Szia!
Nekem is ilyen autóm van, nekem is ezt csinálja.
Én is úgy tudom, hogy az emissziós normák betartása miatt van. Azt nem tudom, hogy idővel(futott km-el) ez csökken-e (szerintem nem igazán, de nekem csak 8e km van benne), nekem már nem tűnik fel.
Én sokkal jobban utálom, hogy 1500-as fordulat alatt nincs benne élet, ez is az emisszós normák betartása miatt van, nehogy már indokolatlanul sok üzemanyag kerüljön az égéstérbe, ami nem ég el tökéletesen.
Bárcsak nekem is 1.6-osom lenne
Nem kell ezt szerintem túlkomplikálni, semmi baja nincs annak az autónak. Én első szervizre elvinném mindenképpen, én is elvittem és nem bántam meg. Igaz én mindent kicseréltem az olajon + az olajszűrőn kívül, a klímát is kipucoltam. Olajat vittem (Castrol Magnatech 5W40) így fizettem 15 ezret a szervizben
Szóval még csak nem is drága akció. Kicsit átnézik, féktárcsákat cseréltettem garanciában a csikorgás miatt......igaz most ugyan úgy nyikorognak néha
.........és ennyi. Az hogy alacsony fordulaton nem húz, az azért van mert ezeket a motorokat így méretezték. Rövid löketű pörgős motorok, a nyomaték teljesítmény görbéjük meredeken ível fölfelé, fordulaton húznak....ezek ilyenek. Nem dízel Audik hogy már 1500-nál nyomatékosak legyenek mint egy nyerges vontató
. olyan 4000-es fordulat körül működik a változtatható szelepvezérlés, akkor ugrik mint a fene
az 1.6-os meg pláne. Kicsit jobban kell pörgetni a motort, de amúgy meg szerintem ha ráérősen kényelmesen akarsz kocsikázni, alacsony fordulatokon hamar felváltogatva, kényelmesen lehet velük kocsikázni. Nem halottak alacsony fordulaton.
Tehát
Mouse! Nincs baja az autódnak, vidd el szépen első szervizre (talán azt érdemes meg nézni melyik márkaszerviz az ideális). Majd bejáratódik és mérséklődni fog ez a felpörgéses dolog.