Szavazás

Milyen vezetési stílust képviselsz?

Nyugodtan, higgadtan, piánóban, tekintettel a kreszre és a többiekre.
10 (16.4%)
Hangulatfüggő.
20 (32.8%)
Lendületből gyorsan, ügyelve az alacsony fogyasztásra, de a szabályok betartásával.
30 (49.2%)
Agresszíven, káromkodva, szlalomozva, betolakodva, "erősebb kutya" alapon.
1 (1.6%)

Összes szavazó: 61

Szerző Téma: Vezetési stílus, vezetéstechnika  (Megtekintve 2812616 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21120 Dátum: 2017.03.22 19:11:07 »
Én is kíváncsi lennék egy ilyenre élőben, mit mutat :)
Arra meg főleg, hogy meddig? Ezres motor, henger esetleg  hordósra kopik, nem tudom megérik-e ezek a 150-200 ezret :hmmmm: Kollégám ezredforduló környéki Polojában elég sok mindennek véres a torka 230 ezer környékén, többek között motorgenerál után is. Véleménye: " Ezeket az autókat nem 20 évre tervezték", vagyis simán elfogadja.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.22 19:16:15 írta vd1234 »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21121 Dátum: 2017.03.22 23:12:56 »
Persze, az emberek nagyrésze 100-150 ezerig használja az autót, az hogy utána mi van, nem érdeklni. És ezt valahol meg is értem.
Amúgy nem a kis motor miatt kopik el. A régi Suzuki Swiftből pl. az 1.0 sokkal tartósabb motor, mint az 1.3-as, még ridegtartásban is gond nélkül tud 300-350 ezret, ha vigyáznak rá akkor pedig 400-450 ezer körül széthullik körülötte a kaszni, de a motor örök élet.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21122 Dátum: 2017.03.22 23:34:20 »
Erre látatlanban fogadtam volna.

Nem volt fölényben a 3 hengeres a repülőrajt miatt.
Viszont nem volt igazi verseny részemről (vissza sem váltottam), csak kissé megkergettem, kiengedtem a fáradtgőzt a totyogás után, ezt is csak azért engedtem meg magamnak, mert késésben voltam.
Ettől függetlenül úgy látszik egy durvább 140-ről állóra fékezésbe azért még így is belehajszoltam.
Csak óvatosan a versenyzéssel...

És a kis dieselt sem kell félteni, idézek:
"Yaris 1.4 D4D Blue...Akivel minden előzés belefér!... országúton nagyon elemében van a motor - 1.4 benzinesek reggelire, 1.4 tdci-k, 1.5 dCi-k és 1.3 multijetek ebédre, de már többször is majdnem elfogyasztottam egy-egy pédétédéjí Passatot vacsorára. (egyiknek nyíl egyenes úton 2,5 km kellett, hogy otthagyjon, közben 90-ről 185-re gyorsultunk)"

Szóval jobb lesz ha meghúzod magad  [rohog]

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21123 Dátum: 2017.03.23 08:04:55 »
Vasárnap a Tesconál láttam egy D-s rendszámú OFF Swiftet, a parkolóban bőgették a motorját fülre kb. 5000rpm. Bementem, kijöttem (gyors voltam, de azért sorba kellett állni a pénztárnál). Még utána is bőgött a motorja, ellenben a kocsi már kb 90 fokot fordult. Egy nénike próbált beállni a rokihelyre, de mindig a kettő közé ment, aztán ki be állt, de szó szerint gyök kettővel ment, vagy inkább gyök három per kettővel.
Néztem néztem, de nem füstölt semmi, tanakodtam, hogy segítsek e neki beállni, vagy mihamarabb elhúzzak (mi van ha lecsúszik a lába a kuplungról, mégis csak pont velem szemben történt).
A járgánynak egyébként nem volt egyetlen egy épp eleme, kisebb horpadások végig mindenütt. A motornak viszont teljesen jó hangja volt, nem sok km lehetett benne.

fezso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21124 Dátum: 2017.03.23 09:18:25 »
a tecskó parkolóban annyira nem is gáz - amikor a szöszi az X5-össel ugyanezt játszotta el hajnali 3kor az ablakunk alatt, akkor kicsit morcosabb voltam...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21125 Dátum: 2017.03.23 11:16:59 »
Nem volt fölényben a 3 hengeres a repülőrajt miatt.
Viszont nem volt igazi verseny részemről (vissza sem váltottam), csak kissé megkergettem
Szóval nem is volt verseny a részedről...
Ehhez képest korábban

Én 75 lovas diesellel "hívtam ki" egy 3 hengeres 1.0-ást ....


Szóval ha gyorsabb vagy akkor verseny, ha kikapsz akkor nem is volt verseny. Jó stratégia  :D .

Egyébként egy 1.0 swifttel bármikor kiállnék egy 1.4d4d Yaris ellen. 7250-nél szabályoz le, és 6000 körül elég szépen megy. Csak zárójelben tenném hozzá, hogy az 1.4 Corollámat is bármikor lenyomná...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21126 Dátum: 2017.03.23 19:46:03 »
Egyébként egy 1.0 swifttel bármikor kiállnék egy 1.4d4d Yaris ellen. 7250-nél szabályoz le, és 6000 körül elég szépen megy. Csak zárójelben tenném hozzá, hogy az 1.4 Corollámat is bármikor lenyomná...
Az 53 LE-s 1.0 Swift a 15,5mp-s 0-100-al?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21127 Dátum: 2017.03.23 20:26:21 »
Szóval nem is volt verseny a részedről...
Ehhez képest korábban


Szóval ha gyorsabb vagy akkor verseny, ha kikapsz akkor nem is volt verseny. Jó stratégia  :D .

Egyébként egy 1.0 swifttel bármikor kiállnék egy 1.4d4d Yaris ellen. 7250-nél szabályoz le, és 6000 körül elég szépen megy. Csak zárójelben tenném hozzá, hogy az 1.4 Corollámat is bármikor lenyomná...
hogy nyomná...max ha a cori tolatna...
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21128 Dátum: 2017.03.23 20:34:45 »
Mondjuk nem sokkal jobb a tömeg-teljesítmény arány a Corolla javára sztem, ha igaz, hogy 1200 kg fölött van.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.23 20:55:14 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21129 Dátum: 2017.03.23 22:05:59 »
A Swift azért tűnik úgy, hogy nagyon megy, mert baromi hangos...  ::)

Amúgy tényleg jó autózni velük.  :yes:

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21130 Dátum: 2017.03.24 02:12:38 »
Szóval ha gyorsabb vagy akkor verseny, ha kikapsz akkor nem is volt verseny. Jó stratégia  :D .

Ahhoz hogy tényleg verseny legyen vissza kellett volna löknöm 4.be, hogy komoly verseny legyen 3.ba és üvegezni a dieselt, amit egyébként 8 szelepes létére lehetne pörgetni. A 3000 feletti tartományban jól is veszi a fordulatot, nem diesel-esen lusta.

Állórajtból versenyezni ???(muhaha)  az alacsony tartományokban kimondottan lassan veszi a fordulatot... a turbó is lomha... és az egyes rövidsége miatt 35-40 körül el kell váltanom, mig a benzines kollégáknak ekkor kezdene el igazán húzni - így a kezdeti hátrányomat hamar sikerül megduplázni... Ekkor jön az 1 és kettő közötti erős áttétellépcső visszafogó hatása. Ha már ezen is túllendültem lenne keresnivalóm, és búgathatnám a dieselt, aminek rosszabb hangja van mint egy priusnak... Sehogy sincs ennek értelme... Ha valaki bealszik a pirosnál azt lenyomom, teherautókat, buszokat is (furgonokat nem :cry:) kb. ennyi a tudomány.

Az 1.4 korival sem versenyeztem soha, kivéve egyszer egy újabb 1.3 swift ellen, de a srác (kollega) nagyon félti a gépet, hamar elváltott, addig egész jól együtt mentünk. Még ez sem volt igazán verseny, mert viszonylag finoman kuplungoltam, csak utána forgattam le 5000-ig. A kori egyébként városban durván felcsavarja az aszfaltot, vagyis inkább felcsavarná, mert a 2. már túl hosszú városi tempóhoz, inkább 60tól lenne elemében. A swift II. dettó.

"max ha a cori tolatna"  [rohog]

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21131 Dátum: 2017.03.24 09:30:43 »
Egyesben el kell engedni 4000ig, akkor 2.ban is marad fordulat, meg töltőnyomás...  ::)

Lehet azért a kisdízellel lendületesen indulni, tény hogy sokkal több figyelmet, gyakorlatot igényel mint egy benzinessel...  :yes:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21132 Dátum: 2017.03.24 10:06:04 »
Mondjuk nem sokkal jobb a tömeg-teljesítmény arány a Corolla javára sztem, ha igaz, hogy 1200 kg fölött van.

TtkRN2
az én e11 sedan corim 1030kg forgalmi szerint,ha jolemléxem...
harapós kis fürgegyik volt az 1.4 vvtivel is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21133 Dátum: 2017.03.24 10:20:58 »
1140 kg az E12 1.4 VVT-i saját tömege, a forgalmim szerint.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Válasz #21134 Dátum: 2017.03.24 21:10:08 »
E12 tömegére anno 1125 és 1245 között találtam mindent, gondolom a menetkész 1,2t feletti. Súlyban jóval közelebb van az avensishez,mint a yarishoz. Azt hiszem masszivitásban és "luxusban" is.
Az E11 váltója is rövidebb, biztosan jóval fürgébb, a sedan még csak nem is csúnya.
Az 53 LE-s 1.0 Swift a 15,5mp-s 0-100-al? - hát ezek mai füllel durva számok, már-már a szoc. autókat idézik...

1.ben 4000-ig forgassam szinte üresen ? - a te autódnak legalább van egy kis súlya :)
Alapjáraton 1.ben 4, 2.ban már 8 mph  :eek: aztán 12,16, ötöst nem viszi alajáraton.
5x800 4k --> 5x4 20mph az alig több mint 30 km
/h üveghangon, szétröhögik magukat körülöttem  [rohog]
Ha meg csak kulturált 3k-ig huzatom még bőven 2000 alá esik a fordulat, szóval kell egy pici idő mire igazán megindul 2.ban.
Komolyan ha a korit huzattam 3000-ig sokkal jobban haladtam, mint a diesellel  :D  (mármint 50ig)