Az olajfogyasztásról pedig nem most kellett volna szólnom, mert nekem nem a tipushiba-féle olajfogyasztásom van (tájékoztattak, hogy ez a gyárilag megengedett) csak furcsa volt nekem, hogy utána kell töltenem, mert az Opel esetében (amit szerintem mégiscsak leszóltál azzal, hogy "szerencsére nem volt" - és ezért hozakodtam elő vele) nem ehhez voltam szokva.
[/quote]
Sziasztok!
Olajfogyasztáshoz:
Az Opel Corsánál én se ehhez voltam szokva, és az Astra-nál se, de már a Ecotec motorok valóban eszik az olajat Opeléknál/Chevroletéknél is. Bár én ezzel ki tudok békülni, ha amúgy minden oksi...
Na most jön az eretnekség, amiért lehet hogy az adminok rögtön letiltanak innen :-))))))
1.6 VVTi, benzines. Gyári olaj: 5W-40. Nem sokkal a vásárlás után, közli a szerelő: folyik az olaj a hengerfejnél, hengerfejpakolás/felújítás 100-as nagyságrend. mondom anyád :-))) Ja, és 10.000 km/1 év alatt belement 2 liter... Köv. olajcserénél 10W-40. Probléma kezd megoldódni, köv olajcsere megint 10W-40 (és azóta is) = probléma megszűnt. Megúsztam a 100.000-es hengerfej felújítást, stb.. Azóta eltelt lassan 4 év, több mint 40.000 km vegyes használatban (város, országút, cipekedés, vontatás, télen-nyáron hóba-fagyba, stb...)
Szóval van, hogy a méregdrága japán csúcstechnika győz, néha meg az öreg dörzsölt olajostökű szakik és nekik köszönhetően a pénztárcánk.
Persze most jön a félig-meddig jogos érvelés: Gyári előírásokat be kell tartani. Új autónál elhiszem, de egy isten tudja hány százezer km-ert futott motornál már azt kell neki adni, amit kér....
De elfogadom az ellenvéleményeket is :-) Úgyis az idő dönti el, kinek az ötlete vált be :-)