Akkor neked 20 évig birtàk az eredeti lengéscsillapitok? Ez kb. hàny km? Ez idö alatt toronycsapàgya(ka)t sem kellett cserélned? Végül mi indokolta a lengéscsillapito cserét?
Valójában, amikor először találkoztam a kocsival -13 éves korában 120e km körül, utasként- már akkor is ki voltak az első gátlók, ez abban nyilvánult meg, hogy az összes fekvőrendörön áthaladáskor lehuppant a kocsi orra, vagyis összenyomás irányban nem fejtett ki elég ellenállást, akkoriban még nem tudtuk, hogy ez probléma, gondoltuk, hogy ez alacsony építésű autó, 3-4 személlyel terhelve, bla-bla. A szokásos gátló teszten átment lenyomás után nem lengett a kasztni, mert egyik irányba jól működött a gátló.
Vizsgákon 50% feletti értéket produkált...
Aztán idő közben össze tudtam hasonlítani más alacsony építésű autóval is, azoknak egyiknek se volt gond a fekvőrendőr. A Corolla meg komolyan mondom, hogy jobban viselte, ha gyorsan mentem át a fekvőrendőrön, (nem volt ideje felütni
), másik lehetőség az volt, hogy a fekvőrendőr tetején megállni és folyamatos fékezés közben gurulni le róla az első kerékkel.
Az tévesztett meg, hogy a méréseken mindig simán átment és nem akartam jó gátlót feleslegesen kicserélni.
A hátsó gátlók közül a jobb oldali hagyta el magát 2011 végén 140e km körül, elkezdett kopogni és 0%-nak mérték, és a bal is 20%-os volt.
Toronycsapágynál csak a porvédőt cseréltem (3cm-es habszivacs darab lyukkal 2e Ft/db) és átmostam a csapágyat és telenyomtam LM MOS2 zsírral, nem volt baja szerencsére, teljesen patent, csak a zsírja ment tele az előző porvédő szivacs darabkáival, vagy porrall. A szilent, amiben benne van a csapágy az is jó volt még.
A többi cuccot nem cseréltem, a felütközőt és a porvédőt se (itt egy 3-4mm vastag falú cső a porvédő és nem harmonikás szétszakadós), ezek nem látszottak elhasználtnak, viszont az alsó rugótányér és rugó közti gumira ráfért volna a csere, ha nem 8-10e Ft/db lett volna.