Egyetertek Veled, kiveve az 1.6 tadeben. Illetve nem ertem. Minek az? Van egy nagyon jo 1.4 dizel, ami takarekos. Van a ketliteres, ami meg jo kozeput teljesitmeny es takarekossag kozott. Akkor milyen foltot tapasztana be egy 1.6-os?
Nem tudom, próbáltad-e az 1,4-es dízelt. Én igen. Az E12-ben hibátlan az a kis motor: dízelhez képest egészen kulturált, elfogadhatóan gyorsul, szuper a rugalmassága, pályára is ki lehet vinni, a fogyasztása is versenyképes (bár a 86 lovas Renault 1,5 dci talán még takarékosabb). Viszont az Aurisban ugyanez a motor erőtlen, hogy finom legyek. Egy párezret futott autót próbáltam (mondjuk az általam próbált 1,4 d4d E12-ben sem volt 3000-nél több), kíváncsi lennék még a 20-30 ezer utáni állapotra, viszont azok alapján, amit tapasztaltam, egyértelműen kevés az a motor egy ekkora kasztnihoz. Egy Mégane 1,5 dci vagy egy kisdízeles Focus sokkal virgoncabb, nem beszélve a Ceed szinte félelmeteset toló 1,6-osáról. (A Ceed félelmetessége persze relatív, az említett kocsikhoz képest megy, mint a barom.)
Hát ennyi.
Szerintem simán elférne az Aurisban egy 110 ló körüli 1,6-os, amit utána az Ave, a Verso is megkaphatna. Az 1,4-es meg maradjon meg a Yarisnak, abban brilliáns.