Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764798 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10845 Dátum: 2016.04.09 20:01:55 »
Ez jól hangzik, azt hittem nincs ilyen rajta. :)
Hol lehet ezt állítani, mely gombokkal?
Nyomkodva váltogatod a kijelzést, amikor az adott kijelzésen állsz, akkor nyomva tartod és elkezdi váltani. Amikor megfelelő a beállítás, akkor elengeded.

bandyta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10846 Dátum: 2016.04.10 18:34:58 »
Sziasztok!

T25-ös 2.0ás benzines avensisem van facelift előtti, 1az-fse a motor kódja. Annyi bajom van vele, hogy hidegen rángat gyorsuláskor (ha 98-ast tankolok akkor jobban). Elsőre mindig indul, egyenletesen jár, melegen semmi baja. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baja? Egyetlen hibát dob p0420, de ezt szinte azóta mióta megvan.

üdv

ToyoMomo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10847 Dátum: 2016.04.10 18:54:22 »
Sziasztok!

T25-ös 2.0ás benzines avensisem van facelift előtti, 1az-fse a motor kódja. Annyi bajom van vele, hogy hidegen rángat gyorsuláskor (ha 98-ast tankolok akkor jobban). Elsőre mindig indul, egyenletesen jár, melegen semmi baja. Valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a baja? Egyetlen hibát dob p0420, de ezt szinte azóta mióta megvan.

üdv

Hello,
hasonló problémám volt,viszont nekem néha melegen is rángatott :/ Én azt a választ kaptam itt a fórumon,hogy nézzem meg a trafókat(járó motornál külön-külön lehuzod a pipa csatlakozóit és ha bedöglik a kocsi,akkor jó a trafód,ha nem akkor baj lesz a trafóval :/ ) . Viszont én megnéztem a gyertyákat is-sajna hiába 2éve cseréltem uj iridiumosokra,tiszta feketék voltak,lepucoltam,visszaraktam és most hasít mint állat :) De mivel az akksiról ilyenkor jobb lekötni igy az alapjárat kicsit most vacilál,de az hamarosan helyre jön(volt már ilyen nekem) :) Mondjuk nekem semmilyen hibát nemirt ki  :hmmmm:
De azért próba szerencse :)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10848 Dátum: 2016.04.10 19:55:10 »
Hello,
hasonló problémám volt,viszont nekem néha melegen is rángatott :/ Én azt a választ kaptam itt a fórumon,hogy nézzem meg a trafókat(járó motornál külön-külön lehuzod a pipa csatlakozóit és ha bedöglik a kocsi,akkor jó a trafód,ha nem akkor baj lesz a trafóval :/ ) . Viszont én megnéztem a gyertyákat is-sajna hiába 2éve cseréltem uj iridiumosokra,tiszta feketék voltak,lepucoltam,visszaraktam és most hasít mint állat :) De mivel az akksiról ilyenkor jobb lekötni igy az alapjárat kicsit most vacilál,de az hamarosan helyre jön(volt már ilyen nekem) :) Mondjuk nekem semmilyen hibát nemirt ki  :hmmmm:
De azért próba szerencse :)
Ha a gyertyák nem mentek 60.000 km-t, de kokszosak lettek, ott szerintem valami nem úgy ég ahogyan kellene.
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.10 19:56:54 írta Silent »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10849 Dátum: 2016.04.10 21:18:35 »
Ha a gyertyák nem mentek 60.000 km-t, de kokszosak lettek, ott szerintem valami nem úgy ég ahogyan kellene.
A 2.0-ás vvti motorok közvetlen befecsisek. Sajnos, a jellegéből adódóan kokszosodik.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

polcsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10850 Dátum: 2016.04.11 08:58:14 »
Sziasztok!

Hozzáértők véleménye és segítsége kellene kulcs ügyben, mert hiába barátkoztam guglival és beszéltem pár kulcsossal, nem igazán vagyok előrébb.

Már korábban írtan, hogy sikeresen elhagytam az egyik gyári kulcsot (miért is ne a jobbat), pár napra rá, inkább minden meglévő kulcsot újrapárosíttattam a toyotánál.
Azóta szétszedtem a zárat is, így már kulccsal is tudom nyitni zárni, mert ugye maradt 3 (1 gyári távos, 1 szürke, meg 1-et az előző tulaj csináltatott, de nem távos). Viszont akkor is szeretnék egy plusz távirányítós kulcsot, főleg, hogy a mostani annyira leharcolt, hiányzik a záró gomb gumija, így valamelyik nap sikeresen lepattant a mikrokapcsoló háza is, ami el is tűnt.
Próbáltam közelben kulcsost, de igen lehúzós akart lenni, mert 10-et kért volna a mikrokapcsoló javításért, plusz ha nyomógombot is akarok, akkor ő csak komplett új házat (üreset) tud adni, az még + 20 rupi, tehát 30-ért maradt volna egy kulcsom még mindig... :yawn: :yawn:
Ideiglenes megoldásként, a csomagtartó nyitó mikrokapcsoló házát átraktam a záróra és csináltam egy művészinek nem mondható nyomógombot gumiból. Közben találtam egy oldalt, ahonnan rendeltem komplett szettben elemt, 3db 2 pin-es mikrokapcsolót és egy 3 gombos nyomógomb gumit, 2500-ért. Így egy kulcs fel van újítva.
Viszont kellene egy másik.... nézegettem, hogy komplett utángyártott kulcsot már 30-ért lehet kapni (ott is ahol a szettet vettem), de Alin, vagy ebay-en már 7-10-ért is van.
Úgy tudom, hogy ebben az esetben a kulcs ROM-jába bele kell kódolni az alvázszámot, hogy egyáltalán párosítani, tanítani lehessen az autóhoz.
A gyári 60 ezres kulcs felejtős, szóval valami véleményt esetleg konkrét jó ár/érték arányban ezzel foglalkozó szakit tudtok-e javasolni?

Köszi!

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10851 Dátum: 2016.04.11 09:45:59 »
Huhhh, te aztán rendes szívást vettél a nyakadba. Kicsit olyan szaga van a dolognak, mintha a gyűrűző brigád tolt volna el valamit menet közben. Vagy nagyon hosszú a véletlen keze.

Szia, kicsit megkésve, de reagálok: nagyon igazad van. Ez egy ritka nagy szopás. De az első 3 órás hibakeresés után úgy fest sikerült redukálni a hibalehetőségeket. Légtömegmérő, alapjárati motor, csövek stb stb kilőve. De laptopra kötve gyújtás hibákat írt változó százalékokkal. 3-22% hengerenként.
Emeletünk alapjáratot, így nem fullad le a kocsi, de a hiba fennáll (Melegen egyenetlen alapjárat, fulladás közeli állapot utána megrántja felfele 1200-ra. Menet közben alacsony fordulaton rángatás, ezáltal élvezhetetlen vezetni városban)  Rá kell nézni vezérlésre, mert lehet generál után rosszul rakták össze, meg lánc eléggé a végét járja motorgenerálos brigád szerint,(mondjuk akkor miért nem cseréltük generálkor?) szóval vettem egy készletet abból is, új gyertyákat stb. Elvileg a héten kész, remélem.  Amúgy használom a kocsit, megy/működik szó nélkül nincs hibakód sem ha nem megy alapjáraton sokat, csak hát kellemetlen így vezetni, 60 alatt elég húzós a helyzet az alacsony fordulat miatt.

Másik variáció, hogy belenyúltak szoftveresen, de ezt kétlem, mert a generálozó műhely hardver és szoftverezettsége kimerült egy 10-15éves thinkpadban, és gondolom valami torrentezett diagnosztikai programban. Mindenesetre, ha vezérlés ellenőrzés és lánccsere nem jár sikerrel, marad a toyota szerviz és a gyári szoftverek.

Annyi érdekelne még, hogy 1.8 vvti motornál vezérlés cserekor vezérműlánc készleten kívül, mit kell biztosan cserélni? Vízpumpát? Igyekszem előre beszerezni minden biztosan cserélendő alkatrészt, hogy a rendeléssel stb ne menjen el feleslegesen az idő.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10852 Dátum: 2016.04.11 10:30:18 »
Szia, kicsit megkésve, de reagálok: nagyon igazad van. Ez egy ritka nagy szopás. De az első 3 órás hibakeresés után úgy fest sikerült redukálni a hibalehetőségeket. Légtömegmérő, alapjárati motor, csövek stb stb kilőve. De laptopra kötve gyújtás hibákat írt változó százalékokkal. 3-22% hengerenként.
Emeletünk alapjáratot, így nem fullad le a kocsi, de a hiba fennáll (Melegen egyenetlen alapjárat, fulladás közeli állapot utána megrántja felfele 1200-ra. Menet közben alacsony fordulaton rángatás, ezáltal élvezhetetlen vezetni városban)  Rá kell nézni vezérlésre, mert lehet generál után rosszul rakták össze, meg lánc eléggé a végét járja motorgenerálos brigád szerint,(mondjuk akkor miért nem cseréltük generálkor?) szóval vettem egy készletet abból is, új gyertyákat stb. Elvileg a héten kész, remélem.  Amúgy használom a kocsit, megy/működik szó nélkül nincs hibakód sem ha nem megy alapjáraton sokat, csak hát kellemetlen így vezetni, 60 alatt elég húzós a helyzet az alacsony fordulat miatt.

Másik variáció, hogy belenyúltak szoftveresen, de ezt kétlem, mert a generálozó műhely hardver és szoftverezettsége kimerült egy 10-15éves thinkpadban, és gondolom valami torrentezett diagnosztikai programban. Mindenesetre, ha vezérlés ellenőrzés és lánccsere nem jár sikerrel, marad a toyota szerviz és a gyári szoftverek.

Annyi érdekelne még, hogy 1.8 vvti motornál vezérlés cserekor vezérműlánc készleten kívül, mit kell biztosan cserélni? Vízpumpát? Igyekszem előre beszerezni minden biztosan cserélendő alkatrészt, hogy a rendeléssel stb ne menjen el feleslegesen az idő.
Ha budapesti vagy, vidd el az autót a ToyoTeamGarage műhelybe. Jakab Tomi a szerelő, az én automnál is ő találta meg a majd' egy éve szívató problémát, ami emberi mulasztás miatt lépett fel.

Nálad is érdemes lenne alaposan rámérni a főtengely jeladóra és vezerműtengely helyzetére is. Nálam előbbi volt a hiba oka, okozva az egyenetlen alapjáratot, és más kisebb, de nagyon zavaró hibajelenséget.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10853 Dátum: 2016.04.11 10:57:13 »
Ha budapesti vagy, vidd el az autót a ToyoTeamGarage műhelybe. Jakab Tomi a szerelő, az én automnál is ő találta meg a majd' egy éve szívató problémát, ami emberi mulasztás miatt lépett fel.

Nálad is érdemes lenne alaposan rámérni a főtengely jeladóra és vezerműtengely helyzetére is. Nálam előbbi volt a hiba oka, okozva az egyenetlen alapjáratot, és más kisebb, de nagyon zavaró hibajelenséget.
:yes:
Nekem is ez volt, amikor megállt az ex 1.8-om. A vezérmű és a főtengely jeladó egyszerre(?) adta be a kulcsot. Előbb vezérműjeladót cseréltem egy bontottra (ekkor még nem indult az autó), aztán egy új főtengely jeladóval már jó lett az autó. Amikor vissza akartam tenni bele a régi vezérműjeladót (gondolván, hogy nem az volt a hiba oka), hasonló alapjárat-összeomlást produkált, mint a fent leírtak. Csak érdekességként írom, hogy a korábban jelentkező lánccsörgésem ezután megszűnt...

w2ke8a

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10854 Dátum: 2016.04.11 11:56:57 »
Köszönöm mindkettőtök tanácsát, eddig pesten/környékén dolgoztam, de anyagi megfontolásból vidéken szervizeltettem eddig a kocsit. Ha ez most nem válik be elviszem az ajánlott helyre köszi. Remélem megjavul,mert belém bujt a kisördög, hogy beszámíttassam valami patent celicába:) Bár a kényelmet sajnálnám. Aki pedig motorgenerált tervez az olajfogyasztás miatt az ne legyen olyan hülye mint én, vagy tuti helyen, vagy sehogy, mert vehettem már volna 4-5 uj katalizátort.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10855 Dátum: 2016.04.11 13:46:49 »
Köszönöm mindkettőtök tanácsát, eddig pesten/környékén dolgoztam, de anyagi megfontolásból vidéken szervizeltettem eddig a kocsit. Ha ez most nem válik be elviszem az ajánlott helyre köszi. Remélem megjavul,mert belém bujt a kisördög, hogy beszámíttassam valami patent celicába:) Bár a kényelmet sajnálnám. Aki pedig motorgenerált tervez az olajfogyasztás miatt az ne legyen olyan hülye mint én, vagy tuti helyen, vagy sehogy, mert vehettem már volna 4-5 uj katalizátort.
Bízzunk benne, hogy mihamarabb rendbe jön az autód. Az enyém tökéletes bizonyítéka (az Izsoé meg még jobb), hogy ennél a motornál szinte kizárólag csak emberi hiba miatt jöhet komoly probléma.
Most jut eszembe, a műhelyben dolgozó Tomi jelezte is, hogy a 4 henger közül 2-ben nagyon pici időszakokra égés kimaradás volt, emiatt volt egyenetlen az alapjárat. A hiba felderítése után ez logikus is, hiszen, ha a főtengely fals jelet továbbít, az befolyásolja a vezerműtengely pozícióját, módosulnak a gyújtási értékek, tehát, felborul a motor működésének egyensúlya.

A ToyoTeamGarage műhely egyébként 15% akciót ad a munkadíja, ha van Toyotaklub-os tagsági kártyád. A tagság díja 4000Ft/év, és nálam a 30000Ft-os munkadijból pontosan ennyit (4500Ft) el is engedtek. És ez csak egy partnere a klubnak, egyszeri alkalommal, szóval, megéri klub tagnak lenni. Ez a bekezdés volt a reklám helye...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10856 Dátum: 2016.04.11 14:00:39 »
A 2.0-ás vvti motorok közvetlen befecsisek. Sajnos, a jellegéből adódóan kokszosodik.
Köszi, ezt nem tudtam. Becsületesnepper annyit mondott, hogy 1.8-ast vegyek, a 2.0-t kategorikusan nem javasolta, azt már nem is kérdeztem miért. Annyit mondott csak, hogy az 1.8 sokkal-de-sokkal problémamentesebb.

Szia, kicsit megkésve, de reagálok: nagyon igazad van. Ez egy ritka nagy szopás. De az első 3 órás hibakeresés után úgy fest sikerült redukálni a hibalehetőségeket. Légtömegmérő, alapjárati motor, csövek stb stb kilőve. De laptopra kötve gyújtás hibákat írt változó százalékokkal. 3-22% hengerenként.
Emeletünk alapjáratot, így nem fullad le a kocsi, de a hiba fennáll (Melegen egyenetlen alapjárat, fulladás közeli állapot utána megrántja felfele 1200-ra. Menet közben alacsony fordulaton rángatás, ezáltal élvezhetetlen vezetni városban)  Rá kell nézni vezérlésre, mert lehet generál után rosszul rakták össze, meg lánc eléggé a végét járja motorgenerálos brigád szerint,(mondjuk akkor miért nem cseréltük generálkor?) szóval vettem egy készletet abból is, új gyertyákat stb. Elvileg a héten kész, remélem.  Amúgy használom a kocsit, megy/működik szó nélkül nincs hibakód sem ha nem megy alapjáraton sokat, csak hát kellemetlen így vezetni, 60 alatt elég húzós a helyzet az alacsony fordulat miatt.

Másik variáció, hogy belenyúltak szoftveresen, de ezt kétlem, mert a generálozó műhely hardver és szoftverezettsége kimerült egy 10-15éves thinkpadban, és gondolom valami torrentezett diagnosztikai programban. Mindenesetre, ha vezérlés ellenőrzés és lánccsere nem jár sikerrel, marad a toyota szerviz és a gyári szoftverek.

Annyi érdekelne még, hogy 1.8 vvti motornál vezérlés cserekor vezérműlánc készleten kívül, mit kell biztosan cserélni? Vízpumpát? Igyekszem előre beszerezni minden biztosan cserélendő alkatrészt, hogy a rendeléssel stb ne menjen el feleslegesen az idő.
Nem tűnik optimális választásnak a generálozó csapat... Nem akarlak megbántani, de mintha próbálnák elmaszatolni, hogy valamit elbbbbbb... szóval érted...
Toyota Mayerhez járok, meg ajánlottak a múltkor a srácok a ToyoTeam Garage-t Észak pesten, ez az ász az ingujjban. Inkább kifizetem a magas óradíjat, de olyan nyúljon hozzá aki nagyon érti. Nameg olyankor nem nekem kell alkatrész után rohangálni, meg szervíz protokollt beszerezni.

szerk.
Közben látom, hogy Bepi is javasolta őket. Több olyat is hallottam már, hogy lehetetlen tünetek alapján rendbe tették a járgányt. Gondolom nem véletlen.
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.11 14:02:44 írta Silent »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10857 Dátum: 2016.04.11 15:01:06 »
szerk.
Közben látom, hogy Bepi is javasolta őket. Több olyat is hallottam már, hogy lehetetlen tünetek alapján rendbe tették a járgányt. Gondolom nem véletlen.
Kérésre és megfelelő anyagi háttér esetében turbósítják is a vvti-t... [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10858 Dátum: 2016.04.11 20:21:18 »
A kálvária megy tovább..



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10859 Dátum: 2016.04.11 20:29:20 »
A kálvária megy tovább..
Múlt hét szerda óta megvan az alkatrész (KarácsonyGabinak mégegyszer köszi!  :hug: ), múlt héten nem tudták beépíteni, ma meg rájöttek, hogy a csuklókat nem tudják átteni a régiből, rendelniük el (16ezer).
A plusz kiadás jelenleg kevéssé izgat, a baj, hogy most jönnek rá, hogy még kell valami..
Ha szombatig nem lesz kész, bemegyek, nem irigylem őket.  :censored:  :D



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.