Minden motornál a közép állásnál a legoptimálisabb az olajszint.
Legyen az diesel vagy benzines.Ha maxra öntik ugyis le eszi minimum középig,na meg a tömitéseknek sem okés.
A több olaj nagyobb puffer mind a hő, mind pedig a szennyeződés lebegtetése szempontjából, ráadásul nagyobb olajtőltet kevésbé használódik el.
Egyáltalán nem szükségszerű a látható olajfogyasztás egy csereperíódus alatt. Több olyan autó van a látókörömben ahol csere előtt is maximumon van, lehet nem csak azért, mert a természetese nagyon olajfogyasztása alacsony, hanem mert az adott használati körülmények között üzemanyaggal hígult.
A motortervezők nyilván olyan hülyék, hogy úgy tervezik meg a maximális olajszintet, hogy az károsítja a motort.
A gyár az olaj feltöltési mennyiségére két értéket ad meg:
1. száraz feltöltési mennyiség ami az első olajfeltöltés mennyiségét adja meg ami a motor összeszerlése/ generálozása esetén alkalmazható. Ennél nagyobb töltési mennyiség esetén biztosan a max szint felett lesz az olaj a nívópálcán.
2. a szerviz feltöltési olaj mennyiséget, ami átlagos adat, A ténylegesen betöltendő mennyiség a leengedés során benne maradt olaj mennyiségétől és a felhasznált szűrő kapacitásától függően változik.
Ezen kívül közzéteszik a szűrő nélküli szervíz olajcsere tájékoztató adatát.
A szerelőknél sajnos kétféle szélsőséges álláspont is van:
- minél kevesebbet kell beletölteni, annál több mered másik autóba,
- kicsit töltsük túl, mert az kevesebbet árt, mintha a következő cseréig elfogy az olaj.
Természetesen egyik sem megfelelő hozzáállás.