Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764770 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6930 Dátum: 2013.02.11 14:12:10 »
Itt van egy kis félreértés, de hát ez a lényeg, ezért írogatunk itt egymásnak, hogy kiderüljenek a dolgok, igaz?  :clap:
Szóval, szerintem a típushiba és a gyári visszahívás között van egy kis különbség. Azért mert típus hiba valami, még nem biztos hogy a gyár visszahívást kezdeményez. Ha ilyen (fényszóró foncsor) problémád van, érthető hogy nem akarjak ingyen elhárítani a hibát, viszont sok olyat hallottam hogy normális (és ezen van a hangsúly) márkakereskedés elengedte akár a felét is az új lámpáknak.
Érdekes, hogy pont az olajfogyasztást írod példának, amit ugyebár a Toyota márkaszervizekben fűzött motorblokk cserével orvosoltak, mégpedig INGYEN! Függetlenül a futott KM-tol vagy évtől ::)
Nem fogom leszólni az Opelt(eddig sem tettem) mert saját tapasztalatom nincs a típussal, de kíváncsi vagyok hogy hasonló esetben ez a gyár mit lépett volna. Valószínűleg semmit.
Azért is éreztem úgy hogy reagálnom kell a hozzászólásodra, mert pont te voltál aki azonosságjelet tett a típushiba, a visszahívás és az ingyenes javítás közé.
Hát nekem nem akarták ingyen cserélni az eredeti izzó által megolvadt eredeti fényszórókat, és mindenki tudott erről a típushibáról, mert a késöbbiekben módosítottak rajta. És valóban jól tudod, annak aki eleget égette a villanyt és ezért garanciaidőn belül olvadt szét, annak "csak" a felét kellett kifizetni, tehát nekik sem volt ingyenes a tipushiba javítása.
Ha a motorblokk cserét megcsinálták ingyen (elismerem, hogy ez nagy tett, az Opel valószínűleg nem tette volna meg), akkor a fényszóró esetében miért álltak farral a dologhoz. Tehát csak azt akartam ezzel mondani, hogy nem minden esetben akarták a típushibát ingyen javítani.
Az olajfogyasztásról pedig nem most kellett volna szólnom, mert nekem nem a tipushiba-féle olajfogyasztásom van (tájékoztattak, hogy ez a gyárilag megengedett) csak furcsa volt nekem, hogy utána kell töltenem, mert az Opel esetében (amit szerintem mégiscsak leszóltál azzal, hogy "szerencsére nem volt" - és ezért hozakodtam elő vele) nem ehhez voltam szokva.

kugyu21

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 269
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6931 Dátum: 2013.02.11 14:28:06 »
Ne haragudj, de ez így ebben a formában nagyon kevés infó és nem jellemezheti magát a márkát.
Nem írtad, milyen olajat használtál addig, hol cseréltetted, hogy vezetted az autót, milyen körülmények között használtad, stb.
Az, hogy egy fényszórót nem javítottak neked garanciaidőn túl, nem értem miért probléma? Lejárt a gari, ilyen aprósággal nem valószínű, hogy foglalkozni fognak. Ellenben, megjegyzem, hogy az említett olajfogyasztást vvt-i motorok tekintetében 7 év/180.000km futás teljesítményig garanciában, ingyen cserélték. Erre sem előtte, sem azóta nem volt példa a többi gyártónál, pedig az Opelek Ecotec motorjai és a VW új TSI motorjai is híresek az olajevésről...  :whistling:
Nem szándékoztam ilyen mélyen belemenni a dologba, csak jelezni akartam, hogy nem minden típushibát hajlandóak INGYEN javítani.
Ha a motorblokk esetében eltekintettek a garanciaidőtől akkor a fényszóró esetében miért fontos ez.
És ha neked kellene 120ezret kifizetned, mert nem megfelelően választották ki a kivánt anyagminőséget, nem hiszem, hogy apróságnak miősítenéd.
Lásd még Gorzashoz írt hsz-t is.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6932 Dátum: 2013.02.11 17:39:12 »
...Érdekes, hogy pont az olajfogyasztást írod példának, amit ugyebár a Toyota márkaszervizekben fűzött motorblokk cserével orvosoltak, mégpedig INGYEN! Függetlenül a futott KM-tol vagy évtől ::) ...
Ez így nem igaz, 7 év és 180e km volt a felső határ - ha jól emlékszem.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6933 Dátum: 2013.02.11 20:40:33 »
annak aki eleget égette a villanyt és ezért garanciaidőn belül olvadt szét, annak "csak" a felét kellett kifizetni, tehát nekik sem volt ingyenes a tipushiba javítása.
Ez legalább akkora  :censored:, mint ami a mezőgazdasági gépekkel van. Ott az egész gépre csak alkatrész garancia van. A kiszállást, és a javítás ktg-ét mindenképpen ki kell fizetni, csak a garancia időn belül meghibásodott, és garanciális meghibásodásnak elfogadott alkatrész árát nem.  :devil: :cry:

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6934 Dátum: 2013.02.11 20:43:06 »
Az olajfogyasztásról pedig nem most kellett volna szólnom, mert nekem nem a tipushiba-féle olajfogyasztásom van (tájékoztattak, hogy ez a gyárilag megengedett) csak furcsa volt nekem, hogy utána kell töltenem, mert az Opel esetében (amit szerintem mégiscsak leszóltál azzal, hogy "szerencsére nem volt" - és ezért hozakodtam elő vele) nem ehhez voltam szokva.
[/quote]
Sziasztok!
Olajfogyasztáshoz:
Az Opel Corsánál én se ehhez voltam szokva, és az Astra-nál se, de már a Ecotec motorok valóban eszik az olajat Opeléknál/Chevroletéknél is. Bár én ezzel ki tudok békülni, ha amúgy minden oksi...
Na most jön az eretnekség, amiért lehet hogy az adminok rögtön letiltanak innen :-))))))
1.6 VVTi, benzines. Gyári olaj: 5W-40. Nem sokkal a vásárlás után, közli a szerelő: folyik az olaj a hengerfejnél, hengerfejpakolás/felújítás 100-as nagyságrend. mondom anyád :-))) Ja, és 10.000 km/1 év alatt belement 2 liter... Köv. olajcserénél 10W-40. Probléma kezd megoldódni, köv olajcsere megint 10W-40 (és azóta is) = probléma megszűnt. Megúsztam a 100.000-es hengerfej felújítást, stb.. Azóta eltelt lassan 4 év, több mint 40.000 km vegyes használatban (város, országút, cipekedés, vontatás, télen-nyáron hóba-fagyba, stb...)
Szóval van, hogy a méregdrága japán csúcstechnika győz, néha meg az öreg dörzsölt olajostökű szakik és nekik köszönhetően a pénztárcánk.
Persze most jön a félig-meddig jogos érvelés: Gyári előírásokat be kell tartani. Új autónál elhiszem, de egy isten tudja hány százezer km-ert futott motornál már azt kell neki adni, amit kér....
De elfogadom az ellenvéleményeket is :-) Úgyis az idő dönti el, kinek az ötlete vált be :-)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6935 Dátum: 2013.02.11 21:04:04 »
A gyári ajánlás 5W-30...

A vvt-i motor egyetlen dologra allergiás: a motorolaj minőségére

Minél vastagabb olajat raksz bele, pl. 10W-40, annál biztosabb, hogy az olajevés elő fog jönni. Egy ideig nem eszi, aztán megállíthatatlan lesz.
Minél magasabb viszkozitású hideg oldali jellemzővel rendelkezik egy olaj, annál rosszabb lesz a kenési teljesítménye, a folyóssága, ami azért probléma, mert a motorkopás nagy része hideg járatban történik. Minél hamarabb épül fel az olajnyomás és a megfelelő folyósságnak köszönhetően a kenés, annál rövidebb ideig fog kopni a motor. Tehát, pont a vékonyabb olajat kellett volna alkalmazd, a 10W helyett.
Azok a szakik, akik ezt ajánlották neked, még a Lada, Skoda érában tanultak. Ahhoz értenek, de ezekhez a modern motorokhoz nem igazán.
Bennük van meg az a - szerintem téves - nézet, hogy 100.000km felett már 10W-s olaj kell a motorba. Dehogy kell! Az enyémben most 204e km van és a gyári fuel economy 5W-30 Toyota olaj... Köszöni szépen kiválóan teljesít.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6936 Dátum: 2013.02.11 21:18:50 »
A gyári ajánlás 5W-30...

A vvt-i motor egyetlen dologra allergiás: a motorolaj minőségére

Minél vastagabb olajat raksz bele, pl. 10W-40, annál biztosabb, hogy az olajevés elő fog jönni. Egy ideig nem eszi, aztán megállíthatatlan lesz.
Minél magasabb viszkozitású hideg oldali jellemzővel rendelkezik egy olaj, annál rosszabb lesz a kenési teljesítménye, a folyóssága, ami azért probléma, mert a motorkopás nagy része hideg járatban történik. Minél hamarabb épül fel az olajnyomás és a megfelelő folyósságnak köszönhetően a kenés, annál rövidebb ideig fog kopni a motor. Tehát, pont a vékonyabb olajat kellett volna alkalmazd, a 10W helyett.
Azok a szakik, akik ezt ajánlották neked, még a Lada, Skoda érában tanultak. Ahhoz értenek, de ezekhez a modern motorokhoz nem igazán.
Bennük van meg az a - szerintem téves - nézet, hogy 100.000km felett már 10W-s olaj kell a motorba. Dehogy kell! Az enyémben most 204e km van és a gyári fuel economy 5W-30 Toyota olaj... Köszöni szépen kiválóan teljesít.  ;)

Hát lehet hogy egy próbát megér köv. olajcserénél... Aszondod még nem késő? Óra szerint 216.000 km, valójában minimum 350, de a jó ég se tudja :-D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6937 Dátum: 2013.02.11 21:58:29 »
Hát lehet hogy egy próbát megér köv. olajcserénél... Aszondod még nem késő? Óra szerint 216.000 km, valójában minimum 350, de a jó ég se tudja :-D
:D Az igen!
Van az bizonytalansági tényeződ!
Mennyi a mérhető olajfogyásod?
Ekkora futásnál már nem biztos, hogy célszerű visszaállni vékonyabb olajra. De, ha a 10w helyett tudnál bele venni egy tényleg minőségi olajat (most pontosan ni van benne?), akkor sokat segítenél a motornak. Előtte egy flakon motor öblítőt bele, majd az új olaj. Biztos, hogy már az első indításnál észreveszed a pozitív hatását.
A vvt-i-be szinte bűn a 10w-s olaj, de legalábbis messze nem ideális.
Egy rendes, minőségi 5w 40-es olaj, mint pl a Mobil Super 3000, 5l-es kiszerelésben kedvezménnyel nincs 9000ft és legalább tényleg jó olaj. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bxbreak 85

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 212
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6938 Dátum: 2013.02.11 22:53:29 »
Ma munka után megcsináltam az olajcserét. Kapott gyári levegöszüröt de a régi sem volt koszos.Kicsit megtakarítottam a légtömegméröt is. Ha már megvolt akkor beletettem a total quartz ineo ecs 5w-30-as olajat.Tudom nem a legideálisabb de a fél milliót futott bx-be mégsem önthettem.. :clap: Az eddig használt  LM  leichtlauf special ll 5w-30-as olajból(5l) maradt 4 dl..A nívó most is a két jel között volt pont a felénél.. Durván megevett 1l-t 15000 km-re. Használat: Sok városi,dugó araszolás stb,de volt 3 hosszú autópályás gyötrés-egyenként 1500-1700 km-es (az egyik végig 30 fokban-talán ekkor csípte be a fél litert elég gyorsan.Én ezzel elégedett vagyok föként annak ismeretében,hogy az autóban nem volt garis motorcsere..Majd megírom mik a tapasztalatok a total olajjal.. Lehet ha feltöltéskor nem a max-ra öntöm akkor ennyi sem fogy..de mivel ennek a motornak szerintem így sem 3.7 l olajjal kellene futni.. Most celica szüröt kapott,de szerintem ez max 1 dl többletet jelent. Valaki megerösíthetné,hogy jól hallottam-e: a gariban cserélt motoroknak nagyobb az olajteknöje így azokba 4.3?? liter olaj kell?? Ha ez passzol a régi blokkra akkor lehet még annyit áldoznék rá,hogy kicseréljem.. :innocent: Modik tegyetek 1 szavazatot a Total-ra.. :yes:

Rozsdás Úr

  • Vendég
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6939 Dátum: 2013.02.14 00:05:14 »
:D Az igen!
Van az bizonytalansági tényeződ!
Mennyi a mérhető olajfogyásod?
Ekkora futásnál már nem biztos, hogy célszerű visszaállni vékonyabb olajra. De, ha a 10w helyett tudnál bele venni egy tényleg minőségi olajat (most pontosan ni van benne?), akkor sokat segítenél a motornak. Előtte egy flakon motor öblítőt bele, majd az új olaj. Biztos, hogy már az első indításnál észreveszed a pozitív hatását.
A vvt-i-be szinte bűn a 10w-s olaj, de legalábbis messze nem ideális.
Egy rendes, minőségi 5w 40-es olaj, mint pl a Mobil Super 3000, 5l-es kiszerelésben kedvezménnyel nincs 9000ft és legalább tényleg jó olaj. ;)
Sok bizonytalansági tényezőm van, ez igaz :-))))
Jelenleg Agip 10W-40 van benne, előtte Castrol volt. Én nem várom meg a 15.000 km-ert, hanem 10.000-enként cserélek olajat, bár utóbbi 2 évben hamarabb járt le a naptári 1 év... Szóval, az 1 év/8-10.000 km alatt megy bele plusszba 1 liter. Ez úgy néz ki, hogy kb. félidőben megy bele fél liter, és az utolsó harmadban a másik fele, azzal már elmegy olajcseréig, de mindig nézem a szintet.
Negyedik éve járok a 10W-40-el, és azzal riogattak, hogy majd hidegben sokat kell "hutyu-tyu-zni", de mindig első pöccre...
Mindenesetre az 5W-40-et, vagy 30-at kipróbálom, nem hiszem, hogy vesztenék vele...

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6940 Dátum: 2013.02.14 09:05:28 »
Sok bizonytalansági tényezőm van, ez igaz :-))))
Jelenleg Agip 10W-40 van benne, előtte Castrol volt. Én nem várom meg a 15.000 km-ert, hanem 10.000-enként cserélek olajat, bár utóbbi 2 évben hamarabb járt le a naptári 1 év... Szóval, az 1 év/8-10.000 km alatt megy bele plusszba 1 liter. Ez úgy néz ki, hogy kb. félidőben megy bele fél liter, és az utolsó harmadban a másik fele, azzal már elmegy olajcseréig, de mindig nézem a szintet.
Negyedik éve járok a 10W-40-el, és azzal riogattak, hogy majd hidegben sokat kell "hutyu-tyu-zni", de mindig első pöccre...
Mindenesetre az 5W-40-et, vagy 30-at kipróbálom, nem hiszem, hogy vesztenék vele...

Én tavaly télen 5w30-al kezdtem, annál semmi olajfogyasztást nem tapasztaltam, utána nyáron 10w40-et tettem bele (hordósat), annál most a ciklus végére lement a szint a minimumra (és tényleg tapasztalható volt, hogy nehezebben indult nagy hidegben, 2-3 másodpercről beszélek, de tapasztalható volt) most 5w40, Castrol ment bele. Majd visszajelzek a fogyásról :)
Az egyik szervizben, ahol voltam, ott valami nagykönyvben találták, hogy a gyári előírás a 10w40 az 1.8 vvti-hez.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6941 Dátum: 2013.02.14 12:41:30 »
Én tavaly télen 5w30-al kezdtem, annál semmi olajfogyasztást nem tapasztaltam, utána nyáron 10w40-et tettem bele (hordósat), annál most a ciklus végére lement a szint a minimumra (és tényleg tapasztalható volt, hogy nehezebben indult nagy hidegben, 2-3 másodpercről beszélek, de tapasztalható volt) most 5w40, Castrol ment bele. Majd visszajelzek a fogyásról :)
Az egyik szervizben, ahol voltam, ott valami nagykönyvben találták, hogy a gyári előírás a 10w40 az 1.8 vvti-hez.

sajnos ilyesmikben nem szabad hinni...még az enyémhez is valamelyik katalógus írja a 10w-40-et... [rohog]
még az hiányozna bele  :wacko:
5W-30-as a gyári előírás vvti motorokhoz...(a maiknál már más)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

guci

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6942 Dátum: 2013.02.15 09:33:23 »
Üdv Mindenkinek!
Tapasztaltabb Toyotások véleményére lennék kíváncsi. 2004-es Avensis sedan 2.0 D4-D sol-om van (kocka). A motor/utastér előfűtő rendszer működése érdekelne. A gépkönyv szerint utastér előfűtő rendszerről van szó. Azt írja "forró gáz típusú". A motornak járnia kell! A kormánytól balra esik a kapcsoló/működés-visszajelző. A leírás szerint a rendszer kb. 70 másodperc alatt gyullad be, és további 70 másodperc alatt melegszik be teljesen. A rendszer automatikusan szabályozza a fűtés erősségét, amíg a hűtőfolyadék el nem éri a 70 C0-ot. Működési feltételek: A/C gomb be, motor hűtőfolyadék hidegebb 70 foknál, hőmérséklet szabályzó maximum, ventillátor be. Nagyjából ennyi. Annyit ír még, hogy fehér füst, ill jelentéktelen szag érezhető a kipufogó rendszer felől (a motortérből), ami nem jelent hibás működést. Hát nálan se füst, se jelentéktelen szag... :) se meleg :( . A langyihoz kell 3-5 perc járatás után kb. 6-8 km . Működik ez valakinél? Hogyan? Mi a tapasztalat? Mennyi a különbség időben a rendszer használatával/ nem használatával az üzemmeleg hőmérséklet eléréséig? Karbantartást igényel? Milyen hiba léphet fel? Előre is köszi a válaszokat.....

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6943 Dátum: 2013.02.16 22:43:14 »
sajnos ilyesmikben nem szabad hinni...még az enyémhez is valamelyik katalógus írja a 10w-40-et... [rohog]
még az hiányozna bele  :wacko:
5W-30-as a gyári előírás vvti motorokhoz...(a maiknál már más)
Nekem a felhasználói útmutató is írja a 10W-40-et, de szerintem az összes 1ZZ, 3ZZ, 4ZZ VVTi motorhoz az 5W-30 az elsődleges ajánlás.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #6944 Dátum: 2013.02.17 13:24:58 »
Nem tudom, még csak tapogatózni próbálok.
Először megfigyelem, hogy indítás után valamennyi idővel csökken-e, elmúlik-e a hang. Esetleg megméretem a töltőáramot indítás utáni nyiszorgáskor, meg akkor, amikor nincs hangja. Nyilván indítózás után van terhelés a generátoron, nem is kicsi, amíg visszatölti az indítózáskor akkuból kivett energiát. Utána már csak a fedélzeti fogyasztók maradnak, ami azért eggyel kisebb nagyságrend. A nagy terhelés mellett akár az ékszíj vs. ékszíjtárcsa is adhatja a hangot, azért gondoltam pici feszítésre is, de azt meg nem érdemes túlzásba vinne, mert könnyen kukázhatja az ember a csapágyat is...

Meglátjuk, a lényeg hogy erre indulok. Majd írom ha van valami infó.

Egyéb tapasztalat?

Üdv:
BF

Tegnap belementem lassú tempóval egy kátyúba szép városunkban ( teljesen szét mentek az utak és felfröccsent belőle a víz gondolom a motortérbe is nagyon csúnyán elkezdett nyiszorogni a szíj. Gondolom az amelyikről már értekeztünk. Ez miért lehet,ennyire érzékeny lehet a vízre?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus