Hali,
Nemrég vettünk egy P7-es, 1,3-as Starletet. A forgalmi szerint 60 lovas. Az alapjáratát az előző tulaj nagyon levette, 550 köré, így picit egyenetlenül jár. Állítólag egy csavarral lehet feljebb venni. Nem tudja valaki, hogy merre van az a csavar rajta?
Ki kéne cserélnem a légszűrőt és az olajszűrőt. Lehetséges, hogy a 4EFE motor olajszűrője jó hozzá? Első blikkre hasonlónak tűnik a két szűrő.
A másik kérdés, hogy a hátsó futóműnél a csomagtérben van mindkét oldalon egy állítóvar, amin egy csavarkulcs szerű valami van. Ezzel vajon mit lehet állítani?
A tanácsokat előre is köszi!
A kocsid minden bizonnyal 75 lovas . Hülyeseget irtak a forgalmiba , nagyon gyakran elöfordul . Nem is volt 60 lovas ezzel a motorkoddal , 60 kW meg kicsit sok lenne a jobol egy sima karbis 2E motortol .
Apropo karbi . Ott valami gond lesz alighanem , az alapjan , amit irtal . Vagy a gyujtasnal . Vagy mindkettonel . Meg lehetne nezni pl. elsö körben , hogy müködik-e rendben a vakuumos elögyujtas-szabalyzo ? Meg aztan összevissza logo csöveknek sem kene lenniük a karbi környeken . Rossz indithatosag , maszkalo alapjarat , nem felpörgö motor nem jo jelek , szamithatsz magas fogyasztasra is meg hasonlok . At kellene nezetni , mert gyertya- es legszürö-csere ezt nem oldja meg .
Olajfolyas : a szürönel eszerint közben megoldodott , a kis szivargassal a szimeringnel szerintem nem erdemes foglalkozni . Hogy eszi-e majd az olajat , azt igy nem lehet megjosolni . Onmagaban az , hogy 10 W 40 olaj kerult most bele , meg aligha fog olajfogyasztast okozni - de ha eddig mondjuk 15 W 40 volt benne es azt ette , akkor ezt is enni fogja . Majd kiderul . Amugy ha nincs kek fust a kipufogobol , akkor aligha komoly olajfogyitol tartanod .
Ez a csomagterben levo valami , amit emlitesz , nagyon erdekesen hangzik ! Hogyan kell azt elkepzelni , hogy egy kulcsszerü valami van rajta ? Nem tudnal csinalni rola egy kepet ?
Hát, azóta a gyertyacserével az indíthatóság pöpec, rögtön beugrik, és le sem fullad. A motor most már szépen felpörög, de nem pörgetem, mert iszonyatos a kipufogó hangja ilyenkor, mint valami Koppány kipufogós 1500-ös Ladán. A fogyasztását mától kezdem el mérni, mert az első 19 liter benzin 1 hét alatt 80 km-en csaknem elfogyott:)), de ebben biztos benne van az, hogy vagy 50 km-t két hengerrel tett meg az autó, borzalmas benzinszagot árasztva (mázli, hpogy nincs katalizátora), koszos légszűrővel, sokszor alapjáraton ketyegve 10-20 percet is. Remélem Bp-en szolidabb forgalomban megáll majd 10 liternél. A 75 ló mellett szól az, hogy a lámpáknál meglepően simán elrajtolok, és jobban elhúzok a mögöttes forgalomtól, mint anyám 75 lovas 206-osával.
Az alapjáratot nem tudom, hogy én állítottam-e ilyen magasra a gázbovden buherálásával, vagy amúgy se volt alacsony, már csak a módját kéne tudnom, hogy állítsam be 800-ra:) (a német oldalon a P8-as Starletnél állítólag pofon egyszerű az egész, de ezen nem találtam olyan mélyedést egy csavarhúzó számára, ahol az alapjáratot lehetne állítgatni) Sajnos véletlenül a műszaki matricája helyett a zöldkártyáét vakartam le az átiratáskor
, így valszeg vagy beszerzem a maradék 4 hónapra jó matricát, vagy megpróbálom áttolni vhol a zöldkártyán. Viszont 1500-as alapjárattal ez nem hiszem, hogy menne:) Amúgy a kocsi nem füstöl már (nagyanyám Marutija, ami csont nélkül átment a zöldkártyán, iszonyúan füstölt hidegen pl.), hidegen se vészes, melegen egyáltalán nem, viszont elég büdös, a teremgarázsban órákkal később is érződik a szaga, holott ott csak kb. fél percet jár a motor ott. Emellett a ráhegesztett Remus sportkipufnál a hegesztés mellett is kifúj egy picit a rendszer.
Viszont a zöldkártyáján olyan jó értékek vannak a határértékekhez képest, hogy vagy vesztegetett az előző tulaj a zöldkártyán, vagy tényleg ennyire jó a motor:)
A faránál megnéztem ezt az állító dolgot. Tulképp a futómű "tornyán" van egy csavar, és ez alá van betéve mindkét oldalon egy ilyen fura csavarkulcs szerű rozsdás vasdarab. Lehet, hogy csak "alátétnek" használta az előző tulaj, bár akkor nem értem, hogy miért nem fűrészeltette le a többi részét. A másik fura dolog, hogy ennek magasan van a feneke, míg a többi P7-es Starlet szépen "ül" a hátsó kerekén. Nekünk volt egy 86-os 1 literes 10 éve, annál alíg látszott a hátsó kerékív és a kerék között hely, ezen meg virít, mint egy Enduró motoron.