...de ha már itt vagyok, kérdeznék is.Tavaly nyáron szerkezeti kárt is okozó defekt miatt a két első gumit cseréltem ugyanolyan típusú, de újra mint ami hátul volt. Most előre kerültek a régiek, tehát elöl 5, hátul 1 éves gumi - és azt tapasztalom, hogy erősebb gázzal indulásnál villan a kipörgésgátló, szűkebben vett kanyarban sem érzem tökéletesnek.Jól gondolom, hogy ennek semmi köze az első és hátsó gumi közti korkülönbséghez, egyszerűen csak cserés a régebbi? Csak azért csodálkozom, mert újra cserélés előtt (fél éve) még semmi ilyet nem tapasztaltam, a tárolás tankönyvi körülmények között van, profilmélység bőven több az ajánlottnál... (amúgy General Altimax Sport)
Menjen hátra inkább a régebbi, vagy csere? (a pénz része nem érdekel, nem fogok pár tízezren spórolni a biztonság rovására, de feleslegesen szemetet sem akarok termelni).
- Arany vagy ökölszabály: ha 2 féle gumid van (kor és használtságban eltérő, de azonos méretűek), akkor lehetőleg az újabb/jobb kerüljön hátra ... mert az öreg/rosszabbal ha elöl van, akkor lehet hogy roszabb lesz kicsit a féktáv, vagy elkapar indulásnál, viszont a kanyar amit eddig 90-el simán bevettél lehet, hogy autóösszetörős lesz, mert megcsúszik az öreg hátsókerék és annyi ...
- másik alap szabály, hogy a gumi öregszik ... megfelelően tárolva is! általában 3 év után jelentkeznek az első furcsaságok/meglepetések, de 5 év után ajánlott a kuka és lehetőleg új abroncs beszerzése ...
Ui.:
Most volt egy kis afférom az egyik online gumis céggel ... a megrendelt gumit felszereléssel kértem és felszerelés után derült ki, hogy bár nem volt használva a gumi, de 1-1,5 évesek voltak a gyártásuk szerint ...
Meg is írtam a panaszomat, hogy ez nem új gumi és vagy kérek újat, vagy 5eFt-ot abroncsonként térítsenek vissza, mivel ezek a gumik 3 év múlva már elérik az "öregségi" kort ...
Ment egy kis ping-pong emailen és találjátok ki mi történt ....