Kedves Fórumtársak!
Furcsa zörej hallatszik a motortérből a vezérlés/szíjhajtás környékéről. Eddig a szerelő azt mondta hogy vízpumpa. Tavaly meg is állapodtunk, hogy a következő olajcserénél a vízpumpa is cserélve lesz. Azért vártunk eddig, mert a zörejt leszámítva egyébként tünetmentes az autó. Az ominózus olajcsere megtörtént múlt héten, azonban a szerelőm felhívott és azt mondta, hogy a zaj forrása mégsem a vízpumpa (leszerelt szíjhajtás mellett is jelentkezik a hang) hanem kezdődő lánc hang, de még ellehet menni egy darabig az autóval. Arra viszont hogy mennyit lehet menni, illetve hogy mikor is kellene felújítani a vermű láncot illetve tartozékait már nem tudott konkrét választ adni. Amióta képbe került a vezérlés érthető módon még jobban zavar ez a hang, nem szeretném tönkretenni a motort.
A zaj főleg alapjáraton illetve alacsony fordulatszámon jelentkezik, a fordulatszám emelésével nem erősödik, hidegen-melegen is halható és időnként hosszabb rövidebb időre megszűnik. Gyanakodtam a láncfeszítőre illetve olajnyomás problémára, mert a láncfeszítő környékén olajsár látható, de ez ott van amióta hozzánk került az autó kb 30.000 km-el ezelőtt. Az olajat viszont nem eszi a motor, az utolsó 10.000 km-en konkrétan nem kellett rátölteni, az előzőnél is csak kb 1-2 dl-t ha jól emlékszem. Az autó 13 éves, a motorban most 245.000 km van. 1.6-os, 3ZZFE.
Van valakinek valami tapasztalata lánc hangal, vezérműlánc cserével kapcsolatban? Mégse lenne igaz hogy a vezérműlánc kiszolgálja a motort egész élete alatt ? Okozhatja esetleg valami egyszerűbb dolog, pl a láncfeszítő a hangot? A vezérlés felújítására 120 plusz 30 - 40 munkadíjat mondtak, ami nekem reálisnak tűnik, de biztos szeretnék lenni benne, hogy tényleg szükség van rá. A fórumon, illetve a neten keresgélve nem nagyon találtam konkrét esetet, ahol valakinek láncot kellett volna cserélnie.
Elnézést a hosszúra nyúlt hozzászólásért
Előre is köszönöm a válaszokat, segítséget, véleményt!