Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786407 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

simcax

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3105 Dátum: 2017.01.10 17:15:02 »
20sec elteltével még nem változik az olajhőmérséklet...  :hmmmm:

És az gond? Mármint úgy értem ha megfelelően megválasztott olaj van a motorban, akkor az a megadott hőfok tartományban tudja amit tudnia kell, nem?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3106 Dátum: 2017.01.10 17:38:04 »
20sec elteltével még nem változik az olajhőmérséklet...
Nem a hőmérséklet a lényeg, hanem az olaj mozgatása:
 "Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj."

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3107 Dátum: 2017.01.10 21:07:11 »
Nem a hőmérséklet a lényeg, hanem az olaj mozgatása:
 "Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj."
Gondolom emiatt  javasolt az alacsonyabb hidegoldali viszkozitás, mert hamarabb tudja elérni ezt az állapotot.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3108 Dátum: 2017.01.11 08:01:50 »
És az gond? Mármint úgy értem ha megfelelően megválasztott olaj van a motorban, akkor az a megadott hőfok tartományban tudja amit tudnia kell, nem?

Én sem értem ezt az olajhőmérséklet fétist.
Az olaj hideg oldali viszkozitásának helyes megválasztásával a motor indítása utáni másodpercek (!!) vegyes súrlódási periódusát lehet csökkenteni. Ez az a periódus, amikor a súrlódó felületek között van ugyan maradék és új belépő olaj, de annak nyomása, térfogatárama nem elegendő  a foladéksurlódás kialakulásához. A motor élettartama során leginkább ekkor kopnak a súrlódó alkatrészek.
Az első pár másodperc után így is, úgy is kialakul a megfelelő tömegáram, amivel az összes helyen kialakul a szükséges olajfilm és a szóróolajzás, legkésőbb a turbós motorok turbójánál. Ekkor gyakorlatilag még mindig az indításkori olajhőmérséklettel dolgozik az olaj, de már ellátja kenési feladatát. Alacsony terhelés mellett ezután már lehet közlekedni, nem növeljük nagyobb mértékben a motor kopását, mint ha alacsony fordulat (alapjáraton) melegítenénk tovább álló helyzetben.

Az teljesen más kérdés, hogy ezután addig nem terheljük a motort (erőteljesebb gyorsítás, magas fordulatszám), amíg az olaj nem melegedett fel rendesen "üzemi" hőmérsékletre. Ezt az időpontot olajhőmérő hiányában a vízhőfokmérő állásából lehet becsülni. Ilyen hidegben a vízhőfok optimális szintre emelkedése után még jó 5-10 perc, míg az olaj is eléri azt a hőmérsékletet, ahol a legnagyobb teljesítményt nyújtja.

Ha valaki évente 2 vagy annál többször cserél olajat, akkor van értelme váltogatni és télen kisebb hideg oldali viszkozitású olajat a motorba tölteni, ezzel a hidegindításokkor fellépő vegyes súrlódást minimalizálva. Évi egy olajcsere mellett marad az egész évre megfelelő 5W-30...

Lehet ezt ennél is jobban misztifikálni, csak gyakorlati szempontból nem érdemes. Szerintem.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3109 Dátum: 2017.01.11 08:20:10 »
Ez nem fétis, ne magyarázzunk bele olyat, amiről nincs szó.
A linkelt videón egy "eléggé" átdolgozott, 1,8 vvt-i turbós autó adatai  láthatók. A motor kb 250-260 lóerős jelenleg és bizony, nagyon nem mindegy, hogy ilyen hidegekben hogyan használja az ember. Én csak azért hagyom fél-1 percet járni a motort, mert megtehetem, annak ellenére is, hogy minden szempontból megfelelő olajat használok. Indulást követően istartom a max 2200-as fordulatnál történő váltásokat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3110 Dátum: 2017.01.14 09:28:37 »
Ebben a hidegekben én a dieselemet ugy szoktam üzemeltetni,hogy beinditom alapjáraton ketyeg amig letakaritom a jégtől hótól szép lassan.
Meg még plusz várok vele,igy hamarabb bemelegszik üzem melegre vagy 2kilóméterrel kevesebben,mint amikor beinditottam és gyors seprés fél perc és indultam egyből.
nyilván amikor elindultam a még hideg motor hűtőjét egyből plusz hűtötte a menetszél.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3111 Dátum: 2017.01.14 09:55:30 »
Ebben a hidegekben én a dieselemet ugy szoktam üzemeltetni,hogy beinditom alapjáraton ketyeg amig letakaritom a jégtől hótól szép lassan.
Meg még plusz várok vele,igy hamarabb bemelegszik üzem melegre vagy 2kilóméterrel kevesebben,mint amikor beinditottam és gyors seprés fél perc és indultam egyből.
nyilván amikor elindultam a még hideg motor hűtőjét egyből plusz hűtötte a menetszél.

A motor hűtővizének kb. 85-90 fokos hőmérsékletéig a hűtővíz nem kering a vízhűtőben. Lásd még termosztát működése...
Ettől függetlenül a menetszél bizonyára minimálisan hűti a motorblokkot is, de az minimális hatás.


kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3112 Dátum: 2017.01.14 18:03:00 »
A motor hűtővizének kb. 85-90 fokos hőmérsékletéig a hűtővíz nem kering a vízhűtőben. Lásd még termosztát működése...
Ettől függetlenül a menetszél bizonyára minimálisan hűti a motorblokkot is, de az minimális hatás.
igen igaz
de alapjáraton hagyom menni kicsit azért

Mewryck

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3113 Dátum: 2017.01.17 13:23:03 »
Sziasztok!

Adott egy T22 Avensis 2000, 2.0 TD, ami hátul dobfékes. Közeleg a műszaki,dobot+betétet cserélni kell mindenképp, felmerült az ötlet: tárcsafékesre alakítani a hátulját. Ezt a típust facelift után már tárcsafékkel szerelték. Valaki csinált már ilyet? Engedélyek,szigorított műszaki szükséges ilyenkor?

Üdv!

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3114 Dátum: 2017.01.19 15:07:10 »
Sziasztok. 2002 1.6 vvti nél mennyi a szelepfedél csavarjainak a meghúzási nyomatéka?? Valamint fbs paszta jò lesz oda???

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3115 Dátum: 2017.01.19 15:23:10 »
Sziasztok!

Adott egy T22 Avensis 2000, 2.0 TD, ami hátul dobfékes. Közeleg a műszaki,dobot+betétet cserélni kell mindenképp, felmerült az ötlet: tárcsafékesre alakítani a hátulját. Ezt a típust facelift után már tárcsafékkel szerelték. Valaki csinált már ilyet? Engedélyek,szigorított műszaki szükséges ilyenkor?

Üdv!
Szia!
Esetleg keresd meg a kérdéssel FUBÁ-t :)

TtkRN2


kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3116 Dátum: 2017.01.19 17:39:53 »
Sziasztok. 2002 1.6 vvti nél mennyi a szelepfedél csavarjainak a meghúzási nyomatéka?? Valamint fbs paszta jò lesz oda???
Nem kell szakadásig huzni,érzed azt ugy is nem kell oda nyomaték.
Jó oda a paszta.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3117 Dátum: 2017.01.19 17:42:19 »
Sziasztok!

Adott egy T22 Avensis 2000, 2.0 TD, ami hátul dobfékes. Közeleg a műszaki,dobot+betétet cserélni kell mindenképp, felmerült az ötlet: tárcsafékesre alakítani a hátulját. Ezt a típust facelift után már tárcsafékkel szerelték. Valaki csinált már ilyet? Engedélyek,szigorított műszaki szükséges ilyenkor?

Üdv!

A műszakin senki nem fog érdekelni hidd el.
De szerintem felesleges kicserélni,nekem is ez van dieselbe mint a tiéd.
Dobot nem nagyon szoktak cserélni pedig,vagy betétet elkoptat mire a tárcsa is kopik,
Esetleg szabályoztasd fel.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3118 Dátum: 2017.01.19 20:59:34 »
2002 1.6 vvti nél mennyi a szelepfedél csavarjainak a meghúzási nyomatéka?? Valamint fbs paszta jò lesz oda???
11 Nm alátét nélküli csavarok esetén, 9 Nm alátétes csavaroknál.
Gyári tömítőanyag  08826-00080,  helyettesítő pl Loctite SI 5926 al.

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #3119 Dátum: 2017.01.19 21:24:48 »
11 Nm alátét nélküli csavarok esetén, 9 Nm alátétes csavaroknál.
Gyári tömítőanyag  08826-00080,  helyettesítő pl Loctite SI 5926 al.
fbs teljesen jó oda.