagállamból hozod.
Az itthoni procedúra a következő. Első lépés: okmányiroda, származás-ellenőrzés; kb. 8000 pénz. Ha ez megvan: eredetvizsga; ugye köbcentifüggő, egy kisebb benzinesre kb. 18-20 ezer pénz. Harmadik lépés: műszaki vizsga, NKH-nál kb. 9 ezer, máshol kb. 25 ezer. Negyedik lépés: vámosoknál regadó kiszámíttatása, majd befizetése. Ötödik lépés: kötelező biztosítás megkötése. Hatodik lépés: ismét okmányiroda, forgalmi és rendszám kiállíttatása, törzskönyv kérelmezése; ez kb. 20 ezer, de nem vagyok tisztában vele, hogy átírási illetéket is kell-e ilyenkor fizetni, vagy sem; azt hiszem, nem. Ha mindez megvan, akkor a forgalomba helyezés lezajlott, de még meg kell csináltatni a zöldkártyát is.
Összességében elmondható, hogy az egész eljárás mondjuk egy átlagos, nem túl nagy autó esetében cirka 80-90 ezer forint, plusz a kinti ideiglenes rendszám+biztosítás, útiköltség, és regadó. Ami, például, egy tízéves, 1.6-os, Euro 2-es autóra most kb. 270 ezer lenne.