Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306880 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3255 Dátum: 2010.05.14 08:31:47 »
Egyébként a váltócsapágy mitől megy tönkre? Azért kérdezem, mert a környezetemben több toyotának volt ilyen gondja 100-150 ezer km között. Nekem nem is ez a nagy költség, hanem a 3-as fokozat szinkronja.

Szóval ezek mitől mennek tönkre? Gondolom a nem megfelelő kenés nyilván (shell olaj volt benne, amikor megvettem, legalábbis a papírok szerint, amiért nem vagyok lelkes, most az utolsó 3000 km-en Eneos volt benne)? Esetleg ha nagyon volt hajtva a kocsi? A Főnököm 1.8-as Versojában is 110 ezer körül ment szét a váltócsapágy, pedig csak márkaszervízbe hordja, bár igaz tolja az autónak rendesen.

Szóval ötlet? Érdekel a probléma oka, hogy nekem és másnak sem forduljon elő ilyen máskor.

A szervízben azt mondták, hogy a Toyota gyári 75W olaját teszik a váltóba, mert ez teszik a legújabb 6 fokozatú váltókba is, és ez jó lesz nekem. Tényleg, vagy inkább kérjem a 75W90-et?

Köszi!
A választ nem tudom... Az én autóm 2003-as lassan 140 ekm lesz benne, hibátlan, precíz, pontos a váltója, 2 újjal kapcsolom...  :) Tegnap vezettem egy 2004-es A3 2.0 PDTDI-t, nos annak volt eddig egyedül még 1 hajszálnyival rövidebb úton kapcsolhatóbb "joystick" váltója...(de az enyém csendesebb!!!  :yes:) Az enyémbe is végig Shell 75W90 került a mszervízben... Mégis hibátlan...  :hmmmm: Nem hiszem, hogy a gyári ajánlású (GL-4 v. GL-5 75W90) váltóolaj használata problémát jelenthet...  :hmmmm:

Satriani

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3256 Dátum: 2010.05.14 08:45:44 »
...annak volt eddig egyedül még 1 hajszálnyival rövidebb úton kapcsolhatóbb "joystick" váltója...

Csak a családban lévő autók, amiknek rövidebb úton, finomabban jár a váltója, mint a Corollának: Accord, Colt, Colt. Más típus, amit vezettem: IS200 (legjobb), Civic V-VI gen (még a rudazatos), újabb VAG-autók (Golf, Polo, Passat, Jetta vegyesen), A3-A4, E36, E46, stb - és tényleg hosszú a lista. Az E12 váltója nem tökéletes, erős középmezőny.

pzs

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3257 Dátum: 2010.05.14 09:39:37 »
Csak a családban lévő autók, amiknek rövidebb úton, finomabban jár a váltója, mint a Corollának: Accord, Colt, Colt. Más típus, amit vezettem: IS200 (legjobb), Civic V-VI gen (még a rudazatos), újabb VAG-autók (Golf, Polo, Passat, Jetta vegyesen), A3-A4, E36, E46, stb - és tényleg hosszú a lista. Az E12 váltója nem tökéletes, erős középmezőny.

Altalanossagban elmondhato, hogy a Toyotak valtoja nem a legtokeletesebb... Az IS200-e valoban a legjobb. Az IS220-e szinten nem tokeletes  :no:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Szerviz
« Válasz #3258 Dátum: 2010.05.14 10:16:36 »
Egyébként a váltócsapágy mitől megy tönkre?

Elvileg egy tökéletesen kent csapágy nem mehetne tönkre, nekem - és környezetemben ami tönkrement, ott mindenhol vagy elfogyott az olaj ( heti 1 csepp 3 év alatt, már elég sok) vagy sose cseréltek benne olajat.

-Ettől még tönkremehet, ha alulméreteztek valamit - akár a teherbírását, akár az olajozását.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

TSityu

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3259 Dátum: 2010.05.14 16:37:35 »
Csak mondja. Gondolod, hogy visszaülne valóban egy Suzukiba?!  [rohog]

Én ismerek olyat aki egy TS után ült vissza Suzukiba.........   :cry:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Szerviz
« Válasz #3260 Dátum: 2010.05.14 17:15:07 »
én olyat is aki a BKV-ra ült vissza.  :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3261 Dátum: 2010.05.14 21:28:18 »
Elhoztam a kocsit a szervízből. Kicsengettem érte a pénzt, ez mondjuk fájt...
A lényeg, hogy az autó sokkal-sokkal csendesebb (nem is gondoltam, hogy ennyire hangos volt a váltó), és a váltója tényleg etalon lett. Könnyen kapcsolható pontos. Mondjuk ennyiért pénzért legyen is.
Elhoztam a kiszerelt alkatrészeket, ha érdekel valakit akkor szívesen megmutatom találkozón vagy bárhol.

Most kb olyan, mint amilyennek egy Toyota váltót elképzelek.

Megkérdeztem az szerelőt, hogy árulja már el, hogy egy ennyit futott (120 ezer) autónál mitől megy tönkre a váltó, meg a 3-as szinkronja... Hát nem igazán tudott rá mit mondani. Továbbá elmondtam neki, hogy alapvetően megrendült a hitem a toyotában, mert azért vettem ezt a márkát jóval drágábban, mint bármi mást, mert úgy gondoltam, hogy ezzel nem lesznek ilyen gondok (ez nem teljesen, nagyrészt így is van).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3262 Dátum: 2010.05.15 01:31:49 »
A váltócsapágynak mi volt a pontos tünete? Hogyan jelentkezett a gond? A szinkron OK, mert akad a 3. fokozat. De a csapágynak milyen tünetei voltak?

Nálam annyit lehet észrevenni, hogy hangos búgás hallható, ha terheletlenül motorfékben megyek vagy konstans sebességgel 70-80-nal 4.-ben vagy 5.-ben. Ahogyan olvastam a váltócsapágy búg, ezt szokták cserélni ilyenkor. Ezért is érdekelne, hogy még milyen tünete lehet.

Örülök egyébként, hogy jó lett az autód, jó sok pénzbe került. Ennyiért legyen is jó, azt mondom. A 3. fokozat mennyire volt akadós vagy gázos egyébként? Az akadáson kívül volt más bajod is vele?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #3263 Dátum: 2010.05.15 10:36:19 »
Hogy mitol megy tonkre a valtocsapagy?

Gyenge, alulmeretezett tervezes + motor nyomateka. Valamint, hogy az 5 sebesseges kivitelnel nincsen meg a hatso tamasztocsapagy ezert a ferden fogazott fogaskerekek tulsagosan feszitik a szerkezetet (koltseghatekonysag). Tovabba ezek a valtok (Angol gyartas) Lengyelorszagban vannak osszeszerelve es gyenge csapagyakat raknak bele. A Japan gyartasuakban (foleg regebbi Carina) meg japan csapagy van azok birjak, hiaba azonos a valto.

Nekem a csapagyassag alapjaraton volt hallhato uresben csattogo hang, benyomott kuplung pedalnal pedig megszunt a hang.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Szerviz
« Válasz #3264 Dátum: 2010.05.15 10:41:55 »
Sziasztok. Felkapcsolt világítás mellett, hogyan világít a hátsó lámpa fékezés esetén? Nálam jelenleg a jobb oldalon egy árnyalatnyival erősebb lesz a fény, bal oldalt nem, a segédféklámpa működik. köszi.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Szerviz
« Válasz #3265 Dátum: 2010.05.15 10:43:45 »
A feklampa izzoja dupla izzoszalas. Fekpedal lenyomasakor a masodik izzoszal is bekapcsol ha mar fel van kapcsolva a helyzetjelzod/tompitottad. Kiegett az egyik izzoszal azon az oldalon ahol nem no a fenyero.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Gábor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 128
Re: Szerviz
« Válasz #3266 Dátum: 2010.05.15 10:56:34 »
A feklampa izzoja dupla izzoszalas. Fekpedal lenyomasakor a masodik izzoszal is bekapcsol ha mar fel van kapcsolva a helyzetjelzod/tompitottad. Kiegett az egyik izzoszal azon az oldalon ahol nem no a fenyero.

Köszönöm. Mit tanácsoltok hova vigyem az autót ha a műszerfalban is cserélni kell egy-egy világítást? Tartok tőle, hogy a márkaszervíz aránylag drága lenne, illetve a nem márkaszervíz esetleg szétnyúzza a műanyagokat, mert nem tudják pontosan, mit, hogy célszerű szétszedni. Kispesten vagyok, márkaszervíz az M5 és a szállásutca amit ismerek.
1998 Toyota Corolla 1.3 Hatchback

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3267 Dátum: 2010.05.15 12:48:08 »
A feklampa izzoja dupla izzoszalas. Fekpedal lenyomasakor a masodik izzoszal is bekapcsol ha mar fel van kapcsolva a helyzetjelzod/tompitottad. Kiegett az egyik izzoszal azon az oldalon ahol nem no a fenyero.

Köszönöm. Mit tanácsoltok hova vigyem az autót ha a műszerfalban is cserélni kell egy-egy világítást? Tartok tőle, hogy a márkaszervíz aránylag drága lenne, illetve a nem márkaszervíz esetleg szétnyúzza a műanyagokat, mert nem tudják pontosan, mit, hogy célszerű szétszedni. Kispesten vagyok, márkaszervíz az M5 és a szállásutca amit ismerek.
Kérj e-mailben árajánlatot a márkaszervizből. Én a halásztelki Reál-nál vettem az autómat, nagyon korrektek voltak. A hozzám közel eső KOTO-nál is rájöttek már, hogy aranyárakkal nem lehet sokáig dolgozni...  :)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3268 Dátum: 2010.05.15 13:17:00 »
A váltócsapágynak mi volt a pontos tünete? Hogyan jelentkezett a gond? A szinkron OK, mert akad a 3. fokozat. De a csapágynak milyen tünetei voltak?

Nálam annyit lehet észrevenni, hogy hangos búgás hallható, ha terheletlenül motorfékben megyek vagy konstans sebességgel 70-80-nal 4.-ben vagy 5.-ben. Ahogyan olvastam a váltócsapágy búg, ezt szokták cserélni ilyenkor. Ezért is érdekelne, hogy még milyen tünete lehet.

Örülök egyébként, hogy jó lett az autód, jó sok pénzbe került. Ennyiért legyen is jó, azt mondom. A 3. fokozat mennyire volt akadós vagy gázos egyébként? Az akadáson kívül volt más bajod is vele?

Váltócsapágynak ilyen kerrengő, rezonáló hangja volt (még beszélgettem is egy haverommal, hogy olyan mintha a generátor vagy hasonló csapágy lenne, mert feltűnt, hogy fordulatszámfüggő és nem sebességfüggő. főleg terheléskor, de a végén már gázelvételkor is (sőt alapjáraton is). Fokozatosan lett egyre hangosabb, ezért nekem nem is tűnt fel sokáig, csak mindig mondta aki beült a kocsiba, hogy ennek nem kéne, hogy ilyen hangja legyen. Most visszagondolva a rádiót is mindig egyre föntebb kellett tekerni, hogy halljam. Elég egyértelmű lehetett a hang, mert a szerelő kb 20 méter után mondta, hogy váltócsapágy. Egyébként épp az előbb nézegettem a kiszerelt csapágyakat (4 db-ot kaptam vissza) és elég rendesen lógnak. SKF felirat van rajtuk, tehát nem kéne, hogy szar legyen, de mégsem bírta sokáig. A főnököm 1.8-as Corolla Versojának is volt váltócsapágy gondja olyan 100-110 ezer km környékén, és a szervízben is azt mondták, hogy csináltattak olyan szerszámot, amivel kevésbé kell szétszedni, szóval valószínűleg elég gyakori probléma.

A 3-as fokozat az olajcsere előtt rendszeresen nehéz volt, különösen visszaváltáskor. Olajcsere után javult a helyzet, sokkal ritkábban jött elő, de azért előfordult, hogy akadt a váltókar és egyszerűen nem lehetett beletolni a sebességbe. De így utólag azt mondom, hogy alapvetően is nehéz volt a 3-as, most sokkal-sokkal könnyebb és finomabb.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3269 Dátum: 2010.05.15 13:19:58 »
Nekem is kellene 3. szinkront cseréltetnem, de nekem nincsen rá most pénzem sajnos... :cry:

Azért eléggé drágá ez a nyomorék gyűrű, vicc, hogy 100e-res tétel ezt kicseréltetni...