Sziasztok!
Pár saját tapasztalatot megosztanék azok számára, akik Hibrid Auris vásárláson törik a fejüket.
Baján vettem Kuritár Zolinál az autót 8 km-el 2017. márciusban(vadiúj). Ő adta az egész országban a legjobb ajánlatot, tudom meleg szívvel ajánlani. Ez egy Auris Touring Sport Hibrid Executive felszereltséggel.
Első dolgom volt, hogy egy Blue16 rendszert tetettem bele, mert akinek már loptak el autóját , ill. kerekét is, annak örökké lesz egy félelme onnantól kezdve. Elvileg Blue16-os autót még egyet sem loptak el. (kísérlet több is volt, de mindegyiket otthagyták). A Blue16 tud központi zárat is vezérelni, ennek bekötésével voltak gondok az elején, mert az autó néha meghülyült és nullázta a számítógép számlálóit. Végül ez a funkció ki lett kötve és minden rendben van azóta.
Benyomások 14 000 km és 8 hónap után:
A navigáció több véleménnyel ellentétben nekem nagyon bejött, de úgy általában az egész touch-os fejegység teljesen rendben van. Megtudtam, hogy minden autó navi nélkül jön a gyárból, és itthon teszik bele a gyári navit a kereskedők. Én már kétszer frissítettem is adatbázist (3 évig ingyenes!) minden gond nélkül. Nagyon tetszik hogy az USB-ről játszott lemezek borítóját is szépen megjeleníti. A 6 hangszóró hangminősége kiváló, összehasonlítva korábban a 13 hangszórós mélynyomós Galaxy-m rendszerével. Azt hittem kevés lesz a 6 hangszóró de bőven elég. Mondjuk a feleségem Honda Jazz-vel összehasonlítva ezt a fejegységet, ég és föld. A Honda Android-os rendszere teljesen használhatatlan szerintem. A Bluetooth tökéletesen, gyorsan és könnyen párosítható, több telefont is tud kezelni. A kihangosító hangminősége mindkét irányba (nálam és a hívottnál) is nagyon jó. Ami hiányzik a vezeték nélküli töltés lehetősége ami filléres dolog lenne. A tolatókamera képe szép, éles jó időben (esőben és sötétben nyilván nem annyira.) a fejegységről lehet állítani külön a kamera kontrasztját, stb.. Fura volt, hogy a tempomat nem tartalmaz sebesség határolót is egyben. Eddig minden autómban ez a funkció együtt volt megtalálható, de szerintem boldogan lehet élni nélküle. A kormányzás nagyon könnyű, a rásegítés szuper. Tetszik a nagy tárolórekesz a könyöklő alatt, ami csúsztatható. A hátsó ülés (és a hátsó traktus úgy általában) viszont nagy csalódás. A Honda Jazz-ben sokkal nagyobb a lábtér és a fejtér is hátul. Két gyerekülés mellett már nem tud beülni még egy ember hátra az Aurisban, de gyerekülések nélkül is necces három felnőtt. A csomagtartó viszont hatalmas, jól pakolható, 3 felnőtt 2 gyerek ment nyáron nyaralni úgy hogy 1 heti cuccot vittünk magunkkal. A két szintes csomagtartónak is látom hasznát jól pakolható. Ami hiányzik pl. szélvédőfűtés, kormányfűtés, globálzár ami az ablakokat felhúzza zárás esetén. Szerintem lenne mit fejleszteni a kapcsolókon is, ezek a 80-as évekre emlékeztető óriás billenő kapcsolók elég ódivatúak ma már. (de funkcionálisan semmi gond velük). Az ülésfűtés két fokozatú, egy meleg és egy borzasztó meleg között lehet választani :-). Az USB portot én mondjuk a kesztyűtartóba helyeztem volna inkább, mert így a porvédő kupak ha be van dugva egy pendrive akkor csak ott fityeg, eláll. Viszont a kesztyűtartóba helyezett "nyomókapcsoló" a guminyomás nullázásra megint csak a 80-as éveket idézi. Ezt ma már elektronikával oldják meg legtöbb helyen elegánsan. A 6 éves Galaxymban pedig kerekenként lehetett látni , mérni a guminyomást, itt "csak" egy sárga figyelmeztető lámpa van erre, hogy gond van. Melyik kerékkel, és milyen nyomás van azt nem tudjuk meg, csak ha kiszállunk és körbe járjuk az autót. A két motor (villany és benzin) szépen teszi a dolgát, a "B" energia visszanyelő fokozatnak én itt Bp-en (pesti oldalon) nem sok hasznát tudom venni, mert szinte nincs lejtő amin közlekednék. Viszont a Pilisben Dobogókőtől Esztergomig szépen lehet használni lefelé a szerpentinen, a kanyarokban és látványosan tényleg hamarabb tölti vissza az aksikat. A rendszer legnagyobb előnye kétségtelenül a városi dugóban jön ki. Aki fél életét dugóban tölti, vagy kénytelen átmenni a városon reggel és este annak a hibrid egy jó választás. Minél nagyobb a dugó a fogyasztás annál jobb. Én külvárosban lakom és ott is dolgozom, így annyira nem jön ki ennek előnye egyelőre. Kb. 2-3 km között lehet menni egy feltöltött aksival. Nyáron a fogyasztásom 4,5 - 4,8 liter körül volt városban, kevés klímával, üres autóval járva. 17" kerekek vannak az autón (amik amúgy nem is szépek szerintem - a 2017-es kétszínű már inkább kinéz valahogy) talán 0,5 litert lehetne szorítani ha 16-os kerekek lennének rajta gyárilag. Télen 5,5-5,6 -al járok, Conti TS860 és MAC alufelni. Érdekes, hogy a számítógép mindig kb. 0,4 - 0,5 literrel kevesebbet mutat, mint a számolt fogyasztási érték. Ami fantasztikusan jó az autóban azok az első LED-es fényszórók. Borzasztó erős fénye van, nagyon jól világítja az utat, és az automatika is remekül kapcsolgatja a távolsági fényt amikor lehet, akkor kapcsol. A ködlámpának igazából nagyon nincs is funkciója ilyen fényű főfényszórók mellett. Fura hogy a hátsó lámpákhoz miért nem jutottak már LED-es fényforrások? Ez is bosszantó apróság. A többi vezetéstámogató elektronika is teszi dolgát, engem mondjuk halálra idegesít a sávelhagyás rendszer, ezt ki is kapcsoltam a kormányon lévő gombbal. A ráfutásütközés védelem nagy piros mezőben FÉK felirattal jelzi és csipogással is ha valakit nagyon megközelítünk, nekem egyszer fékezett eddig bele a rendszer, mert úgy érezte hogy a buszt nem fogjuk kikerülni :-) (Kikerültük) A rendszer kamerái viszont télen gondban vannak (ezért is mondjuk hasznos lenne egy szélvédőfűtés!), mert induláskor mikor még párás, jeges a szélvédő, akkor nem látnak ki és figyelmeztető üzenetet kapunk ilyenkor, hogy a rendszerek nem működnek. Télen egyébként borzasztóan pörgeti reggel a -2 fokban a motort az autó amíg bemelegíti 40 fokra a motort. Peregnek az ember szeme előtt a benyelt forintok rendesen. A parkoló automatika nagyon pontosan parkol. Korábban C-MAX-ban volt hasonló rendszerem de az nagyon messze állt meg a járdától. Ez a rendszer nagyon pontos, bosszantó, hogy csak párhuzamos parkolást tud. Egyébként ritkán használom ezt a funkciót, viszont háziasszonyoknak hasznos lehet! Az autó első üléspozícióját jól lehet állítani (fura hogy nincs egy Executive felszereltségnél sem elektromos állítás, memóriával) és első ülései nagyon kényelmesek, az elektromos deréktámasz is hasznos hosszabb utakon. Ami fura és érthetetlen megint, hogy a fejtámla miért nem dönthető, előre - hátra? A kormány 4 irányban állítható. A vezetést meg kell szokni és rá kell hangolódni, hogy egy hibrid autóban ül az ember. Tapasztalatom szerint valahogy úgy megy hatékonyan a dolog, ha minél hamarabb felgyorsítunk a kívánt sebességre, majd hirtelen elvesszük a lábunkat a gázról. Innentől ECO módban megy tovább és automatikusan keveri a két motort a hajtáshoz. A három gombnak én egyszer sem láttam hasznát eddig, amikor EV (akksi) üzemmódban szerettem volna menni, akkor amúgy is azt választja automatikusan. A motor a CVT váltó miatt sokszor bőg, úgy érzi az ember, hogy keresi a "fokozatot" és nem halad. Az viszont nagyon "buli" amikor teljesen csendben gurul az ember ki a garázsból, vagy tolat. Tolatás szinte mindig akkumulátorról történik, kivéve ha valami meredeken megyünk hátrafelé nagy gázzal. Az autó fényezése rendkívül vékony, pár felverődött kisebb kavics már látszik itt-ott, ez elég szomorú, pedig csak 8 hónapos az autó.
10 000 km-es szervizben Monoron voltam a Toyota Kovácsnál, nagyon korrektek voltak, be lehetett menni, tudtam beszélni a szerelővel is. 40 000 forint körül volt, olaj, olajszűrő, pollenszűrő csere és hibrid rendszer teszt.
Összefoglalva, szerintem egy jó autó, kisebb családnak 1 gyerekkel (max 2 kicsivel) megfelelő, főleg a megbízhatóságában bízok én is, de tele van rengeteg olyan nem felhasználóbarát dologgal amit nehéz megszokni egy olyan embernek, aki már találkozott ezekkel korábban, és ráadásul nem lennének árdrágító dolgok vagy legalább választható lenne extra listáról.
Kérdés esetén állok rendelkezésre az érdeklődőknek.