Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 787015 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3000 Dátum: 2016.09.29 14:12:16 »
Üdv!

Féltengellyel volt már valakinek dolga? Kormány szitál, kisebb elmozdulásra pedig fura érzete van, teljesen kitekert kormánynál, kattan is néha. Megrángattam a féltengelyt kotyog rendesen, két külső jónak tűnik, de a belső váltó oldali az gyalázatos. Tudtok valakit aki felújítással foglalkozik? Áruházakban nem találok belsőt, csak külső van, meg komplett.
Ha menet közben szitál a kormány az centírozatlan kerék miatt is lehet.

AQ7UG1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3001 Dátum: 2016.10.01 23:21:54 »
Hy!
Érdekelne hogy valaki próbált-e már a t22-be egy t25 motorját rakni?
Konkrétan a 2.0 d4d helyére 2.2 dcat...
Előre is köszi!

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3002 Dátum: 2016.10.03 09:00:01 »
Hy!
Érdekelne hogy valaki próbált-e már a t22-be egy t25 motorját rakni?
Konkrétan a 2.0 d4d helyére 2.2 dcat...
Előre is köszi!

Hivatalosan, lepapírozva biztosan nem, vagy legalábbis nagyon sokba kerülne neked az engedélyeztetés (gyárilag sosem létezett ilyen erős kivitel, komoly számítások kellenének, hogy a meglévő kasztni, hajtás, fék megbirkózik a megnövekedett terheléssel és ezt a magyar NKH el is fogadja... Ájjáj....) Hajrá! :D
Mechanikailag és elektronikailag pedig fogalmam sincs, hogy megvan-e az a minimális egyezés, hogy komolyabb átalakítás nélkül menjen a dolog.
Véleményem szerint sokkal-sokkal olcsóbb, ha veszel egy gyárilag D-Cat T25-öt. Azért az egy nagy lépéssel masszívabb karosszéria és a hátsó futóműve is jóval kifinomultabb, többlengőkaros. A fék és a hajtás egyéb elemeinek a különbségéről nincs infóm.

msgreg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3003 Dátum: 2016.10.10 21:02:37 »
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 1998-as T22-es Avensis-em és jelenleg nem működik a távirányítója. Az előző tulaj azt mondta korábban működött, lemerülhetett az elem. Vettem új elemeket és kicseréltem, de továbbra sem működik. Nem feltételezem, hogy valótlanságot állított volna azzal, hogy korábban rendben működött. Arra gondoltam, hogy hosszabb időre levették az akksi sarut vagy ilyesmi és újra kell programozni a kulcsot. Ezzel kapcsolatban kerestem már az interneten leírásokat, de valahogy nekem egyikkel sem működött a kulcsprogramozás. Légyszi, ha valaki tud egy olyan metódust, amit már korábban próbált és működik ezen a típuson, írja meg nekem. Az autóhoz megkaptam mind a 3 gyári kulcsot.

Továbbá van egy másik 2000-es T22es Avensis-em is, amihez van még 2 távirányítóm. Van rá valami mód, hogy azok közül is az egyik távirányítót ráprogramozzam a 98-as Avensisre? :)

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3004 Dátum: 2016.10.10 22:43:32 »
Légyszi, ha valaki tud egy olyan metódust, amit már korábban próbált és működik ezen a típuson, írja meg nekem.
duett.hu, Budakeszi Toyota Mayer. Mindkettőre van klubkedvezmény.

Továbbá van egy másik 2000-es T22es Avensis-em is, amihez van még 2 távirányítóm. Van rá valami mód, hogy azok közül is az egyik távirányítót ráprogramozzam a 98-as Avensisre? :)
Ezt viszont inkább Budakeszin Mayernél.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3005 Dátum: 2016.10.24 09:44:06 »
Csak gondold végig józan paraszti ésszel: miért adják meg a motor szükséges olajtöltetét? Mit is jelent ez? Gondolod, hogy figyelmen kívül hagyható és kb 0,5-1 literrel kevesebbel is beéri a motor? Ehhez nem szükséges olajmérnöknek lenni, hogy meg tudd magadnak válaszolni.
Segítek: Ha valóban ezt mondta a szerelőd, akkor hagyd a francba, keress SZAKEMBERT.

Minden motornál a közép állásnál a legoptimálisabb az olajszint.
Legyen az diesel vagy benzines.Ha maxra öntik ugyis le eszi minimum középig,na meg a tömitéseknek sem okés.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3006 Dátum: 2016.10.24 10:22:52 »
Minden motornál a közép állásnál a legoptimálisabb az olajszint.
Legyen az diesel vagy benzines.Ha maxra öntik ugyis le eszi minimum középig,na meg a tömitéseknek sem okés.
A több olaj nagyobb puffer mind a hő, mind pedig a szennyeződés lebegtetése szempontjából, ráadásul nagyobb  olajtőltet kevésbé használódik el.
Egyáltalán nem szükségszerű a látható olajfogyasztás egy csereperíódus alatt. Több olyan autó van a látókörömben ahol csere előtt is maximumon van, lehet nem csak azért, mert a természetese nagyon olajfogyasztása alacsony, hanem mert az adott használati körülmények között üzemanyaggal hígult.
A motortervezők nyilván olyan hülyék, hogy úgy tervezik meg a maximális olajszintet, hogy az károsítja a motort.

A gyár az olaj feltöltési mennyiségére két értéket ad meg:
1. száraz feltöltési mennyiség ami az első olajfeltöltés mennyiségét adja meg ami a motor összeszerlése/ generálozása esetén alkalmazható. Ennél nagyobb töltési mennyiség esetén biztosan a max szint felett lesz az olaj a nívópálcán.
2. a szerviz feltöltési olaj mennyiséget, ami átlagos adat, A ténylegesen betöltendő mennyiség a leengedés során benne maradt olaj mennyiségétől  és a felhasznált szűrő kapacitásától függően változik.
Ezen kívül közzéteszik a szűrő nélküli szervíz olajcsere tájékoztató adatát.

A szerelőknél sajnos kétféle szélsőséges álláspont is van:
- minél kevesebbet kell beletölteni, annál több mered másik autóba,
- kicsit töltsük túl, mert az kevesebbet árt, mintha a következő cseréig elfogy az olaj.
Természetesen egyik sem megfelelő hozzáállás.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.24 10:37:29 írta Agyarka »

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3007 Dátum: 2016.10.24 10:28:19 »
Ugy látom sarkalatosan közelited meg a dolgokat.
Én nagyobb motorokkal foglalkozom,főleg dieselel.Hidd el a gyakorlatban igenis igy van.
Nem azt irtam hogy káros a maxig tölteni,de felesleges,könnyebb a motornak is.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3008 Dátum: 2016.10.24 10:40:06 »
Nem azt irtam hogy káros a maxig tölteni,
Akkor nyilván én olvastam ezt rosszul:
Ha maxra öntik ... a tömitéseknek sem okés.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3009 Dátum: 2016.10.24 10:53:33 »
Minden motornál a közép állásnál a legoptimálisabb az olajszint.
Legyen az diesel vagy benzines.Ha maxra öntik ugyis le eszi minimum középig,na meg a tömitéseknek sem okés.
No offense...

Elfogadom, hogy így látod, de nem értek vele egyet és nem is fogom így alkalmazni.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3010 Dátum: 2016.10.24 11:19:24 »
akkor tedd a max fölé is ugy is jó lehet
el ne hidd hogy az optimum az középállás.. á nehogy

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3011 Dátum: 2016.10.24 12:09:12 »
Minden motornál a közép állásnál a legoptimálisabb az olajszint.
Legyen az diesel vagy benzines.Ha maxra öntik ugyis le eszi minimum középig,na meg a tömitéseknek sem okés.
Hát ... szerintem nem  :hmmmm:
Normál esetben nem eszi (csak ha túl töltöd, de az a felső nívószint felett van), marad ott, amennyire feltöltötték.  Ha már elfogy a feléig, akkor el fog fogyni tovább is. Több autómnál is feltöltötték a felső pontig, majd a ciklus végén 1-2 mm-rel lejjebb volt és ennyi.
Egyébként meg több olaj könnyebben hűt!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3012 Dátum: 2016.10.24 13:29:17 »
No offense...

Elfogadom, hogy így látod, de nem értek vele egyet és nem is fogom így alkalmazni.  :flowers:
Számból vetted ki a szót. Dízel Passat 17 évig egy cseppet nem evett. T25 is csak az 1000km/1dl-t nyeli be minden olajszint állásnál. Nem tapasztaltam ezt a középszintig fogyasztási szándékot.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3014 Dátum: 2016.10.24 14:31:51 »
http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/olajcsere-motorolaj-mennyiseg.html
na itt le van irva.

Biztosan nekem romlott meg nagyon a szemem. Az általad linkelt leírásban pontosan hol is szerepelnek az alábbi mondataid?
Minden motornál a közép állásnál a legoptimálisabb az olajszint.
Legyen az diesel vagy benzines.Ha maxra öntik ugyis le eszi minimum középig,na meg a tömitéseknek sem okés.
a maxig tölteni,de felesleges,könnyebb a motornak is.

Kicsit más téma, de ha már a linkben szerepelt, mai modern dizelben egy jó minőségű, belevaló olajat lecserélni (amennyiben nem telt el az 1 év) átlagos üzemi körülmények között egyszerűen pazarlás és környezetszennyezés.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.24 14:49:28 írta Agyarka »