Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2316823 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5535 Dátum: 2011.07.16 23:19:25 »
Nekem inkább a vezérműtengelyek végeig levő fogaskerekek fogtak meg. Azért azok eléggé kopottak, amennyire látom azokat a képen.

Azért a légszűrő is eléggé mocskos volt, én nem szoktam ezt az állapotot sem megvárni, kicserélem már előbb. Pláne úgy, hogy eléggé olcsón lehet őket cserélni, ha az ember nem gyárit vesz.

Bár most a légszűrővel gondban vagyok, mert Wix-et nem kapni, ami olcsó is, meg jó is. Alco-t nem akarok, mert az eléggé bóvli, a gyári, meg a Mann meg 5-6e Ft is megvan.  :hmmmm:

Az a rossz, hogy az angol gyártásúhoz nem lehet kapni sportbetétet, csak a japánhoz. Pedig az eléggé leegyszerűsítené a kérdést. Csak pucolni, meg olajozni kellene, nem kéne állandóan cserélni a papírt, pláne most, hogy 5-6 ezer Ft-ért kapni csak normálisat.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5536 Dátum: 2011.07.17 08:38:25 »
A levegőszűrőd még nem volt vészes, bár gondolom nem egy nagy összeg hogy spórolni kell rajta. Ellenben a pollenszűrőd brutálisan nézett ki  :eek:
A hátsó féken úgy nézem még van bőven ferodol, szerintem elég lenne felcsiszolni papírral...
Hát sztem a légszűrő is igen csúnya volt már, viszont itt a bizonyíték, hogy a Pest környékieknek miért érdemes minimum tényleg ellenőrzni 1 év / 15 ezer km előtt a pollenszűrőt... Tavaly ilyenkor lett cserélve ugyanis.
A hátsó fékkel az a baj, hogy üvegesre égett :?:, úgyhogy kuka.  :helpsmilie:

Juhíjjj, akkor végre frissült a Tied is! Szerintem a vezérmű tengelyek egyáltalán nem gázosak, a 15. képen az egyik széle kissé meg van csiszolódva, de összességében én nem látom csúnya kopottnak, ha nem tudnám, nem mondanám meg, hogy 200.000km körül jár. Így, meg, hogy a szelepfedél tömítést is kicserélték, még inkább olajmegtartó lesz a blokk.
Ahogy néztük, mindenhol van apróbb törés, de tényleg nem vészes egyáltalán.  :hug: A szelepfedéltömítésnél nekem ugye olajpárás volt a blokk jó ideje, úgyhogy itt volt az ideje. Valami ecetszagú paszta ment a tömítés alá.  :)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5537 Dátum: 2011.07.17 08:58:17 »
Juhíjjj, akkor végre frissült a Tied is! Szerintem a vezérmű tengelyek egyáltalán nem gázosak, a 15. képen az egyik széle kissé meg van csiszolódva, de összességében én nem látom csúnya kopottnak, ha nem tudnám, nem mondanám meg, hogy 200.000km körül jár. Így, meg, hogy a szelepfedél tömítést is kicserélték, még inkább olajmegtartó lesz a blokk.
Ahogy néztük, mindenhol van apróbb törés, de tényleg nem vészes egyáltalán.  :hug: A szelepfedéltömítésnél nekem ugye olajpárás volt a blokk jó ideje, úgyhogy itt volt az ideje. Valami ecetszagú paszta ment a tömítés alá.  :)
Igen, normális helyeken már ilyen tömítőpasztával dolgoznak.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #5538 Dátum: 2011.07.17 10:12:34 »
Ma megvolt az olajcsere, olajszűrő, levegő- és pollenszűrő cseréje, valamint új a szelepfedéltömítés is és meg lett nézve a hátsó fékpofám is (meg van égve..., hétfőn rendelem az újakat). A két vezérműtengelyen bizony meglátszik a 12 év és majd' 200 ezer km-es futás. :hmmmm:
Képek itt:)

szerintem a fékbetét nem vészes! 1 erős smirglizés szerintem visszahozza még erre a szezonra.   a szűrők egyértelműen kuka, nem drága,nem éri meg kisporolni az újat. a fogaskerekekhez nemértek, miskolci tanulmányaim alatt ugyan láttam sok frissen legyártott és kopott fogaskereket is....de az már rég volt:)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Szerviz
« Válasz #5539 Dátum: 2011.07.17 17:07:09 »
Márkaszervizben a 4+ szerviz keretében ez 44.000.-Ft a corollára:
Motorolaj 5W30 és olajszűrő csere, levegőszűrő csere, pollenszűrő csere, gyújtógyertyák cseréje, fékfolyadék csere, karbantartási munkadíj

Ha megvenném az anyagokat hozzá, nekem kb 30.000.-Ft-ra jönne ki. Ha ezt beszereltetem egy magán szerelőnél, az egy 10es kb, így 40ben állna meg.
Innen nézve azért nem olyan szörnyű a márkaszerviz.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #5540 Dátum: 2011.07.17 23:30:25 »
Pénteken közvetlen a nyaralni indulás előtti reggel bevittem az autót a szervizbe, mert szerdán világítani kezdett a check engine lámpa, viszont semmilyen egyéb tünet nem jelentkezett és már csütörtökön nem is világított.
Rádugtuk a számítógépet és az oxigén szenzor (lambdaszonda) hibakódját találtuk.
A szerelő elmondása szerint - kérdésemre válaszolva - úgy működik a dolog, hogy a katalizátor elé és mögé is bekötik. A számítógépen, pedig figyelemmel kísérhetjük a gázpedál mozdításával, hogy a két mért érték hogyan változik.
Alapvetően úgy kell mutatniuk az értékeket, hogy az első érzékelő 0,0-1,0 értékek között ingadozik, gázpedálállástól függően. A második érzékelő, viszont csak EGY értékre van beállva és onnan nem mozdulhat. Amennyiben ingadozik a második szonda által mért érték, úgy az a katalizátor tönkremenetelét jelenti.

Esetemben, azonban teljesen jók az értékek, nem mutatott semmi rendelleneset a gép. Úgyhogy kitöröltök a hibakódot és eljöttünk a Balcsira nyaralni. Megjegyzem, azóta sem jelzett hibát a kocsi... :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Szerviz
« Válasz #5541 Dátum: 2011.07.18 07:56:29 »
Kellemes nyaralast  :flowers:
Irigylem ezt az optimizmust, btw  :ph34r:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Szerviz
« Válasz #5542 Dátum: 2011.07.18 10:05:54 »

Bár most a légszűrővel gondban vagyok, mert Wix-et nem kapni, ami olcsó is, meg jó is. Alco-t nem akarok, mert az eléggé bóvli, a gyári, meg a Mann meg 5-6e Ft is megvan.  :hmmmm:

Hali,
 
Tékánál már kérdezted? Májusban még volt náluk Wix.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Szerviz
« Válasz #5543 Dátum: 2011.07.18 11:40:59 »
Ma megvolt az olajcsere, olajszűrő, levegő- és pollenszűrő cseréje, valamint új a szelepfedéltömítés is és meg lett nézve a hátsó fékpofám is (meg van égve..., hétfőn rendelem az újakat). A két vezérműtengelyen bizony meglátszik a 12 év és majd' 200 ezer km-es futás. :hmmmm:
Képek itt:)

szerintem a fékbetét nem vészes! 1 erős smirglizés szerintem visszahozza még erre a szezonra.   a szűrők egyértelműen kuka, nem drága,nem éri meg kisporolni az újat. a fogaskerekekhez nemértek, miskolci tanulmányaim alatt ugyan láttam sok frissen legyártott és kopott fogaskereket is....de az már rég volt:)

Szerintem nem igazán kéne egy lepattogásnak sem lennie a vez.tengely bütykein hiába hogy 200ezer km.... :hmmmm: :?: Meg ugye az ember pont azért cserél időben olajat hogy a kopás itt és máshol is mérsékelt legyen....
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5544 Dátum: 2011.07.18 11:49:35 »
Szerintem nincsen lepattogzas, gyarilag olyan a butyok a tengelyen. Megpedig azert lett szerintem gyarilag lecsiszolva a szele, hogy tokeletesen ki legyen egyensulyozva a tengely. Szerintem gyarilag lett lemarva a szele a butyoknek, pont azert, hogy ne "usson" a tengely.

A szelep amugy sem a butyok szelevel erintkezik jellemzoen, hanem a kozepevel, illetve a teljes felulettel, kizartnak tartom, hogy ez a kopas eredmenye legyen. A masik dolog, hogy ha ennyi fem lekerult volna a butyokrol, akkor a motor dugattyuja es a gyuruk is kukasak lennenek, ugyanis ennyi femkopadekot nem visel el karosodas nelkul a motor.

A fogaskerekek kopasa sokkal komolyabb, mint a butyoke, az utobbin en nem latok semmi extrat, nincsen eros csik rajta vagy bemaras kozepen. A szelei szvsz a gyarban kerultek lefaragasra. Jol is neznenk ki, ha tobb mm-nyi fem eltunne onnan csak ugy...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5545 Dátum: 2011.07.18 12:17:55 »
Szerintem nem igazán kéne egy lepattogásnak sem lennie a vez.tengely bütykein hiába hogy 200ezer km.... :hmmmm: :?: Meg ugye az ember pont azért cserél időben olajat hogy a kopás itt és máshol is mérsékelt legyen....
Máshol 150-nél motorgenerál kell, ne hülyéskedj már. :lol: Amúgy 3.5 éve van nálam a Cori, előtte 10W40-nel használták meg istentudjahogy (bár a motor általános állapotát tekintve jó gazdái voltak).
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5546 Dátum: 2011.07.18 12:52:03 »
Máshol 150-nél motorgenerál kell, ne hülyéskedj már. :lol: Amúgy 3.5 éve van nálam a Cori, előtte 10W40-nel használták meg istentudjahogy (bár a motor általános állapotát tekintve jó gazdái voltak).
Azert ez nem igaz, a Zsiguli korszak ota egyik kocsit sem kell 1-2 esetet leszamitva 150e km utan generalozni, ha az eloirasnak megfeleloen van szervizelve.

A 10W-40 sem okozhat lepattogzast, maximum a gyuruk kopnak ki es mas egyeb kopas jelenik meg.

Peldanak okaert nezzunk egy-ket erosen kopott vezermutengelyt:




Normal esetben nem nez igy ki egy tengely, csak ha nem volt megfelelo a kenes, illetve ha fel millio km-t futott mar.
A haverom Civic-je gyuruzve lett, 200+e km utan semmi kopas sem latszodott a vezermutengelyen, nem hogy ilyen eros kopas vagy lepattogzodas. Pedig az is ment 10W-40-es olajjal eleinte elegge sokat, meg hajtva is volt azert a kocsi.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5547 Dátum: 2011.07.18 13:26:47 »
Szabad szemmel nézve pedig tényleg lepattogottnak nézett ki ott a szelepeknél, a fotó nem adja vissza, bár igyekeztem a fotóknál ránagyítani. De örülök, ha ez nem gond, mert paráztam rendesen.  ::)
         

mardel

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 800
Re: Szerviz
« Válasz #5548 Dátum: 2011.07.26 14:50:38 »
Sziasztok!

e12-be olajat cserélni mekkora mulatság?
megmutatás után meg tudja csinálni "bárki" otthon is?

hogy megy ez pár lépésben?
1.4 sol 2004

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Szerviz
« Válasz #5549 Dátum: 2011.07.26 17:01:47 »
Sziasztok!

e12-be olajat cserélni mekkora mulatság?
megmutatás után meg tudja csinálni "bárki" otthon is?

hogy megy ez pár lépésben?
Bárki ;)
Megemeled a kocsit, hogy aléférj (de azért jo ha visszintesen áll a kocsi)
Leszeded a motorvédő lapot (müanyag, az enyémen nem csavar hanem patentek tartják, azokat kiszedni)
Motorolajleeresztő csavar kicsavar (dugokulcs, vagy csillag) olajfelfogo lavor alátesz
Motorolajszürő lecsavar, a láncos leszedő a legtuttibb (az minden mérethez jo.
Motor tetején beöntökupak kinyit.
Ha minden kifolyt. Olajleeresztő csavar(alátét), uj szürő becsavar(szürő gumiját elötte bekenni olajjal)
Olaj  beönt, cca max-ig. Motort 1-2 percig járatni, hogy a szürő is tele legyen, olaj utánnatölt.