Szerző Téma: Probléma a Yarisommal  (Megtekintve 1770708 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4665 Dátum: 2011.03.09 12:41:44 »

Jaja, nekem szar, nekik meg jó. Én szomorkodok, ők meg örülnek. Ilyen az élet.  :nonono:
De ha még egyszer megkérdeznek, hogy milyen autót vegyenek hosszú távra, biztos azt mondom TEREPJÁRÓT és benzinest.

pzs

  • Vendég
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4666 Dátum: 2011.03.09 12:43:33 »
...
De ha még egyszer megkérdeznek, hogy milyen autót vegyenek hosszú távra, biztos azt mondom TEREPJÁRÓT és benzinest.

Mert ahhoz olcsobb a feltengely vagy a vizpumpa?  :ph34r: :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4667 Dátum: 2011.03.09 12:44:15 »
Elofordul, hogy valami tonkre megy hiszen Te is leirtad nem az UFO-k rakjak ossze, de amikor egymas utan tobb mindennel gondok vannak, raadasul egy adott auton es senki masen (azonos kor es futasteljesitmeny mellett), akkor az azert tobb mint gyanus! :?:
Vannak ilyen autók. Ausztriai szállásadónk is mesélte, hogy anno vettek (újonnan!) egy E11-es, 1.6 4WD kombi Corollát, és annak szó szerint minden baja volt, három év alatt váltótól kezdve klímán át a kormányszervóig mindenféle dolgot kellett rajta cserélni gariban, egyből el is adták, ahogy lejárt a gari... Csak ők nem azt a következtetést vonták le belőle, hogy a Toyota szar, mert előtte és utána is (!) voltak jó Toyotáik... Hanem végiggondolták, hogy azzal a konkrét kocsival egyszerűen pechük volt, és kész.

Persze még azt is meg lehet érteni, ha valaki egy ilyen tapasztalat után elpártol a márkától.

Csak azt nem, mikor nekiáll kiabálni, hogy márpedig a Toyota mekkora egy fos, és levonja a következtetést, hogy az ő esete a tipikus, és mindenki másnak csak szerencséje volt/van  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4668 Dátum: 2011.03.09 12:49:22 »
Elofordul, hogy valami tonkre megy hiszen Te is leirtad nem az UFO-k rakjak ossze, de amikor egymas utan tobb mindennel gondok vannak, raadasul egy adott auton es senki masen (azonos kor es futasteljesitmeny mellett), akkor az azert tobb mint gyanus! :?:
Vannak ilyen autók. Ausztriai szállásadónk is mesélte, hogy anno vettek (újonnan!) egy E11-es, 1.6 4WD kombi Corollát, és annak szó szerint minden baja volt, három év alatt váltótól kezdve klímán át a kormányszervóig mindenféle dolgot kellett rajta cserélni gariban, egyből el is adták, ahogy lejárt a gari... Csak ők nem azt a következtetést vonták le belőle, hogy a Toyota szar, mert előtte és utána is (!) voltak jó Toyotáik... Hanem végiggondolták, hogy azzal a konkrét kocsival egyszerűen pechük volt, és kész.

Persze még azt is meg lehet érteni, ha valaki egy ilyen tapasztalat után elpártol a márkától.

Csak azt nem, mikor nekiáll kiabálni, hogy márpedig a Toyota mekkora egy fos, és levonja a következtetést, hogy az ő esete a tipikus, és mindenki másnak csak szerencséje volt/van  :nonono:

Ha újra autót kellene vennem tudod mit vennék? Megint csak egy TS yarist, mert ez 2,5 év után is mindent megad amire NEKEM szükségem van. Előtte volt jó pár autóm, BMW-ből kettő (nagy benzines, izmos dízel), Fordból egy jobban felszerelt fiatal Mondeo, de amire kell az most pont egy ilyen Yaris. Nem fogok elpártolni a márkától, csak elképedek, hogy mindig én fogom ki a problémás darabokat... Tökmind1, hogy japán, német... De ha ilyen a "megbízható japán", milyen lehet az a márka, ami nem kimondottan a megbízhatóság szobra?  :yawn:


GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4669 Dátum: 2011.03.09 12:50:40 »
...
De ha még egyszer megkérdeznek, hogy milyen autót vegyenek hosszú távra, biztos azt mondom TEREPJÁRÓT és benzinest.

Mert ahhoz olcsobb a feltengely vagy a vizpumpa?  :ph34r: :clap:

Nézd meg mekkora egy 4runner féltengelye, nézd meg, hogy mekkora a yarisé. Majd gondolkodjunk el közösen, hogy mennyivel túl van tervezve AZÉ.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4670 Dátum: 2011.03.09 13:21:32 »
Ha újra autót kellene vennem tudod mit vennék? Megint csak egy TS yarist, mert ez 2,5 év után is mindent megad amire NEKEM szükségem van. Előtte volt jó pár autóm, BMW-ből kettő (nagy benzines, izmos dízel), Fordból egy jobban felszerelt fiatal Mondeo, de amire kell az most pont egy ilyen Yaris. Nem fogok elpártolni a márkától, csak elképedek, hogy mindig én fogom ki a problémás darabokat... Tökmind1, hogy japán, német... De ha ilyen a "megbízható japán", milyen lehet az a márka, ami nem kimondottan a megbízhatóság szobra?  :yawn:
Nincsenek törvényszerűségek  :) ... Könnyen lehet, hogy pl. legközelebb vennél egy PUG-ot, és minden probléma nélkül használnád.

Egyébként tényleg peched lehet, mert sem a vízpumpa, sem a VVTi-vezérlő nem tartozik azok közé a dolgok közé, amiknek az élettartamát a használat módja különösebben befolyásolhatná.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4671 Dátum: 2011.03.09 13:25:21 »
Ha újra autót kellene vennem tudod mit vennék? Megint csak egy TS yarist, mert ez 2,5 év után is mindent megad amire NEKEM szükségem van. Előtte volt jó pár autóm, BMW-ből kettő (nagy benzines, izmos dízel), Fordból egy jobban felszerelt fiatal Mondeo, de amire kell az most pont egy ilyen Yaris. Nem fogok elpártolni a márkától, csak elképedek, hogy mindig én fogom ki a problémás darabokat... Tökmind1, hogy japán, német... De ha ilyen a "megbízható japán", milyen lehet az a márka, ami nem kimondottan a megbízhatóság szobra?  :yawn:
Nincsenek törvényszerűségek  :) ... Könnyen lehet, hogy pl. legközelebb vennél egy PUG-ot, és minden probléma nélkül használnád.

Egyébként tényleg peched lehet, mert sem a vízpumpa, sem a VVTi-vezérlő nem tartozik azok közé a dolgok közé, amiknek az élettartamát a használat módja különösebben befolyásolhatná.

Köszönöm, végre valaki kimondta!  ::)

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4672 Dátum: 2011.03.09 18:14:58 »

Szervizen es gumin kivul mire? Tankolni kell ez teny, de otletem nincs mire megy el ezen kivul 100ezer Huf. Te vagy az elso TS tulaj akinek ilyen jellegu gondja van. TS topicba linkeltem egy feltengely szervizt. Mutasd meg nekik hatha tudnak segiteni barati arkepzessel...

No igen, a többiek vagy nem írják, vagy nem használják eléggé. Már több mint 38.000 km-t beletekertem 2,5 év alatt, úh tudom miről beszélek.
Megnézem mindenképp a linket, köszönöm. S hogy mire ment még el?
- vízpumpa csere (83.000 HUF)
- változó szelepvezérlést vezérlő fogaskerék (99.000 HUF) + 1 akksi grátiszba (semmi baja nem volt, de azt mondták cseréljem ki (az is egy 22.000 volt).

Javítottam az idézetet. Szilvi

Apám, akinek a yarisa többet kap a gazdájától, mint az enyém, az vagy hazudik vagy nem mond igazat  :innocent:
Pzs kollégához hasonlóan csak tankolni kell az enyémet is. 80.000 km körül vettem (2008), most 135.000 km van benne és annak a nagy része bizony „versenykilométer”.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4673 Dátum: 2011.03.09 19:23:44 »
Úgy tűnik, akkor kifogtam.
to be honest, örülök, hogy a tiéd versenykörülmények között is hibátlanul teljesít.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4674 Dátum: 2011.03.09 20:10:04 »
Úgy tűnik, akkor kifogtam.
to be honest, örülök, hogy a tiéd versenykörülmények között is hibátlanul teljesít.
Én is  :flowers:
Ha törődsz vele, meghálálja  ;)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4675 Dátum: 2011.03.09 20:28:21 »
Úgy tűnik, akkor kifogtam.
to be honest, örülök, hogy a tiéd versenykörülmények között is hibátlanul teljesít.
Én is  :flowers:
Ha törődsz vele, meghálálja  ;)

Ami elkopik kicserélem, olajból a jobbik fajtából kap, hidegen nem hajtom egyáltalán. Rendszeresen mosatom (kézzel). Ezen kívül mit tudok még tenni érte?
S ami azt illeti, mindig indul (-17-be is), sosem hagyott cserben (kop-kop-kop), szép hangja van, eleddig minden befért, amit beletuszkoltam. Tartsa meg a JOBBIK (nem politizálok) szokásait és én is megtartom a sajátjaim.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4676 Dátum: 2011.03.09 20:45:43 »
Pl.: kátyúk kerülése, leginkább mindegyiké
Vagy elgondolkodnék másik szervizen is, ahol azt cserélik, amit kell és csak akkor, ha tényleg kell.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4677 Dátum: 2011.03.09 21:46:59 »
Pl.: kátyúk kerülése, leginkább mindegyiké
Vagy elgondolkodnék másik szervizen is, ahol azt cserélik, amit kell és csak akkor, ha tényleg kell.

Humoros, hogy ezt mondod, mert ez már a MÁSODIK szerviz, ahová vittem. S SAKURA-ról eddig kifejezetten jókat hallottam. Igazából a vízpumpa készített ki (az ára leginkább amit lenyúltak rólam ott). Utazás előtt voltam akkor egy héttel. mind1 már. Tanulópénz.
Nade amit akarok mondani, közlik most velem, hogy (idézet):
- "Nem néztem még meg, de a meghajtószíjat elég lesz majd 120.000-nél cserélni, néha kitolható 135.000-ig is, de annál tovább már semmiféleképpen sem".
- "Dehát 90.000-nél ki kellett cserélni!"
- "Mondom, nem néztem meg, de kibírta volna

5000 forintos alkatrészről beszélünk.

Olyat, hogy sebváltóolaj csere meg se mertem kérdezni...


Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4678 Dátum: 2011.03.09 22:48:50 »
Milyen maghajtó szíjra gondolsz, mert ha vezérműszíjra, akkor helyben vagyunk...
Az én autóm 2001-es és a  kopó alkatrészeken kívül (kuplung, féktárcsa, betétek) meghibásodás miatt csak a csomiajtó teleszkópját kéne cserélni, de nagyon nem izgat, hogy elfáradt.
Nem viccnek szántam, hogy olyan helyre kell hordani, ahol nem vezetnek meg hanem azt cserélik, amit kell. Még csak hallani sem hallottam, hogy vvti vezérlő cucc mechanikájához kellett volna nyúlni.
És lehet hogy nincs sok Yaris TS, de egy páran tartjuk a kapcsolatot és ilyen problémák, mint nálad még csak fel sem merültek.
A vízpumpát például miért kellett cserélni? Azt a vvti-s fogaskereket miért kellet kicserélni, mi volt a jelenség/indok?
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

GrZack

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Probléma a Yarisommal
« Válasz #4679 Dátum: 2011.03.09 23:49:11 »
Milyen maghajtó szíjra gondolsz, mert ha vezérműszíjra, akkor helyben vagyunk...
Az én autóm 2001-es és a  kopó alkatrészeken kívül (kuplung, féktárcsa, betétek) meghibásodás miatt csak a csomiajtó teleszkópját kéne cserélni, de nagyon nem izgat, hogy elfáradt.
Nem viccnek szántam, hogy olyan helyre kell hordani, ahol nem vezetnek meg hanem azt cserélik, amit kell. Még csak hallani sem hallottam, hogy vvti vezérlő cucc mechanikájához kellett volna nyúlni.
És lehet hogy nincs sok Yaris TS, de egy páran tartjuk a kapcsolatot és ilyen problémák, mint nálad még csak fel sem merültek.
A vízpumpát például miért kellett cserélni? Azt a vvti-s fogaskereket miért kellet kicserélni, mi volt a jelenség/indok?


Nem vezérműszíjat, mert az láncos, ezért is vettem EZT az autót! (amatőr se vagyok és hülye se, csak szimplán hiszékeny). A segédhajtószíjra gondolok, ami hajtja a vízpumpát meg még mittomén mit. Gépkönyve szerint 105.000 km-nél kell cserélni. Vagy a Tiédbe ez is láncos?  :cool2:
Vízpumpa jelenség: nagyon hangos volt valami alapjáraton. Motortérbe benézek, valami nagyon-nagyon zajos. Mintha a leömlők MÖGÜL jönne a zörej. fordulatra néha elcsitult. Szervizbe be: 80%-ra mondták, hogy a vízpumpa, mert tönkrement az abban lévő csapágy. Kérdezem minek eredményeképp? Válasz: Kopás. Remek mondom.
VVTI vezérlő fogaskerék, itt van nálam egyébként az amit kivettek. Jelenség az volt, hogy felgyulladt a sárga motorproblémákat jelző lámpa, meg még kettő másik. Előjelei voltak, hogy bizonyos fordulatszám tartományba (2000-es fordulat környékén) az autó baromi nagyot rántott. 8-10 indítás után kihunytak a jelzőfények, majd néhány indítás után ismét előjöttek. Csere után hibátlanul működik (ez a része). Persze én egyből vittem szervizbe, hogy ez rángat és nem kéne. (amikor próbálták nem rángatott, ellenben lehúztak 8000 HUF-ra "computer kiolvasás" címén (Toyota Mayer), Kérdezem mit találtak? Válasz? Na tippeljetek: Semmit.
Akkor és csak akkor tudták megmondani, hogy mi a para, amikor épp megint karácsonyfaként világított a műszerfal.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.09 23:53:36 írta GrZack »