Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764791 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9060 Dátum: 2015.01.15 13:50:49 »
Alámásztam aknáról,fönnt valaki nyomja a gázt,megkereded melyik zörög,majd kissé meghajtod valamerre.Ilyen egyszerű,ha a lemez zörög.

Nekem ugyanilyen hangot ad az autóm. Légszűrőháznál a bejövő csövet lecsavaroztam egy önmetszővel. Nem segített. Legutóbbi szerviz alatt körbenéztük az összes hővédő lemezt, az sem segített. Végül úgy tűnik a megoldás a kipufogó tagjai között lévő tömítőgyűrűk cseréje.
Vettem 3 félét Bárdiban, sajnos egyik sem lett jó bele. A cikkszám, amit Toyotában ajánlottak: 17451-0D080. Az ára ~8.300 Ft, és 2 db kell belőle.
Kérdésem, hogy esetleg tud-e valaki valami más megbízható és olcsó forrást?

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9061 Dátum: 2015.01.15 19:56:32 »
Amit én írtam, az a levegőszűrő ház probléma a dízeleknél van. Lecsavaroztad? Hová? Én a találkozó műanyagok összecsavarozására gondoltam (valószínű, hogy te is így értetted). Ha lecsavarozod a fémhez, akkor átviszi a rezgéseket a kasznira.

Pomk

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9062 Dátum: 2015.01.16 09:49:36 »
Igen, úgy.  :sorcerer:
A házat és a bejövő műa. csövet fogattam össze egy önmetsző csavarral.

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9063 Dátum: 2015.01.16 10:40:40 »
Jó ilyen tippeket olvasni. Én is ilyen rezonanciával küzdök 1.6-os Carinánál mióta decemberben flexibilis csövet cseréltek.

Nekem decemberben cseréltek flexi csövet, a régi 150e km után kezdte megadni magát. Nem volt szép hangja. Viszont az új flexibilis kipufogócsővel (vagy szétesett katalizátorral?) zsigulisan hörög, nem tetszik. Rosszabb a hangja, csúnyán rezonál motorfékezésnél 1800 és 3500-ös fordulatnál.
Itt egy kis hanghatás:

Jeleztem a szakembernek. Felemelték, hallgatóztak. Azt mondják most a katalizátor adta meg magát.
Közeleg a vizsga, szóval hamarosan kiderül, mit kell cserélni a kipufogórendszerben...
Lassan 50e km gurultam gázon, lehet ez is hamarabb megette a csőrendszert.
Balázs

intruder71

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9064 Dátum: 2015.01.16 21:21:10 »
Sziasztok!
Most regisztráltam csak az oldalon, a fórumban korábban már több kérdésemre is választ találtam. A topic címének azon részével, hogy "nincsenek" hibái az Avensisnek sajnos nem tudok egyetérteni. Tudom, nem illik egy Toyotás oldalon fikázni a típust, de sajnos én nagyon befürödtem a jelenlegi autómmal. Avensis T25 2.2 d4d (2005). Mivel köztudottan az egyik legmegbízhatóbb márka (korábban még én is így gondoltam) a Toyota, ezért választottam legutóbbi autóvásárlásomkor az Avensist. Az autót 145.000 km-el vettem meg. A szervizkönyv szerint 80e-nél hengerfej tömítést cseréltek rajta. Ezzel a ténnyel nem nagyon foglalkoztam, bár kicsit furcsa volt, hogy miért kellett ilyen kevés futás után "hengerfejezni"? Azóta, (sajnos kicsit későn) egyre több helyről hallottam, hogy ez egy típushiba a 2005 után gyártott dízeleknél. 160.000 km után újra elkezdte csipegetni a hűtőfolyadékot. Először csak kicsit, aztán nagyon, majd nagyon-nagyon. A vége az lett, hogy motor ki, hengerfej és motorblokk síkolása, valamint a tömítés és egyéb biz-ba@ok cseréje 300 ezerért. Gondoltam, hogy ezzel vége és végre megszűnik a probléma. De nem így lett! Kb. 2-3000 km után újra elkezdett fogyni a hűtővíz, utastérben pedig tömény fagyálló szag. Kilyukadt a fűtés radiátora:( Csere, javítás, újabb 50e Ft. A szerelő, aki a hengerfej javítását végezte nem talált összefüggést a két hiba között. Elmondása szerint tiszta vízzel mosták át a hűtőrendszert a javítás során és egyébként is más autóknál is kiszokott lyukadni a fűtőradiátor.  Oké! Benyeltem ezt is. Majd újabb 2000 km és tegnap megint elfolyt a hűtőfolyadék, ismét be az utastérbe. Radiátor újra kilyukadt. A feltételezésem szerint valószínűleg trisóval, vagy valamilyen agresszív anyaggal moshatták át a rendszert és attól lyukadhatott ki a radiátor először. Na, de akkor most mitől? Ha esetleg trisó maradványa okozta, annak már régen el kellett volna keveredni a hűtőfolyadékban. Vagy nem? Valakinek van esetleg hasonló tapasztalata? Egy újabb teljes hűtőfolyadék csere megoldhatja a problémát? Előre is köszönöm a segítséget, jó tanácsokat!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9065 Dátum: 2015.01.16 21:55:39 »
Sziasztok!
Most regisztráltam csak az oldalon, a fórumban korábban már több kérdésemre is választ találtam. A topic címének azon részével, hogy "nincsenek" hibái az Avensisnek sajnos nem tudok egyetérteni. Tudom, nem illik egy Toyotás oldalon fikázni a típust, de sajnos én nagyon befürödtem a jelenlegi autómmal. Avensis T25 2.2 d4d (2005). Mivel köztudottan az egyik legmegbízhatóbb márka (korábban még én is így gondoltam) a Toyota, ezért választottam legutóbbi autóvásárlásomkor az Avensist. Az autót 145.000 km-el vettem meg. A szervizkönyv szerint 80e-nél hengerfej tömítést cseréltek rajta. Ezzel a ténnyel nem nagyon foglalkoztam, bár kicsit furcsa volt, hogy miért kellett ilyen kevés futás után "hengerfejezni"? Azóta, (sajnos kicsit későn) egyre több helyről hallottam, hogy ez egy típushiba a 2005 után gyártott dízeleknél. 160.000 km után újra elkezdte csipegetni a hűtőfolyadékot. Először csak kicsit, aztán nagyon, majd nagyon-nagyon. A vége az lett, hogy motor ki, hengerfej és motorblokk síkolása, valamint a tömítés és egyéb biz-ba@ok cseréje 300 ezerért. Gondoltam, hogy ezzel vége és végre megszűnik a probléma. De nem így lett! Kb. 2-3000 km után újra elkezdett fogyni a hűtővíz, utastérben pedig tömény fagyálló szag. Kilyukadt a fűtés radiátora:( Csere, javítás, újabb 50e Ft. A szerelő, aki a hengerfej javítását végezte nem talált összefüggést a két hiba között. Elmondása szerint tiszta vízzel mosták át a hűtőrendszert a javítás során és egyébként is más autóknál is kiszokott lyukadni a fűtőradiátor.  Oké! Benyeltem ezt is. Majd újabb 2000 km és tegnap megint elfolyt a hűtőfolyadék, ismét be az utastérbe. Radiátor újra kilyukadt. A feltételezésem szerint valószínűleg trisóval, vagy valamilyen agresszív anyaggal moshatták át a rendszert és attól lyukadhatott ki a radiátor először. Na, de akkor most mitől? Ha esetleg trisó maradványa okozta, annak már régen el kellett volna keveredni a hűtőfolyadékban. Vagy nem? Valakinek van esetleg hasonló tapasztalata? Egy újabb teljes hűtőfolyadék csere megoldhatja a problémát? Előre is köszönöm a segítséget, jó tanácsokat!

Sajnálom, hogy így jártál a Toyotával! Ez a dízel hengerfej hiba sajnos tényleg egy ismert hiba, hasonló a benzines olajfogyasztásához. Itt sem mindegyiknél kerül elő, és nekem gyanús, hogy az összeszereléskor követik el a hibát (Lengyelországban). Beszélnek mindenféle marhaságról, hogy túl kemény a tömítés, meg ilyenek, de egy ilyen múltú gyárnál nem hiszem, hogy ez a helyzet. Inkább az a helyzet, hogy könnyűfém a teljes motor, és az összeszerelés, előírt nyomatékok betartása sokkal fontosabb, mint a korábbi, öntöttvas blokkoknál.
Sajnos a radiátor szivárgásra nincs ötletem.
Viszont annyit kérdeznék, hogy amikor a géped hengerfejes volt, akkor nem találtatok az EGR-szelepben ilyen sötét színű, kissé fényes egybefüggő lerakódást? Melegen még kissé képlékeny, de amikor lehűl, tök kemény. Kapargatva lejön, de olyan, mintha valami festékréteg lenne rajta.

Az enyémet most szétszedtem, mert 30km-enként bekapcsolta a MIL-lámpát. A freeze-adatokból látszott, hogy az ECU kivezérelte a nyitást, de a szelep meg sem mozdult. Szóval le volt tapadva. Szétszedtem, és nem volt benne a szokásos "száraz" korom kupac, hanem az előbb említett lerakódás. Az olajhoz nem nyúl, a vízhez sem, vagy talán egy minimális mértékben, de mégis az az érzésem, hogy hűtővíz kerül vissza a kipufogógázzal az EGR-be és a torokba is. Talán az EGR-hűtő lehet még gyanús.

Ha más találkozott hasonlóval, ne tartsa magában.

intruder71

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9066 Dátum: 2015.01.17 10:11:58 »
",Viszont annyit kérdeznék, hogy amikor a géped hengerfejes volt, akkor nem találtatok az EGR-szelepben ilyen sötét színű, kissé fényes egybefüggő lerakódást? Melegen még kissé képlékeny, de amikor lehűl, tök kemény. Kapargatva lejön, de olyan, mintha valami festékréteg lenne rajta."

Autószerelő csinálta. Nem mondta, hogy bármi gond lenne az EGR-szeleppel. Lehet, hogy az lesz a következő! A gépműhelyben a hengerfej síkolásán túl még a szelepeknél cseréltek valamit és ha már így szét volt bombázva új gyűrűket is kapott.Az eddigi 35.000 km során olyan 600-650 ezret költöttem rá! A szokásos szervizeken túl komplett első fékgarnitúra, egy sor izzítógyertya, első kerékcsapágy, akksi, generátor felújítás, szélvédő, stb. Tudom ezek nagy része kopó alkatrész és előbb-utóbb minden típusnál cserélni kell, de bosszantó, hogy egyik költség jön a másik után. Egy barátomnak 2.4 benzinese van, semmi gondja vele!

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9067 Dátum: 2015.01.17 11:22:11 »
intruder71!

Szomorú történet. Sajnos nekem erről az jut eszembe, hogy talán nem 145000 km volt az autóban vételkor... :hmmmm: különben ennyi különböző fajta hiba hogyan jöhetne elő... hirtelen. :wacko:
Én is belefutottam olajfogyasztós vvt-i-be... Sajnos a Toyota sem hibamentes...
Az jut eszembe még, hogy esetleg szerelő váltásban gondolkodnék.... :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9068 Dátum: 2015.01.17 12:07:50 »

intruder71!

Szomorú történet. Sajnos nekem erről az jut eszembe, hogy talán nem 145000 km volt az autóban vételkor... :hmmmm: különben ennyi különböző fajta hiba hogyan jöhetne elő... hirtelen. :wacko:
Én is belefutottam olajfogyasztós vvt-i-be... Sajnos a Toyota sem hibamentes...
Az jut eszembe még, hogy esetleg szerelő váltásban gondolkodnék.... :hmmmm:
En is erre gondolok, hogy ebben az autóban inkább volt 245000km a vásárláskor, mint 145000km. Sajnos a 2,2-es motorok érzékenyebbek mind a km-re, mind karbantartásra. Sok benne a kockázatos alkatrész.
Ha mindenképpen dízel autót kene vennem, kizárólag a 2,0 d4d-t vennem. Ez is érzékeny a karbantartások rendszerességére és annak monosegere, de kevésbé, mint a nagyobb motorok.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Gergely2319

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9069 Dátum: 2015.01.17 12:53:01 »
Rossz ezt olvasni és nekem is az véleményem hogy 245e az a Km minthogy 145. Vagy még több :( Ha már ennyi a baja ki tudja mikor jön még több :( Egy ismerősöm járt/jár hasonló cipőben igaz teherautó. Az 2x-ese már rá lett kötve és már rég mondtam neki hogy adja el mert ez soha nem lesz jó. (Mai napig költ rá) Rossz ezt le írni de szerintem mihamarabb túl adsz az autón különben rá megy a gatyád is :( Öcsém is így járt, nem adta el és mivel elfogyott minden pénze így az autó több mint 5 éve kivan vonva a forgalomból. Akkor 1,1M volt az ára, most 3-400e között mennek. 600min. kell hogy guruljon. Sehol nem éri meg. Minden szériában van egy kakukk tojás évjárattól függetlenül. Bukni fogsz rajta ha eladod, tudom de mennyit buksz ha a probléma megmarad? Neked kell dönteni sajnos. :(

toshii

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 98
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9070 Dátum: 2015.01.17 13:25:39 »
Nem sokára kuplung csere lenne a kocsiban de nem tudom márkában melyik lehet jó és megbízható. Ezeket találtam:

http://www.autoalkatreszonline24.hu/toyota/avensis-t25/17344/10151/kuplung_keszlet


Valaki akinek van tapasztalata velük megdobhatna egy tanáccsal :D.



Köszi előre is
"I can accept failure, everyone fails at something. But I can't accept not trying." MJ

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9071 Dátum: 2015.01.17 16:23:28 »
",Viszont annyit kérdeznék, hogy amikor a géped hengerfejes volt, akkor nem találtatok az EGR-szelepben ilyen sötét színű, kissé fényes egybefüggő lerakódást? Melegen még kissé képlékeny, de amikor lehűl, tök kemény. Kapargatva lejön, de olyan, mintha valami festékréteg lenne rajta."

Autószerelő csinálta. Nem mondta, hogy bármi gond lenne az EGR-szeleppel. Lehet, hogy az lesz a következő! A gépműhelyben a hengerfej síkolásán túl még a szelepeknél cseréltek valamit és ha már így szét volt bombázva új gyűrűket is kapott.Az eddigi 35.000 km során olyan 600-650 ezret költöttem rá! A szokásos szervizeken túl komplett első fékgarnitúra, egy sor izzítógyertya, első kerékcsapágy, akksi, generátor felújítás, szélvédő, stb. Tudom ezek nagy része kopó alkatrész és előbb-utóbb minden típusnál cserélni kell, de bosszantó, hogy egyik költség jön a másik után. Egy barátomnak 2.4 benzinese van, semmi gondja vele!
Km valós benne? Valami árulás van ebben, kizárt, hogy ennyi km után ilyen javítások kellenének. Nekem a szerelő is gyanús lenne... megint kilyukadt... persze- persze.

intruder71

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9072 Dátum: 2015.01.17 18:13:30 »
Jelenleg 180e van benne. Ha 80e-nél már hengerfejezni kellet (szervizkönyv szerint gyári gariba cserélték), akkor miért gyanús, hogy 160-nál újból előjött. Egyszerűen ennyit bír ez a konstrukció. Toyota szervizben mondták, hogy csak az első időben cserélték a hengerfej tömítést, miután rájöttek, hogy típushiba komplett blokkot cserélik garanciába. Sajnos az enyém már túlkoros volt az ingyen cseréhez. Szóval - lehet csak én nyúltam bele - úgy sz@r ahogy van. Igazából azt szeretném tudni, hogy kis mennyiségű trisó a hűtőfolyadékban okozhat-e radiátor kilyukadást. Azon, hogy gyanús vagy nem a kilyukadás már túl vagyok! Egyébként másik szervizbe vittem ez utóbbi hibával és a kezembe adták a lyukas darabot.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9073 Dátum: 2015.01.17 18:19:11 »
Nem sokára kuplung csere lenne a kocsiban de nem tudom márkában melyik lehet jó és megbízható. Ezeket találtam:

http://www.autoalkatreszonline24.hu/toyota/avensis-t25/17344/10151/kuplung_keszlet


Valaki akinek van tapasztalata velük megdobhatna egy tanáccsal :D.



Köszi előre is
valeo. aisin. luk.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Sördög

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 292
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #9074 Dátum: 2015.01.17 19:44:50 »
Jelenleg 180e van benne. Ha 80e-nél már hengerfejezni kellet (szervizkönyv szerint gyári gariba cserélték), akkor miért gyanús, hogy 160-nál újból előjött. Egyszerűen ennyit bír ez a konstrukció. Toyota szervizben mondták, hogy csak az első időben cserélték a hengerfej tömítést, miután rájöttek, hogy típushiba komplett blokkot cserélik garanciába. Sajnos az enyém már túlkoros volt az ingyen cseréhez. Szóval - lehet csak én nyúltam bele - úgy sz@r ahogy van. Igazából azt szeretném tudni, hogy kis mennyiségű trisó a hűtőfolyadékban okozhat-e radiátor kilyukadást. Azon, hogy gyanús vagy nem a kilyukadás már túl vagyok! Egyébként másik szervizbe vittem ez utóbbi hibával és a kezembe adták a lyukas darabot.
Szia!Kizártnak tartom.Ha maradt is benne,annyira felhígulhatott,hogy nem okozhat problémát.A második kuka radiátoron látszott,hogy új volt és nem bontott?Ha új,akkor is lehetett olcsó utángyártott+még selejtes is.Más ötletem nincs  :no: