Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7067871 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43110 Dátum: 2013.04.18 13:33:34 »
Palaczknak
a szám a lényeg...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43111 Dátum: 2013.04.18 14:00:25 »
Palaczknak
a szám a lényeg...
Pfff... számháború, semmi több!  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43112 Dátum: 2013.04.18 14:48:19 »
bottal sem piszkálnék meg egy automatát, ami nem legalább kilenc sebességes... :devil:
egyébként ez nem hülyeség, így tényleg nagyságrendileg javítani lehet a fogyasztáson azzal, hogy MINDIG optimális tartományban forog a motor. komolyan mondom, lassan simán rá lehetne kötni egy atkinson-ciklusos sima benzinmotort is egy ilyen váltóra, és nem lenne érezhető, hogy mennyivel gyengébb a "normális" társainál...a dízelekről nem is beszélve, amik így bármlyen sebességnél 1500 körül elforoghatnak...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43113 Dátum: 2013.04.18 14:50:07 »
bottal sem piszkálnék meg egy automatát, ami nem legalább kilenc sebességes... :devil:
egyébként ez nem hülyeség, így tényleg nagyságrendileg javítani lehet a fogyasztáson azzal, hogy MINDIG optimális tartományban forog a motor. komolyan mondom, lassan simán rá lehetne kötni egy atkinson-ciklusos sima benzinmotort is egy ilyen váltóra, és nem lenne érezhető, hogy mennyivel gyengébb a "normális" társainál...a dízelekről nem is beszélve, amik így bármlyen sebességnél 1500 körül elforoghatnak...
Anno volt ez a fokozatmentes váltó divat. Az is állítólag konstans fordulatszámon gyorsította a kocsit egészen addig amíg el nem fogyott a kúp.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43114 Dátum: 2013.04.18 15:16:27 »
 :yes: Lásd robogók. A megoldás más, de a működési elv ugyanaz. Bár megőrülnék ha kocsiban csak a bröööööö-t lehetne hallani. Dízelnél meg a krrrrrr...  :lol:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43115 Dátum: 2013.04.18 15:21:37 »
bottal sem piszkálnék meg egy automatát, ami nem legalább kilenc sebességes... :devil:
egyébként ez nem hülyeség, így tényleg nagyságrendileg javítani lehet a fogyasztáson azzal, hogy MINDIG optimális tartományban forog a motor. komolyan mondom, lassan simán rá lehetne kötni egy atkinson-ciklusos sima benzinmotort is egy ilyen váltóra, és nem lenne érezhető, hogy mennyivel gyengébb a "normális" társainál...a dízelekről nem is beszélve, amik így bármlyen sebességnél 1500 körül elforoghatnak...
De a több sebességes váltó bonyolultabb és nehezebb... Azt mondják, hogy egy mai átlagos személyautóba, illetve az általa jellemzően lefedett sebesség-tartományba hat fokozat bőségesen elegendő - afölött már több lehet a hátrány, mint az előny.

Nem tudom... Nem értek hozzá annyira, hogy biztosan ki merjem jelenteni, de szerintem ez már tényleg csak számháború, a konkurencia "überelése" és semmi más.

Kilenc, meg TÍZ fokozat egy utcai személyautóba? Egy F1-es versenyautó meg közben hány sebességes? Áh...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43116 Dátum: 2013.04.18 15:23:17 »
Anno volt ez a fokozatmentes váltó divat. Az is állítólag konstans fordulatszámon gyorsította a kocsit egészen addig amíg el nem fogyott a kúp.
Fokozatmentes automaták ma is vannak, pl. a Toyotánál is.

Amúgy igen: az a fura bennük, hogy gyorsításkor egyenletes fordulatszámon pörög a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43117 Dátum: 2013.04.18 15:24:32 »
De a több sebességes váltó bonyolultabb és nehezebb... Azt mondják, hogy egy mai átlagos személyautóba, illetve az általa jellemzően lefedett sebesség-tartományba hat fokozat bőségesen elegendő - afölött már több lehet a hátrány, mint az előny.

Nem tudom... Nem értek hozzá annyira, hogy biztosan ki merjem jelenteni, de szerintem ez már tényleg csak számháború, a konkurencia "überelése" és semmi más.

Kilenc, meg TÍZ fokozat egy utcai személyautóba? Egy F1-es versenyautó meg közben hány sebességes? Áh...
Régen meg a 4 is elég volt ... ahogy Enzo bácsi mondta anno: az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak normális motort építeni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43118 Dátum: 2013.04.18 15:31:46 »
Régen meg a 4 is elég volt ... ahogy Enzo bácsi mondta anno: az aerodinamika azoknak való, akik nem tudnak normális motort építeni :D
A 4 fokozat még olyan autókban is elég volt, mint pl. a kétliteres benzines Avensis II, vagy az 1.6 benzines E12-es Corolla  :yes: ... Pár évvel ezelőtt!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43119 Dátum: 2013.04.18 15:42:18 »
E12-ben lett volna négyfokozatú?
1.4VVti (2004)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43120 Dátum: 2013.04.18 15:44:36 »
E12-ben lett volna négyfokozatú?
Igen. 99 %-ban úgy rémlik, hogy az E12 hagyományos automatája (amit az 1.6 benzineshez adtak) négysebességes volt.

-----------------

(szerk.) Megnéztem a toyodiy-n is: igen, négygangos volt.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.18 15:46:12 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43121 Dátum: 2013.04.18 15:55:49 »
Bizony, méghozzá a jó öreg 4 fokozatú overdrive-os, szétüthetetlen fajta. Autópálya tempónál (130km/h) 3200-at forog vele a motor, míg a manuális 5 sebességessel már majdnem 4000-et (3800 körül). Nagyon finom szerkezet...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43122 Dátum: 2013.04.18 20:08:16 »
A 4 fokozat még olyan autókban is elég volt, mint pl. a kétliteres benzines Avensis II, vagy az 1.6 benzines E12-es Corolla  :yes: ... Pár évvel ezelőtt!
Sot, meg az aktualis E15 1.8-ban is eleg Amerikaban  ;) Amugy nagyon prima ahhoz a motorhoz is  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43123 Dátum: 2013.04.18 20:49:55 »
végül is minél erősebb a motor, annál kevesebb fokozat is elég  :devil:
a w126-os merci az ötliteres motorral úgy használja a négyfokozatú automatát, hogy ha nincs padlógáz, kettesből indít... :devil:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Beszélgessünk
« Válasz #43124 Dátum: 2013.04.19 17:53:58 »
Ez egy nagyon jó ötlet... Már nagyon itt volt az ideje, hogy bevezessék.
Corolla 1,4 VVT-i 2005