De visszatérve a márkaszervízre...
Ha a márkeszervízek egyenletesen a legjobb színvonalat nyújtanák az összes szerviz(típus) közül... akkor azért több ügyfelük lenne...
(Pl. a máshol nem megoldott problémákat mindenki oda hordaná...most inkább fordítva van... )
És Ők a legdrágábbak...
Az olajcsere ára , meg az eurocar részlet kérdés egy autó fenntartásában.
Ez nem ennyire egyoldalú. Gondolj bele, hány kókány "kis" szerelő van, akihez elviszi az ember, mert hiszen autószerelő, ő is biztosan meg tudja csinálni...
Ahha..., kóklerkedik, okoskodik, nincs megfelelő célszerszáma egy-egy spec művelethez. Nem általános ez sem, nyiléván, de a hozzá nem értő márkaszerviz sem az! Tudod, hány történetet mesélt már a márkaszervizes ismerősöm, hogy a tulaj próbálta okosban, ügyesben megoldani olcsón az autója javítását, majd amikor ott hagyott 80.000 Ft-ot a "szerelőnél" és még mindig nem volt jó az autó, akkor bevitte a márkaszervizbe, ahol normaidőre, normadíjon megcsinálták és jó lett. Igaz, a végén kifizetett rá 300.000 Ft.ot, de egyrészt JÓ az autó, másrészt, ha nem viszi az utcában lévő "szakihoz", most spórolt volna magának 80.000-et.
Nem szabad elfelejteni, hogy a márkaszervizben nagyrészt azt fizeted meg, hogy minden létező feladathoz megfelelő minőségű szerszám van, a szükséges célszerszámok is rendelkezésre állnak és előre meghatározott normaidőkkel dolgoznak, tehát, javarészt tudni fogod, mennyibe fog kerülni a végén a munkájuk. Ezt egy kis szerelő esetében koránt sem biztos, hogy tudni fogod.
Vannak azok a szervizek, amik márkafüggetlenek, ugyan, de megfelelően ellátottak szerszámügyileg. Ezek nem sokkal olcsóbbak a márkaszerviznél és rendszerint csak a leggyakoribb típusokhoz rendelkeznek célszerszámokkal. Ők lehetnek még viszonylag kevés kompromisszummal alternatívája a márkaszervizeknek, de az ilyen szerviz területileg eltérő sűrűségben van. Ha éppen van a közelben, akkor dombon a tanya. Ha nincs, akkor vagy kockáztat az ember a "sufni"-szerelővel, vagy márkaszerviz. Én említenék még egy harmadik kategóriát is: Az ex-Toyota szerelőt. Na, adott esetben ez még lehet jó választás.
Még valami: A márkaszervizek üzletpolitikája nem arra épül, hogy egy-egy meghibásodott alkatrészt megjavítsanak. Az nekik nem bevétel. A bevételt az jelenti, ha a meghibásodott alkatrészt kicserélik újra. Igaz, garanciát is csak így adhatnak rá. Mindenki, ha ilyen szervíz vezetője lenne, így csinálná, mert másképpen NEM érné meg fenntartani az üzletet.