Ez nagyon gyakorlatias hsz lett, köszi!
Annyi, hogy jól alászedve jobbra vagy balra is kattog, terhelve. Máskülönben semmi. Tehát külső csukló.
Az én körülményeim mellett nem bízok benne, hogy tisztán is tudom visszatölteni, tehát inkább váltóolajcseréig szeretném elhúzni (ennyi a perverzió...), ha ez lehetséges. Az még négy év elvileg.
Marutinál szenvedtem vele, ezért inkább a komplett kivételen gondolkozok, alapvetően az is ugyanilyen felépítésű. Jó ötlet a belső csuklót félbevenni, még agyalok rajta
Egy nagy gondom van, a gumiharangokon a bilincseket nem tudtam eddig úgy feltenni, hogy ott is maradjanak...Marutin is műanyag kötegelőkkel oldottam meg, azóta bírják is, de elég kókány dolog. Ezeket a fém bilincseket hogyan kell szakszerűen felrakni?
Van itthon Mol-os grafitos zsírom, pár éves lehet, még Samaránál kellett. A gumik, ahogy írtam, még épek. Ha nem romlik a kattogás, és nem zsírzom meg, akkor is elbírhat 4 évet (kb. 30.000 km-t)? Gyakorlatilag, mert jósolni nem gondoltam.
Annyit kérdeznék még, hogy a külső csuklót le lehet ütni a tengelyről, ha a belső fele a helyén van, vagy rágyógyul ez is?
Ha a porvédők épek, és a hang nem zavar, akkor nem kell hozzányúlni. Szétesni nem tud, vagy ha mégis, akkor elötte már több ezer km-el brutális kattogást művel akár kicsi kormányelfordításnál is.
A külső csuklót a Toyotánál elvileg nem lehet levenni mint más márkáknál. Tehát a porvédő cseréje is úgy néz ki, hogy a belsőt bontod meg (az levehető a tengelyről), és onnan húzod rá az új porvédőt a külsőre.
Gyáriban is úgy van, hogy a belső csukló kapható külön, a külső az tengellyel együtt!
A külső csuklót tartó gyűrü ugyanis a tengely végén van, és egyszerűen lehetetlen rajta átütni a csuklót roncsolás nélkül. Ezért aztán ha azt kell cserélni, akkor annak már ugyis mind1, így jöhet a kisflexnagyflex vágó kalapács és úgy már lejön a rossz csukló úgy, hogy a tengely ép marad.
Utángyártottban kapható külön külső csukló, ahhoz adnak új rögzítőgyürüt, amin felütni már könnyen fel lehet, és kész is
A bilincsel szerintem azért nem boldogultál, mert az utángyártott olcsó harangokhoz olyan ócska bilincseket adnak, hogy azok helyett én is inkább műanyag kötegelőt használok!
A normálisabb gumiharangokhoz ilyet adnak:
http://alkatresztar.hu/webshop3/kepek/nagy_kepek/alkatresz11/1033161.jpgEzt csak összeakasztod a megfelelő helyen majd a kiálló résznél harapófogóval összenyomod, és stabil lesz mint a forint
De ha még gyári, akkor azt a bilincset vedd le épségbe, annál jobb nincs. Csak széthajtod a két fület, kihajtod, majd ugyanúgy vissza. Méretpontos, stabil, hibátlan.