Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1562197 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:TS
« Válasz #9840 Dátum: 2015.05.04 17:54:16 »
A bicikli dragabb lehet mint az auto :cool2:, ha ott is minoseget veszel cannondale, pinarello, trek...

Amugy egyszeru kiszamolni meddig eri es mennyit rakolteni a kocsira, ecst szamolsz varhato kiadasokat es piaci erteket figyelembe veszed es akkor tenyleg oda lyukadsz ki, h egy ido utan nem erdemes markaszervizbe vinni.

A,ugy masreszrol meg azert nem viszik az emberek a kocsikat szervizbe sem , ert dragabbat valsztanak mint amire penzuk van. Kollegam 7 es bmwje erre jo pelda, 500kja nincs h a futomuvet rendbetegye, en abbol a fel autot kicserhetem

Masik kollegam meg most lapatolja egy focusba a penzet 250 kt hagyott a szervizbe es most se jo a dizel, momdom neki nincs ez jol, az egezs kocsi er ugye max 1 misit. Olyan tekert autot vett 188 ezer kmrel...
Konrád

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:TS
« Válasz #9841 Dátum: 2015.05.04 18:15:36 »
...
Amugy egyszeru kiszamolni meddig eri es mennyit rakolteni a kocsira, ecst szamolsz varhato kiadasokat es piaci erteket figyelembe veszed es akkor tenyleg oda lyukadsz ki, h egy ido utan nem erdemes markaszervizbe vinni.

A,ugy masreszrol meg azert nem viszik az emberek a kocsikat szervizbe sem , ert dragabbat valsztanak mint amire penzuk van. Kollegam 7 es bmwje erre jo pelda, 500kja nincs h a futomuvet rendbetegye, en abbol a fel autot kicserhetem

Masik kollegam meg most lapatolja egy focusba a penzet 250 kt hagyott a szervizbe es most se jo a dizel, momdom neki nincs ez jol, az egezs kocsi er ugye max 1 misit. Olyan tekert autot vett 188 ezer kmrel...
Áááá... érthetetlenek a zemberek.... :wacko:
Az ilyeneknek 15 éves 1,0 Swift kellene.... ha nem derogálna... :tt2:

De visszatérve a márkaszervízre...
Ha a márkeszervízek egyenletesen a legjobb színvonalat nyújtanák az összes szerviz(típus) közül... akkor azért több ügyfelük lenne... :yawn:
(Pl. a máshol nem megoldott problémákat mindenki oda hordaná...most inkább fordítva van... :whistling:)
És Ők a legdrágábbak... :eek:
Az olajcsere ára , meg az eurocar részlet kérdés egy autó fenntartásában. :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9842 Dátum: 2015.05.04 22:17:18 »
Áááá... érthetetlenek a zemberek.... :wacko:
Az ilyeneknek 15 éves 1,0 Swift kellene.... ha nem derogálna... :tt2:

De visszatérve a márkaszervízre...
Ha a márkeszervízek egyenletesen a legjobb színvonalat nyújtanák az összes szerviz(típus) közül... akkor azért több ügyfelük lenne... :yawn:
(Pl. a máshol nem megoldott problémákat mindenki oda hordaná...most inkább fordítva van... :whistling:)
És Ők a legdrágábbak... :eek:
Az olajcsere ára , meg az eurocar részlet kérdés egy autó fenntartásában. :)

A Toyota szervizek a legolcsóbbak között vannak. Egyszer látogasson el valaki egy VW csopot, vagy bármely más német prémium szervizébe. Úgy látom lenne nagy csodálkozás. Az, hogy egy márkaszerviz drágább egy sufninál, szerintem nem probléma. Én úgy láttam, hogy korrekt árak vannak. Az én Corollám 11. éves. A legnagyobb szervizköltsége 170 000 Ft volt a számlák alapján. Én a 120 000-es szervizre 66 000-et fizettem. A 135 000-es szimpla olajszerviz lesz. Az lesz vagy 40 000 Ft. Évente ennyit simán ki lehet fizetni. Az, hogy a sarki sufniba az okosban beszerzett olajat, meg valami lengyel ugy szűrőt 25 000-ért bele lehet pakolni az egy dolog. Nem tisztem védeni a márkaszervizeket, de azért nem árt tisztán látni.
Azt meg sem említem, hogy a nyári kerékcserét 8800 FT-ért végezték el amiben benne van a TÁROLÁSI DÍJ is. Egy 17"-os könnyűfém kerék cseréjét egy sarki sufniban is 5-10K-ért csinálják, amibe a tárolás nincs benne.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:TS
« Válasz #9843 Dátum: 2015.05.04 22:32:30 »
A Toyota szervizek a legolcsóbbak között vannak. Egyszer látogasson el valaki egy VW csopot, vagy bármely más német prémium szervizébe. Úgy látom lenne nagy csodálkozás. Az, hogy egy márkaszerviz drágább egy sufninál, szerintem nem probléma. Én úgy láttam, hogy korrekt árak vannak. Az én Corollám 11. éves. A legnagyobb szervizköltsége 170 000 Ft volt a számlák alapján. Én a 120 000-es szervizre 66 000-et fizettem. A 135 000-es szimpla olajszerviz lesz. Az lesz vagy 40 000 Ft. Évente ennyit simán ki lehet fizetni. Az, hogy a sarki sufniba az okosban beszerzett olajat, meg valami lengyel ugy szűrőt 25 000-ért bele lehet pakolni az egy dolog. Nem tisztem védeni a márkaszervizeket, de azért nem árt tisztán látni.
Azt meg sem említem, hogy a nyári kerékcserét 8800 FT-ért végezték el amiben benne van a TÁROLÁSI DÍJ is. Egy 17"-os könnyűfém kerék cseréjét egy sarki sufniban is 5-10K-ért csinálják, amibe a tárolás nincs benne.
Ezek napi rutin feladatok. Ehhez nem kell márkaszervíz.
Pont a problémásabb esetekhez kellene profi szerelő(ha szakmailag megbíznánk bennük és ne lennének drágák( óradíj: 9900.-+ÁFA)
Ezekkel viszont kevesen viszik márkaszervízbe. pl. vvt-i gyűrűzést ki csináltatott márkaszervízben saját költségre??? Az FELADAT, nem az olajcsere!  :otlet:
 :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Vinkler

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:TS
« Válasz #9844 Dátum: 2015.05.04 22:38:13 »
Ezek napi rutin feladatok. Ehhez nem kell márkaszervíz.
Pont a problémásabb esetekhez kellene profi szerelő(ha szakmailag megbíznánk bennük és ne lennének drágák( óradíj: 9900.-+ÁFA)
Ezekkel viszont kevesen viszik márkaszervízbe. pl. vvt-i gyűrűzést ki csináltatott márkaszervízben saját költségre??? Az FELADAT, nem az olajcsere!  :otlet:
 :surrender:

Ha mindenki így gondolkodna, mint te és csak a komoly szervizelésre vinné márkaszervizbe az autóját, olajcserére nem, akkor nem lenne hová vinni, mert nem élne meg a szerviz. Gyűrűzést meg fele annyit sem kellene csinálni, ha rendesen szervizelnék az autókat és nem az okosba beszerzett himi-humi olajat töltögetnék bele. No meg, amikor a sarki szaki kitalálja, hogy felesleges az 5w, tegyünk bele nyugodtan 10W-set. Na, akkor kezdenek hullani a VVT-i-k :)
De ez a téma erősen OFF itt, szerintem fejezzük be.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:TS
« Válasz #9845 Dátum: 2015.05.05 08:28:55 »
A Toyota szervizek a legolcsóbbak között vannak. Egyszer látogasson el valaki egy VW csopot, vagy bármely más német prémium szervizébe. Úgy látom lenne nagy csodálkozás. Az, hogy egy márkaszerviz drágább egy sufninál, szerintem nem probléma. Én úgy láttam, hogy korrekt árak vannak. Az én Corollám 11. éves. A legnagyobb szervizköltsége 170 000 Ft volt a számlák alapján. Én a 120 000-es szervizre 66 000-et fizettem. A 135 000-es szimpla olajszerviz lesz. Az lesz vagy 40 000 Ft. Évente ennyit simán ki lehet fizetni. Az, hogy a sarki sufniba az okosban beszerzett olajat, meg valami lengyel ugy szűrőt 25 000-ért bele lehet pakolni az egy dolog. Nem tisztem védeni a márkaszervizeket, de azért nem árt tisztán látni.
Azt meg sem említem, hogy a nyári kerékcserét 8800 FT-ért végezték el amiben benne van a TÁROLÁSI DÍJ is. Egy 17"-os könnyűfém kerék cseréjét egy sarki sufniban is 5-10K-ért csinálják, amibe a tárolás nincs benne.

Minden szavaddal egyetértek!  :yes:

Nekem az Avemnak most volt a 150 ezres szervíze, fizettem 45 ezer Forintot, akinek ez sok, ott szerintem nem a márkaszervíz áraiban van hiba.  ;)

A munka óradíja ha jól emlékszem 7500 Forint volt, ez abszolút nem sok.  :whistling:
Az olajból 4.2 liter ment bele, ha az emlékeim nem csalnak, ez összesen 15 ezer pénz körül volt.



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:TS
« Válasz #9846 Dátum: 2015.05.05 08:56:56 »
De visszatérve a márkaszervízre...
Ha a márkeszervízek egyenletesen a legjobb színvonalat nyújtanák az összes szerviz(típus) közül... akkor azért több ügyfelük lenne... :yawn:
(Pl. a máshol nem megoldott problémákat mindenki oda hordaná...most inkább fordítva van... :whistling:)
És Ők a legdrágábbak... :eek:
Az olajcsere ára , meg az eurocar részlet kérdés egy autó fenntartásában. :)
Ez nem ennyire egyoldalú. Gondolj bele, hány kókány "kis" szerelő van, akihez elviszi az ember, mert hiszen autószerelő, ő is biztosan meg tudja csinálni...

Ahha..., kóklerkedik, okoskodik, nincs megfelelő célszerszáma egy-egy spec művelethez. Nem általános ez sem, nyiléván, de a hozzá nem értő márkaszerviz sem az! Tudod, hány történetet mesélt már a márkaszervizes ismerősöm, hogy a tulaj próbálta okosban, ügyesben megoldani olcsón az autója javítását, majd amikor ott hagyott 80.000 Ft-ot a "szerelőnél" és még mindig nem volt jó az autó, akkor bevitte a márkaszervizbe, ahol normaidőre, normadíjon megcsinálták és jó lett. Igaz, a végén kifizetett rá 300.000 Ft.ot, de egyrészt JÓ az autó, másrészt, ha nem viszi az utcában lévő "szakihoz", most spórolt volna magának 80.000-et.
Nem szabad elfelejteni, hogy a márkaszervizben nagyrészt azt fizeted meg, hogy minden létező feladathoz megfelelő minőségű szerszám van, a szükséges célszerszámok is rendelkezésre állnak és előre meghatározott normaidőkkel dolgoznak, tehát, javarészt tudni fogod, mennyibe fog kerülni a végén a munkájuk. Ezt egy kis szerelő esetében koránt sem biztos, hogy tudni fogod.

Vannak azok a szervizek, amik márkafüggetlenek, ugyan, de megfelelően ellátottak szerszámügyileg. Ezek nem sokkal olcsóbbak a márkaszerviznél és rendszerint csak a leggyakoribb típusokhoz rendelkeznek célszerszámokkal. Ők lehetnek még viszonylag kevés kompromisszummal alternatívája a márkaszervizeknek, de az ilyen szerviz területileg eltérő sűrűségben van. Ha éppen van a közelben, akkor dombon a tanya. Ha nincs, akkor vagy kockáztat az ember a "sufni"-szerelővel, vagy márkaszerviz. Én említenék még egy harmadik kategóriát is: Az ex-Toyota szerelőt. Na, adott esetben ez még lehet jó választás.

Még valami: A márkaszervizek üzletpolitikája nem arra épül, hogy egy-egy meghibásodott alkatrészt megjavítsanak. Az nekik nem bevétel. A bevételt az jelenti, ha a meghibásodott alkatrészt kicserélik újra. Igaz, garanciát is csak így adhatnak rá. Mindenki, ha ilyen szervíz vezetője lenne, így csinálná, mert másképpen NEM érné meg fenntartani az üzletet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:TS
« Válasz #9847 Dátum: 2015.05.05 17:22:33 »
o.k. elismerem, hogy mindenkinek valahol igaza van... hiszen mindenki más problémákkal és szerelőkkel/szervizekkel találkozott. Így a tapasztalat is nyilván egyedi!  :innocent: :flowers: :surrender:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:TS
« Válasz #9848 Dátum: 2015.05.05 17:50:44 »
Még valami: A márkaszervizek üzletpolitikája nem arra épül, hogy egy-egy meghibásodott alkatrészt megjavítsanak. Az nekik nem bevétel. A bevételt az jelenti, ha a meghibásodott alkatrészt kicserélik újra. Igaz, garanciát is csak így adhatnak rá. Mindenki, ha ilyen szervíz vezetője lenne, így csinálná, mert másképpen NEM érné meg fenntartani az üzletet.

Mondj már nekem kérlek pár olyan alkatrészt, amit a magánszaki megjavít, a márkaszerviz meg újra cseréli? (karosszéria munkákat ugye nem vesszük ide!)
 :hmmmm:

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:TS
« Válasz #9849 Dátum: 2015.05.05 23:22:09 »
sarki szaki kitalálja, hogy felesleges az 5w, tegyünk bele nyugodtan 10W-set. Na, akkor kezdenek hullani a VVT-i-k :)
De ez a téma erősen OFF itt, szerintem fejezzük be.

Szerintem meg a sarki szerelőnek tökmindegy milyen olajat rak bele. Pont lexarja. Azt teszi bele, amit odaviszel. Nem érdekelt az olaj eladásban.
Nekem pont a márkaszerviz tette bele a 10W-t, mondván az MÉG megfelelő.
Ennyit erről.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:TS
« Válasz #9850 Dátum: 2015.05.10 20:58:04 »
Most én látom rosszul vagy a vezetőülés tényleg ki van szakadva ennyi km után? A géptető-lökös hézag sem tűnik gyárinak, ehhez képest kissé túlárazott a gép.
Today, tomorrow and after tomorrow!

proxyon

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 152
Re:TS
« Válasz #9851 Dátum: 2015.05.11 10:27:35 »
Most én látom rosszul vagy a vezetőülés tényleg ki van szakadva ennyi km után? A géptető-lökös hézag sem tűnik gyárinak, ehhez képest kissé túlárazott a gép.


Az bizony szakadt! A motorháztető hézag az ilyen gyárilag!

sbernie

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:TS
« Válasz #9852 Dátum: 2015.05.12 17:31:35 »
Az én ülésem 161ezernél még nem szakadt, ez azért mond valamit...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:TS
« Válasz #9853 Dátum: 2015.05.12 17:57:45 »
Az én ülésem 161ezernél még nem szakadt, ez azért mond valamit...
Egy méretesebb ember estén simán meg lehet ezt csinálni. Nem mindegy, hogy 140 vagy 70 ;)

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:TS
« Válasz #9854 Dátum: 2015.05.12 21:25:53 »
213 ezer és 114 kg vagyok és az ülés nem szakadt :whistling: bár én 190cm vagyok azért eloszlik
tavaly a bmw-t pont ezért nem vettem meg Győrben...

Amúgy mi van ha a varrás mentén, mert netán lufi durrant...
Konrád