Egyébként hatnál több fokozatú, manuális váltót nem tennék semmilyen autóba (nem mintha lenne ilyen, csak mondom). Sok sofőrt már egy ötsebességes váltó is túl nagy feladat elé állít
, városban hármasnál feljebb nem kapcsolnak, városon kívül szúrnak egy négyest, oszt slussz, abban elgondoláznak szépen 70-80-al. Főleg nők, főleg idősebb nők.
Megjegyzem, ebben az oktatók is hibásak. Nem egy kollégánál láttam, hogy városban hármasnál feljebb nem kapcsoltatják a tanulót. Mert ez mínusz egy vezetéstechnikai hibaforrás meg figyelem-elterelő tényező - és cserébe leszarják, hogy egyrészt az ő üzemanyaguk így jobban fogy, másrészt a tanuló rosszul tanul meg vezetni
Mondjuk, az ötöst én sem használtatom velük a városban, mert az tényleg autófüggő, hogy 50-el elbírja-e az ötöst vagy sem. A Yaris elbírja, de ezzel már inkább tényleg nem terhelem őket. Viszont azt beléjük verem, hogy ahogy 60-as, vagy annál magasabb sebességkorlátozáshoz érünk, és/vagy kimegyünk a városból, kapcsolják szépen az ötödiket