Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2883045 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11835 Dátum: 2014.07.28 19:54:19 »
Vki tudna nekem abba segiteni h corolla verso r1-esnél a visszapillantokat h tudom leszedni?

Védelmi módszer;
Mae geri, mawashi geri, kakato geri  v. kovats geri (szerelő) :D
Támadó módszer; Dragunovval 800-ról
r1? ammeg milyen?

Válaszra várt szegény cartárs, nem kérdésre kérdést. :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.28 19:56:09 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11836 Dátum: 2014.07.28 19:55:21 »
eriggy má,mivan rizsa vót az ebéd harasztin?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

DaDiD

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 99
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11837 Dátum: 2014.07.29 14:28:42 »
Valaki ha tudja megköszönném!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11838 Dátum: 2014.07.29 15:03:08 »
Vki tudna nekem abba segiteni h corolla verso r1-esnél a visszapillantokat h tudom leszedni?
Ezt a képet találtam hirtelen, nem tudom, segítsége-e?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11839 Dátum: 2014.07.29 15:09:26 »
vagy leveri egy balhoroggal.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

beneszbb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11840 Dátum: 2014.08.12 09:03:40 »
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2001-es évjáratú e11-es Corollám, 1.4 vvt-i motorral. Teljes alap felszereltség, azt hiszem annak idején  Harmony névre hallgatott. A km órában a napi számláló tönkrement, és a műszerfal világítás összes izzója is kiégett. Arra gondoltam, ha már amúgy is szét kell szedni, jó lenne, ha a kocsiban lévő egyszerű óracsoportot a magasabb felszereltségű modellek fordulatszámmérős műszerfalára cserélem. Bontóbol sikerült is egy nagyon megkímélt műszerfalat vásárolnom. A műszarfalat szétszedtük, sajnos azonban az én autómban a km óra meghajtása hagyományos spirállal történik, a bontott műszerfalban pedig minden digitális. Sőt, az én autóm a fordulatszámmérőt sem vezérelte. A többi műszer viszont tökéletesen működött. Csatolok egy képet az autómban lévő, és a vásárolt bontott óracsoportól. Szeretném megkérdezni, tudtok valami megoldást javasolni, hogy lehetne a modernebb óracsoportot az autóba beépíteni? Egyáltalán lehetséges? Esetleg valaki találkozott már ilyen problémával? Köszi!

Riga

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 76
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11841 Dátum: 2014.08.12 15:06:00 »
Hát ez nem egyszerű történet:

Kezdem az elején az új elektronikus km órához kell a váltóba a spirál meghajtó fogeskerék helyére a sebesség jeladó. Ez lenne a legkevesebb mert bontóból utolérhető az is.

A komolyabb problémát inkább a káblezés jelenti ugyanis komplett kábelkorbácsot kellene cserélni, ha azt szeretnéd, hogy minden műszer, kijelző működjön. a fő kábelkorbács a műszarfal alatt vezet, ezért a műszarfalat kompletten ki kell szerelni, és  találni kell bontóból egy megfelelőt (mondjuk amiből kiépítették  a fordulatszámmérős műszeregységet az jó is lehet).
Szóval nem kis mutatvány

Az alapvető probléma az, hogy a te autód japán gyártású a fordulatszámmérős műszeregység pedig valószínűleg egy angol gyártású corollából való.
A két külön fgyártásnál más a kábelezés lásd jeladós és spirálós km-óra meghajtás. Így aztán a motor vezérlő ECU is másképp kapja a SPD jelet (sebesség jel) így sanszos, hogy a motortéri kábelkorbács is különbözik.
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.12 15:22:03 írta Riga »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11842 Dátum: 2014.08.12 15:22:10 »
Ezzel a kérdéssel szerintem érdemes regisztrálni a Corolla Club Hungary fórumra, ők sokkal gyakorlottabbak e téren. Volt is, aki már csinált ilyen "műtétet", méghozzá, sikerrel.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

beneszbb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11843 Dátum: 2014.08.12 21:35:03 »
Köszönöm az információkat! Azt gondoltam, hogy az angol gyártású Corollák kábelkötege nem azonos az enyémmel, így az angliai alkatrészek egy része nem lesz jó... Azt esetleg nem tudjátok, hogy egyáltalán létezik olyan japán óracsoport, ami a km órát spirállal hajtja és van fordulatszámmérője is? Az én autómban E49-Z jelzés van a km órában, de a használt hírdetések között láttam olyan négyajtós autót, amiben volt fordulatszámmérő, és E49-A jelzés volt benne. A bontóból vett digitális műszerfalamban E53-A van...

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11844 Dátum: 2014.08.18 21:40:32 »
Sziasztok.

Van esetleg valakinek tapasztalata e11 corollából rejtélyesen eltűnő üzemanyagról? Augusztus elején tankoltam, fogyasztásmérő 6literen áll, a benzinszintmérő meg negyed tankot mutat...

Jól sejtem, hogy ha valaki lopná, nem sz.rakodna azzal, hogy visszatolja a csövet? A betöltőcső alsó részén mintha folyásnyom lenne a tömítésnél, ahogy a betöltőcső a tankba csatlakozik...

Saccra eddig tízben van ez a buli, jó lenne, ha ez már nem sokat emelkedne...  :censored:

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11845 Dátum: 2014.08.18 21:49:45 »
Lehetséges hogy folyik, akár fent a betöltőnél is tud löttyenni, ott hajlamos rohadni is az autó. Sajnos nekünk is beindult becsülettel, mert ott megáll mindig a sár/latyak/döglött macska.

Amúgy a műszer egység is tud fura dolgokat csinálni, nálunk is ez a helyzet, hogy nagyon hamar leesik a mutató, pedig még bőven van nyál.
De itt az egész műszeregység, az, ami kukára való. A km óra, fordulatszámmérő össze-vissza ugrál, néha elfordul a mutató, a hőmérő is össze-vissza mutat. Legszívesebben kidobnám, de sajna több helyről hallottam, hogy ilyesmi gondok vannak, szóval a bontott is lutri. Típushiba...  :no:

Amúgy a mutató, és a "szegénységjelző" (sárga lámpa) két külön áramkör, szóval nyugodtan hagyatkozhatsz arra, ha a mutató megkotlik.

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11846 Dátum: 2014.08.18 23:27:32 »
No. Hát megvan a probléma gyökere. Valami patkány elvágta a benzinbetöltő gumicsövét félig. Aztán amennyi anyag azon kifolyt, annyi kifolyt. Hogy rohadjon meg a szíve az ilyennek...

De hogy mennyire kellett ismernie az autó felépítését, azt jól mutatja, hogy maga a betöltő ugye műanyag, a tank csőcsonkja a gyancsak műanyag. A kettő között van egy kb.  10 cm hosszú gumi csődarab a flexibilis kapcsolatért. Na ezen a csődarabon van egyetlen jól irányzott vágás... Nem egyszerű eltalálni, vagy teljesen be kell feküdni a kocsi alá.

Gyanús is volt, hogy a parkolóhelyen abal hátsó kerék alatt egy marha nagy fekete folt volt, mintha olaj lenne. Hát, nem az volt, hanem a benzinem maradéka.

Most már csak abban reménykedem, hogy nem ment sok kosz a tankba sem, vagy ha ment, azt valami kiszűri gyárilag. Holnap túrhatom fel a bontókat...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11847 Dátum: 2014.08.19 07:23:04 »
No. Hát megvan a probléma gyökere. Valami patkány elvágta a benzinbetöltő gumicsövét félig. Aztán amennyi anyag azon kifolyt, annyi kifolyt. Hogy rohadjon meg a szíve az ilyennek...

De hogy mennyire kellett ismernie az autó felépítését, azt jól mutatja, hogy maga a betöltő ugye műanyag, a tank csőcsonkja a gyancsak műanyag. A kettő között van egy kb.  10 cm hosszú gumi csődarab a flexibilis kapcsolatért. Na ezen a csődarabon van egyetlen jól irányzott vágás... Nem egyszerű eltalálni, vagy teljesen be kell feküdni a kocsi alá.

Gyanús is volt, hogy a parkolóhelyen abal hátsó kerék alatt egy marha nagy fekete folt volt, mintha olaj lenne. Hát, nem az volt, hanem a benzinem maradéka.

Most már csak abban reménykedem, hogy nem ment sok kosz a tankba sem, vagy ha ment, azt valami kiszűri gyárilag. Holnap túrhatom fel a bontókat...

Ha megvan a lemért méret (D, d, L), írd meg és feltúrom a garázst, hátha akad valami. ;) :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.19 07:26:39 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11848 Dátum: 2014.08.19 08:14:33 »
Ha megvan a lemért méret (D, d, L), írd meg és feltúrom a garázst, hátha akad valami. ;) :yes:

Köszönöm!  :flowers:
Egyelőre futok egy kört a bontóban, ahova járni szoktam, mert elég mérges voltam, és elég kevés hely volt ott, így nem jutott eszembe lemérni, de ha eszembe jutott volna is, nem tudtam volna lemérni. Viszont így az autót nem nagyon tudom/merem használni, nehogy telemenjen dzsuvával a tank...

Ami még ennél is jobban aggaszt, az az, hogy nehogy "odaszokjanak", hó közepén mindig megnézzék, hogy na akkor mennyi is van a tankban.... Valaki előbb-utóbb csúnyán összetöri magát menekülés közben elbotolva....  :1eye:

Bazira mérges vagyok, mert ugye nyáron biciklivel járok mindenhova. Épp tegnap reggel gondoltam bele, hogy ejj de jó, alig mentem a kocsival a hónapban, és lehet, hogy szeptemberben sem kell majd tankolnom, ami az elszállt feszszabályzó (30E), okán külön jól jött volna..... Erre jön egy helyihülye, és bicskával megnézi, tele van-e a tank.... kifolyatja az üzemanyagot a betonra.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #11849 Dátum: 2014.08.19 09:07:35 »
Köszönöm!  :flowers:
Egyelőre futok egy kört a bontóban, ahova járni szoktam, mert elég mérges voltam, és elég kevés hely volt ott, így nem jutott eszembe lemérni, de ha eszembe jutott volna is, nem tudtam volna lemérni. Viszont így az autót nem nagyon tudom/merem használni, nehogy telemenjen dzsuvával a tank...

Ami még ennél is jobban aggaszt, az az, hogy nehogy "odaszokjanak", hó közepén mindig megnézzék, hogy na akkor mennyi is van a tankban.... Valaki előbb-utóbb csúnyán összetöri magát menekülés közben elbotolva....  :1eye:

Bazira mérges vagyok, mert ugye nyáron biciklivel járok mindenhova. Épp tegnap reggel gondoltam bele, hogy ejj de jó, alig mentem a kocsival a hónapban, és lehet, hogy szeptemberben sem kell majd tankolnom, ami az elszállt feszszabályzó (30E), okán külön jól jött volna..... Erre jön egy helyihülye, és bicskával megnézi, tele van-e a tank.... kifolyatja az üzemanyagot a betonra.

Ez lett kisasolva! Állott benya nem túl jó, erről itt is írnak. Megfigyelős, kergetős, elestél denagyon, elfogásba 2 éccakát vállalok. Csak szervezd le, hogy a köz. bizt. járőr ne fedjen fel. :yes: ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu