Szóval, a HSD:
Ezüst metál színű SOL felszereltségű, ránézésre a bőr kárpit hiányzott (nekem ugyan biztos nem!), és a navigáció.
Alapvetően 3 dolog zavart benne:
1. POWER gombot megnyomva - számomra - elviselhetetlenül hangos - és kellemetlen hangú - motor 136 - 36 Le-s teljesítménnyel. Vagyis, lehet, hogy csak érzéki csalódás, mert jobban ordított a benzin motor, mint ahogy gyorsult az autó. Egyébként a POWER gombot a magam részéről teljesen feleslegesnek tartottam...
2. Ez lehet, hogy az én bénaságom, de hiába nyomkodtam menet közben az ODO/TRIP gombot a műszerfalon, nem történt semmi (a fogyasztást akartam nézni), csak a hajtást mutatta, hogy mikor melyik motor működik éppen.
3. A hibridségéből fakadóan nevetséges a csomagtér mérete. Emiatt maximum csak céges autónak tudom elképzelni, mert ennyire lapos csomagtartóba (összesen 279L)csak vagy 4db laptoptáska fér el.
3,5. Más tesztekben már több ízben kritizáltál a középkonzol alatti rekeszt, most én is szembesültem vele, mennyire használhatatlan.
És a végére is értünk a xarságoknak.
Gyerekek! Ez egy élmény ez az autó. Az, hogy megnyomod a START gombot, vársz 2-3-4 mp-t és kigyullad zölden a READY felirat a műszefalon, húzol neki egy hagyományos 2. fokozatot (itt D-előre haladás) az előválasztó karocskával, lelépsz a fékről és elkezd gurulni az autó nulla-zéró-nyista hanggal, az egyszerre félelmetes és félelmetesen jó érzés némi felsőbbrendűségérzéssel, hogy kevés ember autója tudja ezt...
Nagyjából 50-nél hallatszik, hogy beindul, vagyis járni kezd a benzinmotor. Ha taposod, akkor már "lent" beindul és hangoskodik, ha szépen, finoman indulsz, akkor kb 60-tól hallod messziről, hogy működik a benzinmotor is. Én nagyrészt városban mentem vele, szándékosan kíváncsi voltam rá, hogy milyen használni lámától lámpáig gurulásnál.
Ahogy azt Egükém is írta, nem az idegbeteg hülyegyerekeknek való. Ez az autó arról szól, hogy nyugodtan, a forgalmat nem feltartva,eljusson az ember A-B pontba.
Egyszerűen hihetetlen, hogy ilyenkor milyen csend van bent, teljesen szokatlan, mint, ahogy az is, hogy miért nem csillapították még jobban a motorzajt, amikor keményebben gyorsítunk...
Gyakorlatilag amikor nem nyomod a gázt, akkor tölt vissza különböző mértékben. Ha csak lassítasz, akkor kisebb mértékben, ha fékezel, akkor maximális visszatöltést mutat. Ez nagyon jó, mert egy előzésnél, amikor beragadsz egy kamion mögé, is lassítasz-gyorsítasz-fékezel, így mindig töltött aksikkal erősítve tudsz előzni, azaz mindig meg van az erő az autóban.
Eddig mindig a turbó hangját utánozva fütyörésztem vezetés közben, de mostantól a HSD fékezés közbeni hangját fogom utánozni. Ha ültetek már BP-n a kombínókon, vagy más városban modern villamoson, akkor ismeritek a vékony, nyüszítő hangot fékezés közben. Na, pont ez hallható az AURIS-ban is. Nekem nagyon bejött, tiszta Sci-Fi...
Beugrott még egy oltári baki:
Basszus, ezekben csak sima digit klíma van! Nem kétoldali, és nem is lehet rendelni sem bele. Ez mekkora cink már? Van egy 6,5M-s autód, ami mellesleg csúcstechnika, és ezt kispórolják belőle?! Ez nagyobb hiba számomra, mint a fent leírt 3 összesen!
Viszont nagyon jó hír, hogy az a 105kg plussz nem érződik menet közben egyáltalán.
Meglepő volt számomra az irányváltó ("sebességváltó") kar mérete. Nekem eddig képekről nem jött le az arány, de meglepően kicsi. Nem is mini joystick, hanem egyenesen mikro nagyságú. Meg sem tudom fogni a tenyeremben, hanem szigorúan 3 ujjbeggyel mozgattam. Csak az arányokra mutatva: férfiak nézzék a tenyerüket összezárt ujjakkal. A kis karocska mérete a mutatóujj+középső+gyűrűsujjra merőleges távolságnak felel meg, kb 6-7cm. Nőknél hasonló a helyzet, csak tegyék még hozzá a kisujjukat...
Fél órás próbába ennyi érdekességgel találkoztam, a helykínálatot szándékosan nem részletezem, mert az egyenlő a sima Auriséval.
Összességeben óriási élmény volt számomra, hogy hibridet vezethettem, fantasztikus az a felsőbbrendűségi érzés, hogy némán gurul az autó, de ha 6,5M-m lenne autóra, meg sem fordulna a fejemben, hogy ezt vegyek...mert megláttam a szalonban hófehérben a Versot. Na, Az kellene hibridben!!! Halló, Mr. Toyota!!! Hall engem?!