Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2894556 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12900 Dátum: 2015.10.11 16:36:07 »
Sziasztok,
Az E12-es Corolla elsö lengéscsillapitok cseréjéhez milyen màrkàt ajànlotok? En a következöket talàltam növekvö àr szerint: KYB Excel-G, Delphi, KYB Ultra SR, Sachs, TRW, Monroe, Boge.
Egyes màrkàknàl a bal oldali lengéscsillapito dràgàbb mint a jobb oldali... vajon miért? Van rossz ùtra kiképzett lengéscsillapito is, de gondolom normàl hasznàlatra nem ilyet kell venni.
Elöre is köszönöm.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12901 Dátum: 2015.10.11 20:51:50 »
Sziasztok,
Az E12-es Corolla elsö lengéscsillapitok cseréjéhez milyen màrkàt ajànlotok? En a következöket talàltam növekvö àr szerint: KYB Excel-G, Delphi, KYB Ultra SR, Sachs, TRW, Monroe, Boge.
Egyes màrkàknàl a bal oldali lengéscsillapito dràgàbb mint a jobb oldali... vajon miért? Van rossz ùtra kiképzett lengéscsillapito is, de gondolom normàl hasznàlatra nem ilyet kell venni.
Elöre is köszönöm.

Bilstein!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12902 Dátum: 2015.10.11 20:56:55 »
kayaba
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12903 Dátum: 2015.10.11 21:13:20 »
A kayaba az a KYB, ugye? De ebböl akkor az olcsobb KYB Excel-G, vagy a valamivel dràgàbb KYB Ultra SR lenne a jobb? Bilstein-t eddig nem talàltam...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12904 Dátum: 2015.10.11 21:43:15 »
A KYB Excel-G is bőven jó napi használatra, nekem mind a négy ilyenre lett cserélve és egyikkel sem volt gond, a régebbiek lassan 4 éve vannak benn. (A 20 év után lecserélt gyári is KYB volt.)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12905 Dátum: 2015.10.11 21:48:01 »
Akkor neked 20 évig birtàk az eredeti lengéscsillapitok? Ez kb. hàny km? Ez idö alatt toronycsapàgya(ka)t sem kellett cserélned? Végül mi indokolta a lengéscsillapito cserét?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12906 Dátum: 2015.10.11 22:31:16 »
A kayaba az a KYB, ugye? De ebböl akkor az olcsobb KYB Excel-G, vagy a valamivel dràgàbb KYB Ultra SR lenne a jobb? Bilstein-t eddig nem talàltam...

Itt es vala!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12907 Dátum: 2015.10.12 07:27:46 »
Akkor neked 20 évig birtàk az eredeti lengéscsillapitok? Ez kb. hàny km? Ez idö alatt toronycsapàgya(ka)t sem kellett cserélned? Végül mi indokolta a lengéscsillapito cserét?
Valójában, amikor először találkoztam a kocsival -13 éves korában 120e km körül, utasként- már akkor is ki voltak az első gátlók, ez abban nyilvánult meg, hogy az összes fekvőrendörön áthaladáskor lehuppant a kocsi orra, vagyis összenyomás irányban nem fejtett ki elég ellenállást, akkoriban még nem tudtuk, hogy ez probléma, gondoltuk, hogy ez alacsony építésű autó, 3-4 személlyel terhelve, bla-bla. A szokásos gátló teszten átment lenyomás után nem lengett a kasztni, mert egyik irányba jól működött a gátló.
Vizsgákon 50% feletti értéket produkált...
Aztán idő közben össze tudtam hasonlítani más alacsony építésű autóval is, azoknak egyiknek se volt gond a fekvőrendőr. A Corolla meg komolyan mondom, hogy jobban viselte, ha gyorsan mentem át a fekvőrendőrön, (nem volt ideje felütni :) ), másik lehetőség az volt, hogy a fekvőrendőr tetején megállni és folyamatos fékezés közben gurulni le róla az első kerékkel.
Az tévesztett meg, hogy a méréseken mindig simán átment és nem akartam jó gátlót feleslegesen kicserélni.

A hátsó gátlók közül a jobb oldali hagyta el magát 2011 végén 140e km körül, elkezdett kopogni és 0%-nak mérték, és a bal is 20%-os volt.

Toronycsapágynál csak a porvédőt cseréltem (3cm-es habszivacs darab lyukkal 2e Ft/db) és átmostam a csapágyat és telenyomtam LM MOS2 zsírral, nem volt baja szerencsére, teljesen patent, csak a zsírja ment tele az előző porvédő szivacs darabkáival, vagy porrall. A szilent, amiben benne van a csapágy az is jó volt még.
A többi cuccot nem cseréltem, a felütközőt és a porvédőt se (itt egy 3-4mm vastag falú cső a porvédő és nem harmonikás szétszakadós), ezek nem látszottak elhasználtnak, viszont az alsó rugótányér és rugó közti gumira ráfért volna a csere, ha nem 8-10e Ft/db lett volna.
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.12 07:35:33 írta Kalmi »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12908 Dátum: 2015.10.16 17:15:25 »
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2015/10/16/hogy_is_van_ez_az_auris_vizhutesevel/
 Ez a hűtés azt jelenti, hogy jobban kímélve van a turbó, nem valószínű hogy túlmelegszik? :hmmmm:

GRob

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12909 Dátum: 2015.10.16 17:45:00 »
Sziasztok!
A TS fehér/piros színű óracsoportját át lehet tenni a sima benzines E12 1.6-ba? Kompatibilis vele?
A képek alapján a TS-en pár dolognak nincs visszajelzése (tempomat, TRC, ABS stb..)
Mivel a corimban a hiányzó dolgok mind ténylegesen is vannak (és nem csak a műszerfalon az ikon) ebből lehetne valamilyen komolyabb probléma, vagy csak egyszerűen nem lesz visszajelzés azokról?


Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12910 Dátum: 2015.10.16 18:23:10 »
http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2015/10/16/hogy_is_van_ez_az_auris_vizhutesevel/
 Ez a hűtés azt jelenti, hogy jobban kímélve van a turbó, nem valószínű hogy túlmelegszik? :hmmmm:
Az intercooler a turbó és a szívócsonk között van, tehát nem a turbófeltöltőt hűtik vízzel, csak az általa összesűrített levegőt.
A megoldás előnye (a linken leírják), hogy a szívócső rövidebb lehet így, a hagyományos levegő-levegő intercooler a kocsi orrában szokott lenni és elég sok vastag levegő cső kell a turbótól oda és vissza a szívócsonkig, a hosszú szívócső pedig rontja a gázreakciót. Az is megoldás, ha nyitnak egy légbeömlőt a géptető közepén és oda teszik a levegős intercoolert. :)

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12911 Dátum: 2015.10.16 21:38:24 »
A jobb hatso majd a jobb elso megy tonkre a lengescsillapitobol atlag.
Amugz celszeru mindent komplett cserelni kayaba manual is azt preferalja...

En kyb agx parti vagyok, unix es camskill, ez a piros allithato...en ezt hasznalom immaron ket eve
Konrád

rittzo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 129
  • 2003 Toyota Corolla 1.4 Sol
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12912 Dátum: 2015.10.21 09:52:43 »
Sziasztok!
E12 Corolla Sol autómban a középső konzol gombok - ventilátor, hátsó ablak fűtése, levegő áramlás szabályozó, stb.- reggel a hidegben nem tudom, vagy csak többszöri nyomkodásra tudom kapcsolni. Nem nyomógomb kontakt hibának vélném, mivel mindegyik funkció nehezen kapcsolható. Találkozott már valaki ilyen jellegű hibával és esetleg meg is tudta javítani?

gralex

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12913 Dátum: 2015.10.21 13:27:41 »
Sziasztok!
E12 Corolla Sol autómban a középső konzol gombok - ventilátor, hátsó ablak fűtése, levegő áramlás szabályozó, stb.- reggel a hidegben nem tudom, vagy csak többszöri nyomkodásra tudom kapcsolni. Nem nyomógomb kontakt hibának vélném, mivel mindegyik funkció nehezen kapcsolható. Találkozott már valaki ilyen jellegű hibával és esetleg meg is tudta javítani?

Én a klíma gombnál tapasztaltam ilyet, de nem javíttattam meg, így a megoldás nem ismert.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #12914 Dátum: 2015.10.21 20:43:18 »
Sziasztok!
E12 Corolla Sol autómban a középső konzol gombok - ventilátor, hátsó ablak fűtése, levegő áramlás szabályozó, stb.- reggel a hidegben nem tudom, vagy csak többszöri nyomkodásra tudom kapcsolni. Nem nyomógomb kontakt hibának vélném, mivel mindegyik funkció nehezen kapcsolható. Találkozott már valaki ilyen jellegű hibával és esetleg meg is tudta javítani?
Simán lehet kontakt hiba, hisz egy panelen van a gombsor... lehet a hideg/meleg, vagyis a reggelre lehűlt autó eredményez annyi anyagmozgást, ami már nehezíti a kapcsolást...... én elég sokat legóztam ezzel a konzollal, és megtapasztaltam, hogy a bontott faceliftes és a saját facelift előttim nem passzol....pedig ugyan az a kettő... vagyis lehet más szerszám nyomta, így már a századmiliméteres eltérés okozott ilyen problémákat, vagyis hogy izomból kellett nyomni egy egy gombot, hogy funkcionáljon... de ugye a tied bontatlan..