Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764744 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

jozinbazin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4200 Dátum: 2010.10.06 20:16:37 »
Visszagondolva jól emlékszem, hogy x hónapja volt valaki szintén dízel Ave-val, aki E85-öt tankolt és 8 kiló körüli lett a kár az etanol miatt? Szintén injektor volt az egyik ludas.
De az enyém benzines, nem dízel! Csak direkt a hengerbe fecskendez nagy nyomással (D-4), nem a szívótorokba. Szívótorokból csak a levegő mennyiséget nyeri, szabályozva rövid, vagy hosszú szívótorkon keresztül.
2002. Avensis 2.0 D-4 VVT-I, 150LE, 1AZ-FSE, Linea Sol.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4201 Dátum: 2010.10.06 20:27:14 »
Idézet
Mi köze ennek az etanolhoz? Tönkretette a gyújtást?

A gyújtáskimaradást úgy értettem, hogy égéskimaradás. Bocs, rosszúl írtam... Az ECU ugyanis azt konkrétan nem tudja, hogy a szikra létrejött-e, csak azt tudja a lambdaszonda jeléből, hogy valahol nem történt meg az égés!
Úgyhogy nagyon is van köze az etanolhoz, mert ha a gyújtás rész rendben van, akkor ott üzemanyag gond lesz, az pedig 100%, hogy az etanoltól!

Idézet
Ha még gyújtás kimaradás van, akkor az már a computerben lehet, nem ad ki jelet néha. Ilyenkor a motor kontroll lámpa villog. Ha igaz, az meg gyújtás kimaradásra figyelmeztet, nem? Már a régi gyertyák is vissza lettek rakva próbára, de u.az a jelenség, illetve azzal meleg motorral jobb a gyorsítás.
Igazad lehet, az injektorok hibájára gyanakszik a szerelőm is! De ezzel csak óvatosan lehet bánni. Nagyon sérülékenyek!
Injektorok darabja 105000,-ft+ÁFA. Ha 4db-ot kell cserélni? ...

Az ECU hibát szinte kizárnám, hiszen az vagy jó vagy nem, olyat nem csinál hogy néha kihagyja a jelet  ;)
Az injektorokkal az a baj, hogy egyrészt nagyon drágák, másrészt szeretnek beletörni...
Cserébe sose kell őket cserélni, hiszen nem mennek tönkre, csak a szar üzemanyagtól, és ezekszerint lehet hogy az etanoltól is!

Ki kellene olvasni a hibakódot, és kis szerencsével csak egy lesz benne, az pedig megadja, hogy hányas hengernél volt égéskimaradás. Első körben annak a hengernek az injektorát kellene megpróbálni felcserélni egy másik hengerével, de csak akkor, ha könnyen megindul. A csatlakozónál feszegetni nem szabad, mert az könnyen törik!

Az mit jelent, hogy le akartak húzni?
Xanyi

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4202 Dátum: 2010.10.06 20:28:11 »
Hát igen... Korrigálom a korábbi hozzászólásomat. Rengeteg autó futkározik etanollal, én is ezzel jártam egy időben. Sok autós több 10 ezer Km-t ment már Magyarországon is ezzel az üzemanyaggal mindenféle meghibásodás nélkül. Persze felesen, vagy átalakítóval.
 A tiéd viszont direkt befecskendezéses. A jó ég tudja, hogy ezek az injektorok mit szólnak hozzá.
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

jozinbazin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4203 Dátum: 2010.10.06 20:45:40 »
Az mit jelent, hogy le akartak húzni?
Mutatták a fékbetéteket, hogy milyen kopottak, ezt cserélni kell! De akkor a tárcsákat is szabályozni szokták. Ez +2-3 óra várakozás, + kb. 35000,- plussz költség.
Mondtam, hogy ez most nem fér bele a szervízköltség keretembe, összerakattam úgy. 1 hónap múlva megvéve náluk a betétet, itthon cserénél látom, hogy azok a betétek nem is voltak annyira oda, mint amit mutattak a szervízben. A tárcsák szabályzását 1500,-ért végezte egy esztergályos.
2002. Avensis 2.0 D-4 VVT-I, 150LE, 1AZ-FSE, Linea Sol.

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4204 Dátum: 2010.10.06 21:01:39 »
Írsz a kormos szívótorokról és a gyertyákról. Nem a kartergáz visszavezető hoz fel valami trutyit?
Az etanol kitisztít mindent, a gyertya pedig inkább fehér mint őz barna. Persze én is csak ötletelek, a helyedben megkérdezném még az indexes E85 fórumban is.
opel16v_  pld. nagyon ott van, lehet, hogy tud használható segítséggel szolgálni. Remélem nem gond, ha belinkelem:
http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9147555
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4205 Dátum: 2010.10.06 21:33:50 »
Visszagondolva jól emlékszem, hogy x hónapja volt valaki szintén dízel Ave-val, aki E85-öt tankolt és 8 kiló körüli lett a kár az etanol miatt? Szintén injektor volt az egyik ludas.
2001/12. Avensis 2.0-D-4 vvt-i,  ;)

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4206 Dátum: 2010.10.07 07:42:49 »
Szerintem Gyöngyi csak azért írta ezt, mert ott is a befecskendező ment tönkre. És ha ártott a dízel befecskendezőnek, akkor árthat a benzinesnek is.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4207 Dátum: 2010.10.07 15:37:36 »
Miért, dízelhez is kevernek alkoholt? :eek: :eek:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4208 Dátum: 2010.10.07 15:57:07 »
Aki E85-el tankolta az kevert. :D
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4209 Dátum: 2010.10.07 18:30:24 »
Visszagondolva jól emlékszem, hogy x hónapja volt valaki szintén dízel Ave-val, aki E85-öt tankolt és 8 kiló körüli lett a kár az etanol miatt? Szintén injektor volt az egyik ludas.
2001/12. Avensis 2.0-D-4 vvt-i,  ;)
Nekem van egy komplett felső sorom a 108 kW-oshoz (2003-tól, a jelölése szintén 1AZ-FSE).
Nem szívesen válnék meg az injektoroktól, de ha segít, legyen!
Előtte azért meg kell nézni, tényleg injektorhiba-e.
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4210 Dátum: 2010.10.07 18:38:49 »
Az mit jelent, hogy le akartak húzni?
Mutatták a fékbetéteket, hogy milyen kopottak, ezt cserélni kell! De akkor a tárcsákat is szabályozni szokták. Ez +2-3 óra várakozás, + kb. 35000,- plussz költség.
Mondtam, hogy ez most nem fér bele a szervízköltség keretembe, összerakattam úgy. 1 hónap múlva megvéve náluk a betétet, itthon cserénél látom, hogy azok a betétek nem is voltak annyira oda, mint amit mutattak a szervízben. A tárcsák szabályzását 1500,-ért végezte egy esztergályos.

A szabályozás 35000 Ft? Mondjuk az tényleg brutál... Na hát oda nem kell menni még1x
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4211 Dátum: 2010.10.07 18:42:26 »
Hát igen... Korrigálom a korábbi hozzászólásomat. Rengeteg autó futkározik etanollal, én is ezzel jártam egy időben. Sok autós több 10 ezer Km-t ment már Magyarországon is ezzel az üzemanyaggal mindenféle meghibásodás nélkül. Persze felesen, vagy átalakítóval.
 A tiéd viszont direkt befecskendezéses. A jó ég tudja, hogy ezek az injektorok mit szólnak hozzá.

A Toyota egyszer küldött a márkakereskedéseknek egy körlevelet, hogy ha ügyfél érdeklődik hogy tankolhat-e az autójába etanolt, akkor a következőket mondjuk:
A D4-es (közvetlen befecskendezéses) motorokat kivéve minden benzines Toyotába max 5%-nyi tankolható. A D4-esbe viszont nem szabad tenni semennyit. Namost az az 5% egy dolog, hiszen be kell biztosítania magát a Toyotának is, hiszen ezek akár garanciális autók is lehetnek, szóval ezért a kis arány. Az viszont biztosan nem véletlen, hogy a D4-be tiltják!
Xanyi

jozinbazin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4212 Dátum: 2010.10.07 19:06:33 »
Az mit jelent, hogy le akartak húzni?
Mutatták a fékbetéteket, hogy milyen kopottak, ezt cserélni kell! De akkor a tárcsákat is szabályozni szokták. Ez +2-3 óra várakozás, + kb. 35000,- plussz költség.
Mondtam, hogy ez most nem fér bele a szervízköltség keretembe, összerakattam úgy. 1 hónap múlva megvéve náluk a betétet, itthon cserénél látom, hogy azok a betétek nem is voltak annyira oda, mint amit mutattak a szervízben. A tárcsák szabályzását 1500,-ért végezte egy esztergályos.

A szabályozás 35000 Ft? Mondjuk az tényleg brutál... Na hát oda nem kell menni még1x
Bocs, nem írtam, hogy betétekkel (~15000,-), szabályzás és munkadíjjal lett volna ennyi!

Amúgy köszönöm a segítséget!
2002. Avensis 2.0 D-4 VVT-I, 150LE, 1AZ-FSE, Linea Sol.

Lévai Béla

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1167
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4213 Dátum: 2010.10.07 19:21:44 »
Az viszont biztosan nem véletlen, hogy a D4-be tiltják!
Most először írta meg valaki, hogy etanolt ne tankoljon a földműves! :surrender:
Mondjuk, erről a körülményről, a regisztrált tulajokat is tájékoztathatta volna a tisztelt cég. :eek:
Toyota Avensis II.  1AZ-FSE Exec. Aut. 2007-2013

jozinbazin

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #4214 Dátum: 2010.10.07 19:40:40 »
Visszagondolva jól emlékszem, hogy x hónapja volt valaki szintén dízel Ave-val, aki E85-öt tankolt és 8 kiló körüli lett a kár az etanol miatt? Szintén injektor volt az egyik ludas.
2001/12. Avensis 2.0-D-4 vvt-i,  ;)
Nekem van egy komplett felső sorom a 108 kW-oshoz (2003-tól, a jelölése szintén 1AZ-FSE).
Nem szívesen válnék meg az injektoroktól, de ha segít, legyen!
Előtte azért meg kell nézni, tényleg injektorhiba-e.
Tisztelt Béla!
Nagyon hálás vagyok a felajánlásodért! Most szerelőnél van a verda. Ha meg van a hiba forrása, élnék a lehetőséggel, privátban megbeszélnénk.
Csak azt nem értem, hogy mit értesz a "komplett felső soron"?
Többek szerint ezek nem szoktak meghibásodni, ha mindig megfelelő üzemanyaggal van használva!
Olyat hallottam, hogy a Magyar több féle kútrol vett minta 95-ös benzinek oktánszáma ÖMV labor bevizsgáláskor a RON 88-as oktánszámot érte csak el. Ez meg a VVT-I-s motorok rángatásos gyorsulását, teljesítmény csökkenését eredményezte a Japán Toyota mérnökök szerint. Ezért azt mondták, hogy idehaza nem a motorokkal van baj, hanem az üzemanyaggal, és megtiltották az új Corollákban az ECU-k cseréjét garanciában.
E85-ben 15% benzin, 85% etanol van szabvány szerint, ha jól emlékszem. RON oktánszáma 105. A 95-ös benyába is kevernek etanolt, oktánszám növelés céljából. Vagy tévedek?
Na de E85-ös negatív tapasztalata ennél a motornál még nem volt senkinek, aki le is írta volna valamely fórumon! Ezek szerint én jártam pórul először!
Köszönöm:
Jozef
2002. Avensis 2.0 D-4 VVT-I, 150LE, 1AZ-FSE, Linea Sol.