Annyira nem izgattam magam a témán, hogy csak most néztem meg alaposabban pár cikket. Nekem úgy tűnik, hogy a gyártók a direkt befecskendezésűeket féltik ill. a legtöbben meghúztak egy dátumvonalt, ami után biztosan nem kell aggódni, az ezelőtti termékeikkel nem vesződnek. Ez sem a beszerelt alkatrészeik minéműsége miatt van, hanem a korukból, használati körülményeikből adódó lerakódások okozhatnak esetleg gondot. A dátum csak irányadó maximun, inkább a még
tömegesen forgalomban lévő (a megadott dátumnál újabb) modellek tulajdonosait akarják megnyugtatni velük. Senki ne gondolja, hogy a Nissan 2000. 01.01-től (pontos dátumot adtak meg
) radikálisan átalakított volna bármit is a futó modelljein, hogy majd 20 év múlva ne legyen velük gond, mikor (a jövőbe látva: 20 év múlva) az EU bevezet egy új szabályozást. Nem-nem. (Egyébként ebből a szempontból a Subaru dátuma - 1991 -, és leginkább a Volvó poénja - 1976! : már két éve gyártották a 200-as sorozatot - tetszett. A Honda ehhez képest fantáziátlan volt azzal, hogy náluk nem kell aggódni.
Azt is csak most olvastam, hogy lehetőleg ne engedjem az üa. szintet negyed alá. Még szerencse, mert különben szívbajt kapok a pályán, mikor kigyulladt a szegénységjelző...
Porzott a tank, mikor kijártam az első tank E10-et. Nincs itt semmi gubanc.
A közvetlen befecskendezésűeket sem értem: az lehet, hogy az indítás nehézkes, de utána az ECU szabályzása megoldja a megfelelő befecskendezési értéket: kevesebb levegővel, alacsonyabb hőfokon, tisztábban ég. Szerintem ez csak a lehetséges vitás esetek megelőzésére van, nem azért, mert súlyos gondot okozna az új keverék.
Visszagondolva anno egy csomó cikk, fórum foglalkozott az etanol hatásaival
(csak egy), akkor is felmerültek a mostani riogatások (feloldódó, megnyúló, tönkremenő alkatrészekről illetve leoldott koszokból adódó gondokkal. De ha jól emlékszem, az előbbire semmilyen példát semmilyen típusú autóval nem produkáltak (böven voltak már direkt befecskendezésűek köztük). Egyedül a második problémára hoztak eseteket - ez pedig megelőzhető, ha tiszta a rendszer. Igen, simán lehet úgy autózni E10-zel is, hogy semmit nem tesz érte az ember fia. Mindenesetre ne essünk abba a hibába, hogy ha eggyel többet forgat az önindító, rögtön rémeket lássunk...