Szerző Téma: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?  (Megtekintve 139917 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

tutinet

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #180 Dátum: 2010.04.21 22:58:01 »
Bocs, de nem értem mi köze az oktánszámnak a spórolás mértékéhez..... ezt kifejthetnéd.  :)

Pedig egyszerű. A 100-as eleve drágább, mint a 95-ös. Az E85 meg a 95-östől olcsóbb de a 100-astól méginkább olcsóbb.
Viszont a vegyes tankkal 100-al jársz tehát olcsóbban is jársz és jobb benzinnel is mintha csak sima 95-el járnál.
Remélem így érthetőbb.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #181 Dátum: 2010.04.22 10:25:02 »
Bocs, de nem értem mi köze az oktánszámnak a spórolás mértékéhez..... ezt kifejthetnéd.  :)

Pedig egyszerű. A 100-as eleve drágább, mint a 95-ös. Az E85 meg a 95-östől olcsóbb de a 100-astól méginkább olcsóbb.
Viszont a vegyes tankkal 100-al jársz tehát olcsóbban is jársz és jobb benzinnel is mintha csak sima 95-el járnál.
Remélem így érthetőbb.
Ezzel csak az a probléma, hogy az etanol energia sűrűsége kissebb mint a benziné. Hiába a magasabb oktánszám, attól még több lesz a fogyasztás.

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #182 Dátum: 2010.04.22 22:26:56 »
Ez így van. Csak azt nem értem mi előny származik a magasabb oktánszámú benzinből? A szükségesnél magasabb oktánszámnak 0 azaz nulla előnye van egy átlag sürítésű motorban.
Sem az ecu tuning, sem az akármilyen gyertya, de még egy verseny vezérműtengely sem ok a magasabb oktánszámú benzinre. Egyedül a sűrítési viszony növelése esetén fordulhat elő, hogy ilyen benzinnek van értelme, de gondolom nem sok toyotás van ahol levettek a hengerfejből....
a 100-as oktán a 91-hez képest nem ég jobban, vagy másképp egyetlen egy tulajdonsága jobb, a kompressziótűrése.
Fogyasztáshoz sincs és nem is lehet semmi köze a 100 as benzinnek egy 95 höz képest, egy olyan motorba, aminek a sűrítési viszonyából nem adódik eleve a 100 as oktán igény.
Lefele rontásnál viszont lehet fogyasztásnövekedés, bár nem jelentős mértékben. Inkább a csörgéskor jelentkező csapágyterhelés a probléma.


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #183 Dátum: 2010.04.23 06:32:26 »
Tulajdonképpen egy-két feles tanknak az üzemanyag rendszer tisztitása miatt látom értelmét. Egyébként akkor jár adókedvezmény a benyára, ha 5%-ban bioetanolt tartalmaz. így kérjük, nem kérjük tesznek bele.

Kiváncsi lennék olyan véleményére aki beépítette a keverék szabályozó kütyüt a 100% etanol üzemhez.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #184 Dátum: 2010.04.23 09:58:35 »
Tulajdonképpen egy-két feles tanknak az üzemanyag rendszer tisztitása miatt látom értelmét. Egyébként akkor jár adókedvezmény a benyára, ha 5%-ban bioetanolt tartalmaz. így kérjük, nem kérjük tesznek bele.

Kiváncsi lennék olyan véleményére aki beépítette a keverék szabályozó kütyüt a 100% etanol üzemhez.

A Scion topicban részletes leírást találsz!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tutinet

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #185 Dátum: 2010.04.23 12:37:30 »
Ez így van. Csak azt nem értem mi előny származik a magasabb oktánszámú benzinből? A szükségesnél magasabb oktánszámnak 0 azaz nulla előnye van egy átlag sürítésű motorban.
Sem az ecu tuning, sem az akármilyen gyertya, de még egy verseny vezérműtengely sem ok a magasabb oktánszámú benzinre. Egyedül a sűrítési viszony növelése esetén fordulhat elő, hogy ilyen benzinnek van értelme, de gondolom nem sok toyotás van ahol levettek a hengerfejből....

A hengerfejhez nem nyúltunk viszont növeltük a löketet és a sűrítést.
A löket nőtt 20 mm-t. A dugattyúk kialakítása is más mint amit az ugyanilyen löketűbe tesznek mert maradtak az eredeti dugók, amik felülete nincs bemunkálva. Ugyanabban a hengerfejben.
Én megérzem a magasabb oktán előnyét de egy mérés sokmindent elárulna.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #186 Dátum: 2010.04.23 16:05:58 »
Kiváncsi lennék olyan véleményére aki beépítette a keverék szabályozó kütyüt a 100% etanol üzemhez.
A Scion topicban részletes leírást találsz!
[/quote]

Köszi! Ott biztosan nem kerestem volna.-)

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #187 Dátum: 2010.04.24 11:56:35 »
Ez így van. Csak azt nem értem mi előny származik a magasabb oktánszámú benzinből? A szükségesnél magasabb oktánszámnak 0 azaz nulla előnye van egy átlag sürítésű motorban.
Sem az ecu tuning, sem az akármilyen gyertya, de még egy verseny vezérműtengely sem ok a magasabb oktánszámú benzinre. Egyedül a sűrítési viszony növelése esetén fordulhat elő, hogy ilyen benzinnek van értelme, de gondolom nem sok toyotás van ahol levettek a hengerfejből....

A hengerfejhez nem nyúltunk viszont növeltük a löketet és a sűrítést.
A löket nőtt 20 mm-t. A dugattyúk kialakítása is más mint amit az ugyanilyen löketűbe tesznek mert maradtak az eredeti dugók, amik felülete nincs bemunkálva. Ugyanabban a hengerfejben.
Én megérzem a magasabb oktán előnyét de egy mérés sokmindent elárulna.

Valaki ott félrebeszélt. Más a főtengely?  20mm az eleve kizárt, az alul felül +10mm löket felejtsd el. Felül 1 mm-t esetleg el tudok képzelni, de 10??  Annyi hely ott az életben nem volt :)
Esetleg sürítési viszont lehet változtatni más méretű (és formájú) dugattyúval, de ha nincs a felületén bemunkálva a szelepek helye, akkor az vagy belever a szelepbe, vagy semmivel sincs feljebb a felső holtpont mint gyárilag.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #188 Dátum: 2010.04.24 23:05:13 »
Nissan maximát próbálgattam egy darabig ugyanilyen paraméterekkel (3000v6aut) pont ezért mondom ilyen autóval az szép eredmény :)
Nővéremnek van kint, igaz, vagy 20 éves, de az a dupláját is megeszi...
A 3.0 Maxima többet eszik, mint a 3.0 Camry. A nagy japán hathengeres szedánok közül a Camry a legtakarékosabb (ez is ott van ám az érvek között, amik miatt annyira veszik az amerikaiak).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #189 Dátum: 2010.04.24 23:14:02 »
Valaki ott félrebeszélt. Más a főtengely?  20mm az eleve kizárt, az alul felül +10mm löket felejtsd el. Felül 1 mm-t esetleg el tudok képzelni, de 10??  Annyi hely ott az életben nem volt :)
Esetleg sürítési viszont lehet változtatni más méretű (és formájú) dugattyúval, de ha nincs a felületén bemunkálva a szelepek helye, akkor az vagy belever a szelepbe, vagy semmivel sincs feljebb a felső holtpont mint gyárilag.
tutinet motorja át lett alakítva 1.4-esről 1.8-asra. A furat azonos, a löket lett hosszabb. A pontos technikai részleteket (hogy mit cseréltek stb.) nem tudom, a Corolla fórumban külön topikja van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

szkaresz27

  • Vendég
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #190 Dátum: 2010.04.25 00:36:23 »
Nissan maximát próbálgattam egy darabig ugyanilyen paraméterekkel (3000v6aut) pont ezért mondom ilyen autóval az szép eredmény :)
Nővéremnek van kint, igaz, vagy 20 éves, de az a dupláját is megeszi...
A 3.0 Maxima többet eszik, mint a 3.0 Camry. A nagy japán hathengeres szedánok közül a Camry a legtakarékosabb (ez is ott van ám az érvek között, amik miatt annyira veszik az amerikaiak).
nagy valószínűséggel a váltó áttételezése miatt..de mint már írtam camrys körökben,meg szerelőkkel már kitárgyaltuk...a 3.0ból is az automata takarékosabb mint a manuál a jobb áttételek miatt!! az automatát 6,9l-re le tudtam vinni hosszútávon...a manuált 8 környéke alá szinte lehetetlen (állítólag)!! De megnéztük 120nál pl jóval többet pörög a manuál 5.ben mint az automata od-ben!! valszínű ez a titok nyitja....plusz az a kis szelep ami 4200-nál nyit össze mindent....addig takarékos az autó!!

etanolnál nekem is jelentkezett minimális fogyi növekedés,mint írtam már előbb..bár ez lehet az is hogy élvezem azt hogy alul nyomatékosabb a motor.... :D  :whistling: 5500-nál viszont elfogy...valszínű a befecskendezők kicsik az etanolhoz!! De sebaj...mostanában legtöbbször úgyis csak gurulgatok!!

félig off. szerelő haver ma megterelgette a suprát (etanollal megy az is felesben),és szerinte is iszonyúan reagál a gázra...kuplung rárugdalás nélkül,csak simán gázra megindult a segge,és amíg nem szállt le a pedálról addig pörgött egy helyben...volt pár autója már,meg gokart versenyen első volt a gyerek stb...de remegve szállt ki az autóból az kiabálva hogy ez jobb mint egy du.ás!! :D :D (jah és beajánlotta hogy ad egy audi 80 dieselt a supráért most azonnal...természetesen beintettem!! :D )
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.25 00:38:22 írta szkaresz »

kiskumi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #191 Dátum: 2010.04.25 21:23:50 »
Sziasztok!

Van egy 2006-os 1.4-es Corolla kombim 40 ezerrel amit a mai napon kipróbáltam három rész e85 és 1 rész  95-ös mixszel. Mentem vele 300 kilométert és kb 220 km-nél világítani kezdett
a check control lámpa,ami azóta sem aludt el. A motor nem rángat szépen jár . A fedélzeti szerint 7.9 az átlagom úgy,hogy végig
110-120 km/h körüli sebességgel mentem.Csak főútvonal volt és kb.14 lakott területet érintettem. (7 oda és 7 vissza ahol  nem mentem ennyivel csak 50-70  km/h-val.)
A kérdésem az lenne,hogy ez a motormeghibásodást jelző lámpa mostmár csak  a szervízben veszti el a világítási tudását vagy,a továbbiakban csak 95-öst tankolva is megjavulhat?
Van valakinek ilyesmi tapasztalata?

Üdv.: Zsoty

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #192 Dátum: 2010.04.25 21:59:34 »
Üdv mindenkinek!
Van egy 1.4es 2006-os corolla kombim amit ma próbáltam ki  három rész e85 és 1 rész  95 mixszel. 300 km-t mentem így és kb 220 kmnél világítani kezdett a motormeghibásodást jelző lámpa ami azóta sem aludt el hiába indítottam újra.A motor nem rángatott jól húzott,én nem vettem észre negatív változást.
Van valakinek tapasztalata ilyen téren? Vagy ez csak puszta véletlen egybeesés.

Üdv: Kiskumi

Szervíz vagy akksisaru levétel.


tutinet!
Anélkül hogy végigolvasnám az átalakítós topicot, dióhéjban le tudnád írni hogy pontosan mi lett kicserélve a motorodba? Blokk és hengerfej maradt? Csak mert így kapásból nekem sem világos hogyan lehet 2 centivel nagyobb löketet csinálni...
Xanyi

kiskumi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #193 Dátum: 2010.04.25 22:09:17 »

Köszi.

Ezzel az akksis művelettel nem lesz valami károsodása az elektronikának?
A rádiónak van  valami kódja amit kérni fog a saru le és felhelyezése után vagy utána is működik kapából?


Kiskumi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: E85 - Avagy alternatíva lehet-e a bioetanol?
« Válasz #194 Dátum: 2010.04.25 23:40:37 »
Ezzel az akksis művelettel nem lesz valami károsodása az elektronikának?
A rádiónak van  valami kódja amit kérni fog a saru le és felhelyezése után vagy utána is működik kapából?
Semmi baja nem lesz és semmit nem kell csinálni, természetesen az adók újraprogramozását leszámítva.
music