Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6624778 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22470 Dátum: 2012.11.11 09:37:33 »
vd! Bocs, de lemaradtam, tulajdonképpen mi a gond a féltengelyeddel?
Kattog?

Az olajat le lehet engedni egy tiszta edénybe, majd simán vissza lehet tölteni.
De ha esetleg az a perverziód, hogy nem akarod leengedni, akkor anélkül is meg lehet csinálni...
Kívül a keréknél csonkállványnál kell szétbontani mintha rendesen ki akarnád húzni a váltóból a féltengelyt, a különbség csak annyi, hogy nem a váltóból húzod ki, hanem a belső csukló porvédő gumijainak bilincseit kell megbontani. A belső csukló ugyanis két darabból áll, és csak a porvédő tarja össze. Szóval fele bentmarad a váltóba, másik fele pedig a féltengellyel és a külső csuklóval a kezedben lesz.
Visszafelé a helyén kell bezsírozni a belső csuklót és a porvédő bilincseit visszatenni, de a Carinánál azért van annyi hely hogy meg lehessen csinálni.

Ha éveket szeretnél nyerni és nem nagyon kattog, akkor meg ki sem kell venni semmit, csak a külső porvédő gumiharang bilincseit kell megbontani, visszahúzni a porvédőt és jó sürü grafitos zsírral teletömködni a golyóknál. Halkulni is fog, és tuti nem esik szét. Örök élet + egy nap, csak hangja lesz.
Ez nagyon gyakorlatias hsz lett, köszi!
Annyi, hogy jól alászedve jobbra vagy balra is kattog, terhelve. Máskülönben semmi. Tehát külső csukló.
Az én körülményeim mellett nem bízok benne, hogy tisztán is tudom visszatölteni, tehát inkább váltóolajcseréig szeretném elhúzni (ennyi a perverzió...), ha ez lehetséges. Az még négy év elvileg.
Marutinál szenvedtem vele, ezért inkább a komplett kivételen gondolkozok, alapvetően az is ugyanilyen felépítésű. Jó ötlet a belső csuklót félbevenni, még agyalok rajta  :yes:
Egy nagy gondom van, a gumiharangokon a bilincseket nem tudtam eddig úgy feltenni, hogy ott is maradjanak...Marutin is műanyag kötegelőkkel oldottam meg, azóta bírják is, de elég kókány dolog. Ezeket a fém bilincseket hogyan kell szakszerűen felrakni?
Van itthon Mol-os grafitos zsírom, pár éves lehet, még Samaránál kellett. A gumik, ahogy írtam, még épek. Ha nem romlik a kattogás, és nem zsírzom meg, akkor is elbírhat 4 évet (kb. 30.000 km-t)? Gyakorlatilag, mert jósolni nem gondoltam.
Annyit kérdeznék még, hogy a külső csuklót le lehet ütni a tengelyről, ha a belső fele a helyén van, vagy rágyógyul ez is?


lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22471 Dátum: 2012.11.11 09:53:19 »
Régen a Zsigulikra a hátsó szélvédőre kívülre tettek fekete műanyag napellenzőt. Azt tyúklétrának hívtuk. Ki emlékszik rá?  :)

Hát hogyne emlékeznék. Az már tista "nyugat" volt akkor. :lol:
Az akkori iparra amúgy is jellemző volt a sufnituning fíling.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22472 Dátum: 2012.11.11 10:01:46 »

Plusz egy mai cikk, most találtam:
http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/mi_a_teendo_ha_vaddal_utkozunk/2203662/
" Érdemes akár telefonnal több felvételt készíteni, nemcsak a járműről és a vadról, de például a hiányzó veszélyjelző tábláról"
Jelentkezzen aki nincs itt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22473 Dátum: 2012.11.11 10:15:04 »
Üdvözlök mindenkit! Márciusban vettem egy 94-es gyártású 1.6 4AFE japán toyotát.Elég sok mindent megcsináltam már rajta az itt olvasottak alapján is.Most volt szelepszárszimering cserén és sajnos elég komoly szelep hangja lett utána.Lecseréltem az olajat motul 5W40-es 8100-as full syntre,de nem lett csendesebb tőle.Hogyha van valakinek ilyen tapasztalata,vagy ha a szelepállítás segít csak akkor azt hol tudnám megcsináltatni elfogadható áron?Ebben kérnék segítséget,amit előre is köszönök !       Miklós

üdv Miklós!

Legelőször meglátogatnám a helyet, ahol reparálták a hengerfejet, mert nagy valószínűséggel a lapkázással lesz baj. Menj vissza és érdeklődj, mit tudnak kezdeni vele. Kis rutinnal a vezértengely kivétele nélkül is cserélhetőek a lapkák! Az olajat ne emlitsd, mert majd ráfogják arra!


---

Erre írtam pár napja, hogy amikor felemeltem az autót kerékcseréhez, rohadtul kitekeredett. Nyilván nem sokszor cserélünk kereket, de lehet, hogy egy gyengült szilentnek nem tesz jót.

üdv lp!

Ki kell birnia, az a dolga, biztosan puhább a szilented gumija, azért tűnt fel annyira. A lényeg, hogy ne legyen kiszakadva a fém perselyből, és a középső hüvely is fixen álljon, kirepedezés sem jelent sok jót!

Lusta is vagyok, meg sokszor még az írás is túl sok időt elvesz.
nekem csak érzésem van arra, hogy vagy a keverékképzés, ami ez esetben az üzemanyag pontos adagolását jlentené e levegőhöz képest, vagy a gyenge gyújtás.
Bezavar az, hogy nem csak a gyújtás rendszer más az angolokban, de a szelepszenzor is másképp működik a korábban elmondottak miatt.
Azt érzem, mintha nem tudna hirtelen mit kezdeni a megnyitott fojtószeleppel. Ha lassan emelem a fordulatot, nem csinálja. H sebváltáskor ráengedem a kuplungot és utána nyomom agárt, nem csinálja. De ha szinkronban nyomom a gázt engedem a kuplungot akkor beránt. Ha dinamikusabban teszem ezt jobban beránt.

Menet közben ha nincs kuplungolás, akkor nem érzed a jelenséget?  :hmmmm:
Kuplungod lett cserélve, mert én már (ne vedd magadra) vezetési hibára gyanakszom..?!


---

ÁÁÁ, ez ronda mint az ítélet, ne csináld már :) Homasita hókotró feeling, persze mindenkinek más tetszik az tény, nekem max ilyesmi jönne be:


Na ez nem is rossz, még talán a légellenállást is csökkenti és a gyárira van feltéve ha jól látom?

---

Láttatok már ilyen hátsó Carina-E lámpát?
Ez valami török verzió, de így a hátsó lökhárító is más a rendszám miatt:

Ez a Toyota Corona én láttam már 1-et vagy 2-őt, de nagyon ritka itt MO-n!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22474 Dátum: 2012.11.11 10:22:42 »
Ez nagyon gyakorlatias hsz lett,
Igen, és csak ezek számítanak.
Ennek ellenére az olajos topik 90%-a elméleti okoskodás.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22475 Dátum: 2012.11.11 10:32:24 »
üdv Miklós!

üdv lp!

Ki kell birnia, az a dolga, biztosan puhább a szilented gumija, azért tűnt fel annyira. A lényeg, hogy ne legyen kiszakadva a fém perselyből, és a középső hüvely is fixen álljon, kirepedezés sem jelent sok jót!

Menet közben ha nincs kuplungolás, akkor nem érzed a jelenséget?  :hmmmm:
Kuplungod lett cserélve, mert én már (ne vedd magadra) vezetési hibára gyanakszom..?!


Azóta kiderült, hogy az a márciusban berakott szilent kiment teljesen. Kis mozgatásra le is koppan, fel is koppan. Akkor lett betéve, amior a kormányművet újítattam fel.

Azért nem gondolom, hogy vezetési stílus, mert eddig nem csinálta. Eddig csak állóhelyben dinamikus gázadásra csinálta. Ahogy rosszabbodik, úgy jelentkezik egyre inkább menet közben is. Menet közben, ha lelassulok és a fordulat leesik 1500 (kb) alá, akkor enyhén rángatva gyorsul. Ez inkább olyan hullámzás. Ha erősen gyorsítok, nyomo neki kipörgetem 3000 fölé, akkor beránt amint ráengedem a kuplungot. Ez egyezik azzal, hogy állóhelyben lassú gázadásra nem produkál. Minél dinamikusabban lépek a gázra, annál erősebb a berántás.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22476 Dátum: 2012.11.11 11:01:38 »
Akkor viszont gyújtáshiba, ha terhelésre jelentkezik!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22477 Dátum: 2012.11.11 11:06:25 »
Nem, nem terhelésre. A lassúnál gyorsabb gázadásra.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22478 Dátum: 2012.11.11 12:05:46 »
Kimértem a fojtószelep szenzor ellenállását.

Zárt állapotban E2-IDL között continuity kell legyen, ez gondolom majdnem 0 ohm. Ezzel szemben nekem 1986 ohm. És mindegy hová fordítom a szelepet, mindig ennyi, tehát változatlan. A leírás szerint, ha beteszem a 0,8 mm hézagmérőt, "no contiunity" kell legyen, azaz végtelen ellenállás. Nekem folyamatosan 1986 ohmot mutat, nem változik.

Az e2-psw között azt mértem, hogy zárt állapotban végtelen ellenállás, majd eegy bizonyos szögtől (ezt nem tudtam megmérni, de lehet hogy a 69fok lesz) 1996 ohm ellenállás lesz azonnal, majd ahogy fordítom a szelepet lemegy egészen 1080 ohmig. Majd koppgáz ütközéskor ismét végtelen ohm.
Szóval az e2-psw között folyamatos változó jelet ad, mint a potméter. De ez nagy nyitásnál kezd el működni.
Viszont az e2-idl pontok között nekem sztem nem működik jól.

Ha valaki más is ki tudná mérni az jó lenne. Főleg Kamikaze neked lenne jó megnézni,
mert neked bosch rendszer van és nem csinálja a tárgyalt jelenséget.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22479 Dátum: 2012.11.11 12:09:49 »
Kimértem a fojtószelep szenzor ellenállását.

Zárt állapotban E2-IDL között continuity kell legyen, ez gondolom majdnem 0 ohm. Ezzel szemben nekem 1986 ohm. És mindegy hová fordítom a szelepet, mindig ennyi, tehát változatlan. A leírás szerint, ha beteszem a 0,8 mm hézagmérőt, "no contiunity" kell legyen, azaz végtelen ellenállás. Nekem folyamatosan 1986 ohmot mutat, nem változik.

Az e2-psw között azt mértem, hogy zárt állapotban végtelen ellenállás, majd eegy bizonyos szögtől (ezt nem tudtam megmérni, de lehet hogy a 69fok lesz) 1996 ohm ellenállás lesz azonnal, majd ahogy fordítom a szelepet lemegy egészen 1080 ohmig. Majd koppgáz ütközéskor ismét végtelen ohm.
Szóval az e2-psw között folyamatos változó jelet ad, mint a potméter. De ez nagy nyitásnál kezd el működni.
Viszont az e2-idl pontok között nekem sztem nem működik jól.

Ha valaki más is ki tudná mérni az jó lenne. Főleg Kamikaze neked lenne jó megnézni,
mert neked bosch rendszer van és nem csinálja a tárgyalt jelenséget.
Sanszos, hogy tényleg gond van vele :(
Ha kamikaze megnézi, és nála más, akkor első körben kontakttisztítást javasolnék.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Carina
« Válasz #22480 Dátum: 2012.11.11 12:16:14 »
Ez nagyon gyakorlatias hsz lett, köszi!
Annyi, hogy jól alászedve jobbra vagy balra is kattog, terhelve. Máskülönben semmi. Tehát külső csukló.
Az én körülményeim mellett nem bízok benne, hogy tisztán is tudom visszatölteni, tehát inkább váltóolajcseréig szeretném elhúzni (ennyi a perverzió...), ha ez lehetséges. Az még négy év elvileg.
Marutinál szenvedtem vele, ezért inkább a komplett kivételen gondolkozok, alapvetően az is ugyanilyen felépítésű. Jó ötlet a belső csuklót félbevenni, még agyalok rajta  :yes:
Egy nagy gondom van, a gumiharangokon a bilincseket nem tudtam eddig úgy feltenni, hogy ott is maradjanak...Marutin is műanyag kötegelőkkel oldottam meg, azóta bírják is, de elég kókány dolog. Ezeket a fém bilincseket hogyan kell szakszerűen felrakni?
Van itthon Mol-os grafitos zsírom, pár éves lehet, még Samaránál kellett. A gumik, ahogy írtam, még épek. Ha nem romlik a kattogás, és nem zsírzom meg, akkor is elbírhat 4 évet (kb. 30.000 km-t)? Gyakorlatilag, mert jósolni nem gondoltam.
Annyit kérdeznék még, hogy a külső csuklót le lehet ütni a tengelyről, ha a belső fele a helyén van, vagy rágyógyul ez is?

Ha a porvédők épek, és a hang nem zavar, akkor nem kell hozzányúlni. Szétesni nem tud, vagy ha mégis, akkor elötte már több ezer km-el brutális kattogást művel akár kicsi kormányelfordításnál is.
A külső csuklót a Toyotánál elvileg nem lehet levenni mint más márkáknál. Tehát a porvédő cseréje is úgy néz ki, hogy a belsőt bontod meg (az levehető a tengelyről), és onnan húzod rá az új porvédőt a külsőre.
Gyáriban is úgy van, hogy a belső csukló kapható külön, a külső az tengellyel együtt!
A külső csuklót tartó gyűrü ugyanis a tengely végén van, és egyszerűen lehetetlen rajta átütni a csuklót roncsolás nélkül. Ezért aztán ha azt kell cserélni, akkor annak már ugyis mind1, így jöhet a kisflexnagyflex vágó kalapács és úgy már lejön a rossz csukló úgy, hogy a tengely ép marad.
Utángyártottban kapható külön külső csukló, ahhoz adnak új rögzítőgyürüt, amin felütni már könnyen fel lehet, és kész is  ;)

A bilincsel szerintem azért nem boldogultál, mert az utángyártott olcsó harangokhoz olyan ócska bilincseket adnak, hogy azok helyett én is inkább műanyag kötegelőt használok!
A normálisabb gumiharangokhoz ilyet adnak:
http://alkatresztar.hu/webshop3/kepek/nagy_kepek/alkatresz11/1033161.jpg
Ezt csak összeakasztod a megfelelő helyen majd a kiálló résznél harapófogóval összenyomod, és stabil lesz mint a forint  :D

De ha még gyári, akkor azt a bilincset vedd le épségbe, annál jobb nincs. Csak széthajtod a két fület, kihajtod, majd ugyanúgy vissza. Méretpontos, stabil, hibátlan.
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22481 Dátum: 2012.11.11 12:34:28 »
Ha a porvédők épek, és a hang nem zavar, akkor nem kell hozzányúlni. Szétesni nem tud, vagy ha mégis, akkor elötte már több ezer km-el brutális kattogást művel akár kicsi kormányelfordításnál is.
A külső csuklót a Toyotánál elvileg nem lehet levenni mint más márkáknál. Tehát a porvédő cseréje is úgy néz ki, hogy a belsőt bontod meg (az levehető a tengelyről), és onnan húzod rá az új porvédőt a külsőre.
Gyáriban is úgy van, hogy a belső csukló kapható külön, a külső az tengellyel együtt!
A külső csuklót tartó gyűrü ugyanis a tengely végén van, és egyszerűen lehetetlen rajta átütni a csuklót roncsolás nélkül. Ezért aztán ha azt kell cserélni, akkor annak már ugyis mind1, így jöhet a kisflexnagyflex vágó kalapács és úgy már lejön a rossz csukló úgy, hogy a tengely ép marad.
Utángyártottban kapható külön külső csukló, ahhoz adnak új rögzítőgyürüt, amin felütni már könnyen fel lehet, és kész is  ;)

A bilincsel szerintem azért nem boldogultál, mert az utángyártott olcsó harangokhoz olyan ócska bilincseket adnak, hogy azok helyett én is inkább műanyag kötegelőt használok!
A normálisabb gumiharangokhoz ilyet adnak:
http://alkatresztar.hu/webshop3/kepek/nagy_kepek/alkatresz11/1033161.jpg
Ezt csak összeakasztod a megfelelő helyen majd a kiálló résznél harapófogóval összenyomod, és stabil lesz mint a forint  :D

De ha még gyári, akkor azt a bilincset vedd le épségbe, annál jobb nincs. Csak széthajtod a két fület, kihajtod, majd ugyanúgy vissza. Méretpontos, stabil, hibátlan.
Köszönöm a részletes választ! Nagyon korrekt, és  megnyugtató  :yes: :hug:
Akkor megkockáztatom, hogy nem cserélem egy "kis" ideig!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22482 Dátum: 2012.11.11 13:12:06 »
Xanyi!

Egy olyan kérdés, hogy ti hogyan szoktátok a Carina E első alsó talpast levenni a csonkállványról?
Azért kérdem, mert másképp van, mint a többi tipuson, tehát nem átmenő csavar rögzíti a csapot egy núttal hanem a gömbfej  vége menetes, arra van anya + sasszeg téve.
Kaptam egy tippet, de kiváncsi vagyok a ti módszeretekre!!  :)


---

lp, vd1234 és mindenki!!

Kamikaze már lemérte a fojtószelep potit, részletes beszámolót is irt, kérlek keressétek vissza!!!  :flowers:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Carina
« Válasz #22483 Dátum: 2012.11.11 13:53:42 »
Az anyát simán le tudod tekerni, mert egész biztos nem forog el a gömbfej, annyira bentvan!
A lengőkarnál a 3 csavart bent kell hagyni, aztán befeszíteni valahová, lényeg hogy lefelé feszítsd a lengőkart. Minél hosszabb cső és minél izmosabb a haverod aki feszít, annál jobb.
Közben pedig nagykalapáccsal ütni kell a csonkállványnak azt a részét ahová belemegy a talpas...
A sok erőszaknak egyszercsak enged... Ezután a lengőkarról csak le kell csavarozni a három csavarral!

Nem hangzik túl jól, tudom. De működik!

Illetve van gömbfej kiugrasztó célszerszám, de a Carina is hasonló mint a Yaris, hogy csak a gyári elvékonyított célszerszám fér oda, a szerszámboltban kapható nem.

Úgyhogy újabban célszerszámot használunk, de régebben mi is a fenti módszert használtuk.
Xanyi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10260
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22484 Dátum: 2012.11.11 13:57:39 »
Xanyi!

Egy olyan kérdés, hogy ti hogyan szoktátok a Carina E első alsó talpast levenni a csonkállványról?
Azért kérdem, mert másképp van, mint a többi tipuson, tehát nem átmenő csavar rögzíti a csapot egy núttal hanem a gömbfej  vége menetes, arra van anya + sasszeg téve.
Kaptam egy tippet, de kiváncsi vagyok a ti módszeretekre!!  :)


---

lp, vd1234 és mindenki!!

Kamikaze már lemérte a fojtószelep potit, részletes beszámolót is irt, kérlek keressétek vissza!!!  :flowers:
Öcsém a Nexián nem mondta, hogy gond lett volna levenni, elvileg ott is ilyesmi van  :hmmmm:

Megvan az a hsz, íme:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg448865#msg448865
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.11 13:59:48 írta vd1234 »