Előre is elnézést kérek , ha nagyon triviális kérdéseket teszek fel, (röhögni ér, félrevezetni nem azt amúgy is bárhol megkaphatja az ember) de nekem ezeket nem magyarázta el soha senki. A beszélgetések során legtöbben úgy utalnak rá mintha bizonyos alaptudást már mindenki az anyatejel magába szívta volna (és megkérdezni mindig cikinek éreztem)
1.) Sz'al ki-mit is ért az alábbi kifejezésen :
"jó meg kell hajtani"
Időtartam, sebességi fokozat, sebesség, fordulatszám tekintetében -hogy kell ezt szakszerűen csinálni?
2.)1AZ-FSE motorom van olvasom róla hogy hajlamos a kokszosodásra, de mintha ez nem mindenkinél jelentkezne egységesen, azt gondolom az olvasottak alapján, hogy leginkább a vezetési stílus befolyásolja (az olaj és benzin minőségén tulmenően). Mik azok a vezetés technikai elemek, egyébb szokások amik gyorsítják ezen folyamat kialakulását és mik azok amik gátolják, akmik segítségével ez elkerülhető.
pl.: egy-egy sebességi fokozatban milyen fordulatszámon ildomos utazni több km-keresztül 40-60-80 km/h esetén; normál kigyorsítások esetén milyen fordulatszámnál javasolt feljebb kapcsolni?
Szia!
Jól meghajtani egy huzamosabb idejű (tán 5-10 perc, de persze forgalom és útfüggő) 3000 környéki, vagy afeletti fordulatszámos tempót jelent, amit általában autópályán lehet "megfutni".
3000-es fordulat a 2 literes motornál nem tudom pontosan hány km/h-nak felel meg, nálam a 2.4-esnél ilyenkor már bőven 130 felett van az óra (persze ez is orvosolható visszaváltással, Aut váltónál pedig megtiltva, hogy a legmagasabb sebességbe kapcsoljon fel).
No és persze a magyar üzemanyag minősége, erről ódákat és órákat lehetne beszélni. Több szerelő is azon a véleményen van - ugye a 2.0 (1AZ) és a 2.4-es (2AZ) motorok erre még inkább kényesek, szóval ha lehetséges E5-ös üzemanyagot vagy 100-as oktanszámút tankolni (bár nem tudom azok megfelelnek-e az E5-nek minőségben/minősítésben vagy sem), én mindenesetre maradtam a kagylós kút V-Púder Racsingjánál, mert sajnos csak az az egyedüli, ami E5-ös, és ez a kút van a nagyobb hatosugaron belül is (Pest megye).
Milyen sebbeség fokozatot mikor érdemes elváltani, ezen is biztosan megoszlanak a vélemények.
Az aut váltó ugye intelligens, így a domborzati viszonyoktól kezdve sok mindent figyelembe vesz, no és persze megtanulja és igazodik a vezető szokásaihoz. De nyugisan vezetve 2300-2500 környékén ő is elvált, ha azt érzékeli, hogy a pedált azonos erővel "taposod".
A kézi váltós autómban pedig általában a 3000-es fordulatnál váltok el (benzines), kis 1.6-os motornál ez a 4.-ik sebességi fokozatot ha jól rémlik 60 környékén váltok, az ötödik pedig 80-85 km/h környéke, és 100-105 környékén már úgy is 3000-et forog a kis motor. De ilyesmi volt az Avensis 1.6-os motorja is.
Persze elbírja 60-nál is az ötödiket már, nem dadog tőle a motor, néha van ilyen is. Persze nem emelkedőn.