Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243046 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6600 Dátum: 2017.05.17 19:01:20 »
Hm hogyan? Tankolástól tankolásig...nem nagyon vágom, azt igen, ha az átlagfogyasztást nullázom, ugye akkor tankolástól tankolásig látom a témát.....aztán ennyi nem érzek benne nagyobb kalandot. A hangzás egész tűrhető alap rádióm lévén, bár hátra elkéne még kettő az üres helyekre, nem tudom be van-e kábelezve, vagy csupán a helye van meg.
Eddig azt tapasztaltam, hogy van olyan adat, mikor minden egyes leállás, gyújtás kivét után ha elindulok fogyasztást számol a legközelebbi leállásig. Azért az meglepő, mikor reggel hideg motornál elindulok vele, hogy kinti 13 fok mellett is simán beindul és melegít a benzinmotor, bár nyilván érthető, nem akarja a motort hidegen kapcsolgatni. Ilyenkor 1km-en akár felmehet az átlagfogyasztás akár 20l/100km-re is, azátn ahogyan ügyeskedik az ember udvariaskodik, ugyanugy engedem kigurulni, mint a benzinest brutál módon csökken a szám. Mire a céghez érek lemegy olyan 4,5-re. Múlt héten furikáztam a városban, megmutattam egy-két embernek, akkor ugye teljesen üzem meleg volt, 20km-en simán hozta a 3,7-et. Szóval azért hideg motor mellett extra rövid távokon okozhat furcsa értékeket a motor melegedés, ráadásul  még ha keveset is fogyaszt a gép, viszont bekapcsolod auto módba a szellőztetést, akkor is feltornáztatja a fogyasztást, ezt is tapasztaltam, mivel ugye ha a hibrid aku nincs feltöltve, akkor azt vissza kell tölteni. Egyenlőre ennyi. Magyar nyelvűt átolvastam tegnap nem nagy eresztés egy csomó hablaty, végre valahára le merik írni Javasolt olaj az a 0w20 na végre hogy egyértelműen leírják, nem kell kihámozni. A múltkor  mikor megkérdeztem a szolnoki Toyota kereskedést, az a választ kaptam, mivel ők a hordós 5w30-at veszik, így az megy  bele, ha mégis a drágábbik kell, akkor az jóval többe fog kerülni.....hát úgy érzem a szervíz megint nem abba az irányba térit, hogy 10 évig ott cseréltessek olajat. Nyilván a hibrid garancia miatt évente kifizetem az 5k-t, de amint lejár a garancia megint én veszem az olajat az eneos 0w20-at, meg a Man filtert, és viszem a jól bejáratott szerelőmhöz. Ha a corolla-nak jó volt hat évgi, akkor az Auris HSD-nek is jó lesz legalább 10 évig....hát ennyi.....Amúgy a Linartech-esek legalább elmondták, hogy az ideális olaj a 0w20, szolnokiaknak úgy éreztem a telefonba lövésük sem volt......
Auris HSD TS 2015.12

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6601 Dátum: 2017.05.17 21:36:24 »
Hm hogyan? Tankolástól tankolásig...nem nagyon vágom, azt igen, ha az átlagfogyasztást nullázom, ugye akkor tankolástól tankolásig látom a témát.....aztán ennyi nem érzek benne nagyobb kalandot. A hangzás egész tűrhető alap rádióm lévén, bár hátra elkéne még kettő az üres helyekre, nem tudom be van-e kábelezve, vagy csupán a helye van meg.
Eddig azt tapasztaltam, hogy van olyan adat, mikor minden egyes leállás, gyújtás kivét után ha elindulok fogyasztást számol a legközelebbi leállásig. Azért az meglepő, mikor reggel hideg motornál elindulok vele, hogy kinti 13 fok mellett is simán beindul és melegít a benzinmotor, bár nyilván érthető, nem akarja a motort hidegen kapcsolgatni. Ilyenkor 1km-en akár felmehet az átlagfogyasztás akár 20l/100km-re is, azátn ahogyan ügyeskedik az ember udvariaskodik, ugyanugy engedem kigurulni, mint a benzinest brutál módon csökken a szám. Mire a céghez érek lemegy olyan 4,5-re. Múlt héten furikáztam a városban, megmutattam egy-két embernek, akkor ugye teljesen üzem meleg volt, 20km-en simán hozta a 3,7-et. Szóval azért hideg motor mellett extra rövid távokon okozhat furcsa értékeket a motor melegedés, ráadásul  még ha keveset is fogyaszt a gép, viszont bekapcsolod auto módba a szellőztetést, akkor is feltornáztatja a fogyasztást, ezt is tapasztaltam, mivel ugye ha a hibrid aku nincs feltöltve, akkor azt vissza kell tölteni. Egyenlőre ennyi. Magyar nyelvűt átolvastam tegnap nem nagy eresztés egy csomó hablaty, végre valahára le merik írni Javasolt olaj az a 0w20 na végre hogy egyértelműen leírják, nem kell kihámozni. A múltkor  mikor megkérdeztem a szolnoki Toyota kereskedést, az a választ kaptam, mivel ők a hordós 5w30-at veszik, így az megy  bele, ha mégis a drágábbik kell, akkor az jóval többe fog kerülni.....hát úgy érzem a szervíz megint nem abba az irányba térit, hogy 10 évig ott cseréltessek olajat. Nyilván a hibrid garancia miatt évente kifizetem az 5k-t, de amint lejár a garancia megint én veszem az olajat az eneos 0w20-at, meg a Man filtert, és viszem a jól bejáratott szerelőmhöz. Ha a corolla-nak jó volt hat évgi, akkor az Auris HSD-nek is jó lesz legalább 10 évig....hát ennyi.....Amúgy a Linartech-esek legalább elmondták, hogy az ideális olaj a 0w20, szolnokiaknak úgy éreztem a telefonba lövésük sem volt......
A beállítások között a műszerfalon veled szemben be tudod állítani hogy tankolástól tankolásig mutassa a fogyasztást.
Nem kell semmit se nullázni.
Azt hiszem csak úgy engedi állítani ha nem mész az autó, csak álló helyzetben gyújtáson.
A 0W olaj a sok hideg indítás miatt kell, ez a legjobb neki.
Üzem meleg motorral 10 km-es távon én 2 liter fogyasztást csináltam, eddig ez a rekord.
Amúgy a motort csak 40 C° fokig melegszik első körben, állítólag, ellenőrizni még nem sikerült (nincs OBD olvasóm még)
Gyúrjál még a fogyasztásra, nálam 600 km átlaga 3,9 liter/100


Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6602 Dátum: 2017.05.18 13:29:32 »
Hm, az durva, bár némi kétely támad bennem, mikor egy autonavigator.hu-s tesztet olvastam, ott azt írták, hogy a 17-es kerék kb. fél literes fogyasztásnövekedést jelent a 16-hoz képest..hát akkor az én szerény 195 65 15-öm ingyen jár...valami sántít, vagy nem jelent annyit, vagy  valami más van. Na holnap irány Tiszakécske, a bordó új otthona, kíváncsian várom az országúti értékeket...mekkora lesz a ***ás feelingje.... :clap:
Auris HSD TS 2015.12

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6603 Dátum: 2017.05.19 17:37:30 »
Na végre itthon, jelentem megtett távolság 120km átlagfogyasztás 3,9l/100km. Már látom, hogy városba érve elektromosan hogyan lehet csökkenteni az átlagot. Így már látva elég egyértelmű a dolog....nem nagyon kell ehhez egy év gyakorlás persze szigorúan szvsz...
Egy még biztos mikor az aksi töltve van úgy lehet kigyorsítani, hogy legtöbb hagyományos autó képtelen lereagálni........már csak
az autópályatempó fogyasztás a kérdés. VALAHOL 5-6 LITER KÖRÜL LEHET...
Auris HSD TS 2015.12

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6604 Dátum: 2017.05.19 18:58:04 »
Na végre itthon, jelentem megtett távolság 120km átlagfogyasztás 3,9l/100km. Már látom, hogy városba érve elektromosan hogyan lehet csökkenteni az átlagot. Így már látva elég egyértelmű a dolog....nem nagyon kell ehhez egy év gyakorlás persze szigorúan szvsz...
Egy még biztos mikor az aksi töltve van úgy lehet kigyorsítani, hogy legtöbb hagyományos autó képtelen lereagálni........már csak
az autópályatempó fogyasztás a kérdés. VALAHOL 5-6 LITER KÖRÜL LEHET...

Autóúton ha mész két falu között óvatosan nyomod a gázt közben töltődik az aksi, be vitorlázol aksival át gurulsz rajta akkumulátorral. Ugyanez Pesten is működik, gyors szakaszok, emelkedő benzinnel óvatosan, lassú részek, lejtős részek, aksival.
Ne hagyd le merülni két egységig, 50-55 el tempomattal finoman haladva enyhe emelkedőn vígan tölt, és nem száll el a fogyasztás.
Autópályán sem lehet nagyon vészes M0 próbáltam 100-nal 4- liter körül mozog a fogyasztás.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6605 Dátum: 2017.05.19 19:38:15 »
Autóúton ha mész két falu között óvatosan nyomod a gázt közben töltődik az aksi, be vitorlázol aksival át gurulsz rajta akkumulátorral. Ugyanez Pesten is működik, gyors szakaszok, emelkedő benzinnel óvatosan, lassú részek, lejtős részek, aksival.
Ne hagyd le merülni két egységig, 50-55 el tempomattal finoman haladva enyhe emelkedőn vígan tölt, és nem száll el a fogyasztás.
Autópályán sem lehet nagyon vészes M0 próbáltam 100-nal 4- liter körül mozog a fogyasztás.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
Azt hogyan tudod "kapcsolni" hogy elektromosan menjél nem benzinessel ?
M0 teljesen más mint az autópálya, utóbbin szinte mindig a benzint fogyasztod, kivéve, ha gurulsz vagy "motorfékezel" nem?

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6606 Dátum: 2017.05.19 21:11:36 »
Azt hogyan tudod "kapcsolni" hogy elektromosan menjél nem benzinessel ?
M0 teljesen más mint az autópálya, utóbbin szinte mindig a benzint fogyasztod, kivéve, ha gurulsz vagy "motorfékezel" nem?
Elektromos módban Kb 50-60 km/óráig lehet menni. Tehát a M0 kizárt.
Lakott területen belül ki gyorsítasz lehetőleg dinamikusan, én általában az ECO mutató maximális állásáig nyomom, amíg el érem az 50- esetenként 60- km-es sebességet,ott el engeded a gázt és látni fogod közepén meg jelenik az EV jel, az jelzi hogy elektromos módban vagy. Utána finoman el kezded nyomni a gázt úgy hogy az ECO mutató ne lépje túl a közép állást, igyekszed tartani a tempót.
Amint túl léped a közép állást be indul a motor, érezni is lehet, egy nagyon finom rántást Kb olyan mintha váltottál volna az autóval, és középen el alszik az EV felirat.
Na ezzel lehet játszani, meg az üzemmód valasztót ECO módban használni, igaz itt egy kicsit lomha az autó.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6607 Dátum: 2017.05.20 05:51:33 »
Elektromos módban Kb 50-60 km/óráig lehet menni. Tehát a M0 kizárt.
Lakott területen belül ki gyorsítasz lehetőleg dinamikusan, én általában az ECO mutató maximális állásáig nyomom, amíg el érem az 50- esetenként 60- km-es sebességet,ott el engeded a gázt és látni fogod közepén meg jelenik az EV jel, az jelzi hogy elektromos módban vagy. Utána finoman el kezded nyomni a gázt úgy hogy az ECO mutató ne lépje túl a közép állást, igyekszed tartani a tempót.
Amint túl léped a közép állást be indul a motor, érezni is lehet, egy nagyon finom rántást Kb olyan mintha váltottál volna az autóval, és középen el alszik az EV felirat.
Na ezzel lehet játszani, meg az üzemmód valasztót ECO módban használni, igaz itt egy kicsit lomha az autó.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
Értem, ez egy kis tapasztalatot, odafigyelést igényel, de jól hangzik!
És ha jön egy nagy lejtő pl az M0-ás észak-keleti részén (ott simán tudok üresben 110-el gurulni)
ott hogy mész?

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6608 Dátum: 2017.05.20 08:01:41 »
Hm remélem ez csupán költői kérdés, a hibrid autó lejtőn kikapcsolja a benzin motort + közben folyamatosan visszatölt az akkumulátorra. Ehhez képest bármilyen üresbe kapcsolás üzemanyagot igényel...ezt nem azért mondtam, hogy bárki is felkapja a vizet, csupán egy észrevétel.  :otlet:
Auris HSD TS 2015.12

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6609 Dátum: 2017.05.20 08:25:31 »
Értem, ez egy kis tapasztalatot, odafigyelést igényel, de jól hangzik!
És ha jön egy nagy lejtő pl az M0-ás észak-keleti részén (ott simán tudok üresben 110-el gurulni)
ott hogy mész?
Gurul az autó, motor automatikusan ki kapcsol, ilyenkor generátor üzzemódba megy, tölti az aksit,de ebből semmit nem érezni.
Hybridet nem érdemes üresbe rakni, mert semmi értelme nincs.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6610 Dátum: 2017.05.20 09:01:23 »
Gurul az autó, motor automatikusan ki kapcsol, ilyenkor generátor üzzemódba megy, tölti az aksit,de ebből semmit nem érezni.
Hybridet nem érdemes üresbe rakni, mert semmi értelme nincs.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
Világos! Én csak a saját diesel váltosomra utalatam: ott üresben szabadon gurul, míg sebességben (motorfék) lassul( viszont 0 a fogyi, a műszer szerint)- adott esetben.
A generátor üzemmód nem "fékez"??? ugyan az mintha üresben lenne?
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.20 09:03:01 írta OldPiet »

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6611 Dátum: 2017.05.20 09:09:13 »
Világos! Én csak a saját diesel váltosomra utalatam: ott üresben szabadon gurul, míg sebességben (motorfék) lassul( viszont 0 a fogyi, a műszer szerint)- adott esetben.
A generátor üzemmód nem "fékez"??? ugyan az mintha üresben lenne?
Nem, illetve talán minimálisan,de nem úgy mint egy normális autóban.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6612 Dátum: 2017.05.20 13:15:22 »
Üresben azért lehet túráztatni?

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6613 Dátum: 2017.05.20 13:16:22 »
Üresben azért lehet túráztatni?
Hát ezzel azt sem  :cool2:

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6614 Dátum: 2017.05.22 18:39:00 »
Hi,

kicsit több, mint egy hét használat után a következő tapasztalataim vannak. Üzem meleg állapot mellett gond nélkül hozható a legkisebb gumival a gyári fogyasztási érték, országút 4,4 körül nyomul, nyilván ha végül beérünk egy faluba és ott az utolsó 3 km-t EV módban tesszük meg, akkor ez az érték lemegy akár 4 literig is, mivel arra a szakaszra nulla a fogyasztás. Ami viszont felettébb zavaró, hideg motor esetén ha tetszik ha nem bekapcsol a benzinmotor. Persze persze mondanánk, hidegen nem szabad ki be kapcsolnia, nyilván a japán mérnök százszorta okosabb mint mi, ezt alá is írom, de ebből a dologból fakadóan, télen ténylegesen magasabb lehet a fogyasztás hacsak nem alkalmazunk állófűtést. Nekem rögtön meg is fogalmazódott a történet, kérdést milyet....nem tudom van e tapasztalat ezzel kapcsolatban.
Sajnos alap rádióm van, de ezzel is kiválóan működik a telefon párosítás és audio lejátszása a telefonról bluetooth-val....
Elgondolkodtam tolatókamerán sajna mivel fapad a kocsi ez sincs, ugye ezt a drágább touch 2-höz könnyen lehet beintegrálni. Egyenlőre találtam is bár elég drága 180e+posta igaz használt, de hát mégse 300e+gps 200e erre már azt mondom very beatifull friendship. Értem én , hogy meg kell élni valamiből, de attól még túlzó az ár. 2013-14-es Auris HSD-hez már 50k az audió egység....az ebay-en. Sajnálom, aki 500-ért akarja adni, de senki se veszi annyiért illetve az aki új 5-ös bömbit is vesz majd 3-ad áron eladja 6 évesen, hát én nem vagyok ilyen,  ha bontottan hibátlan működéssel 50k... egy év és ennek is lejjebb megy az ára. Riasztó még mindig kérdéses, majd elválik....kíváncsi lennék egy amolyan Prius rablásgátló dologra....állítólag van ilyen....mert ha jól tudom a tolvaj az OBD-n keresztül viszi el egyszerűen...ott kell valamit megoldani..

Az mondjuk brutál, hogy még mindig hányan megcsodálják mikor némán suhan, az már más kérdés, hogy a minap két kérdést is kaptam, amitől kicsit elcsodálkoztam, micsoda tudatlanság van a fejekben.
1. kérdés
Az én autóm benzin vagy diesel, a kérdező tudta hogy hibrid.... :cry:

2. kérdés
Mennyit megy el egy feltöltéssel, és mennyi ideig kell konnektorról tölteni... :cry:
3. kérdés
3 év után már ki is lehet dobni az aksit.... :cry: :cry: :cry:

Brutál mennyi blődség van a fejekben, bár arra azért sokan felkapták a fejüket mikor gyorsan eladtam az e12-t mikulás felett, és mondtam, hogy hárman álltak sorba érte....
Még mindig nem ismernek eléggé ahhoz, hogy tudják én autóban csak durván kiforrott technikát veszek....tehát ezek a kérdések tiszta értelmetlenek....
Na mindegy is sajna az átlag magyar még mindig itt tart, és ott,hogy rajonganak 1.8-as és 2.0-es szívó benzinesekért melyek 8,5 és 12 között kajálnak városban... mikor én benyögöm a 3,7-et akkor meg csak pislognak...ja és közben nem kell araszolnom..
Én is azért mondtam le az Ave álmomról, mikor a haver Corolla Verso-ja városban 1.8-val 2016-os autó, stabilan hozza a 10l-es fogyit, autópályán ki Berlinig meg megette a 8-at folyamatában, egy percig se ment alá, miközben komótosan gyorsult a gép....
Auris HSD TS 2015.12