Szerző Téma: TS  (Megtekintve 1562263 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: TS
« Válasz #7830 Dátum: 2011.05.20 07:57:48 »
A gyári lendkerék is azért nehezebb, hogy a lúzer felhasználó (aki nem tud vele elindulni, mert lefullad) ne utálja meg az autótípust. Vagy lassú araszolásnál alapjárat közelében még van egy kis "egyenetlen" járás.
Valószínű azért van minden versenyautóban könnyített lendkerék, mert hülyeség....
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7831 Dátum: 2011.05.20 10:35:38 »
Egy barátom árulja a TS felniket.

Felni adatok: 6x16, 4x100, ET 45
Gumi adatok: 195/55-16, 87H, MO (erősített oldalfal), DOT 0910, egy szezont futottak, nem padkás, nem defektes, két első egy kicsit kopottabb , úgy összességében 80%-osak.

Dunlop SP sport 01  gumik vannak rajta

140ezerft a 4 felni gumikkal.

ADok érte egy 17 es garnitúrát gumikkal, az mennyire ok? :)

Ha téli gumi van rajta, akkor okés lehet, milyen TE? Pontosan milyen a felni? Brock mi?

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7832 Dátum: 2011.05.20 11:39:32 »
A gyári lendkerék is azért nehezebb, hogy a lúzer felhasználó (aki nem tud vele elindulni, mert lefullad) ne utálja meg az autótípust. Vagy lassú araszolásnál alapjárat közelében még van egy kis "egyenetlen" járás.
Valószínű azért van minden versenyautóban könnyített lendkerék, mert hülyeség....
Ha konnyebb egy lendkerek es a tobbi tarcsa is, akkor a kocsi jobban eszreveszi a kisebb emelkedoket, a lejtokben meg konnyebben meglodul. A motor tehetetlensege lecsokken a tomegcsokkentes altal, igy nem csak annyi van, hogy hamarabb felporog a motor, de ugyan olyan hamar le is tud esni a fordulat. Azonban ez a hetkoznapi eletben lehet, hogy nem szerencses. A mar emlitett konnyu lefulladas es az egyenletlen alapjarat miatt.

Ha sportkuplung van a kocsiban, akkor eleg szar elindulni vele ugy, hogy sokkal konnyebben lefullad meg a kocsi, mint elotte. Nem vallalnam be egy pesti araszolas soran szivesen.

Ez mar az a tuning, ami elegge versenyzeshez valo szvsz, tul sok kompromisszumot hoz az utcai hasznalat soran. Egy TS igy is nagyon jol megy, aki nem csak versenyzesre hasznalja, annak nem biztos, hogy akkora poen a hetkoznapokban igy kozlekedni. De lehet persze, hogy nincsen igazam.

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7833 Dátum: 2011.05.20 11:48:43 »
Srácok, ha tudtok vezetni, már pedig gondolom, hogy tudtok akkor egy sportkuplung és könnyített lendkerék nem lehet akadály. Olyan, mintha egy kicsit más autót kuplungolnátok és kész. Nincs ilyen, hogy úristen lefulladok és mi lesz, ha Pesten kell araszolnom...
Persze kicsit más, de nem vészes...

pzs

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7834 Dátum: 2011.05.20 12:12:50 »
Srácok, ha tudtok vezetni, már pedig gondolom, hogy tudtok akkor egy sportkuplung és könnyített lendkerék nem lehet akadály. Olyan, mintha egy kicsit más autót kuplungolnátok és kész. Nincs ilyen, hogy úristen lefulladok és mi lesz, ha Pesten kell araszolnom...
Persze kicsit más, de nem vészes...

Kerdes, hogy az a kuplung mennyire kemeny es a lendkerek mennyire konnyu :). Egy Exedy Stage 2-3as szinterrel araszolas dugoban felfele a Hegyaljan a Balcsi iranyaba szerintem sokunknak necces lenne ;)

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7835 Dátum: 2011.05.20 12:40:41 »
Srácok, ha tudtok vezetni, már pedig gondolom, hogy tudtok akkor egy sportkuplung és könnyített lendkerék nem lehet akadály. Olyan, mintha egy kicsit más autót kuplungolnátok és kész. Nincs ilyen, hogy úristen lefulladok és mi lesz, ha Pesten kell araszolnom...
Persze kicsit más, de nem vészes...
Én a TRD lendkerékkel még nem fulladtam le sohasem...
BLACK COROLLA TS 2005

barna.czukor

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7836 Dátum: 2011.05.20 13:05:38 »
Én a TRD lendkerékkel még nem fulladtam le sohasem...
Ez az, amit senki sem hisz el. Es nem amiatt, hogy TRD vagy mert nem vagy jo vezeto, hanem azert mert idonkent mindenki lefullad, mikor ossze-vissza tolatva parkol.

Nem jellemzo, hogy lefulladnek, de a full gyari kocsimmal is evente 1-2x megesik. Gondolom ha a kocsi meg hajlamosabb erre, akkor meg gyakrabban fulladna le az ember.

pzs

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7837 Dátum: 2011.05.20 13:16:50 »
B.S., sztem Te is erted, hogy hogy ertette. Azokban a helyzetekben amikor gyarival nem fullad le, ott a lendkerekkel sem... ;)

Amikor Lizard autojat vezettem indulas utan pont talalkoztam egy fekvorendorrel es lefulladt (megalltam elotte, mert kicsit feloldalasan kellett attenni a gepet)... Miutan kezdtem erezni, hogy kb hol fog ez felfogtam, hogy nagyon nem lehet csusztatni mar nem volt vele gond. De azert emelkedon araszolast nem szivesen vallalnam be vele, mert kintrol kb azt hinnek hulye vok, meg ha sikerul is felmenni lefulladas nelkul. Alacsony fordulaton lefulladna, magas fordulaton meg azt hiszik, hogy direkt porgeti a hulyegyerek :D.

 

Aaron85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
Re: TS
« Válasz #7838 Dátum: 2011.05.20 14:11:44 »
Én a TRD lendkerékkel még nem fulladtam le sohasem...
Ez az, amit senki sem hisz el. Es nem amiatt, hogy TRD vagy mert nem vagy jo vezeto, hanem azert mert idonkent mindenki lefullad, mikor ossze-vissza tolatva parkol.

Nem jellemzo, hogy lefulladnek, de a full gyari kocsimmal is evente 1-2x megesik. Gondolom ha a kocsi meg hajlamosabb erre, akkor meg gyakrabban fulladna le az ember.
Mindig gázzal indulok el így nincs problémám(fölengedem, majd rögtön gáz, nem csúsztatva!). Aki vezetett már TS Corollát az tudja hogy alapból nem olyan mint az 1.4-es kuplungja...Valaki el se tud vele indulni...
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.20 14:20:12 írta Aaron85 »
BLACK COROLLA TS 2005

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7839 Dátum: 2011.05.20 16:04:15 »
A gyári lendkerék is azért nehezebb, hogy a lúzer felhasználó (aki nem tud vele elindulni, mert lefullad) ne utálja meg az autótípust. Vagy lassú araszolásnál alapjárat közelében még van egy kis "egyenetlen" járás.
Valószínű azért van minden versenyautóban könnyített lendkerék, mert hülyeség....

Pont írtam, hogy kompromisszumot kel kötni, nem írtam versenyautóról.
Az utcai és városi autónál jobb ha nem könnyített de aki gyorsulásra építi annak sokat számít a könnyített.
Itt tudtommal senkinek sincs versenyautója még utcai verseny se mert P-s rendszámú Toyotát nem láttam eddig, csak Mazdákat, Hondákat Rolandnál.


celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7840 Dátum: 2011.05.20 16:08:02 »
Srácok, ha tudtok vezetni, már pedig gondolom, hogy tudtok akkor egy sportkuplung és könnyített lendkerék nem lehet akadály. Olyan, mintha egy kicsit más autót kuplungolnátok és kész. Nincs ilyen, hogy úristen lefulladok és mi lesz, ha Pesten kell araszolnom...
Persze kicsit más, de nem vészes...

Igen, amikor vezettem a te TS-edet a kuplung miatt akkor amlékszel, hogy véletlenül 3-ban is tudtam vele indulni ???
A TS váltója eléggé ferdén áll amelyik állás ott a 3 fokozat kapcsolását jelenti az a nem TS-nél az 1-est kapcsolja.
Nem fulladtam le csak 1x véletlenül de a kuplunggal semmi gond nem volt pedig sinteer volt ha jól emlékszem, TRD metallicás.  :D :D

celicáss

  • Vendég
Re: TS
« Válasz #7841 Dátum: 2011.05.20 16:12:26 »
Srácok, ha tudtok vezetni, már pedig gondolom, hogy tudtok akkor egy sportkuplung és könnyített lendkerék nem lehet akadály. Olyan, mintha egy kicsit más autót kuplungolnátok és kész. Nincs ilyen, hogy úristen lefulladok és mi lesz, ha Pesten kell araszolnom...
Persze kicsit más, de nem vészes...
Én a TRD lendkerékkel még nem fulladtam le sohasem...

Naja de azért nem fulladt le,  mert a könnyítettek közül épp a TRD a legnehezebb :)

Egy pár hasznos info:

Engine (1zz)
Flywheel 1zz: x.xkg

Engine (2zz)
Block: 17.5kg
Pressure Plate: 3.5kg
Clutch (OEM): 1.0kg
Flywheel 2zz: 6kg

Flywheel 1zz
JUN (chromoly): x.xkg
Toda (chromoly): x.xkg
TRD (cromoly): x.xkg
C-One (chromoly): x.xkg
Fidanza (aluminium): x.xkg
Unorthodox (aluminium): x.xkg

Flywheel 2zz
TRD (chromoly): 4.7kg
C-One Type R (chromoly): 4.0kg
C-One (chromoly): 4.5kg
Fidanza (aluminium): 3.4kg
Unorthodox (aluminium): 4.1kg
JUN (chromoly): 4.4kg
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.20 16:14:16 írta celicáSs »

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: TS
« Válasz #7842 Dátum: 2011.05.20 17:31:15 »
Én csak 1 emberről tudok, aki vezethette Szuti corolláját és 3-ban sikerült elindulnia. Két váll Tuti, add fel magad  :tt2:
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: TS
« Válasz #7843 Dátum: 2011.05.20 18:16:24 »
Én csak 1 emberről tudok, aki vezethette Szuti corolláját és 3-ban sikerült elindulnia. Két váll Tuti, add fel magad  :tt2:

 [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: TS
« Válasz #7844 Dátum: 2011.05.20 22:14:14 »
Én csak 1 emberről tudok, aki vezethette Szuti corolláját és 3-ban sikerült elindulnia. Két váll Tuti, add fel magad  :tt2:

Ja, meg ezt a lendkerekes dolgot is belinkelte már egyszer;-)