Ne hülyéskedjünk már! Ha nem hal meg a másik, "csak" teszem azt, amputálják az egyik végtagját, akkor talán segít rajta, ha a vétkes felet megbüntetik x forintra?
Nem, nem ezért van a büntetés, hogy segítsen. A büntetés azért van, mert megszegted x. szabályt, és ez dokumentálhatóan kiderült. Az már csak a következmény, hogy ezzel a magatartásoddal balesetet okoztál, de a pénzbüntetés alapvetően nem függ össze a baleset okozásával, legfeljebb annyiban, hogy annak kapcsán derül ki.
Én ezt a részt ragadtam ki: "a másik úgyis meghalt, rajta ez már úgysem segít"
Azóta már elnézést is kértem érte, nem kellett volna ezt az önmagában amúgy logikailag nehezen megcáfolható mondatrészt így kiragadnom a szövegkörnyezetből, mert félreérthető lett a véleményem.
Azt nem írtam, hogy abban is igaza volt, hogy nem érdemli meg a büntetést, és nem is gondolom így, tehát természetesen szerintem is
kemény büntetést érdemel az ilyen ember. De azt is javasoltam, hogy ezt ne mossuk össze a hátulról koccanó figyelmetlen sofőrökkel, mert az szerintem teljesen más kategória. De ezt tényleg nehéz mérlegelni, hiszen sokan mentünk már harmincas táblánál hatvannal, de ismerek egy srácot, aki hatvannal ment egy mellékutca kanyarodó részén (30-as táblánál), és elütött két gyalogost, akik az út közepén mentek, mert nem volt járda, és nem tudta kikerülni őket. Az egyik egy fiatal lány volt, akit helikopterrel vittek el, innen a szomszéd utcából. Most akkor őt máglyán kell elégetni, mert balesetet okozott, mi meg, akik véletlenül nem okoztunk balesetet azzal, hogy hatvannal mentünk, védekezhetünk azzal, hogy de hát mi nem okoztunk balesetet? Én nem hiszem, mert ez sokszor csak a szerencsén/szerencsétlenségen múlik, nem rajtunk.
A hozzászólásod második felére amúgy ugyanazt tudom mondani, amit a bénán kiragadott mondatrészre, hogy teljesen logikus, és igaz, amit leírtál. Nem igazán lehet belekötni. A kérdésem csak az, hogy jó-e, ha 1000 emberből 900 nem tartja be a követési távolságot, és ebből 899-et nem büntetnek meg, csak azt az egyet, aki amúgy is pórul járt, mert cseszheti a bónuszát és javíttathatja az autóját.
Ha már büntetik a követési távolságot be nem tartókat, akkor világosítsatok fel, mert én még nem hallottam ilyen esetről, de már évek óta nagyon keveset vezetek, úgyhogy nem igazán vagyok képben az aktuális helyzetről. Azzal ugyanis nincs semmi bajom, ha minden szabálytalankodót levadásznak, csak azt nem értem, hogy miért a balesetet szenvedőkbe (igen, az arányok miatt nem okozónak gondolom őket, hanem szenvedőnek) kell még egyet belerúgni.
És itt most konkrétan a tapasztalatlanság vagy figyelmetlenség miatt bekövetkezett balesetekre gondolok, nem pedig a felelőtlen száguldozás miatt bekövetkező balesetekre.
A legjobb pedig szerintem az lenne, ha sokkal nehezebben lehetne jogosítványhoz jutni, sokkal több gyakorlással, és mindenképpen kötelezővé tenném a vezetéstechnikai pályákon történő gyakorlati vizsgát is. Ez viszont sokak pénzügyi érdekét sértené (de pl. a vezetéstechnikai pályákat üzemeltetők meg éppen hogy nagyon is jól járnának ezzel - és összességében szerintem mindenki, aki autóba ül). Van ugyanis egy olyan tulajdonsága az embereknek, hogy azt gondolják, hogy ha megkapták a jogosítványt, akkor bizonyára tudnak vezetni. És az sem biztos, hogy olyan nagyon sokat segít ezen, ha az oktató felhívja a tanuló figyelmét, hogy ne gondolja azt, hogy ő rögtön mindent tud csak azért, mert sikeresen levizsgázott (ezt nekem is elmondta az oktatóm annak idején, és gyanítom, hogy Palaczk is elmondja a tanulóinak). Sajnos az emberek többsége csak a saját hibájából tanul, ez pedig az autóvezetésnél néha nagyon súlyos balesetekkel jár. Ezért tartanám fontosnak, hogy a jogosítvány megszerzése előtt legalább a jellemzőbb veszélyhelyzeteket élje át mindenki ellenőrzött körülmények között (szerintem már egy szimulátor is nagyon sokat segítene ezen).