Ja-ja, köszi, közben megtaláltam a vonatkozó bejegyzéseket. Egy dolog nem derült ki: ha egyszer gatyába rázza az ember, akkor utána is csak 100 ezret fog bírni, vagy lehet tartósabb hardvert bele rakni? Alapvetően baromi jó kocsi a Carisma, de ha arról van szó, egy rongy váltó miatt lebeszélném róla a barátomat.
Alapvetően egyet is értek Veled, hajtottam bő egy hétig egy 4000 km-et teljesített darabot, mint szervízszolgálati bérautó, míg a Galatunkat helfölték. Maga volt az álom akkoriban. El is méláztam, hogy jó lenne megszerezni a verdát. Emlékeim szerint a faceliftes volt, 2000. évi Bj-vel, egynyolc GDI, ha jól emlékezem.
A váltójával nekem semmi gondom nem volt, szép is lett volna, egy új autónál.
A váltó szvsz. konstans 100E bír ki, ez típushiba, nem lehet vele mit kezdeni. Javítást követően - ami erősen zsebfüggő -, mert nem olcsó, nincsen infóm, hogy mennyit bír ki, de tudod én azt tartom, ha egyszer valami meg volt bontva, akkor az ugyanannyit már biztosan nem bír ki, és akkor még ott van a szereléssel kapcsolatos rizikófaktor, milyen alkatrészekből, milyen szerelő, milyen lelkiismeretesen faragta össze.
Összefoglalva, én nem vennék Carismát, inkább akkor egy rendesen, korrektül összetett Galantot. (azért írtam az összetettett, mert szvsz. nem törött darab találn csak a mesében van.)