Váltós téma, tetszik.
Na nem úgy mind a Toyota váltói...
Fater kocsijában (E12) zárványos volt a diffimű egyik fogaskereke, ez elintézte a váltó fogaskerekeit is, így az új diffimű (marha egyszerű szerkezet), 2 váltófogaskerék, meg 2l oil, meg munka 240.000 pénz volt. Ennyit a váltóról, ez 75.000 km körül lehetett... Azóta az OK.
Az én kocsimba 82.000 van, de 62.000 óta akad a
váltó, nem akarja a 3.-at bevenni. A hiba okát eddig nem tudják, szét kellene szedni a váltóművet. Erre eddig nem volt pénzem még, meg idegrendszerem, úgyhogy egyenlőre akad még... Mellesleg 5-ben 70 között olyan hangosan búg a diffimű, mint a régi Ikarus... Állítólag ez nem gond, ez normális. Nekik...
Szóval 2 ótó 2 váltóhiba. Mindegyik manual váltós. Ennyit a Toyota váltóiról nekem. PONT. Mellesleg sok kocsink volt, azokkal nem volt ilyen hiba, úgyhogy nem vagyunk váltó-killer-ek, nem user-error-ról van szó...
(Haver: 6 Honda a családban, 0 váltóhiba.)
Ezek után nekem lehet magyarázni, hogy így, meg úgy, a személyes tapasztalás a legerősebb...