Én azt hiszem, nem ahhoz van köze a dolognak, hogy Japánban vagy máshol gyártják.
Sokkal inkább annak, hogy a beszállító milyen minőséget szállít be, illetve hogy mennyire erős a költségcsökkentési nyomás a Toyotánál. Ááá, hát ide jó lesz ez az anyag, ezen is spóroltunk 8 dollárt...
Tipikusan az ilyen spórolások azok, amik miatt fütyül a szél a bezárt szellőzőn meg amiért kiesik a kilincs.
És így hiába a technológiai bravúr a hibridhajtással, ha ilyen butaságokon meg megy a spórolás.
Amúgy kicsit olvasgattam külföldi teszteket és a legtöbb helyen az a mondás, hogy lehetőleg ne a hibrid motorral, hanem inkább dízellel ha spórolni akarsz és benzinessel ha menni.
Ebben az a gáz, hogy pont a hibrid lenne az egészben a nagy dobás...
Ez butaság, mármint amit ezek a külföldi tesztek írnak. A hibriddel ugyanúgy lehet spórolni, mint a dízellel - kivéve, ha állandóan autópályán, végsebességgel vagy annak közelében közlekedsz. Városban még jobban is spórol, mint egy dízel. Mindeközben egy fokozatmentes automata váltóval ellátott benzines autó futáskultúráját és kezelési komfortját nyújtja
A spórolással kapcsolatosan, általánosságban véve igazad van - de ez egy olyan kényszerpálya, ami minden gyártót érint. És ezen belül, továbbra is az számít, hogy azért mégsincs a mai Toyotákkal statisztikailag érdemben több meghibásodás, mint a régebbiekkel. Miközben sokkal tartósabb (gondolok itt a karosszériára, lásd átrozsdásodási garancia), bonyolultabb, biztonságosabb stb. szerkezetek.