Szerző Téma: M-MT vagy kézi váltó  (Megtekintve 191860 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #225 Dátum: 2009.01.26 15:20:17 »
pedig igaza van Palaczk!

Szerintem meg annak a nagyon sok embernek van igaza, aki egy darab (amúgy garanciálisan megoldott) hiba után nem ilyen bicskanyitogató okádék arrogáns stílusban ír az autójáról  :nono: ... Az összes ilyennek azt kívánom, hogy olyan durván xopja meg vmi más márkájú csodával, amennyire csak lehetséges. Ahogy a csövön kifér :excl: Utána majd nem írogat ilyeneket a beképzelt gyökere, hogy "a nagy Toyota ezt tudja"  :devil: ... Majd abból tanul. Mert eddig, úgy tűnik, el volt kényeztetve.
Kiérződik az írásból ,ezt egy olyan ember írta, aki valamiért eleve utálja a toyotát. Erre pont egy toyota céges kocsit kapott, ami persze csak szar lehet.
Lehet nem egy tökéletes darab az mmt váltó, de nyilván meg lehet tanulni használni, és akkor megy is és nem is rángat.
Egyébként meg tényleg szóra sem érdemes.

Satriani

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #226 Dátum: 2009.01.26 15:23:02 »
Palaczk, azt nem írtam, hogy nem a szöveg, hanem a kép a lényeg. Egy Toyotát ne vigyen el tréler, hacsak nem én vagyok olyan balfék, hogy hagyjam kifogyni a benzint. Nekem nem kéne olyan autó, amiben ennyire bizonytalan bármelyik alkatrész működése - pláne nem olyané, ami a helyváltoztatást veszélyezteti. Mostanában ritkán indulok útnak, de akkor vagy időre, vagy családdal megyek. Egyikbe sem fér bele, hogy várakozzak a trélerre. Inkább váltok kézzel, a Toyota kézi váltói még ma is a jobbak között vannak.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #227 Dátum: 2009.01.26 15:28:29 »
Palaczk, azt nem írtam, hogy nem a szöveg, hanem a kép a lényeg. Egy Toyotát ne vigyen el tréler, hacsak nem én vagyok olyan balfék, hogy hagyjam kifogyni a benzint. Nekem nem kéne olyan autó, amiben ennyire bizonytalan bármelyik alkatrész működése - pláne nem olyané, ami a helyváltoztatást veszélyezteti. Mostanában ritkán indulok útnak, de akkor vagy időre, vagy családdal megyek. Egyikbe sem fér bele, hogy várakozzak a trélerre. Inkább váltok kézzel, a Toyota kézi váltói még ma is a jobbak között vannak.

Ez rendben van, de azt kell (kellene) leszögezni, hogy messze túl van lihegve az MMT megbízhatatlansága. Az egy perc várakozás után továbbmenős eset valószínűsége sok tízezer km/egy alkalom azoknál az autóknál is, amelyeknél egyáltalán előjött a probléma - márpedig ezek is eleve egy töredékét képviselik az össz-állománynak. A súlyosabb, tréleres eset pedig töredéket képez a töredéken belül. Erről van szó, ezt jelenti az "ennyire bizonytalan működés", ezt kéne tisztán látni és a helyén értékelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #228 Dátum: 2009.01.26 15:37:29 »
Ácsi, előbb olvasd vissza, te miket írtál a Corolla topikokba, mikor az ismerősöd kisdízelében fikkant meg a váltó.

Ez egy tervezési bakiból fakadó típushiba lehet (a Toyota minőségbiztosítását ismerve az a csoda, hogy nem jött elő még több MMT-n), amit az újabb autókon sem sikerült nyomtalanul eltüntetni, és a gyakorisága külön felmérés nélkül is túlmutat egy egyszerű peches szérián. Nem kampányolok az MMT ellen, de fenntartom a jogot, hogy a büdös életbe' ne vegyek ilyen autót, és a szerencsére csak közvetett tapasztalataimat megosszam az MMT-re vágyókkal.

Egyébként is, a Toyotának van hagyományos bolygóműves automatája, belpiacos autókban CVT-je, és seperc alatt tudna fejleszteni-venni egy duplakuplungos váltót. El kéne végre felejteni az MMT-t, túllépni rajta, és kihozni egy olyan váltót, ami nem csak megbízhatóságában, hanem sebességben, kulturáltságban is lekörözné az MMT-t. Nem lenne túl nehéz.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #229 Dátum: 2009.01.26 16:15:47 »
Ácsi, előbb olvasd vissza, te miket írtál a Corolla topikokba, mikor az ismerősöd kisdízelében fikkant meg a váltó.

Pont azért írom most azt, amit, mert közben végiggondoltam, hogy tulajdonképpen mekkora is a probléma? Elhiheted, hogy sokat agyaltam rajta, lévén mi tényleg érintettek vagyunk.

Ez egy tervezési bakiból fakadó típushiba lehet (a Toyota minőségbiztosítását ismerve az a csoda, hogy nem jött elő még több MMT-n), amit az újabb autókon sem sikerült nyomtalanul eltüntetni, és a gyakorisága külön felmérés nélkül is túlmutat egy egyszerű peches szérián. Nem kampányolok az MMT ellen, de fenntartom a jogot, hogy a büdös életbe' ne vegyek ilyen autót, és a szerencsére csak közvetett tapasztalataimat megosszam az MMT-re vágyókkal.

Egyébként is, a Toyotának van hagyományos bolygóműves automatája, belpiacos autókban CVT-je, és seperc alatt tudna fejleszteni-venni egy duplakuplungos váltót. El kéne végre felejteni az MMT-t, túllépni rajta, és kihozni egy olyan váltót, ami nem csak megbízhatóságában, hanem sebességben, kulturáltságban is lekörözné az MMT-t. Nem lenne túl nehéz.

Én sem akarok az MMT mellett kampányolni, csak szeretném, ha a potenciális érdeklődők tisztán látnának. Az utolsó bekezdéseddel pedig egyetértek, a robotváltó mint olyan egy tökéletlen szerkezet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #230 Dátum: 2009.01.26 16:53:42 »
Pont azért írom most azt, amit, mert közben végiggondoltam, hogy tulajdonképpen mekkora is a probléma? Elhiheted, hogy sokat agyaltam rajta, lévén mi tényleg érintettek vagyunk.

...és ha nem Toyotáról lenne szó, amivel szemben a tulajok, pláne a klubtagok elnézőbbek, első mérgedben felgyújtottad volna a verdát. Akasztott ember mosolya sosem őszinte, tartja a jeles mondás. Misinek cseréltek 3x is váltót a Versóban, ugye? Na, az tényleg nem semmi - egyrészt a hibatömeg, másrészt a lojalitás.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #231 Dátum: 2009.01.26 16:55:29 »
Egy Toyotát ne vigyen el tréler, hacsak nem én vagyok olyan balfék, hogy hagyjam kifogyni a benzint.

Nem MMT, de eszembe jutott, amikor egyik csaladtagom vacsi uj E12-jet (1.6 aut, nem MMT) az elso honapban 2szer vittek el treleren, mert a riaszto osszekakilta magat. A treleres lepodott meg legjobban, mikor meglatta mit is kell elvinnie.
Amugy a riasztot kiszedtek, azota soha nem volt baja es a tulajdonosa is imadja, sot O is ajanlotta, hogy vegyek Toyotat.
Ha irna nepiteletet szerintem 6 csillagot adna az autojanak.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #232 Dátum: 2009.01.26 17:03:25 »
Pont azért írom most azt, amit, mert közben végiggondoltam, hogy tulajdonképpen mekkora is a probléma? Elhiheted, hogy sokat agyaltam rajta, lévén mi tényleg érintettek vagyunk.

...és ha nem Toyotáról lenne szó, amivel szemben a tulajok, pláne a klubtagok elnézőbbek, első mérgedben felgyújtottad volna a verdát. Akasztott ember mosolya sosem őszinte, tartja a jeles mondás.

Jó, hogy te tudod helyettem, hogy mit gondolok és mit érzek  :yes:

Toyotával szemben elnézőbbek a tulajok? Érdekes elgondolás. Aminek történetesen pont az ellenkezője igaz. Amúgy ha nem haragszol, ezt a nonszenszbe átment diskurzust idejekorán berekesztem a magam részéről.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #233 Dátum: 2009.01.26 22:08:43 »
Nem MMT, de eszembe jutott, amikor egyik csaladtagom vacsi uj E12-jet (1.6 aut, nem MMT) az elso honapban 2szer vittek el treleren, mert a riaszto osszekakilta magat. A treleres lepodott meg legjobban, mikor meglatta mit is kell elvinnie.

Riasztót általában a márkakereskedések tesznek be az autóba (utólag, és a legtöbb esetben nem a gyárit - a TVSS-t), vagy netán az autó átvétele után szereltet be a tulaj valahol valakivel.
Szóval nem a Toyotát védem, de egy gányolva beépített riasztó (vagy akár egy utólagos elektronikus extra) tud kellemetlen meglepetéseket okozni.  :whistling:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #234 Dátum: 2009.01.26 22:10:27 »
Riasztót általában a márkakereskedések tesznek be az autóba (utólag, és a legtöbb esetben nem a gyárit - a TVSS-t), vagy netán az autó átvétele után szereltet be a tulaj valahol valakivel.
Szóval nem a Toyotát védem, de egy gányolva beépített riasztó (vagy akár egy utólagos elektronikus extra) tud kellemetlen meglepetéseket okozni.  :whistling:
Igy vette at szalonbol, ahogy. Nem tudom mi volt benne, de mar nincs  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #235 Dátum: 2009.04.14 16:54:00 »
Váltós téma, tetszik.  ::) Na nem úgy mind a Toyota váltói...

Fater kocsijában (E12) zárványos volt a diffimű egyik fogaskereke, ez elintézte a váltó fogaskerekeit is, így az új diffimű (marha egyszerű szerkezet), 2 váltófogaskerék, meg 2l oil, meg munka 240.000 pénz volt. Ennyit a váltóról, ez 75.000 km körül lehetett... Azóta az OK.

Az én kocsimba 82.000 van, de 62.000 óta akad a  :censored: váltó, nem akarja a 3.-at bevenni. A hiba okát eddig nem tudják, szét kellene szedni a váltóművet. Erre eddig nem volt pénzem még, meg idegrendszerem, úgyhogy egyenlőre akad még... Mellesleg 5-ben 70 között olyan hangosan búg a diffimű, mint a régi Ikarus... Állítólag ez nem gond, ez normális. Nekik...

Szóval 2 ótó 2 váltóhiba. Mindegyik manual váltós. Ennyit a Toyota váltóiról nekem. PONT. Mellesleg sok kocsink volt, azokkal nem volt ilyen hiba, úgyhogy nem vagyunk váltó-killer-ek, nem user-error-ról van szó...

(Haver: 6 Honda a családban, 0 váltóhiba.)

Ezek után nekem lehet magyarázni, hogy így, meg úgy, a személyes tapasztalás a legerősebb...
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.14 16:59:36 írta barna.czukor »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #236 Dátum: 2009.04.14 21:47:23 »
Nekem volt egy öreg Fiatom. A Fiat-váltókat, gondolom, nem kell bemutatni, köztudottan akadozósak. No, ennek a Fiatnak olyan váltója volt, hogy -20 fokban is simán bevette bármelyik fokozatot, és egyszer induláskor véletlenül 3-asba tettem 1-es helyett úgy, hogy enyhe lejtőn felelé kellett indulni miközben az autó kicsit gurult hátrafelé. Szó nélkül tűrte. Ennek ellenére nem gondolom, hogy a Fiat váltói jók lennének, csak nekem szerencsém volt. Persze csak ezzel, amúgy azon az autón másfél év alatt minden más létező elromlott, ami elromolhat...

Vezettem már viszonylag sokféle autót. Ezek közül a legjobb váltója holtversenyben a mostaninak (Avensis) van egy '91-es Galantéval, közvetlenül utánuk jön egy '74-es Ford Caprié, utána pedig a néhai Corollámé, hátulról a harmadik, egy Volvo 340-es Renault-eredetű váltója, de magasan a két legrosszabb a két Daciánké - az egyik 4, a másik 5 sebességes volt. Nálam a Toyoták jól állnak.
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.14 21:49:43 írta music »
music     

HUN337

  • Vendég
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #237 Dátum: 2009.04.14 23:37:28 »
legjobb váltók amiket vezettem:

Nissan Skyline R34 GTR Vspec II - GETRAG 6speed MT
Subaru Impreza WRX STi 06
Porsche Carrera Turbo MT
Honda Integra
Ferrari F430 Manual

Az Avensis meg amugyis a Toyota váltók nekem nem jönnek be annyira. Hoszu váltóút, akadozhat. de nem is erre lett tervezve szal nem hisztizek ;)

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #238 Dátum: 2009.04.15 08:03:06 »
hát ne is.... :ph34r:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: M-MT vagy kézi váltó
« Válasz #239 Dátum: 2009.04.15 08:07:55 »
Én most várom a választ a szerviztől a váltócsere miatt. Ahogy korábban is írtam, a hűvösebb, hidegebb időben a 2-est akadozva vagy recsegve vette. Kétszer volt javítva, nem oldódott meg. Most voltam egyéves szervizen, ott mondták hogy most már váltócserét fognak javasolni, de ezt a központtal kell még leegyeztetniük. Elég bosszantó volt így végigkínlódni a telet, jó lenne már valami eredmény ez ügyben.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive