Idézet a cikkből:
Még térjünk ki a robogók, fűnyírók, láncfűrészek, áramfejlesztők motorjaira is. Köztudottan ezek sűrítési aránya az autókhoz képest gyengébb. Ebből következik, hogy a mintegy 40 féle benzin jellemzőből semmiképp sem az oktánszám számít! Főleg nem a versenybenzin szerű üzemanyag, hiszen ezek nem erre vannak méretezve. Hamar elmarja a gyenge műanyag, gumi alkatrészeket a mostani majd fele aromás tartalom. Valamint a karburátoros üzemmód sem támogatja a prémium benzin jellemzőit! Pláne a fokozott hőtermelést sem tudják kezelni.
Nos, amikor beindult ez az őrület, hogy
ne tegyünk többet 95-ös benzint a fűnyíróba, mert magas lett az etanol tartalmat, csak 100-ast szabad én is bedőltem. Már tavaly érezhető volt hogy hiába ez a 100as benzin, semmivel sem érezhető hogy jobban menne tőle a fűnyíró - gondoltam hogy nyilván nem, mert ez nem egy autó - viszont egyre nehezebben indult. Már nem első berántásra, hanem 3-4-szer kellett berántani, hogy elinduljon.
Idénre már annyira leromlott a helyzet hogy tavasszal még be lehetett úgy-ahogy indítani a fűnyírót, de üresbe kellett járatni 2-3 percig mielőtt fűre mentem vele, mert hidegen a legkisebb terhelésnél is már lefulladt. Nyár közepére már teljesen elromlott, nem lehetett beindítani a motort. Gyertyatisztítás után még két alkalommal tudtam füvet nyírni, utána kész.
Elvittem a gépet egy szakihoz, akinek első kérdése az volt: 100-as benzint tettem bele? Na akkor karburátor tisztítás megoldja. És tényleg. 10ezerért meg lett takarítva. Azt mondta az ember, hogy 100-ast tilos ezekbe tenni, túl magasra hevül, nem ég ki rendesen, karburátor gyorsabban eltömődik.
Térjek vissza 95-re, és hagyjam a hülyeségeket az etanolról. És minden szezon végén eresszem le a benzint minden kisgépből, karburátorból is.