Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243024 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4620 Dátum: 2010.01.25 18:12:43 »
Ráadásul lesz hibrid is. Eddig is az egyik legjobban tetsző modell volt számomra az Auris, most meg még jobb lesz.
Ha az ara tenyleg annyi lesz, mint amennyit joideje olvasni lehet, akkor valoban eleg utos lehet. A csomagtartoval viszont mi lesz  :?:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4621 Dátum: 2010.01.25 18:30:14 »
Én úgy tudom hogy az újabb fejlesztésű hibrid autók nyáron elmennek egy töltéssel akár 50-60km is. Télen ez kevesebb, 30-40km mivel kisebb az akkumulátorok kapacitása.

Rosszul tudod...

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4622 Dátum: 2010.01.25 18:31:49 »
Ha az ara tenyleg annyi lesz, mint amennyit joideje olvasni lehet, akkor valoban eleg utos lehet. A csomagtartoval viszont mi lesz  :?:

Mert mennyi lesz? Az ok, hogy olcsóbb mint a Prius, de hát az azért mégis csak 7M felett indul.

Csomagtartó? Gondolom defektjavító spré. Meg lehet összébb is megy valamennyit...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4623 Dátum: 2010.01.25 18:35:07 »
Valamivel 5 millio felett mondjak. Arban az Insight kornyeken lesz csak epp full hybrid.  :yes:
Mar a d-catbe is csak defektjavito keszlet kerult. Nincs alul olyan sok hely jelenleg.  :no: Aztan ha atvarialjak aljat, akkor...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4624 Dátum: 2010.01.25 18:37:31 »
Valamivel 5 millio felett mondjak. Arban az Insight kornyeken lesz csak epp full hybrid.  :yes:

Hát az úgy ütne mint az ipari áram. De a mostani forintárfolyamot is bekalkulálva ennek kevés esélyét látom.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4625 Dátum: 2010.01.25 18:42:23 »
Nehéz ezt megértenie olyannak, aki még nem vezetett hosszabb távon hibridet. 1,5-2km max., igen. De pl. országúton az összes faluban ennyi...
Még rövid távon sem vezettem hibridet. Ezért kérdeztem és érdeklődöm, de erősen fogalmazok most: szerintem ez evolúciós zsákutca.
Amint kicsurran az utolsó csepp benzin a kutakból okafogyottá válik ezzel a konstrukcióval foglalkozni.
Nagyra értékelem ez irányú fejlesztéseket (mint köztes megoldást) mert jelenleg szükség van rá.
Azokat is becsülöm akik ilyen autókra áldoznak mert igyekeznek a 'zöld' irányba. ( ha tehetném a házam is ilyen lenne )
A villany autók még gyengén teljesítenek pedig a belső égésű sőt a gőzautóval szinte egyszerre indult, de nem szeretnék most évszámok és
fejlesztési vitafórumot indítani mert mindenhez nem értek én sem  :D sőt... :devil2:
De nagyon bízom a jövő tisztább autóiban illetve fejlesztésükben, bárcsak már itt lennének.  :szemez:
Amit tudok, hogy a Japánok nagyon jók a villanymotorokban viszont gondjaik vannak az aksikkal, most felfutottak a Kínaiak e téren.
Fery

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4626 Dátum: 2010.01.25 18:50:15 »
A hibrid csak az első lépcső. Amúgy a Toyota hibrid rendszere úgy van kialakítva, hogy a benzinmotor bármikor kicserélhető pl. üzemanyagcellásra.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4627 Dátum: 2010.01.25 18:53:12 »
Még rövid távon sem vezettem hibridet. Ezért kérdeztem és érdeklődöm, de erősen fogalmazok most: szerintem ez evolúciós zsákutca.

Szerintem meg egy átmenet a tisztán villanyos felé. De még ha zsákutca is. Itt van, nagy szériában, kimagasló megbízhatósággal, megvehető.

Illetve abba is tessék belegondolni, hogy mennyi energiába kerül egy személyautót mondjuk 6-800km távon mozgatni. Ennyi energiát kell magunkkal vinni a kocsiban. A különféle üzemanyagok energiasűrűsége olyan nagy, hogy ezt ma könnyen megtehetjük. Nehéz lesz másik energiaforrást, de akár csak energiatárolót találni a fosszilis üzemanyagok helyett.

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4628 Dátum: 2010.01.25 19:07:10 »
Még rövid távon sem vezettem hibridet. Ezért kérdeztem és érdeklődöm, de erősen fogalmazok most: szerintem ez evolúciós zsákutca.

Akkor ragaszkodj a belső égésű motorhoz, ami nyilván nem evolúciós zsákutca.  :winkiss: Egyébként nem vagy egyedül, mások is - erősen fogalmazok - zéró tapasztalattal osztják az észt a hibridekről. Pedig csak ki kéne próbálni, esetleg kicsit tájékozódni.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4629 Dátum: 2010.01.25 19:31:14 »
A hibrid csak az első lépcső. Amúgy a Toyota hibrid rendszere úgy van kialakítva, hogy a benzinmotor bármikor kicserélhető pl. üzemanyagcellásra.
Igen ezt olvastam és előre mutató gondolkodás, yesss.
Szerintem meg egy átmenet a tisztán villanyos felé. De még ha zsákutca is. Itt van, nagy szériában, kimagasló megbízhatósággal, megvehető.
Illetve abba is tessék belegondolni, hogy mennyi energiába kerül egy személyautót mondjuk 6-800km távon mozgatni. Ennyi energiát kell magunkkal vinni a kocsiban. A különféle üzemanyagok energiasűrűsége olyan nagy, hogy ezt ma könnyen megtehetjük. Nehéz lesz másik energiaforrást, de akár csak energiatárolót találni a fosszilis üzemanyagok helyett.
Ez az energia tárolás állandó probléma néhány évtized alatt akkora lett a fogyasztók éhsége, hogy vakaróznak is rendesen emiatt, de az 'öko' igény majd itt is farag majd
a kis fogyasztású elektronikák folyamatos cseréjével.
Még rövid távon sem vezettem hibridet. Ezért kérdeztem és érdeklődöm, de erősen fogalmazok most: szerintem ez evolúciós zsákutca.

Akkor ragaszkodj a belső égésű motorhoz, ami nyilván nem evolúciós zsákutca.  :winkiss: Egyébként nem vagy egyedül, mások is - erősen fogalmazok - zéró tapasztalattal osztják az észt a hibridekről. Pedig csak ki kéne próbálni, esetleg kicsit tájékozódni.
Most mi a gond? Megsértettem Őhibridségét?  :tt2: Mivel?
Nem ragaszkodom a belső égésű motorhoz ha figyelmesen olvastad volna mit írtam: "De nagyon bízom a jövő tisztább autóiban illetve fejlesztésükben, bárcsak már itt lennének."
Erről nem is mondtam, hogy nem evozsákutca, talán megérjük mikor beüt az olajhiány  :hmmmm:
Tehát, ha kipróbálja valaki akkor nem zéró a tapasztalat és utána oszthatja az észt? Tájékozódom mert a kérdésemre kaptam linket és olvastam is mert érdekel.  :flowers:
Fery

mouse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4630 Dátum: 2010.01.25 19:39:08 »
Nem, nem fullad le a motor a könnyebb lendkeréktől csak sokkal hamarább lelassul a forgása. Nem tárolja sokáig a forgási energiát.
És nem kell a motorba belenyúlni mert ez a motorra van szerelve, pontosan a motor és a kuplung között van.
Váltáskor meg mindenki kuplungot nyom és amíg ez be van nyomva addig jobban leesik a fordulat egy könyebb lendkerékkel. Gondolm. Nekem nincs könnyített lendkerekem, akiknek van azok mondták.

A sportgyertya meg ékszíj nem tudom hogy került képbe........ :cool2:

Ez szép és jó, tudom hol van a lendkerék. Csak szerintem egy új autónál fölösleges még hozzápiszkálni a dolgokhoz. Váltót levenni, tengelykapcsoló szerkezetet kivenni, gyári lendkereket lecserélni. Pláne hogy az autónak semmi baja. Nyílván a DualVVT-i-nek más a szelepvezérlése, mivel itt már nem csak a szívó szelepek nyitási idejével játszanak hanem a kipufogó szelepekkel is. Nálam is van ez a felpörgős dolog váltáskor, de csak hidegen. Mivel hidegindítás után "emelt" alapjárat van olyan 1000-1100 körül. Úgy van ahogy Tamás mondja, a motorvezérlő elektronika úgy állítja a befecskendezett üa. mennyiséget hogy a motor teljesítse a kívánt Euro4-es normát, és persze biztosítsa a motor helyes működését alacsony hőmérsékleten. Hiszen hidegindításkor a henger olyan hideg, hogy első néhány befecskendezésnél a benzin páraként lecsapódik a henger és az égéstér falán így a helyes működéshez többlet tüzelőanyag szükséges.
 Itt a vége fuss el véle :surrender:
Állítólag ez csak az 1,6-os motor csinálja az 1,4 nem.

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4631 Dátum: 2010.01.27 16:57:35 »
Márciusban lejár az 1.4-es D-4D Aurisom gyári garanciája. Érdemes szerintetek évi 55k-ért meghosszabbíttatni a garanciát, nem éri meg annyira? Eddig semmi baja nem volt :-)

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4632 Dátum: 2010.01.27 17:09:52 »
Márciusban lejár az 1.4-es D-4D Aurisom gyári garanciája. Érdemes szerintetek évi 55k-ért meghosszabbíttatni a garanciát, nem éri meg annyira? Eddig semmi baja nem volt :-)

Szerintem nem éri meg. Ha pl. francia kocsid lenne, akkor még havi 50-ért is megérné :D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4633 Dátum: 2010.01.27 17:18:46 »
Márciusban lejár az 1.4-es D-4D Aurisom gyári garanciája. Érdemes szerintetek évi 55k-ért meghosszabbíttatni a garanciát, nem éri meg annyira? Eddig semmi baja nem volt :-)
Ha ket evet veszel, akkor a masodik ev mar olcsobb nem?
En meg fogom venni (ha meg meglesz), bar az enyemmel mar volt gond.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

TZoli

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4634 Dátum: 2010.01.27 17:37:10 »
Márciusban lejár az 1.4-es D-4D Aurisom gyári garanciája. Érdemes szerintetek évi 55k-ért meghosszabbíttatni a garanciát, nem éri meg annyira? Eddig semmi baja nem volt :-)

Szerintem nem éri meg. Ha pl. francia kocsid lenne, akkor még havi 50-ért is megérné :D

Ha jól emlékszem, de nem 100%, :hmmmm: a turbó francia rajta