Szerző Téma: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek  (Megtekintve 1314408 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4155 Dátum: 2013.02.20 09:38:59 »
Igazán érdekes az a kettős mérce, amivel mérsz. Tekintélyekre hivatkozol (gépjárművezető-szakoktatók, vezetéstechnikai trénerek), akik egyébként névtelenek, arctalanok maradnak, majd kigúnyolod egy nemzetközileg (el)ismert szakember által követett kormánykezelési technikát. Amit Te ez ügyben művelsz, az nevezhető arcpirító arroganciának, gúnynak, leszólásnak.
Arctalanság? Videókat tettem be neked. A magyar szakember Székely Gyula a tököli vezetéstechnikai centrumból. A másik videón az ADAC vezetéstechnikai trénerei láthatók. De kérdezz meg bármely magyar szakoktatót vagy vizsgabiztost, ugyanezt fogja mondani neked. Névvel.

Ehhez képest az, hogy te találtál egy videót egy autóversenyzőről, aki helytelenül fogja a kormányt, nem számít semmit! Érted? Ő azt csinál, amit akar, de a rossz példa ettől még rossz példa!

Mondom még egyszer: majd akkor beszélj velem így, ha én is belekontárkodok a te munkádba. Addig csak magadat minősíted ezzel az egésszel.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.20 09:44:46 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4156 Dátum: 2013.02.20 09:41:20 »
Míg az egyik szándékos "elkövetés", addig a másik véletlen. Itt visszautalok arra, hogy nem a nyomulós, letúrós esetekről beszélek, hanem a szabályosan közlekedő, de elbambuló koccanásról.
Az előbbieket Te felmentenéd a felelősség alól, hisz "csak a munkáját végzi", míg a másik épp szerencsétlen volt.
Amúgy az első eset is a racionális bűnelkövetés kategóriája. Minél kevésbé kell számítaniuk szankcióra, annál inkább meg fogják tenni. És egyre többen.
Abban egyetérte, hogy ha szabálytalanság miatt okoz valaki balesetet, akkor kapjon büntit is. De az alapesetben nem erről volt szó.
Hanem miről?

A szabálytalanul megállva rakodó kisteherautósok nem okoznak senkinek kárt. Ellenkezőleg: hasznos tevékenységet folytatnak.

Aki viszont nekimegy a másiknak (szabálytalanul, akár gondatlanságból), az kárt okoz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4157 Dátum: 2013.02.20 16:39:58 »
Arctalanság? Videókat tettem be neked. A magyar szakember Székely Gyula a tököli vezetéstechnikai centrumból. A másik videón az ADAC vezetéstechnikai trénerei láthatók. De kérdezz meg bármely magyar szakoktatót vagy vizsgabiztost, ugyanezt fogja mondani neked. Névvel.

Ehhez képest az, hogy te találtál egy videót egy autóversenyzőről, aki helytelenül fogja a kormányt, nem számít semmit! Érted? Ő azt csinál, amit akar, de a rossz példa ettől még rossz példa!

Mondom még egyszer: majd akkor beszélj velem így, ha én is belekontárkodok a te munkádba. Addig csak magadat minősíted ezzel az egésszel.

Igen. Vagy arctalanság, vagy névtelenség, vagy együtt mind a kettő. Mindeddig Székely Gyula is névtelen volt, az ADAC trénerei továbbra is azok.

Tévedésben vagy, nem szólok bele a munkádba, nem szabom meg hogyan oktasd a tanítványaidat. De nem hagyom szó nélkül azt a videót, amelyiket Te linkeltél be, és amelyik ezzel a felszólítással végződik: "...igenis álljunk át a 3 óra 9 órára!" Az ajánlott kormánykezelési technika az én testméretemmel és arányaimmal a Yarisban - kipróbáltam és meggyőződtem róla - egyszerűen kivitelezhetetlen. A kormány alsó íve csak pár centiméter távolságban fordul el a combom fölött, a legszűkebb helyen a kezem már nem fér el a résben, hanem felütközik a combomon. Ha az ülést távolabbra tolnám, akkor a pedálokat nem érném el, a kormányt meg már nem lehet feljebb emelni. Tehát még ha akarnám, akkor sem tudnám Székely Gyula felszólításának megfelelően kezelni a volánt. Ezek után úgy érzem joggal minősítek kapitális baromságnak egy mindenkire kiterjesztett, általános érvényű tanácsot, ami valaki számára fizikailag megvalósíthatatlan (szerénytelen módon magamat is valakinek tartva).

Végül néhány szót a hozzáértésről: ebben az évben lesz harmincnyolc éves a vezetői engedélyem; szívesen, gyakran és nem kis tempóban járok szerpentinutakon (Pomáz - Pilsszentlélek; Ördöglakodalma-hágó stb.), de ráhúzós kanyarban még soha nem sodródtam ki. Te elmondhatod magadról ugyanezt?
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.20 16:42:12 írta Kookaburra »
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4158 Dátum: 2013.02.20 17:05:25 »
Igen. Vagy arctalanság, vagy névtelenség, vagy együtt mind a kettő. Mindeddig Székely Gyula is névtelen volt, az ADAC trénerei továbbra is azok.

Tévedésben vagy, nem szólok bele a munkádba, nem szabom meg hogyan oktasd a tanítványaidat. De nem hagyom szó nélkül azt a videót, amelyiket Te linkeltél be, és amelyik ezzel a felszólítással végződik: "...igenis álljunk át a 3 óra 9 órára!" Az ajánlott kormánykezelési technika az én testméretemmel és arányaimmal a Yarisban - kipróbáltam és meggyőződtem róla - egyszerűen kivitelezhetetlen. A kormány alsó íve csak pár centiméter távolságban fordul el a combom fölött, a legszűkebb helyen a kezem már nem fér el a résben, hanem felütközik a combomon. Ha az ülést távolabbra tolnám, akkor a pedálokat nem érném el, a kormányt meg már nem lehet feljebb emelni. Tehát még ha akarnám, akkor sem tudnám Székely Gyula felszólításának megfelelően kezelni a volánt. Ezek után úgy érzem joggal minősítek kapitális baromságnak egy mindenkire kiterjesztett, általános érvényű tanácsot, ami valaki számára fizikailag megvalósíthatatlan (szerénytelen módon magamat is valakinek tartva).

Végül néhány szót a hozzáértésről: ebben az évben lesz harmincnyolc éves a vezetői engedélyem; szívesen, gyakran és nem kis tempóban járok szerpentinutakon (Pomáz - Pilsszentlélek; Ördöglakodalma-hágó stb.), de ráhúzós kanyarban még soha nem sodródtam ki. Te elmondhatod magadról ugyanezt?
Nem mondhatom el. És ez mit is bizonyít?

Tiff Needell nyilván már számtalan kanyarban sodródott ki. Kettőtök közül ki a jobb autóvezető, feltételezésed szerint?

Csupa olyan dolgot hozol fel, ami semmi összefüggésben nincs azzal, hogy melyik a helyes kormányfogás. Annak sincs ehhez semmi köze, hogy neked mennyire fér el a kezed a kormánykerék és a combod között.

Továbbra is adott a tény, hogy az álláspontod ellentétes a gépjárművezető szakoktatókéval, és a vezetéstechnikai oktatókéval egyaránt.

Már hogyne szólnál bele a munkámba, amikor nem kevesebbet állítasz, mint hogy tévesen oktatok egy alapvető fontosságú dolgot. Továbbra sem értem, miért és mitől érzed magadat feljogosítva erre; de persze nagyon szívesen, és nagyon könnyen cáfolom a téveszméidet. Nem azért, hogy téged jobb belátásra bírjalak, lévén ez lehetetlen; hanem hogy másoknak ne okozhass ezzel bajt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4159 Dátum: 2013.02.20 17:39:10 »
Ma végre volt alkalmam autóba ülni, úgyhogy megfigyeltem, hogy ösztönösen hol fogom a kormányt. Olyan fél tíz - fél három környékére ment a kezem. Próbálgattam a 9-3-at, de nekem az fárasztónak tűnik (szorítani kell a kormányt, hogy ne csússzon le a kezem).

Mondjuk most hirtelen találtam egy Ken Block videót (ő egy ilyen nagyon exhibicionista autós, ha valaki nem ismerné, de szerintem nem vezet rosszul), ő se pont 3-9-nél fogja a kormányt, hanem pontosan úgy, ahogy én fogtam, kicsit följebb, a hüvelykujjait beakasztva a kormánykerék küllőibe (van ennek valami normális megnevezése?).

Alacsony sebességnél, kereszteződésekben viszont előfordul, hogy csak az egyik kezemmel tekerem a kormányt, a másik pedig csak ott van a kormány mellett készenlétben. Remélem, hogy ezzel még nem minősülök közveszélyesnek.

Egyébként nem hiszem, hogy olyan alacsony sebességeknél, amit a KRESZ enged, olyan óriási jelentősége van a kormányfogásnak, persze ettől még érdemes rá figyelni, mert egy vízátfolyás például 100 környékén már igen nagyot bír rántani rajta, és ilyenkor nem árt, ha biztos kézzel fogjuk. Ha meg valaki sokat autózik határon, akkor valószínűleg magától is érezni fogja, hogy jobb szélesen fogni a kormányt.

Kookaburra

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 621
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4160 Dátum: 2013.02.20 17:52:03 »
Nem mondhatom el. És ez mit is bizonyít?

Azt, hogy az autóvezetési technikád a gyakorlatban nem működött. (Hacsak nem kifejezetten azzal a célzattal törted meg a kocsidat, hogy a lakatosnak legyen munkája. ;)

Tiff Needell nyilván már számtalan kanyarban sodródott ki. Kettőtök közül ki a jobb autóvezető, feltételezésed szerint?

Nyilván versenyen tette, nem akkor amikor csupán azért autózott, hogy eljusson egyik helyről a másikra.

Csupa olyan dolgot hozol fel, ami semmi összefüggésben nincs azzal, hogy melyik a helyes kormányfogás. Annak sincs ehhez semmi köze, hogy neked mennyire fér el a kezed a kormánykerék és a combod között.

Továbbra is adott a tény, hogy az álláspontod ellentétes a gépjárművezető szakoktatókéval, és a vezetéstechnikai oktatókéval egyaránt.

Ha gépjárművezető szakoktatók és vezetéstechnikai oktatóknak lebeszélnek arról a technikáról ami nálam évtizedek óta jól működik (és nem csak nálam, hanem sok helyen a világ más részein is), helyette meg egy olyan technikát erőltetnének rám, ami bizonyosan használhatatlan, akkor ezen oktatók szakértelmével komoly baj van.

Már hogyne szólnál bele a munkámba, amikor nem kevesebbet állítasz, mint hogy tévesen oktatok egy alapvető fontosságú dolgot. Továbbra sem értem, miért és mitől érzed magadat feljogosítva erre; de persze nagyon szívesen, és nagyon könnyen cáfolom a téveszméidet. Nem azért, hogy téged jobb belátásra bírjalak, lévén ez lehetetlen; hanem hogy másoknak ne okozhass ezzel bajt.

Az lenne a beleszólás, ha arra buzdítanálak, hogy ne úgy csináld, ahogy most teszed. Az meg a szikár tény, hogy nálam objektív okból kivitelezhetetlen, használhatatlan az a módszer amit Te oktatsz.
Yaris 1,4 D-4D EXE VSC 2009.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4161 Dátum: 2013.02.20 18:13:29 »
Tudtommal régen a 2-10 volt elfogadott, a 4 küllős kormányok is erre voltak méretezve. Manapság a3-9 és inkább a 3 küllőseket kezdik pakolni. (persze kivételek vannak, még mielőtt valaki ellenpéldákat linkelni)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4162 Dátum: 2013.02.20 18:24:26 »
Tudtommal régen a 2-10 volt elfogadott, a 4 küllős kormányok is erre voltak méretezve. Manapság a3-9 és inkább a 3 küllőseket kezdik pakolni. (persze kivételek vannak, még mielőtt valaki ellenpéldákat linkelni)
Nemcsak a küllők számával, hanem a kormány karima kialakítása is a 9-3-at teszi kényelmessé. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4163 Dátum: 2013.02.20 18:27:49 »
...helyette meg egy olyan technikát erőltetnének rám, ami bizonyosan használhatatlan...
Nem tudom, téged milyen anatómiával áldott/vert meg a sors, de itt van az a pont, ahol én befejeztem ezt a diskurzust veled. Kapott mindenki elég információt, neked meg úgyis hiába magyarázom.

Pont  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4164 Dátum: 2013.02.20 20:37:58 »
Nemcsak a küllők számával, hanem a kormány karima kialakítása is a 9-3-at teszi kényelmessé. ;)
Végülis jah. Négyküllőset is lehet jobban ívelni, aztán máris 9-3-ra áll kézre (hmmm, amúgy egy 93as SAAB, lehet el kéne felejteni a kappát és inkább egy SAAB-ot) :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4165 Dátum: 2013.02.20 22:08:49 »
Elnézést kérek, ha bárkit megbántottam ezzel, de tisztán logikailag nézve egy halott emberen utólag nem segít semmi.
Ne hülyéskedjünk már! Ha nem hal meg a másik, "csak" teszem azt, amputálják az egyik végtagját, akkor talán segít rajta, ha a vétkes felet megbüntetik x forintra?
Nem, nem ezért van a büntetés, hogy segítsen. A büntetés azért van, mert megszegted x. szabályt, és ez dokumentálhatóan kiderült. Az már csak a következmény, hogy ezzel a magatartásoddal balesetet okoztál, de a pénzbüntetés alapvetően nem függ össze a baleset okozásával, legfeljebb annyiban, hogy annak kapcsán derül ki.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4166 Dátum: 2013.02.20 22:14:21 »
Egy káreseményért, ha jól tudom, egy fokozattal sorolnak vissza. Vagy tévedek? 4, az nagyon durva lenne  :helpsmilie:
Nem, kettőt megy vissza, de ha azt is figyelembe veszed, hogyha nincs káresemény, és még nem B10-ben van az illető, akkor egyet menne előre, akkor az esetek elég nagy részében ez -3-at jelent.  :excl:
music     

styu

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 357
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4167 Dátum: 2013.02.20 23:58:32 »
Ne hülyéskedjünk már! Ha nem hal meg a másik, "csak" teszem azt, amputálják az egyik végtagját, akkor talán segít rajta, ha a vétkes felet megbüntetik x forintra?
Nem, nem ezért van a büntetés, hogy segítsen. A büntetés azért van, mert megszegted x. szabályt, és ez dokumentálhatóan kiderült. Az már csak a következmény, hogy ezzel a magatartásoddal balesetet okoztál, de a pénzbüntetés alapvetően nem függ össze a baleset okozásával, legfeljebb annyiban, hogy annak kapcsán derül ki.
Én ezt a részt ragadtam ki: "a másik úgyis meghalt, rajta ez már úgysem segít"
Azóta már elnézést is kértem érte, nem kellett volna ezt az önmagában amúgy logikailag nehezen megcáfolható mondatrészt így kiragadnom a szövegkörnyezetből, mert félreérthető lett a véleményem.

Azt nem írtam, hogy abban is igaza volt, hogy nem érdemli meg a büntetést, és nem is gondolom így, tehát természetesen szerintem is kemény büntetést érdemel az ilyen ember. De azt is javasoltam, hogy ezt ne mossuk össze a hátulról koccanó figyelmetlen sofőrökkel, mert az szerintem teljesen más kategória. De ezt tényleg nehéz mérlegelni, hiszen sokan mentünk már harmincas táblánál hatvannal, de ismerek egy srácot, aki hatvannal ment egy mellékutca kanyarodó részén (30-as táblánál), és elütött két gyalogost, akik az út közepén mentek, mert nem volt járda, és nem tudta kikerülni őket. Az egyik egy fiatal lány volt, akit helikopterrel vittek el, innen a szomszéd utcából. Most akkor őt máglyán kell elégetni, mert balesetet okozott, mi meg, akik véletlenül nem okoztunk balesetet azzal, hogy hatvannal mentünk, védekezhetünk azzal, hogy de hát mi nem okoztunk balesetet? Én nem hiszem, mert ez sokszor csak a szerencsén/szerencsétlenségen múlik, nem rajtunk.

A hozzászólásod második felére amúgy ugyanazt tudom mondani, amit a bénán kiragadott mondatrészre, hogy teljesen logikus, és igaz, amit leírtál. Nem igazán lehet belekötni. A kérdésem csak az, hogy jó-e, ha 1000 emberből 900 nem tartja be a követési távolságot, és ebből 899-et nem büntetnek meg, csak azt az egyet, aki amúgy is pórul járt, mert cseszheti a bónuszát és javíttathatja az autóját.
Ha már büntetik a követési távolságot be nem tartókat, akkor világosítsatok fel, mert én még nem hallottam ilyen esetről, de már évek óta nagyon keveset vezetek, úgyhogy nem igazán vagyok képben az aktuális helyzetről. Azzal ugyanis nincs semmi bajom, ha minden szabálytalankodót levadásznak, csak azt nem értem, hogy miért a balesetet szenvedőkbe (igen, az arányok miatt nem okozónak gondolom őket, hanem szenvedőnek) kell még egyet belerúgni. És itt most konkrétan a tapasztalatlanság vagy figyelmetlenség miatt bekövetkezett balesetekre gondolok, nem pedig a felelőtlen száguldozás miatt bekövetkező balesetekre.

A legjobb pedig szerintem az lenne, ha sokkal nehezebben lehetne jogosítványhoz jutni, sokkal több gyakorlással, és mindenképpen kötelezővé tenném a vezetéstechnikai pályákon történő gyakorlati vizsgát is. Ez viszont sokak pénzügyi érdekét sértené (de pl. a vezetéstechnikai pályákat üzemeltetők meg éppen hogy nagyon is jól járnának ezzel - és összességében szerintem mindenki, aki autóba ül). Van ugyanis egy olyan tulajdonsága az embereknek, hogy azt gondolják, hogy ha megkapták a jogosítványt, akkor bizonyára tudnak vezetni. És az sem biztos, hogy olyan nagyon sokat segít ezen, ha az oktató felhívja a tanuló figyelmét, hogy ne gondolja azt, hogy ő rögtön mindent tud csak azért, mert sikeresen levizsgázott (ezt nekem is elmondta az oktatóm annak idején, és gyanítom, hogy Palaczk is elmondja a tanulóinak). Sajnos az emberek többsége csak a saját hibájából tanul, ez pedig az autóvezetésnél néha nagyon súlyos balesetekkel jár. Ezért tartanám fontosnak, hogy a jogosítvány megszerzése előtt legalább a jellemzőbb veszélyhelyzeteket élje át mindenki ellenőrzött körülmények között (szerintem már egy szimulátor is nagyon sokat segítene ezen).
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.21 00:13:14 írta styu »

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4168 Dátum: 2013.02.21 08:58:56 »
Végülis jah. Négyküllőset is lehet jobban ívelni, aztán máris 9-3-ra áll kézre (hmmm, amúgy egy 93as SAAB, lehet el kéne felejteni a kappát és inkább egy SAAB-ot) :D

Don!

Ezt már elSAABtad, már Kappás maradsz! :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:KRESZ mágia - tisztázatlan helyzetek és esetek
« Válasz #4169 Dátum: 2013.02.21 09:10:28 »
Don!

Ezt már elSAABtad, már Kappás maradsz! :D
Corival egyidős modell a Kappa, szal 5 év múlva az is 20 lesz, akkor meg már csak akkor ülnék bele ha lenne egy garázsom és pénzem második autónak :D
Szal meglássuk 5 év múlva mi lesz, egy Octavia tetszene.
A pénzes bakancslistámon meg van még pár modell: Merci R209, W140, Peu 406 Coupé, Porsce 928, Fiat Marea, Ferrari 348, 355 ... egyik se mai darab
Szal ahogy a vicc tartja: - Azután lettem milliomos hogy megnősültem. - Azelőtt mi voltál? - Milliárdos :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer