Utolsó 3 tankolás (40% város - 60% országút - 1.4 VVT-i): 7,66 - 7,50 - 7,46 l/100km
Olvastam itt valahol h fogyiversenyen a legjobb fogyasztást sok üresben való gurulással érték el. Lehet h hosszú szakaszokon ez bejön, de szvsz mindennapi használatban kivitelezhetetlen. Ma kicsit ráértem és figyeltem a pillanatnyi fogyimérőt, a fenti esetben ilyenkor 0,9-1,2l a fogyasztás. Ugyanakkor motorfékkel nincs fogyasztás, hiszen nem kap a motor benyát (ECU). De ez sem tart a végtelenségig, hiszen akkor előbb-utóbb egy kritikus érték alá esne a fordulat és leállna a motor.
Nem hivatalos méréseim alapján olyan 1000-1200 rpm-nél ismét megindul a befecskendezés, ilyenkor a pill. fogy. 2-3l, de ha hagyjuk a fordulatot nagyon leesni(~ 500-600 rpm) akkor már 5-6-7l is lehet, mivel több benyát adagol h le ne fulladjon, emellett érezni h a motor erőlködik.
Másik megfigyelés, h négyesben 1200-1500 rpm-nél óvatos gyorsításnál 12l a pill. fogy, míg ugyanez 5-ösben 10l. Persze ilyen esetben ajánlott a gázpedált finoman kezelni, mivel ilyenkor egy padlónak csak negatív hatásai vannak. (gyenge gyorsulás és magasfokú motorterhelés valamint a pill. fogy. mérőre tekintve infarktus veszély)
A pill. fogy. mérő valszeg nem a legpontosabb műszer, de azért egy irányt ezek az értékek is kirajzolnak. Szvsz magas fordulatnál motorfék, kivezető szakaszokon mihamarabb 5.-ik, mind hozzájárulnak a fogy. mérsékléséhez.
Kicsit hosszú lett, de hátha tudtok belőle hasznosítani valamit, főleg ilyen benzin árak mellett