Udvozlet, egyelore meg innen a tengeren tulrol - de ha minden jol megy jovo heten mar otthonrol!
Most eppen egy amolyan elmeny, jatszos autot keresek, kitetel az Aut valto, a 4 ajto, es persze benzines legyen...
-Talan mar kezd feledesbe merulni, meg ugye a marka se letezik mar, de egesz jo aron talaltam Saab 9-5 Aerot, mar az utolso rancfelvarrasbol, 260 pacival (ami tudom mar tul sok is az elsokerek hajtasnak). Valoban full extra, a Navigaciotol kezdve a szelloztetett borulesig, hatul is futheto ulesekkel szerintem nem rossz ajanlat ez a 2006-os peldany:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/saab/9-5/saab_9-5_2_3_ts_aero_automata_gyonyorumo_-i_szervizkonyves-13821625-Mellette persze ott az orok kedvenc, a Lexus GS 2.-ik generacioja a 4,3-as V8-as benzinessel. Szinten minden foldi joval felszerelve, 2001 vegebol:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/lexus/gs/lexus_gs_430_automata-12820257-Es persze ha az ember esszeru szeretne lenni, de kompromisszumot kot a vezetesi elmennyel, akkor meg itt a jo oreg Avensis, igaz ez Liftback, ami annyira nem jon be, de szinten Aut valtos, es az igencsak ritka napfenyteto mellett bor ulesei is vannnak, a gyari faberakasos kormannyal meg csak hab a tortan, ilyen felszerelt kivitelt meg kulfoldi oldalakon se nagyon talalni mar.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/avensis/toyota_avensis_2_0_linea_sol_automata-13654136Es akkor jojjon a matek, termeszetesen a GS a legdragabb, a hirdetes szerint 2,29M Ft, es ebben van elvileg a legkevesebb, 191e km. A V8-as motor morajlasa pedig mindent visz, es persze egy megbizhato motorrol van szo, ami az LS-ben is bizonyitott.
A Saab fele annyi hengerrel es jo 2000 cm3-vel kevesebbol, igaz turboval hoz ki majdnem ugyannyi loerot a motorbol, es bizony tobb forumon is olvastam, hogy kenyes, 10e km-enkent olajat kell cserelni, es 80e km-enkent motort pucolni, mert az olaj lerakodas szetbarmolhatja a motort. Egyeb bosszanto hibakrol, mint a pixelhibas kijelzo (25e Ft-ert javithato) lehet meg hallani, illetve allitolag maga a konstrukcio sem volt eppen a megbizhatobbak egyike, viszont az opel Vectra rokonsag miatt van hozza alkatresz boven.
Felszereltseguket tekintve termeszetesen a korosabb Lexus nagyobb hatranyban van, hiszen a GS-nek meg a tukreit se lehet elektromosan behajtani, a regi Navigacioja (ha jol remlik meg CD-s alapu volt) hallasbol se ismeri Mo-t, nincs benne ulesszelloztetes, sem pedig hatso ulesfutes, vagy eppen hutheto kesztyutarto meg hutott kartamasz alatti rekesz, a fenyre sotetedo kulso visszapillanto tukreivel pedig csak ratesz egy lapattal. Aprosagok, amik nelkul persze lehet letezni. A Saab navigacioja modernebb, talan mar usb-t is kepes kezelni, a Lexus mellett meg persze a megbizhato(bb)sag szol, illetve csak benne van elektromos kormanyallitas, ami jo moka es segitseg ki-beszallasok alatt, amikor is "eltunik az utbol".
Biztomsag teren a Saab is elen jart anno, de a GS-ben talan a fuggonylegzsak eler a hatso utasok fejeig is - persze sose legyen ra szuksege az embernek (meg megint mas kerdes egy 15-18 eves legzsak meg ugyanugy mokodne-e, mint uj koraban). A Gs-ben ott a hasznalhato/nyithato napfenyteto is, ami jo moka es aldas tud lenni, a Saab-ban nincs.
Aprosag, de ilyen autoknal mar termeszetes a hatso utasoknak jarolegbefuvokak, az Avensisben ilyen persze a mai napig nincsen.
Es persze ott az Avensis, ami igazan nem is illik a kepbe a 2 nagykategorias auto melle, sem teljesitmenyben, sem kenyelemben nem tudja megkozeliteni oket, csak mivel volt mar par T22-es a kezem kozott, es ebbol tenyleg ez volt a csucsmodell (fejlegzsak is van benne VSC+TRC-vel egyetemben), talan meg lehetne tartani az utokornak, es bar a 2 literes kozetlen befecskendezes motorrol is lehetett ezt-azt olvasni, azert messze nem olyan problemas, mint a korai vvt-i-s olajzabalo tarsai.
Ertelemszeruen az Avensis a legolcsobb a 3 kozul, majdnem fele annyi teljesitmennyel es kozepkategorias mivolta miatt majd 25-30 cm-es kisebb hosszaval persze varosban is konnyebb vele parkolohelyet talalni. A kezdeti - szerintem magas - 990e Ft-os iranyara most 859e Ft, ami talan lealkudhato 800e Ft ala is, azonnali kp fizetes eseten.
A Saab talan eppen a kevesbe ismertsege ellenere, vagy pont a felsz miatt, hogy a marka megszunt szerintem jo aron kinalja a csucsmodelljet, 1,37M Ft ekkora teljesitmenyert es ilyen felszereltseggel, a legfiatalabb autot is jelentvbe egyben szerintem vallalhato osszeg erte, es biztosan elmenyfaktort nyujt minden megtett km vele - Avensishez kepest biztosan, hiszen az tenyleg csak A-bol B-be elvisz problemamantesen auto, es ugyebar a garazsban ott figyel mar egy 2.4-es Avensis is.
A Lexus tartja a legjobban az arat, 2,29M Ft talan meg kicsit tulzas is erte, persze uj koraban kb 19M Ft-ba kerult, mig a Saab csucsmodellje megallt 14M Ft korul. A 2 motor nem is hasonlithato ossze, hiszen dupla henger, majdnem dupla annyi kobcenti, 4 henger nem igazan valo egy presztizsautoba, de a Turbo - ami szinten rizikofaktor - sokat tesz erte, hogy elmeny legyen vezetni (vezettem mar 9-3, 9-5 Aerot, sot 9-3 Viggent is).
Es persze a dilemma, hogy kell-e 2.-ik auto, mennyire lenne kihasznalva, van-e ertelme, stb, stb.
Kotelzo biztositas teren a loerok mar nem is igazan szmitanak, foleg a kor a meghatarozo. Bp-i lakos, 20 eves jogsival A0-ban a Saab eves biztositasa 82e Ft, a Lexus 61e, mig az Avensis 57e Ft lenne az elso, viszonylag nagyobb es ismert biztositonal (Allianz az Avensis eseteben, masik 2-nel meg Aegon).
Muszaki vizsga tekinteteben a Lexuson elvileg mar nincs is vizsga (mondjuk a hirdetes is mar reginek tunik, de az talan boritekolhato, hogy a nagy, benzines V8-as motor es Aut valto mivolta miatt nem talalt meg gazdara), a Saab eseteben meg jo evig lehet autozni vele, az Avensissel meg majusban kellene ujra vizsgazni.
Ha netan hirtelen kellene eladni az autot, akkor biztos, hogy a Lexustol lenne a legnehezebb "megszabadulni" jo aron, talan a nepper kereskedok pofatlanul alacsony arain kivu mas ajanlat nem is erkezne ra. A Saab eladasa is kerdeses, ahogy szerintem az Avensise is, hiszen benzines, 2 literes es Aut valtos, nem eppe nezt keresik az emberek. De persze mivel o a legolcsobb, talan rajta bukna a legkisebbet az ember.
A Lexus felara a Saab-hoz kepest igencsak huzos, es majd 5 evvel idosebb is nala, de pont az jo benne, hogy nem latszik rajta a teljesitmenye, csak egy szereny GS430-as felirat van a hatuljan.
A Saab Aero eleve a sportmodell volt, agresszivabb spoilerezessel, viszont a masik 2 autohoz kepest, amik ugyebar az unalmas, egyen ezust szinben pompaznak, ez legalabb ki is nez valahogy (mas kerdes, hogy a krom az elso lampai korul nekem tul bazari hatast kelt rajta, ezert kar volt a rancfelvarras alkalmaval). Tovabbi pozitivum, hogy ez a hegyezett Saab motor mar 95-os benzinnel is el tud jarni, mig az elotte letezo osszes Aero, es nagyobb teljesitmenyu turbos benzineseknek kellett a min 98-as nafta.
Szoval elso korben csak a velemenyek erdekelnenek, hogy kinek melyik jon be jobban, melyik az esszerubb valasztas (tudom, az Avensis
), fogyasztani a V8-as biztosan a legtobbet fogyasztja a 3 kozul, de egy elmenyautotol ezt meg lehet bocsajtani. Csak megint mas kerdes, hogy egy 17-18 eves auto meger-e meg valoban 2M Ft feletti osszeget, es hogy persze kell-e ennyiert 2.-ik autot venni vagy sem?
A Lexus RX400h-rol mar letettem, mult ev nyaran meg az volt a terv, de az ugyanugy mesze van az elmenyautotol, es persze az epeszu peldanyok meg boven 3M felett vannak.