A kerekek bár valóban nagyok, az eredeti 14-es felnikhez képest pár deci a fogyasztástöbblet.
...(165/70 r14), meg így is (205/50 r16).
"szemre" a két méret között kb fél - 0,7liter (extrém esetben akár 1literes) eltérés lehet bár az is pár deci
yarison próbáltam 195-185-175-165-155-és most 145 széles gumit.
165-ről 185-re még valóban elmegy az,h "pár deci", de 165 és 205 között az már 2Xpár deci szerintem.
igaz, a keskenyebb gumi előnyei fokozottan a kisebb sebességnél jönnek elő.
nomeg kérdés,h mekkora guminyomással jártál a 165-tel és most a 205-tel.
Amíg ki nem próbáltam ezta nagy kereket, addig én is azt mondtam, amit te, hogy tuti az 1L plussz fogyasztás. De valahogy ez nem bizonyosodott be. Továbbra is azt mondom, hogy az a pár deci max fél literben mérhető, nem többe. Persze, akkor, ha már ilyen mélységekben járunk, a 165-ös gumi már életútja 3.- 4. negyedében jár mind kopottság, mind rugalmasság területén. Ezzel szemben a 205-ösök szinte újak (még szőrösek). A guminyomás a kisebb gumiknál 2,2, a nagyobban (múlt péntektől 2,4 a 2,2 helyett). Az is igaz, hogy jobban figyelek arra, hogy ne menjek nagyon 100km/h fölé részben a cops miatt, részben, pedig, mert nem tudom ingyen szerezni a benzint. Szóval ezek és ehhez hasonló nüansznyi dolgokat összeadva úgy gondolom, hogy a kezdeti fogyasztási adataimmal sem lőttem bakot.
Az, hogy ha 130-140-nel küldeném pályán mindig, az már teljesen más helyzet. Biztos vagyok benne, hogy ebben az esetben már kevés lenne az 1L difi. Ott 1,5-2 literrel tuti, hogy iszákosabb lenne, mint vékony kerekeknél. Kis sebességnél ez annyira nem észrevehető.