Szerző Téma: Zörejek, nyikorgások stb.  (Megtekintve 726024 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1230 Dátum: 2011.04.18 10:57:39 »
Szerintem felteheti, nem tudok rola, hogy lenne kulonbseg kozottuk.

Satriani

  • Vendég
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1231 Dátum: 2011.04.18 11:13:07 »
toyodiy.com-on biztos le lehet ellenőrizni.

dalatt

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 82
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1232 Dátum: 2011.04.18 11:25:23 »
toyodiy.com-on biztos le lehet ellenőrizni.
Megnéztem, úgy néz ki hogy 2004.06-ig ugyanaz a méret. Egyébként erről a csavaros megoldásról mi a véleményetek?
A következő oldal szerint csináltam: http://gorup-sinkovec.net/diy/rattling-noise-in-toyota-corolla-intake-manifold-solved/
2002 Corolla 1.6 vvt-i E12

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1233 Dátum: 2011.04.18 17:26:09 »
rávettem magam és csináltam videót a motorról:


Azért így videón keresztül ez nehéz. De nekem szívósor zörgésnek tűnik... Miért nem keresel fel egy márkaszervízt? Mert felesleges alkatrészcserélgetésnél szerintem olcsóbb...
Xanyi

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1234 Dátum: 2011.04.18 18:08:01 »
rávettem magam és csináltam videót a motorról:


Azért így videón keresztül ez nehéz. De nekem szívósor zörgésnek tűnik... Miért nem keresel fel egy márkaszervízt? Mert felesleges alkatrészcserélgetésnél szerintem olcsóbb...
ma voltam egy autoszerelő ismerősömnél(akinek 1.6vvti avensise van)és azt mondta h szerinte nem kell vele foglalkozni mert ez szte normál hang....a videón télleg brutális hangja van a kocsinak az életben ennél jóval halkabb...
'03 Corolla E12 4zz-fe

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1235 Dátum: 2011.05.03 12:34:04 »
Sziasztok!

Voltam szervízbe, mérgembe az összes tárcsát és betétet kicseréltettem...láss csodát megszűnt a csikorgás...GYŐZELEM!
 :D
Közben megvolt a 3 éves forduló előtti ellenőrzés, apróbb javítások, valamit a garancia is hosszítva lett +2 évvel.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1236 Dátum: 2011.05.06 06:30:08 »
rávettem magam és csináltam videót a motorról:


Azért így videón keresztül ez nehéz. De nekem szívósor zörgésnek tűnik... Miért nem keresel fel egy márkaszervízt? Mert felesleges alkatrészcserélgetésnél szerintem olcsóbb...
erősen szívósor felől jön de ami furcsa az az hogy csak hidegen erős a a hang melegen mér nem hallani annyira...
'03 Corolla E12 4zz-fe

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1237 Dátum: 2011.05.14 22:31:16 »
NEkem is elkezdte a cori csinálni de megfigyelésem szerint ha nincs párás nyers idő akkor nem adja ezt a hangot, tehát nálam nem állandó de engem is idegesít.Ha rájössz a megoldásra kérlek írd meg (vagy ha szétszedted)
Kérdés.

Toyota corolla 1,4 d4d 2006"

A kumplungpedál lenyomáskor kattogo nyüszögő hangot hallat.És az utóbbi időben egyre hangosabb.
A hang belülről jön.
Megnéztem,bezsíroztam,még mindíg csinálja.
-A probléma az ,hogy a kumplungpedálnál belülről van egy stiftes csapszerű valami és ez kb.3-7mm-ert kotyog oldalra.
Jobban nem akartam szétszedni este a sötétben.
Kérdés:
-Lehet e ebben a biztosító stiftet esetleg egy bordával alrébb akasztani vagy csere?
-Volt másnak is ilyen problémája?
-Alapból ennyi a kottyanása ennek?
-Esetleg kikopott a stift átmérője és esetleg ezért? Vagy
-Nem is a stift kopott ki hanem a pedálban a furat?
Attól tartok.ha ez sokáig így marad akkor esetleg idővel majd félrenyomja a kuplungnak a tengelyét és más is kikopik.

Rájöttem!

A kuplungpedál és a nyomó tengej közt van egy műanyag persej(alátét),na ez van szarrá kopva.
De ez csak alig alig látszik.
Amikor benyomod a pedált a kopás miatt oldalra a kotyogásból adódóan nekifeszül oldalra a fémnek és ennek van egy kattogó rágó hangja.
Megoldás:1.  szerezni kell egy ilyen műanyag (kb.50 ft-os szart),vagy esztergáltatni bele pl.bronzból egy perselyt(sufnituning esztergályosnál max 1000 ft.)
               2.180 fokot fordítottam a tengelyen és megszünt (amíg ez az oldal is szarrá nem kopig"15000km-t.jósolok neki")
               3.hozzászoksz

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1238 Dátum: 2011.05.15 17:40:59 »
Nem csak egyszerüen a munkahenger tengelyét kéne megzsirozni valami fújható zsírral?
Xanyi

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1239 Dátum: 2011.05.17 20:52:19 »
Nem csak egyszerüen a munkahenger tengelyét kéne megzsirozni valami fújható zsírral?


Szerinted ezt nem próbáltam?

Lustább vagyok én annál 100-szor mint,hogy valaminek nekiálljak,de muszáj volt.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1240 Dátum: 2011.05.17 22:22:36 »
Oké csak gondoltam megkérdezem, nehogy feleslegesen túlzottan belemerülj!
Xanyi

Enigmagate

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1241 Dátum: 2011.05.18 14:12:05 »
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem felétek. Én még új vagyok itt, habár már 4éve nyúzok egy 2001es  E-11-est. Tehát a motorról lenne szó, és pediglen olvastam több helyen is, hogy ezeknél az évjáratoknál a szívo oldali csonkban valami heggesztés elenged és bizonyos freki tartományokban igen "zörgőssé" válik a hangja. Valaki tud megoldást az orvoslására??
A szerelőm felajánlotta, hogy megpróbálja megheggeszeteni, de auz mondta annyira szűkös a csonk belseje, hogy kivitelezhetetlen. Estetleg más megoldások??

Kösszi a segítséget.
Üdv János

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1242 Dátum: 2011.05.18 14:17:47 »
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem felétek. Én még új vagyok itt, habár már 4éve nyúzok egy 2001es  E-11-est. Tehát a motorról lenne szó, és pediglen olvastam több helyen is, hogy ezeknél az évjáratoknál a szívo oldali csonkban valami heggesztés elenged és bizonyos freki tartományokban igen "zörgőssé" válik a hangja. Valaki tud megoldást az orvoslására??
A szerelőm felajánlotta, hogy megpróbálja megheggeszeteni, de auz mondta annyira szűkös a csonk belseje, hogy kivitelezhetetlen. Estetleg más megoldások??

Kösszi a segítséget.
Üdv János
Üdv a fórumon!
A szívócsonk zörgése általában alapjáraton IS szokott hallatszani. Kicsit pontosabban leírnád, hogy mikor, milyen (fordulatszám, gázpedálállás, valami hangutánzó szó?) hangja van?
Egyes esetekben előfordulhat még az ECU csörgése is, így nem mindegy, hogy mi csörög. Ha csak és biztosan a szívócsonk a ludas, akkor arra elvileg megvan a házilag is elvégezhető módszer, hogy ne zajongjon...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1243 Dátum: 2011.05.20 08:17:13 »
Sziasztok.

Egy ideje azt figyeltem meg, hogy a motor alacsony fordulatszáma mellett, vagyis ha nincs komoly terhelésen, plusz az út tele van apró úrhibákkal, amik ugye épp csak bökdösik a futóművet zörgő hangot hallok. Nem lemez zörgés, hallani, hogy masszív alkatrész, szinte még a vibrációját is érzem, bár ez utóbbit lehet, hogy csak beképzelem magamnak. Időnként manőverezés közben is előjött egy-egy koppanás formájában, de csak azért szúrtam ki, mert figyeltem rá (tehát nem a teljesen kitekert kormány esetében mutatkozó gömbcsukló kanyarban ropogása...) A zaj bal oldalról hallatszik.

Álló helyzetben a kereket megmozgatva-megrángatva oldalirányba semmi kottyanás. Megütve, vagy megrúgva viszont kopog. Koppan a jobb oldali is, de kisebbet. Ma reggel gyanút fogtam, teljesen kitekertem a kormányt (balra). A külső féltengely gumiharang ép volt. Benyúltam, megmozgattam a féltengelyt hosszirányba, és azt tapasztaltam, hogy érezhetően moccan-koppan (járó motornál néztem, nem hallottam a hangját), kb 0,5-1 mm-t. A jobb oldalit is megnéztem ugyanennél a kormányállásnál, az is moccant, de jóval kevesebbet. Sajnos nem jutott eszembe, hogy a másik irányba áttekerve nem fordul-e meg a jelenség...  ::)

Van valakinek valami ötlete? Lehet köze a kettőnek egymáshoz?

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Zörejek, nyikorgások stb.
« Válasz #1244 Dátum: 2011.05.20 08:29:17 »
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem felétek. Én még új vagyok itt, habár már 4éve nyúzok egy 2001es  E-11-est. Tehát a motorról lenne szó, és pediglen olvastam több helyen is, hogy ezeknél az évjáratoknál a szívo oldali csonkban valami heggesztés elenged és bizonyos freki tartományokban igen "zörgőssé" válik a hangja. Valaki tud megoldást az orvoslására??
A szerelőm felajánlotta, hogy megpróbálja megheggeszeteni, de auz mondta annyira szűkös a csonk belseje, hogy kivitelezhetetlen. Estetleg más megoldások??

Kösszi a segítséget.
Üdv János

Helló!

Nálam előfordult ez a zörgés. Általában 2000 1/min és 3600-4000 környékén jelentkezett. Nálad is van, vagy csak tartasz tőle?

Megoldásként itt is felmerült a ragasztás-hegesztés, de szétszedés útján. Ilyenkor meg ugye nincs rá biztosíték, hogy jobb lesz, mint volt.
Nem volt mese, újat kellett venni. Ahha. Lehet is kapni, potom 120.000.- Ft-ért, amit ha ügyes vagyok, és sokat megyek utána, találok 100-ért is. Utángyártott természetesen nincs. Viszont jó hír, hogy ha a kocsid még nem lépte át a 120 ezret, úgy tudom, típushiba okán cserélik.

Ha nincs kedved újat venni, és nem cserélik, marad a bontó. Jelöltesd meg az alkatrészt, hogy ha felszereled és zörög, vissza tudd vinni.
És készülj a kálváriára. Háromféle készült ugyanis ebből a szívósorból (mér pont ezzel ne szívassuk meg a júzert...), ebből kettőm az E12-re, egy pedig az E11-re, úgy emlékszem. Az E11-re valót onnan ismered meg, hogy három csavarral kell a pillangószelep házát hozzárögzíteni, míg az E12-nél hárommal VAGY néggyel. Az E12 modelljei aszerint különböznek, hogy még bovdenes, vagy már elektronikus gázpedálos kivitelhez készültek... És abban, hogy a szívósor és a fojtószelepház rögzítésére szolgáló konzol más szöget zár be, mint az E11-en. Emiatt aztán az E11-re nem is lehet csak úgy rászerelni, mert a légszűrőház felől érkező cső nem enged annyit, ergo ha ilyet akarsz venni (ami megjegyzem, már biztosan jó egyébként), át kell alakítanod a gyári megoldást egy csővel.

Én kiba sokat mentem, míg találtam egy E11-re valót. Ja, nem mondtam: kemény 18 ezret kellett érte kifizetnem...  ::)